Skocz do zawartości

[524TD] nowa pompka a dalej nie dziala


mateo2558

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jakis czas temu wymienilem pompke paliwa, i wczoraj znowu padla, po podlaczeniu na krotko dziala, wiec poszukalem i mam cos takiego:

 

Przekaznik od pompki masz w komorze silnika po prawej stronie. Przekaznik jest pomaranczowy lub brazowy w zaleznosci od wersji.

 

Sprawdzasz tak:

Przykladasz woltomierz do zaciskow 30 (+) i 85 (-) w cokole przekaznika - napiecie ma byc ok 12v

jesli pokazuje inne przykladasz do 30 i masy - jesli teraz masz 12V sprawdz brazowo-zielony przewod czy nie ma przerwania. W przeciwnym razie sprawdz czerwony i jak cos wymien

 

Wlacz zaplon i woltomierz do zacisku 86(+) i masy - napiecie ok 12V. Jak nie ma sprawdz czerwono-bialy przewod.

 

Jak cos polacz zaciski 30 i 87 krotkim przewodem - jak bedzie pompka pracowac wymien przekaznik. Ew zielono_fioletowy kabel - idzie do pompki.

 

ok tylko jest problem mam i pomaranczowy i brazowy przekaznik ;/

http://img28.imageshack.us/img28/6571/20121111095200.jpg

na pomaranczowym 30 i 85 nic, 30 i masa jest prad, 30 i 87 nic

na brazowym 30 i 85 mam prad, 30 i masa jest prad, 30 i 87 nic

 

narazie tylko to sprawdzilem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli co mam do sprawdzenia? jaki kabel? czy poprostu od poczatku

 

musze dorwac odpowiedni miernik, bo mam tylko taki z zarowka, czy mam prad czy nie, a ona i tak bd swiecila jak bd 11v czy 12 a mam miec wg instrukcji wyzej 12,

 

no i zostaje na jutro mi sprawdzenie 86 i masa na zaplonie, moze akurat to, co myslicie? ze na 30 i 87 razem nic sie nie dzieje?

 

szukalem po schematach ale ze po angielsku to jeszcze i czarno biale wycinki wiec slabo z jakims rozszyfrowaniem;/ jutro jak bede mial czas siade do tych kabli,

 

 

Aha wg tych instrukcji od przekaznika ida kable do modulu pod siedzeniem, a u mnie chyba ida one prawa strona przy aku (aku pod siedzeniem) lacza sie kostka i ida pod samochod i do bagarznika,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to nic, jutro czy tam kiedy bede sprawdzal czy jest caly kazdy z kabli, w sumie duzo roboty przy tym nie bd, podlacze np aku do kabla np +, - do miernika i bede sprawdzal czy dochodzi prad do tej kostki pod siedzeniem, jak nie to znaczy ze miedzy tylem a przodem mam gdzies rozwalone, czasem metoda prob i bledow jest najlepsza;]

Dzieki za wyjasnienie ktory przekaznik to ktory ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok nowe fakty

sprawdzilem kabel zielono fioletowy z przodu do siedzenia jest ok z siedzneia do tylu tez,

pozniej sprawdzalem brazowy, od siedzenia do bagaznika ok, ale od przodu nie sprawdzilem, bo idzie z prawych przekaznikow do lewej czesci i tam sie zmienia i idzie do tylu.

Dzisiaj albo jutro sprawdze z jakiego na jaki sie zmienia, i bede wiedzial i patrzyl dalej, bo jak bd ok, to pozostaje mi sprawdzic krotkie kabelki od wtyczki glownej do baku do wtyczki do pompki.

