Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Temat przenoszę z innego forum bo termin wymiany coraz bliżej a ja wciąż nic nie wiem.

W swoim e87 będę wymieniał płyn chłodniczy i hamulcowy. W sumie wymieniał to też duże słowo oddaję auto do zrobienia. Lubię mieć jednak nad wszystkim kontrolę do samego końca. Chciałem zakupić produkty castrola ale okazuje, się że są one ciężko osiągalne. Najwygodniej, z mojego punktu widzenia jest oprzeć się głównie na tym co jest w Inter Carsie bo mam tam blisko i tanio.

 

Producent na swojej stronie straszy konsekwencjami używania złego płynu. Pisze coś o jakiś porach i w konsekwencji może to nawet prowadzić do uszkodzenia silnika. Dotychczas zawsze lałem prestona. Warto tutaj zalać coś innego? Z tego co wybrałem poniżej co jest najlepsze?

 

- XSTREAM G30 - COMMA (najdroższy ale czy najlepszy to nie wiem)

- SUPER LL RED COOLANT - COMMA

- PRESTONE AF-2100LPL (to chciałem wlać od razu zanim nie zacząłem na ten temat czytać)

 

a może jest sens szarpnąć się na płyny "bezkrzemowe"?

 

- MAXLIFE COOLANT - VALVOLINE

- COOLELF AUTO S. - ELF

 

Wiem , że zaraz ktoś mi napisze że truje i lać prestone ale skoro można coś lepszego to chciałbym spróbować. Na swoją obronę chciałbym dodać, że to moje pierwsze auto które w momencie zakupu miało mniej niż 10 lat więc stąd ta cała panika.

 

Co do płynu hamulcowego to byłem również straszony że tylko castrole będą prawidłowo współpracowały z systemami bezpieczeństwa w aucie. Nie wystarczy, że będzie po prostu DOT 4? Trochę zgłupiałem bo to w końcu nie prom kosmiczny. naprawdę coś się stanie jak nie zaleję Castola takiego jak ten:

- Brake Fluid DOT4 - CASTROL

a zamiast tego:

- FBX - FERRODO (tego używałem ostatnio)

- FRELUB 650 DOT 4 - ELF (użyłem go ostatnio w innym i też byłem zachwycony)

 

Z góry jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam podobne doświadczenia jak Ty i trzymam się sprawdzonych metod. Też wychodzę z założenia, że to nie prom kosmiczny. :cool2:

Oczywiście jestem otwarty na wszelkie nowości, bo inaczej człowiek się cofa. :wink:

 

Leję po prostu jakikolwiek DOT4. A czy on jest "+", czy nie, to nie ma dla mnie znaczenia. Z doświadczenia wiem, że się nie "pogryzły".

Jeśli będzie innej firmy, też się tym nie przejmę. W końcu wymiejniając płyn hamulcowy, to praktycznie wszystek stary płyn jest wypuszczony, a na jego miejsce lejemy nowy. Po odpowietrzaniu, już ani śladu nie ma po starym płynie. Mam nadzieję, że w pompie ABS i w sprzęgle też Ci wymienią.

 

Jeszcze w latach 80-tych były co najmniej dwa rodzaje płynów hamulcowych. Żółty - zapomniałem jak się nazywał. I zielony ( R4). Ten pierwszy skutecznie usuwał farbę (nie tylko z felg).

Tych płynów nie wolno było mieszać. "Ważyły" się.

 

Co do płynu chłodzącego... nie wiedziałem, że jest bezkrzemowy. Przy następnej wymianie chyba zafunduję sobie taki.

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.