Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Czy wie kto lub ma pojęcie co muszę zrobić krok po kroku żeby zamontować w swoich fotelach ( typ komfort ) podgrzewanie i wentylację z innych foteli ( zwykłe ) i czy to jest realne oczywiście.

 

Wszystkie elementy do przekładki mam!

 

Pozdrawiam!

Opublikowano

Fotele wymagają renowacji więc z rozbiórką nie ma problemu bo i tak to będe robił

- mam już skórę dziurkowaną / perforowaną!

- mam oryginalny przełączniki w podłokietnik z grzeniem i wentylacją i modułem do tych foteli

- mam drugie fotele z których chce przełożyć wszystkie graty

 

Pytanie: 1. Czy trzeba kodować później auto???

2. Czy trzeba wymienić moduł znajdujący się pod fotelem???

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Tak, trzeba wymienic i powinno sie zaprogramowac

 

a nie wiesz jak zaprogramowac i czym?????

 

NCS'em, ISTA lub OSS, jeśli masz moduły od poprzednich elektrycznych foteli radzę je zostawić i tylko przekodować bo istniej duże prawdopodobieństwo ze ISTA lub OSS je odrzuci. Jak przełożysz moduły, powinna od kopa działać wentylacja i podgrzewanie, ale będzie nie widoczna w menu idrive... poza tym, prawdopodobnie będzie potrzebny płatny kod fsc swt lub wygenerowanie go właśnie dla idrive... ale tego ostatniego dla e65 nie jestem pewien... dla e60 musiałem wygenerować...

Opublikowano
Tak, trzeba wymienic i powinno sie zaprogramowac

 

a nie wiesz jak zaprogramowac i czym?????

 

NCS'em, ISTA lub OSS, jeśli masz moduły od poprzednich elektrycznych foteli radzę je zostawić i tylko przekodować bo istniej duże prawdopodobieństwo ze ISTA lub OSS je odrzuci. Jak przełożysz moduły, powinna od kopa działać wentylacja i podgrzewanie, ale będzie nie widoczna w menu idrive... poza tym, prawdopodobnie będzie potrzebny płatny kod fsc swt lub wygenerowanie go właśnie dla idrive... ale tego ostatniego dla e65 nie jestem pewien... dla e60 musiałem wygenerować...

 

 

 

 

 

Moduły można poprzekładać ,ale tylko gdy są w pełni kompatybilne z docelowym wyposażeniem foteli.Ponadto gąbka siedziska inna jest dla foteli zwykłych i inna dla foteli z masażami a jej wymiana na właściwą to wydatek 600 PLN..

 

 

Podgrzewanie jest zintegrowane ze skórą (zszyte razem ze sobą) więc zadanie łatwe raczej nie jest.

Kształt mat grzewczych jest inny dla komfortów i dla zwykłych foteli

Wiązka fotela komfortowego nie będzie miała wtyczek do ogrzewania a ta od zwykłego jest inna i nie pasuje.

 

do jr3wp

NCS,wbrew temu co piszesz nie jest do programowania ..

W E65 nie potrzeba żadnych kodów FSC ,zresztą te kody niezbędne są tylko do aktywacji map w niektórych nawigacjach w BMW i nie mają NIC WSPÓLNEGO ze sterowaniem foteli ani w E65 ani w żadnym innym BMW.

Na forum bądź co bądź technicznym lepiej nic nie pisać niż pisać rzeczy (bajki) zastrzegając jednocześnie,ze 'nie jesteś tego pewien". Z takimi tekstami lepiej wypadniesz na forach filologicznych.

Opublikowano

 

do jr3wp

NCS,wbrew temu co piszesz nie jest do programowania ..

W E65 nie potrzeba żadnych kodów FSC ,zresztą te kody niezbędne są tylko do aktywacji map w niektórych nawigacjach w BMW i nie mają NIC WSPÓLNEGO ze sterowaniem foteli ani w E65 ani w żadnym innym BMW.

Na forum bądź co bądź technicznym lepiej nic nie pisać niż pisać rzeczy (bajki) zastrzegając jednocześnie,ze 'nie jesteś tego pewien". Z takimi tekstami lepiej wypadniesz na forach filologicznych.

 

Człowiek pytał czym to można zrobić co prawda użył słowa "zaprogramować" ale w kontekście chciał wiedzieć czym to można zrobić, modułów foteli nie trzeba programować wystarczy odpowiednio zakodować w związku z tym sam NCS wystarczy... i w tym kontekście mu odpowiadałem...

