Skocz do zawartości

[E46 318d] Drgnie silnika tuz przed zatrzymaniem auta


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Od jakiegos czasu staram sie zwlczyc problem z drganiem (telepaniem buda) przy ruszaniu i przy zatrzymywaniu auta (tuz przed zejsciem na nieco nizsze obroty biegu jalowego). Najczesciej wystepuje to tylko na zimnym silniku. Jak sie zagrzeje do 90 stopni to jaby ustwalo znaczaco. Czasem ustaje calkiem. Ostatnio jak pojechalem pod komputer podlaczyc, to wlasnie ustalo, co mozna uznac za ironiczne.

 

Wymienilem juz poduszki silnika i skrzyni na Corteco (poprzednik tez wymienila ale byly dwie rozne z przodu). Kolo pasowe wyglada na cale i ma nabita date 05 07. Sugeruje to, ze bylo wymienione. Zreszta nie ma luzow i w trakcie pracy silnika nie bija ani troche. Dwumas po najprostszym tescie wydaje sie ok - 4 bieg ponizej 1000 obrotow i gaz do oporu ani drgniecia. Nie znam jeszcze stanu tarczy.

 

Czyscilem EGR, tylko subiektywnie odczuwam roznice. Wyjalem wezyk i zgluszylem, jakby troszke mniej drgalo przy ruszaniu ale przy zatrzymaniu i tak telepnie. Takze nie jest to przyczyna problemu raczej. Mam tez wyczyszczone oba zaworki a na korekcji wtryskow najgorszy ma kolo 0.4.

 

Wymienione wszystkie filtry teraz, wlacznie z paliwa.

Zastanawiam sie, czy lekko cieknacy z pod podkladki wtrysk, albo lekko na przelewie cieknacy moze powodowac takie objawy? No i wystepujace najbardziej na zimnym silniku? Mam lekka plame chyba nie olejowa kolo 1 wtrysku.

 

Przed regeneracja trubo lekko swiszczalo, po jest tak samo. Dmucha dobrze, nie ma luzow wzdluznych zadnych ani wyciekow. Poprzedni wlasciciel wlozyl katalizator nowy bosala taki kwadratowy i sie zastanawiam czy tu gdzies nie ma problemu. Generalnie mialem drgania na wydechu wiec tlumikarz mi dospawal urwane mocwanie z przodu przy kacie i dokrecil to. Pekala rura na srodku, na przewezeniu wiec dospawal jeszcze jedna zlaczke elastyczne. Nie pamietam czy to nie po tym zaczelo i wystepowac to drganie? Ale tylko na zimnym przy ruszniu i przed zatrzymaniem?

 

Czy też tak macie, że jak auto jest zimne to tuz przed zatrzymaniem spadaja wam obroty na biegu jalowym? Myslalem, ze generalnie na zimnym aucie powinny trzymac sie nieco wyzej a tu jak skonczy sie toczyc to spadaja gwaltownie i towrzyszy temu zatelepanie. Przy ruszaniu telepanie jest jakby w tym samym zakresie obrotow.

 

Mam wymieniony akumulator, swiece zarowe NGK i sterownik swiec zarowych (uzywka od E90, nie ma na niej zadnych bledow).

 

Prosilbym o wasze sugestie bo problem wyraznie mnie przerasta.

Opublikowano
Jestem z Wrocławia. Zapraszam na diagnostykę jak coś :)
http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano
w 320d miałem podobny objaw, dziwnie drgał. Wymieniłem wtedy dwie rzeczy i od tego czasu ustało. Odma i przelewy :)

 

Maciek, dzieki! Wymieniona mam odme, jeszcze rok po wymiane wymylem ladnie w benzynie cala. To jest nowy typ, wiec nie ma sie co zapchac.

Przelewy nie sa wymienione, to prawda! Mam wezyk kupiony, wymienilem podcisnienie cale w sumie i specjalnie sciagalem do tego koletor ale nie wymienilem przelewow bo wygladaly ok. Moze to moj blad? W sumie cos by w tym moglo byc, bo na zimnym silniku moze byc tego przelewu wiecej na wtrysku...

