Skocz do zawartości

czy filtr odmy ma wpływ na prace turbiny i moc auta???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Odnosząc się do Twojego pytania, czy jak jest BRUDNY to silnik jest słabszy. Nie... jak jest niedrożny to zaczynają się problemy. Oczywiście mowa jest tylko i wyłącznie o odpowietrznikach wyposażonych w gąbkowe filtry.

 

Niedrożny układ odpowietrzania skrzyni korbowej doprowadza do powstawania silnego nadciśnienia w tejże komorze (skrzyni). Tłoki w suwie pracy mierzą się z dodatkowym dużym obciążeniem. Niebezpiecznie narastające ciśnienie powoduje uszkodzenie uszczelnień silnika (w silnikach doładowanych uszczelnień turbosprężarki) przez co powstają wycieki i w najgorszym przypadku tzw: "pętla". Również zima jest niebezpieczna dla układu odpowietrzania, ponieważ odkładająca się emulsja hydro-olejowa na membranie odpowietrzenika wraz z niską temperaturą przymarza do obudowy i efekt jest identyczny jak opisałem powyżej.

Opublikowano
Tzn bezpośrednio nie. Na wpływ doładowania ma kilka/kilkanaście różnych elementów. Poczynając od pękniętego króćca zbiornika podciśnieniowego, a kończąc na zapieczonych kierownicach spalin lub zapchanych katalizatorach. Niedrożna ODMA sama w sobie powoduje uszkodzenie uszczelnienia turbiny przez co wał wirników następnie się wykorbia i konsekwencją jest uszkodzenie urządzenia. Ale jeżeli chodzi o pomiary LiveData z zaobserwowanym słabym doładowaniem to nie.
Opublikowano
Jeżeli filterek był max zapchany, to montaż nowego DROŻNEGO sprawił że silnik "oddychnął pełną piersią". Po prostu odciążył skrzynię korbową z dużego nadciśnienia z którym dotychczas silnik walczył.
Opublikowano
To, ze wymiana wplynie pozytywnie na prace silnika nie oznacza ze poprawia sie jego osiagi.. Bo chyba o to Ci chodzi. Ja miałem niedrożną odme przejawialo sie to ubytkiem poziomu oleju. Nawet spod korka wlewu ostro sie pocilo. Po wymianie wszystko wrócilo do normy. Dzwięk silnika delikatnie sie zmienił (był bardziej łagodny)
http://img215.imageshack.us/img215/8469/forrp.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tomek, jeśli zastanawiasz się czy wymienić odmę czy nie, to powiem Ci z doświadczenia-WYMIENIAJ, żebyś nagle nie miał jak ja kiedyś, gdy silnik spalił mi 4 litry oleju przez kilka kilometrów a za sobą miałem zasłonę dymną, gdy jeździłem od mechanika do mechanika i słuchałem ich opinii, które wstyd tu przytaczać, gdy samochód warty 16tysi chciałem oddać już za 10tysi, bo myślałem, że muszę kupić nowy silnik............... :mad2:

Wystarczyło wydać 100PLN i poświęcić pół godziny w garażu, silnik odżył, zaczął ciszej chodzić, i przestał brać olej-CAŁKOWICIE!!!

 

Kup nową odmę, a dokładnie separator i nie ten zwykły wyglądający jak w tym linku:

 

http://allegro.pl/filtr-odmy-separator-odma-bmw-e46-e39-e38-x3-x5-i2746108360.html

 

tylko taki:

 

http://allegro.pl/oryginalna-odma-bmw-e46-e60-e61-e83-e87-e90-e91-x3-i2730430487.html

 

Pasuje i nie trzeba już go wymieniać, wystarczy co jakiś czas wyjąć i przemyć benzynką.

 

PS. silnik pracuje lepiej i jest żwawszy, łatwiej się wkręca, ja to odczułem...

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Też bym wymieniał. Zapętli ci się turbo i jak nie ogaraniesz to po silniku. Zaleca się jego wymianę co 50 tysięcy a u mnie np filtr nie był wymieniany od wyjazdu z fabryki ponad 200 tysięcy. Zresztą jak wszystko w moim aucie poza filtrami i olejem :D
Opublikowano
mam pytanie co do filtra odmy, aby nie zakładać nowego tematu. Ze swojego starego silnika posiadam odme razem z obudową, która ma najechane ok 10 tyś km, silnik wymieniałem w październiku rok temu, chciałem tą odme razem z obudową przełożyć teraz do obecnego silnika, tzn samą obudowe, bo filtr kupie nowy, w tym silniku nie wiadomo ile odma jeździ już a tamta wiem że ma ok 10 tyś km, więc spokojnie mogłaby sobie jeszcze pojeździć ta obudowa. Pozostaje teraz kwestia tego typu czy przez rok leżakowania, używana obudowa filtra odmy, wogóle nadaje się jeszcze do użytkowania? ewentualnie co z nią zrobić, jak i czym wyczyścić, sam filtr wiadomo że będzie nowy, ale co z obudową?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.