 

Co do dalszej twojej wypowiedzi, to nie zamierzam cię edukować, mogę tylko stwierdzić, że bardzo mało wiesz o BMW, skoro według Ciebie FSC służy tylko do aktywacji map :) Jak to sam ująłeś "Na forum bądź co bądź technicznym lepiej nic nie pisać niż pisać rzeczy (bajki)"

 

Do zainteresowanego tematem... Jak już wcześniej wspominałem moje doświadczenie w tym temacie opieram na BMW e60... samochód fabrycznie wyposażony w nawigację CCC HW12 (z przyciskami keypad) oraz wybieranie głosowe, fotele zwykłe bez skóry, sterowane manualnie... Doposażony został w aktywne fotele sportowe z pamięcią i podgrzewaniem... Ze względu na podgrzewanie istniała konieczność przekodowania modułu nawigacji, żeby w idrive można było sterować stosunkiem natężenia grzania między siedziskiem a oparciem.... Każdorazowa ingerencja w ccc ze względu na zmiana doposażenia wymaga nowego kodu fscswt, w przeciwnym razie nie będzie działać nam wybieranie głosowe i w przypadku modelu LCI czyli CCC HW11 i wyższe przyciski keypad "Te które odpowiedzialne są miedzy innymi za szybką zmianę stacji kolego Marcus 1959" w starszych modelach bez padów i bez sterowania głosowego generalnie auto nie straci na funkcjonalności aczkolwiek z zamysłem inżynierów BMW mimo wszystko wyposażenie powinno być podpisane... Jak to się ma do twojej e65 do końca nie jestem przekonany, bo nie było mi dane jeszcze tego robić w tym modelu, ale być może coś koło stycznia będziesz wiedział więcej, bo jeden z moich klientów nosi się z takim zamiarem by doposażyć swoje e65 w komforty... ze względu na to, że co do e65 tematy na tym forum są bardzo ubogie, obiecuję, że jeśli ten klient się zdecyduje będzie taki wątek z Retrofit do komfortu w e65 ze zdjęciami...

Opublikowano (edytowane)

...."Co do dalszej twojej wypowiedzi, to nie zamierzam cię edukować, mogę tylko stwierdzić, że bardzo mało wiesz o BMW, skoro według Ciebie FSC służy tylko do aktywacji map :) Jak to sam ująłeś "Na forum bądź co bądź technicznym lepiej nic nie pisać niż pisać rzeczy (bajki)"...."

 

 

 

jr3wp,

 

Wygląda na to ,że odkryłeś moją poważną przypadłość z której,jak dotychczas nie zdawałem sobie w pełni sprawy :cry2: ("bardzo mało wiesz o bmw"). Wiem mało,czy dużo jest pojęciem względnym,czyli zależnym od punktu odniesienia. Jeśli moją wiedzę porównujesz do swojej to być może tak jest jak piszesz, jednak wystawianie takiej "laurki" komuś,o kim nie wiesz zupełnie nic a swoją tezę opierasz jedynie na na ułamku promila zagadnień związanych z BMW to sorry,ale nie świadczy to dobrze o głoszącym takie opinie..

Publicznie obiecuję Ci,że wszystkie ewntualne braki w materii zastosowań kodów FSC nadrobię (przejrzę dokumentację) a wyniki tego "dochodzenia" opiszę na Forum.

 

Co do E65 jest dokładnie tak jak napisałem powyżej. Night vision potrzebuje kodu do jego aktywacji ,ale wcześniej nie kojarzyłem tego z "FSC".

 

P.S. Tuż przed świętami kodowałem elektronikę w E60 USA z 10/2008 . Chodziło o zmianę typoszeregu z wersji USA na wersję europejską i usunięcie "amerykańskich dolegliwości" dokuczliwych w Europie. Jak na pewno wiesz,jedną z niezbędnych czynności jest kodowanie CCC zmodyfikowanym VO/ZCS. Po tych czynnościach zachowana została pełna funkcjonalność wszystkich urządzeń w tym również voice recognition bez użycia jakiegokolwiek kodu FSC...