 

http://img543.imageshack.us/img543/9986/2639173274.jpg

 

ten przekaznik zaznaczony na czerwono ma cos wspolnego z tym brazowym po prawej,

 

ogolnie podlaczylem brazowy z pod siedzenia i po dotykaniu z w lewych bezpiecznikach prad jest,

ciemno juz i nie sprawdzilem jaki kabel idzie do czego, bo np ten brazowy pod siedzeniem i po dotknieciu niktorych pinow z lewych przekaznikow mam prad wiec duzo mi to nie mowi,

jutro biore sie znowu za to ale sprawdzam czy idzie prad prawe do lewych przekaznikow a dokladniej brazowego do tego

 

PS chcialem wykrecic tą skrzynke odkrecilem zolte srobki i [BAD]...

 

Dzieki

 

Na zdj patrzac dopatrzylem sie ze tez jest brazowy, ale chyba nie bylo na nim pradu, kurde nie pamietam, no nic to zostawie na jutro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapewne masz to samo z czym ja sie ,pieprzyłem kilka dni. przepalił się kabel w srodku auta (nie spodziewałbym sie czegoś takiego) puscili mi nową wiązke od przekaznika do pompy nie chciało im sie tego szukać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety nie wiem chciałem zrobic to tak bo w gniezdzie przekażnika prąd, miałem sam pzrekażnik takze ,działał otwierał i zamykał jak nalezy (nawet obudowe z niego plastikowa sciągnałem) żeby być pewnym niestety nie miałem warunków do grzebania bo auto stało na dworze a nocą po pracy na deszczu niewiele da się zrobic wieć zawiozłem dziadostwo do serwisu lawetą. zmierz czy jest napiecie w gnieżdzie przekażnika. jesli jest to nastepnie zmierz na wtyczce przy pompie zapewne nie będzie. i od pompy leć po kablach aż do przekaznika. u mnie niby przepalił sie gdzies w srodku auta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie bo nie mam pradu pomiedzy przodem a kostka pod tylnym siedzeniem, wiec pewnie jak u Ciebie, albo sie przepalil lub w co bardziej wierze uszkodzil sie jakos mechanicznie, bo jak by sie mial spalic to by byly wieksze uszkodzenia,

bo poscilem oddzielny kabel z wtyku 87 dowtyku od ziel-fiole kabla pod siedzniem i polaczylem 30 z 87 tak jak bylo pisane wczesniej i pompka ruszyla,;] wiec poprowadze nowy,

Edytowane przez mateo2558
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozbarajają mnie te auta. takich komicznych usterek w żadnej innej marce nie ,widziałem. żeby sie kable przepalały w srodku auta. jak ,popatrzyłem u siebie pod kanape i poprowadzenie tych kabli to jakis niedorozwiniety człowiek, wymyślił :shock:

no ale dobrze że to tylko kabelek się okazał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh no tych kabli jest w chuu i troche, np idzie chyba od kazdego obwodu oddzielny kabel na mase ;D bo mam brazowych pod siedzeniem z 15 przykreconych jedna srubka do masy ;D

 

no jescze tylko rozwiazac problem z centralnym bo sie cos tez zwalilo i nie dziala, chociaz moze jak przeprowadze nowy kabel to i tamto sie naprawi, bo w piatek rano zobaczylem ze nie dziala centralny a w sobote rano ze juz nie odpala. Chociaz mam zajecie na week ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie ten samochod ma dozywocie, a ze ma przebieg 387tys to pewnie juz nie tak dlugo, bo jak silnik stanie to ciekawe czy bd sie oplacalo naprawiac ;/ bo niestety do 2.4 ciezko z czesciami a jak sa to drogie ;/

no u mnie tez kiedys pompa szalala sam dodawal gazu sam zwalnial itp, poszla do uszczelnienia itp i ok 1000zl poszlo ;/

ale kiedys i tak kupie druga e34 ;]

 

zobacz moze cos poradzisz w innych moich tematach ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no u mnie mój też ma raczej dożywocie. o dziwo po przesiadce z japońskiej szlifierki jeżdzi mi sie bmw naprawde dobrze. a zerkne z ciekawosci mój kumpel ma taką bawarke jak twoja.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.