Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Aktywnego wspomagania nie ma na 100%. Teraz też nawet jakbyśmy chcieli. Nie ma w konfiguracji takiej opcji. Możesz mieć wrażenie że jest ponieważ servotronic przyciskiem M jest programowalny albo jako standard lub sport. Na sporcie układ jest znacznie twardszy. Obrót koła jest cały czas taki sam, niestety, przyzwyczaiłem się do acitve steering w 335d i w M trochę mi tego brakuje. Ale i tak to jej wybaczam :-)

 

Sprostowanie, opony jednak nie run flat, system kontroli ciśnienia mnie wprowadził w błąd, zawsze byłem przekonany że to jest standard dla run flatów, a tu ich brak. Swoją drogą nie bardzo rozumiem dlaczego akurat w M nie ma runflatów nawet w opcji. Dojazdówki również brak.

Edytowane przez jasons
Opublikowano

Ładny czarnuch :cool2:

 

Widziałem go w ogłoszeniu dwa razy, raz jak miałem cabrio e93 a potem jak miałem Subaru STI i wtedy się dwa razy zastanawiałem, że jakbym nie miał tych aut to na takiego czarnucha bym się pokusił bo jest baaardzo w moim stylu :cool2:

Cena też zastanawiająco niska była :!: :?: a jeśli jest tak jak piszesz że auto z PL salonu i bezwypadek to podwójne gratulacje bo takie to są rodzynki.

Znaczki widzę z importu USA bardzo fajne, a FROZEN to folia czy lakier fabryczny :?: bo mam nadzieje że nie przemalowane.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Skoro jest to temat 335d vs M3, to myślę że możemy pogdybać bez zbędnej napinki :)

 

Ostatnio zastanawiałem się co będzie lepsze 335i czy M3.

Żeby kupić M3 DKG krajową musiałbym sprzedać swoją i dołożyć jakieś 80 tys PLN. Dużo.

Pytanie czy te auto jest 2 razy lepsze? :) Na pewno dwa razy ładniejsze, ale myślę, że aż tyle ta uroda warta nie jest.

M3 DKG (e90 i 92 bo e93 już nie) bez wątpienia jest szybsze od 335i ale nie jest to przepaść. Za 20 k robimy dobry tuning w 335i na 470 KM i wtedy role się odwracają.

Można powiedzieć, że zaoszczędziliśmy 60 k - sporo :)

 

Wiadomo, ktoś zaraz napisze że 335i nie nadaje się na tor a M3 tak - zgadzam się.

M3 to M3 inne prowadzenie i czucie auta - nie prowadziłem, ale byłem przewieziony - zgadzam się.

M3 jest kultowe itd. zgadzam się :)

 

Oczywiście gdybym miał pieniądze to włożyłbym te 20 k do swojej i oprócz tego kupił M3 i zastanowił się czym by mi się lepiej jeździło i co by mi bardziej odpowiadało :wink:

 

ps. jak dla mnie lepszą decyzją BMW jest odchodzenie od dużych paliwożernych wolnossących silników (zwłaszcza V10) i zastępowanie ich turbodoładowywanymi V8-mkami, do których nie potrzeba drogich kompresorów, żeby polepszyć osiągi a wystarczy dobry chip za 2000 zł ;)

Opublikowano
To nie jest to auto o którym mówisz, tamto było ale z 2008 roku, sam o nim myślałem :-) ale nie miałem chętnego na E63. Moja jest z 2009 od Fusa. Auto rzeczywiście oklejone. Jak dla mnie te modyfikacje wyjątkowo pasują do charaktery M3.
Opublikowano

a to chyba że tak ;)

zmylił mnie czarny mat i znaczki bo tamta miała identyczne zestawienie z zwewnątrz :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

M3 e92 zwłaszcza z DKG jest świetnym autem na co dzień. Dużo bardziej komfortowe i mało hardcorowe względem E46 m3 która jest dość spartańska ale i tak kochałem to auto mimo betonowego zawieszenia i szarpiącej skrzyni klimat tego auta jest wyjątkowy i powoduje uśmiech na twarzy podczas jazdy.