Edytowane przez Marcus 1959
Opublikowano (edytowane)
napewno potrzeba kodu FSC do doposazenia w kamerke night visoion

 

Zgadza się -to jedyny znany mi przypadek w E65. Powiem nawet więcej Nikt (żaden serwis ASO) takiego kodu nie wygeneruje, jeśli auto do którego potrzebujemy kod FSC z systemem night vision nie opuściło fabryki lub gdy BMW nie oferuje takiego doposażenia.

Edytowane przez Marcus 1959
Opublikowano (edytowane)

Dla wszystkich,którzy chcą dowiedzieć się czegoś więcej o zastosowaniu kodów FSC w CCC proszę o przeczytanie tekstu spod linku poniżej..

 

http://support.nanocustoms.com/bmw/SI_B09_02_07.pdf

 

Nie zagłębiałem się w ten dokument,ale pisze w nim ,że kody FSC niezbędne są po PROGRAMOWANIU LUB WYMIANIE CCC na fabrycznie nowy (np po stwierdzonym uszkodzeniu CCC w aucie). Nic tam nie ma o konieczności aktywacji czegokolwiek W CCC po kodowaniu (encoding)...

 

Zapraszam do dyskusji wszystkich tych ,którzy mogą wnieść do niej coś wartościowego a w szczególności Kolegę jr3wp

Edytowane przez Marcus 1959
Opublikowano

jr3wp"

 

Poniżej tekst z forum niemieckiego dotyczący kodów FSC do CCC i odpłatności za ich uzyskanie.

"Zu Spracheingabe (SA620): Dein Händler muss ein Freischaltcode im CCC eingespielt werden. Wenn dein CCC ab Werk eingebaut, dann diese SWT/FSC Code für dein Fahrzeug auf SWT V1.1 DVD enthalten. Einfach über SSS einspielen lassen. (Aktivierungsprozess). Wenn Nachrüstsystem (wie bei mir), muss dein Händler die Code über ASAP (bereich FAQ) von Zentrale Master Freischaltcodestelle (München) bestellen. (mit angabe der Fahrgestellnummer). Es dauert ca. 2 Stunde und kostenlos.

 

W wolnym tłumaczeniu gość pisze,że taki kod aktywacyjny automatycznie się "dogrywa" przy użyciu SSS progman a jeśli mamy zabudowany retrofit CCC taki kod otrzymamy nieodpłatnie z serwisu poprzez ASAP ( zakładka "zapytanie")..

Nie mam pojęcia czy tak jest rzeczywiście ,ale zalecam dużą ostrożność w przyjmowaniu tego za prawdę ,bo w internecie najwięcej jest niestety ...nieprawdy.

Opublikowano
jr3wp"

 

Poniżej tekst z forum niemieckiego dotyczący kodów FSC do CCC i odpłatności za ich uzyskanie.

"Zu Spracheingabe (SA620): Dein Händler muss ein Freischaltcode im CCC eingespielt werden. Wenn dein CCC ab Werk eingebaut, dann diese SWT/FSC Code für dein Fahrzeug auf SWT V1.1 DVD enthalten. Einfach über SSS einspielen lassen. (Aktivierungsprozess). Wenn Nachrüstsystem (wie bei mir), muss dein Händler die Code über ASAP (bereich FAQ) von Zentrale Master Freischaltcodestelle (München) bestellen. (mit angabe der Fahrgestellnummer). Es dauert ca. 2 Stunde und kostenlos.

 

W wolnym tłumaczeniu gość pisze,że taki kod aktywacyjny automatycznie się "dogrywa" przy użyciu SSS progman a jeśli mamy zabudowany retrofit CCC taki kod otrzymamy nieodpłatnie z serwisu poprzez ASAP ( zakładka "zapytanie")..

Nie mam pojęcia czy tak jest rzeczywiście ,ale zalecam dużą ostrożność w przyjmowaniu tego za prawdę ,bo w internecie najwięcej jest niestety ...nieprawdy.

