Skocz do zawartości

[E39] 528i - Przegrzewka


NetSerwer

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy,

Pewnego dnia - jakiś rok po robieniu czegokolwiek w samochodzie z układem chłodzenia - samochód przestał mi grzać w środku i podczas jazdy (10 stopni na dworze, ja jadę 80 km/ h od jakiś 10 minut od ruszenia) lekko skoczyła mi temperatura. Od razu do warsztatu i tam stwierdzili, że grzanie to kwestia jakiegoś zaworku, a temperatura to visko. Zrobili i było ok, ale po przejechaniu jakiś 50 km nagle lekka para spod maski. Sprawdzam, a tam wszystko mokre od płynu chłodniczego. Do domu sprintem, po drodze z jedna przerwą, bo temperatura oczywiście skoczyła.

Jutro oddaję go z powrotem do warsztatu, ale powiedzcie, na co mam zwrócić uwagę, żeby mnie nie naciągali?

PS. Węże po 15 minutach stygnięcia na trasie zimne i mięciutkie...

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, wyciek zlokalizowany - pękł plastik obudowy termostatu. Miałem go w ręku - milimetr grubości, łamał się jak wafelek po lodach...

Na razie jeździ, poczekamy...

PS. A sprint polegał na tym: rozpędzam samochód, wyłączam silnik i toczę się ile się da. Odpalam, rozpędzam i znowu wyłączam silnik. Na szczęście do przejechania miałem jakieś 3 - 4 km w sumie i dojechałem jak temperatura zaczęła dopiero ruszać z pionu ku czerwonemu. Życie zmusza do dziwnych posunięć...

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ku przestrodze,najgorsze co moze byc to od razu wylaczac silnik po przegrzaniu. Niech auto chwile pochodzi na wolnych obrotach i wowczas mozna wylaczac. A tzw "sprint" w Twoim wykonaniu to tez niezbyt rozsadny:) No ale coz na przyszlosc lepiej jechac "żólwim" tempem niz rozpedzac sie i gasic silnik:) Pozdro i fajnie ze usterke namierzyles:) Przylacze sie do wypowiedzi poprzednikow,jak kolwiek ingerujesz w uklad chlodzenia w Buniach to trzeba uwazac na poprawne odpowietrzenie. A to ze Ci popekalo to moglbyc blad mechaniorów co Ci robili:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zaliczyłem 40 km w korkach warszawskich i na razie wygląda OK.

Ten sprint to oczywiście szaleństwo, na szczęście samochód zaczął się powoli grzać ponad pion dopiero jak parkowałem, więc jestem spokojny.

Ale to chłodzenie w E39 to jakaś pomyłka, jeździłem już z 20 samochodami i dopiero w BMW nauczyłem się w ogóle zerkać na wskaźnik temperatury...

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no visco jest pomyłką w e39. Dopiero potem zmądrzeli i wsadzili elektryczny. Ale na plus visco jest dźwięk jak się załączy :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz, visko to taki mercedes wsrod wiatrakow, moim zdaniem jest mniej awaryjne, nie zabiera pradu z akumulatora, jest rozsadniej uzywane, no i nie ma dzwieku wentylatora po wylaczeniu silnika:D zawsze mnie to wkurzalo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Koledzy, małe odświeżenie tematu.

Ostatnio zauważyłem, że wskazówka temperatury (wiem, jestem przewrażliwiony!) dochodzi mi do pionu i czasami (nie zawsze) lekko - mówię tu o milimetrze - dwuch, po prostu widzę różnicę - odchyla się na plus. Włączyłęm test temperatury (7) i trzyma mi między 91 - 93 stopnie. Dziś jechałęm kilkanaście km, lekko jakby się odchyliło, ale cały czas 91 stopni. Wracam tą samą drogą, temperatura 91 - 93 i strzałka na pionie.

PS. Z tego co zauwazyłem pion mam tak ok 75 - 80 stopni.

Ktoś ma pomysły?

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo osób ma że wychyla się ok 1mm za pion a jednak w teście wychodzi optymalna temp. U Ciebie jest to samo. Pion osiąga przy dokładnie 75st i tak trzyma aż do 115st. Więc Tobie było daaaleko do odchylenia w prawo.

 

ja mam w trasie cały czas w zimę 95st na zjazdach 92 i mniej nie schodzi. W korkach w mieście w zimę 97 i visco nie chodzi. Nigdy mi się w zimę nie załączyło. W lato w korkach 105 przy klimie w górach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby visco się załączało w zimę to by było coś nie tak hehe. Teraz w korkach nawet mi się nie załącza. A temp. wynosi między 97 a 104 stopnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

e tam.

Milimetr nie kilometr.

Nic nie znaczy. Zresztą u mnie też jest z milimetr za pion.

Może masz napięcie ładowania nieco wyższe i to zakłuca?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego NetSerwer ja u Siebie w teście nr 7 też mam temperaturę przedziale 91-93'C a wskaźnik "raczej" stoi w pionie bo nigdy nie zwracałem uwagi czy ten milimetr mu brakuje czy jest aż za wychylony. Więc jeśli wszystko działa jak należy, to nie przejmuj Się aż tak bardzo detalami. Tak jak pisał krys32 wskaźnikowy pion osiąga Się przy temp. około 75'C więc wygląda na to że wszystko jest u Ciebie :cool2:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To akurat napisał kolega danielxc717. Jak milimetr to weź głowę przechyl w prawo i wskazówka będzie równo na połowie. Wydaje Ci się kolego. Też tak miałem kiedyś, że czas widziałem, że nie jest równo na połowie :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Też nie przejmował bym się tym.

Nie jest to jakieś znaczące,ważne że temperatura jest w porządku.Jak będzie się dalej wychylać to już powód do zmartwień.

Mi po wymianie termostatu wydawało się,że jest ciutę w lewo i powinno być bardziej pionowo.

Ale to tylko takie złudzenie- jak to u mnie musi być wszystko w pionie.

Czasami nie jest ale to tylko po zatankowaniu 0,7 czystej............

i słoiku ogórków :mrgreen:

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.