Gratuluje nabytku ja również planuję powrót do M3 (5 raz :duh: ) ale raczej do E46 niż E92 gdyż tak jak wiele razy tu pisano dobre egzemplarze z DKG są zdecydowanie za drogie a manual w emkach jest uciążliwy i nie działa tak dobrze jak w zwykłych wersjach. Dla mnie zakładając,że dobre 335i kosztuje około 100tyś to m3 z DKG jest warte max 150tyś (manual mniej) ponieważ miedzy tymi autami można bezproblemowo niewielkim kosztem zniwelować różnice w osiągach. Wiadomo 335i nigdy m3 nie będzie bo to całkiem inne prowadzenie,hamulce,szpera itd nie mówiąc o wyglądzie ale M3 nie jest dla mnie warte dwukrotnej wartości 335i.

Nie ma tu takiej przepaści w osiągach i możliwościach jak to było w E46 między 330Ci a M3. Tu w 330Ci nie ma prostego i taniego sposobu na podniesienie mocy i dorównanie M3 dlatego EMKA jest 2x droższa i warto za nią tyle zapłacić w E92 nie powinno tak być zwłaszcza,że jako nowe auto M3 była około 100tyś (30%) droższa od 335i więc czemu używana ma kosztować 100% więcej.

Aha ogromnym plusem wszystkich M3 od pierwszego modelu do teraz jest bardzo niskie spalanie jak na swoją moc i osiągi.

Nawet E92 z V8 pali dużo mniej niż wszystkie inne V8 (np z E39) taka filozofia M3 fajne osiągi/niskie spalanie i to jest w nim najlepsze.

Dobra koniec tej kalkulacji :duh:

 

Mimo wszystko gratuluję zakupu bo M3 DKG to naprawdę rewelacyjny samochód praktycznie pozbawiony wad poprzednika jak i awaryjności (m5/M6) i jako kogoś stać na pewno warto kupić takie auto.

Opublikowano
M3 e92 ma tak samo beznadziejne hamulce jak 335i, tj jednotloczkowe na torze miekna tak samo szybko jak moje;( przewaga m3 dkg to skrzynia i szpera;) 335i z nakladem ok 50 tys bije m3 na glowe, tylko w m3 tez mozna wsadzic 50 i wtedy role sie odwracaja;) porownujac serie to 335 i czy d przy m3 to popierdolki a nie samochody;) ja jednak pojde w osiagi 335 i sprawdze czy po modach bedzie bilo m3 na prostej i na torze;)
Opublikowano
Wujek, coś chyba Ci się pomyliło. Wprawdzie w M3 są jedno-tłoczkowe, ale znacznie większe. Największą różnicę robią jednak seryjnie montowane tarcze pływające. Żaden z parametrów nie powala, ale razem te hamulce stanowią całkiem skuteczny zestaw.
Opublikowano
Dla mnie zakładając,że dobre 335i kosztuje około 100tyś to m3 z DKG jest warte max 150tyś (manual mniej) ponieważ miedzy tymi autami można bezproblemowo niewielkim kosztem zniwelować różnice w osiągach. Wiadomo 335i nigdy m3 nie będzie bo to całkiem inne prowadzenie,hamulce,szpera itd nie mówiąc o wyglądzie ale M3 nie jest dla mnie warte dwukrotnej wartości 335i.

Nie ma tu takiej przepaści w osiągach i możliwościach jak to było w E46 między 330Ci a M3. Tu w 330Ci nie ma prostego i taniego sposobu na podniesienie mocy i dorównanie M3 dlatego EMKA jest 2x droższa i warto za nią tyle zapłacić w E92 nie powinno tak być zwłaszcza,że jako nowe auto M3 była około 100tyś (30%) droższa od 335i więc czemu używana ma kosztować 100% więcej.

Aha ogromnym plusem wszystkich M3 od pierwszego modelu do teraz jest bardzo niskie spalanie jak na swoją moc i osiągi.

Nawet E92 z V8 pali dużo mniej niż wszystkie inne V8 (np z E39) taka filozofia M3 fajne osiągi/niskie spalanie i to jest w nim najlepsze.