 

Jest to prawda... jednak bezpłatny jest tylko kod master i można pobrać go z ASAP, ale nie z konta ogólnie udostępnionego na stronach BMW z którego rozkodowuje VIN'y połowa społeczności tego forum... generalnie można też przyjąć, że retrofit również jest za darmochę(tylko w tych modelach), jeśli chodzi o dilera. Dla niezależnych korzystających z OSS również, z tym , że w zależności od wykupionego abonamentu OSS kosztuje, więc w najdroższej opcji czyli OSS na godziny taki kod kosztuje w granicach od 12 do 50 euro... Co do mojego wcześniejszego postu, nie miałem zamiaru Cię urazić aczkolwiek, zarzuciłeś mi bajkopisarstwo, twierdząc, że FSC służy tylko update map, jak sam widzisz nie tylko, więc cieszę się, że zmobilizowałem Cię do pracy... tym bardziej, że podchodzisz do tematów.... Wiedza na pewno Ci się przyda jak i każdemu, mi również, bo raz, że wszystkiego na pewno nie wiem, dwa w autach Fxx podpisane jest niemal wszystko... e60 z USA na ECE nie potrzebowała nowego FSC, bo sprzętowo nic nie zmieniałeś... w moim przypadku dołożyłem dwa nowe moduły więc stary podpis stracił ważność... Jutro pobiorę parę paczek FSC dla kliku VIN'ów to będziesz wiedział więcej... wkleję foty i postaram się co nieco omówić... jeśli starczy mi czasu... Pozdrawiam

Opublikowano

jr3wp

 

Dzięki za szybką i merytoryczną odpowiedź ,bez tak częstego spotykanego „zadęcia”.

Po przeczytaniu Twojego postu mam jednak pewien niedosyt.

Napisałeś ,że użyłeś kodu FSC po dołożeniu nowych urządzeń. Jednak nijak się to ma do informacji technicznej spod linku powyżej, wszak „dokładanie urządzeń", jak to ująłeś to przecież nie programowanie ,które wg wspomnianego dokumentu wymaga użycia kodów FSC. Jedyne co mi w tej chwili przychodzi do głowy to to, że dokument ten odnosi się tylko do samego CCC a nie modułów, które z nim współpracują…

W „moim” E60 USA również „mieszałem” w CCC, ( z ZCZ usuwałem jedne i dopisywałem „nowe” urządzenia) co według prezentowanej przez Ciebie opinii, o ile dobrze kumam, powinno doprowadzić do konieczności użycia kodu FSC...

 

I na koniec jeszcze jedno. Czy wymiana CCC na egzemplarz używany (pochodzący z innego auta) bez stosowania kodu FSC będzie skuteczna?

Opublikowano

(...) Ponadto gąbka siedziska inna jest dla foteli zwykłych i inna dla foteli z masażami a jej wymiana na właściwą to wydatek 600 PLN.

 

Nie prawda - jest taka sama i nie ma nic wspólnego z masażami. Sam montowałem.

Opublikowano (edytowane)
(...) Ponadto gąbka siedziska inna jest dla foteli zwykłych i inna dla foteli z masażami a jej wymiana na właściwą to wydatek 600 PLN.

 

Nie prawda - jest taka sama i nie ma nic wspólnego z masażami. Sam montowałem.

 

Koledze zakładającemu ten post chodziło nie o doposażenie " zwykłych komfortów" w masaże a w wentylację i podgrzewanie .W tym wypadku,tak jak napisałem- potrzebna jest inna gąbka siedziska.

 

Udzielając odpowiedzi powyżej pomyłkowo /przez roztargnienie/ użyłem słowa "masaże" zamiast wentylacja.Stąd ta nieścisłość..

Edytowane przez Marcus 1959
Opublikowano
jr3wp

 

Dzięki za szybką i merytoryczną odpowiedź ,bez tak częstego spotykanego „zadęcia”.

Po przeczytaniu Twojego postu mam jednak pewien niedosyt.

Napisałeś ,że użyłeś kodu FSC po dołożeniu nowych urządzeń. Jednak nijak się to ma do informacji technicznej spod linku powyżej, wszak „dokładanie urządzeń", jak to ująłeś to przecież nie programowanie ,które wg wspomnianego dokumentu wymaga użycia kodów FSC. Jedyne co mi w tej chwili przychodzi do głowy to to, że dokument ten odnosi się tylko do samego CCC a nie modułów, które z nim współpracują…

W „moim” E60 USA również „mieszałem” w CCC, ( z ZCZ usuwałem jedne i dopisywałem „nowe” urządzenia) co według prezentowanej przez Ciebie opinii, o ile dobrze kumam, powinno doprowadzić do konieczności użycia kodu FSC...

 

I na koniec jeszcze jedno. Czy wymiana CCC na egzemplarz używany (pochodzący z innego auta) bez stosowania kodu FSC będzie skuteczna?