 

Powiedz, do wymiany przelewow tez kolektor zrzucic?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Maciek, dzieki! Wymieniona mam odme, jeszcze rok po wymiane wymylem ladnie w benzynie cala. To jest nowy typ, wiec nie ma sie co zapchac.

 

Zapchać pewnie nie ale może się przerwać membrana w obudowie lub sprężyna ale skoro wymieniałeś kompletną odmę to ok.

Opublikowano

Witam

Idź rano do auta ,gdy silnik po nocy zimny ,podłącz kompa i skasuj adaptacje dla przepływki. Następnie przejedź się do sklepu po bułki... :mrgreen:

Jeśli problem nie zniknie odłącz podciśnienie od egr i sprawdź czy pojawiły się zmiany.

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

 

Maciek, dzieki! Wymieniona mam odme, jeszcze rok po wymiane wymylem ladnie w benzynie cala. To jest nowy typ, wiec nie ma sie co zapchac.

 

Zapchać pewnie nie ale może się przerwać membrana w obudowie lub sprężyna ale skoro wymieniałeś kompletną odmę to ok.

 

Sprezyna jest cala, membrana tez wyglada ok. Rozbieralem do czyszczenia tydzien temu.

Opublikowano
Witam

Idź rano do auta ,gdy silnik po nocy zimny ,podłącz kompa i skasuj adaptacje dla przepływki. Następnie przejedź się do sklepu po bułki... :mrgreen:

Jeśli problem nie zniknie odłącz podciśnienie od egr i sprawdź czy pojawiły się zmiany.

Pozdrawiam Krzysiek

 

No i to jest pewien problem, bo nie mam czeym skasowac adaptacji dla przeplywki, nie posiadam laptopa poza firmowym, na ktorym nie moge instalowac takiego softu. Sprawdzaja mnie. Planuje umowic sie z Piotrkiem z Wroclawia na diagnostyke, wymiane uszczelek/oringow pod wtryskiwaczami i probe przelewowa.

 

Odlacyzlem podcisnienie od EGRa. Jest inaczej, jakby auto bylo delikatnie zywsze ale problemy troszke zmalaly w moim odczuciu ale nie znikly.

BTW z ta przeplywka to bylem u Szatyna na diagnistyce kiedys, pokazywala 2x za duzo, zrobil adaptacje i do teraz jest w miare ok. Troszke jakby za malo mierzy, ale tylko delikatnie.

WYmienilem tez wkladke fitlra na panelowa piper crossa i tuz po wymianie mialem wrazenie, ze wyzej opisane objawy jakby sie zminimalizowaly ale co bym nie zrobil to wszystko wraca z czasem do normy. Jakby sie doadaptowuje do zmian...

 

Nic, podjade do Piotrka a jak to nic nie da, to sie powiesze na najwyzszym drzewie, albo zadzwonie do Rogera ;). On mnie powiesi... :cool2:

Opublikowano

No to jestem po diagnostyce u Piotrka. EGR podlaczony i to nie jest przyczyna bo dziala prawidlowo. Przeplywka chyba po wymianie filtra delikatnie sie rozjechala, skalibrowana na nowo i pokazuje ok. Jest powiedzmy tuz przed kresem mozliwosci ale jeszcze mierzy prawidlowe wartosci. Do serii sie nadaje, do chipa to raczej slabo. To na pewno nie jest problem. Auto nie wyplulo zadnego ale to absolutnie zadnego bledu. Zreszta spodziewalem sie, ze tak bedzie.

 

Jeden problem wykryto ale nie mam na 100% przekonania i prosze o porade.

 

Mam lekkie nieszczelnosci pod 1-2 wtryskami zapewne przez stare juz podkladki miedziane. Czy to moze byc problem zatrzesienia autem przy zmianie predkosci obrotowej? Jak np wylaczy sie korekcje i obserwuje predkosc obrotowa na poszczegolnych cylindrach w INPIe to jest ok a potem jak sie zalcza smooth control z korekcjami to korekcje ida w gore na chwile (tak powyzej 2-3) i rzuca silnikiem. Potem sie uspokaja. Kolega od diagnostyki, ktorego wiedza jest duza w tym temacie (a ja w nia wierze) mowi, ze to raczej bardziej sam wtrysk. Teraz nie wiem czy wymieniac od razu wtryski czy zaczac od podkladek?

 

Prosze o rade :).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.