Dobra koniec tej kalkulacji :duh:

 

 

W tych autach nie chodzi o to czy one dla Ciebie czy kogoś innego są warte, tu nie chodzi o kalkulacje ani ekonomie :roll: Ferrari też nie są warte swoich pieniędzy gdybyśmy tak to liczyli, ani Lamborgini bo można kupić tańsze R8 które jest "podobne".

 

W tych autach chodzi o ich "kult", auto to nie tylko przyśpieszenie ale też hamowanie i zakręty. Ale wykonanie, przeznaczenie, filozofia i świadomość/radość właściciela. O to ile różne podzespoły wytrzymają upalania.

 

Ten post idealnie odzwierciedla nasz rynek, w Polsce auta typu M/AMG/RS itp. są tańsze niż np. w DE bo tam straszliwie trzymają cene. Bo u nas zamiast podejścia "ale perełka, pewnego rodzaju dzieło ( np. blok silnika V8 z E9X M3 jest w całości odlewany w takiej technologii jak silniki F1 ) to kalkulujemy i szukamy minusów. A to właśnie te minusy czynią te auta kultowymi :wink:

 

Wydaje mi się że każdy z nas chciałby mieć w garażu M3, nie zależnie od obecnie posiadanego auta, jako kolejna zdobycz obok obecnych lub jako ich następca :wink: A to że wielu z nas ich nie ma to kwestia bilansu finansowego a nie tego że 335i po tuningu jest prawie takie samo :)

 

Ale się rozpisałem :shock: :mrgreen:

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano
Wujek, coś chyba Ci się pomyliło. Wprawdzie w M3 są jedno-tłoczkowe, ale znacznie większe. Największą różnicę robią jednak seryjnie montowane tarcze pływające. Żaden z parametrów nie powala, ale razem te hamulce stanowią całkiem skuteczny zestaw.

 

na nurburgringu kolesie klneli te hamulce... mówili że seryjne w M3/1M nadają się tylko na ulicę...w m3 gts tarcze były aż pęknięte...

są badziewne, uwierz mi ;)

że duże to mogą sobie być, ja też mam duze i też wiercone i jedyna różnica w stosunku do serii jest taka, że mniej się nagrzewają (co nie znaczy, że wcale).

Opublikowano

Wujek, zniszczyć samochód to nie sztuka (ja też to potrafię). Powodzenia z całego serca w robieniu w 335i lepszych hamulców niż w M3 czy nawet M3 GTS (a tam masz na przodzie już zaciski 6-cio tłoczkowe), zachowując jednocześnie walory konieczne do użytkowania samochodu na co dzień. Ciekawe czy pieniądze za kilka tysięcy godzin pracy inżynierów M GmbH poszły w błoto.

 

P.S

Możesz dokładnie opisać jak były pęknięte te tarcze w M3 GTS, masz zdjęcia?

Opublikowano
Wujek, zniszczyć samochód to nie sztuka (ja też to potrafię). Powodzenia z całego serca w robieniu w 335i lepszych hamulców niż w M3 czy nawet M3 GTS (a tam masz na przodzie już zaciski 6-cio tłoczkowe), zachowując jednocześnie walory konieczne do użytkowania samochodu na co dzień. Ciekawe czy pieniądze za kilka tysięcy godzin pracy inżynierów M GmbH poszły w błoto.

 

P.S

Możesz dokładnie opisać jak były pęknięte te tarcze w M3 GTS, masz zdjęcia?

 

aj dramatyzujesz, nie napisałem że będe miał lepsze autko od M3 - tylko szybsze;p i mam nadzieje, że na torze też,

Hamulce obecnie skuteczność i nagrzewanie jest porównywalne z M3 (a to przecież tylko zimmermany sport - zacisk seryjny - monoblock)

 

Pęknięte hamulce w GTS (zdjęcie klagosza chyba)

http://strony.aster.pl/capoeira/ring2012/DSC05152_800x532.JPG

 

Swoją drogą inżynierowie z BMW są ograniczenie mocno z punktu widzenia ekonomicznego, nie mogą do 1M wsadzić DKG bo po głupim chiptuningu te autko biło by M3 zawsze i wszędzie.