 

Bo w linku powyżej jest tylko część informacji... Owszem FSC jest potrzebne do programowania, bo podczas programowania ten FSC się kasuje, a jest zapisany w aucie... teraz zagadnienie nr dwa jest opcją czym programujesz... jeśli ISTA P, czy ISTA OSS, to one przed programowaniem zabezpieczają ten kod zapisując go i po programowaniu wgrywają z powrotem... jeśli SSS to do niego była płyta SWT FSC 1.0 a później 1.1 która zawierała FSC do wszystkich VIN 2007.03, o której miedzy innymi informacja w linku i po programowaniu też sobie wrzucił.... ale gdy tego nie miałeś wgranego do SSS to miałeś schody i część funkcjonalności auta jak wybieranie głosowe znikało, czy zielony obraz na kamerce cofania się robił i kwas... podobna rzecz się dzieje jak ktoś kupi na allegro płytki do spolszczenia CCC czy gdzieś pobierze z sieci :) sam na własne życzenie wywala sobie FSC :) inną parą kaloszy jest to, że ori FSC, zapisany przez BMW może stracić ważność (mój przypadek z fotelami), ale też np. kiedy podkładasz coś w konfiguracji CCC z innego wozu, inny czytnik, inny wyświetlacz czy właśnie doposażenie, które bezpośrednio współpracuje z idrive ... wtedy potrzebujesz nowego kodu FSC i tu zaczynają się schody... cały czas piszemy o CCC, CIC też ich potrzebuje, nie wspominając o serii Fxx gdzie podpisane nimi jest wyposażenie praktycznie całego auta... ale to inny długi temat...

 

Więc podsumowując krótko i na temat: FSC jest cały czas wgrany do auta i nie jest potrzebny ani do kodowania ani do programowania pod warunkiem, że programujemy systemem który go zabezpiecza przed skasowaniem... Przy zmianie istotnych części bądź doposażeniu w funkcje istotne dla idrive, traci ważność i potrzeba jest wygenerowania nowego...

Opublikowano

jr3wp

 

Wielkie dzięki za ciekawy "wykład,który pomógł mi uporządkować ,jak się okazało, raczej skąpą wiedzę z tego zakresu.

Oprócz tego, te zagadnienia nie są powszechnie znane przez "zwykłych śmiertelników",więc korzyść z tego będzie chociaż taka ,że w przypadku niedziałającego sterowania głosem po spolszczeniu menu ekranowego CCC będą wiedzieli kto i dlaczego zawinił.. :lol:

Opublikowano

Witam, chcialbym podpiac sie pod temat, mam nadzieje ze nie ma nikt nic przeciwko...

Tez jestem zainteresowany podobnym doposazeniem swojego auta z ta roznica ja mam zwykle fotele tylko z pamiecia i chcialbym miec komfort najlepiej ze wszystkim albo chociaz z grzaniem... co musze kupic poza fotelami i przelacznikami w podlokietniku??? cos czytalem ze wtyczki nie pasuja i zastanawiaja mnie te sterowniki pod fotelami moje moga zostac??? moze ktos cos takiego juz robil i wie ile to kosztuje czesci robocizna??? pozdrawiam

Opublikowano
Witam, chcialbym podpiac sie pod temat, mam nadzieje ze nie ma nikt nic przeciwko...

Tez jestem zainteresowany podobnym doposazeniem swojego auta z ta roznica ja mam zwykle fotele tylko z pamiecia i chcialbym miec komfort najlepiej ze wszystkim albo chociaz z grzaniem... co musze kupic poza fotelami i przelacznikami w podlokietniku??? cos czytalem ze wtyczki nie pasuja i zastanawiaja mnie te sterowniki pod fotelami moje moga zostac??? moze ktos cos takiego juz robil i wie ile to kosztuje czesci robocizna??? pozdrawiam

 

Moduły od zwykłych nie pasują do komfortowych (wtyczki wiązki fotela komfortowego nie pasują do gniazd sterowników foteli zwykłych.) -Trzeba kupić fotele z modułami i manipulatorami/przełącznikami z podłokietnika (najtańsza opcja zakupu) .

Po montażu pozostaje "obróbka elektroniczna".

Opublikowano
Czyli jak rozumiem fotele plus przelaczniki stykna, a kable mozna przerobic??? sprawa mocno sie komplikuje gdy dochodzi masarz i wentylacja?? skad sie podpina "wiatr"?? Moze ktos ma na sprzedanie taki komplet w kolorze nasca beige??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.