Tak samo jak nie mogą do 335i wsadzić normalnych hamulców tak tylko robią pakiet performance i możesz sobie lepsze hamulce dokupić za np: 15k, podobnie wydech, doloty, pakiety mocy itp.

 

Gdyby inżynierowie z ///M nie byli ograniczeni rynkiem i ekonomią to M3 kosztowało by mniej i było by lepsze, a takto... Jest wspaniałe autko - marzenie także i moje ale nie jest to autko żebym robił na nie "uh, ah" i zachwalał zalety - których nie ma (np: hamulce właśnie)....

Opublikowano

M3 też można zmodzić ;) porównując serie to te autka są bez porównania.

A ja chce zrobić sobie szybkie autko nie dlatego aby bić M3 (tylko M6 :norty: ) ale po prostu po półtora roku zaczyna brakować mocy, autko się nudzi i tyle. Zakup M3 do dołożenie min 150k (no chyba że kupimy grata z manualem lub USA) a ja za 30k-40k zrobie sobie praktycznie nowe autko - rachunek prosty.

 

Czy autko wytrzyma? Nie wiem ;)

Opublikowano
Ale pokaż mi sposób na "zmodzenie" w rozsądnych pieniądzach M3 :? Piękno wolnossącego silnika M3 jest równocześnie jej piętą Achillesową jeśli chodzi o podatność na mody.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sorry Panowie ale najwięcej do powiedzenia o M3 i jej "kultowości" mają ludzie,którzy nigdy jej nie mieli.

Ja miałem 4 sztuki M3 więc wiem co piszę. Wujek Walduś ma rację w M3 E46 również hamulce nie sprawowały się poprawnie na torze są przeznaczone raczej na drogę. Szkoda,że byle clio, megane czy inna astra ma duże kilkutłoczkowe brembo a w M3 taka kicha ale to można szybko zmienić w razie potrzeby.

PZDR

Opublikowano (edytowane)
Miałem okazję sprawdzić jak hamuje i to extremalnie M3 na M Power Meeting w Kamieniu, po szkoleniu przez kierowców rajdowych którzy nakazali hamować przed szykaną raz, zdecydowanie i mocno niż powolne dociskanie hamulca. Przez takie hamowanie hamulce nie przegrzewały się pomimo ciągłego upalania aut. Dodam że rozpędzaliśmy się do ok. 260 km/h i dohamowanie było do ok. 80 i tak w ciągu jednej próby 4 razy x 2 okrążenia razy 60 osób i to minimum, bo wiele osób powtarzało tę próbę na M3 bo dawała największą frajdę. Hamulce ani się nie przegrzały, tarcze były całe, żadnego fadingu czy innych niepokojących zjawisk. V8 w M3 jest takim "dziwnym" (czytaj świetnym)wolnossącym silnikiem. Jedzie od dołu kręci się do ponad 8tys. Są projekty z kompresorami, ale jak dla mnie to już przerost formy nad treścią. 420 KM to i tak baaardzo dużo. Edytowane przez jasons
Opublikowano

Takie hamowania na prostej jedno na jakiś tam okres czasu to wiadomo że hamulce dadzą radę, im większe wtedy tym lepsze bo więcej odprowadzają ciepła ;)

Jednak na torze jak kiedyś pojedziesz (a mając ///M na pewno pojedziesz:P)

to zobaczysz, że po pierwszej wizycie na torze będziesz szukał 2-4-6 tłoczkowego zestawu... ;)

 

Skrzynia w ///M to bajka, kiedyś użytkownik moreti przewiózł mnie kawałek swoją M3 i to miałem zaszczyt poznania kopa z LC :D start mega, potem biegi to po prostu zmieniały się w idealnym momencie super szybko, dla mnie największy plus M3 to własnie skrzynia.

 

///M budzi emocje, a czego się spodziewałeś:) dwóch postów: "aha" i "gratulację" ;)?

Opublikowano

m3 i 335i to dwa różne samochody, cieżko je porównać,

m3 jest bardzo szybkie, 335i szybkie a po modach może być bardzo:)

 

 

następnym moim bmw będzie prawdopodobnie 335i, a jak sie uda to moze nawet m3:)

 

pozdrawiam użytkowników m3 i 335i

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.