Skocz do zawartości

BMW e46 2,0d straciła moc wolno wkreca sie na obroty


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Dzisiaj podmienilem przeplywomierz. Po zalozeniu i przejazdzce, komputer nie wywala zadnego bledu, lecz auto czasami lapie takiego mula, ze nie chce wcale jechac. Po odlaczeniu przeplywomierza, auto nie muli, ale znowu komputer wywala blad.

Juz nic z tego nie rozumie. Moze przeplywomierz jest faktycznie popsuty, ale komputer tego nie wylapuje. Ale znowu dlaczego auto zachowuje sie tak na dwoch przeplywomierzach? Czyzby dwa byly uwalone?

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

oczywiscie wkładasz nowy ori przepływomierz ?

wypadałoby pokasować adaptacje ale nawet bez tego przy 100% sprawnym powinna byc odczuwalna roznica

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Podlacz przeplywomierz ktotego jestes pewien, ze jest sprawny. Computer nie zapisze bledu przeplywomierza, jedyna metoda jest odczyt wartości zadanych i oczekiwanych, najlepiej podczas jazdy. Obszernie opisal to Roger nysa poszukaj znajdziesz na pewno jego temat.

Napisz jeszcze czym czyscies czujnik ciśnienia doladowania w kolektorze? Czyszcząc go na sucho bez środka rozpuszczajacego nagar, może go tylko zapchales.

Tak czy innaczej bez dobrej diagnozy live data sie nie obejdzie. Nie lam sie tylko na spokojnie i w końcu dojdziesz co jest nie tak. Pozdrawiam

Opublikowano
Podlacz przeplywomierz ktotego jestes pewien, ze jest sprawny. Computer nie zapisze bledu przeplywomierza, jedyna metoda jest odczyt wartości zadanych i oczekiwanych, najlepiej podczas jazdy. Obszernie opisal to Roger nysa poszukaj znajdziesz na pewno jego temat.

Napisz jeszcze czym czyscies czujnik ciśnienia doladowania w kolektorze? Czyszcząc go na sucho bez środka rozpuszczajacego nagar, może go tylko zapchales.

Tak czy innaczej bez dobrej diagnozy live data sie nie obejdzie. Nie lam sie tylko na spokojnie i w końcu dojdziesz co jest nie tak. Pozdrawiam

Ok, dzisiaj podepne przepływomierz i zrobie live data.

Czy moglbys podac link do opisu Rogera? Nie moge znalezc.

Czujnik cisnienia czyscilem specyfikiem Liqui Moly.

Pozdrawiam.

Opublikowano

czujnika cisnienia sie nie moczy, w ten sposob nastepuje uszkodzenie

czysci sie na sucho, delikatnie igiełką wyciąga brud ale też z umiarem (nie za głęboko) aby nie przebić membrany

najlepiej jak czujnik delikatnie zaniza gdy silnik jest zgaszony (zaniża względem atmosferycznego oczywiscie)

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

:duh: co to ma byc ? kiedy przyspieszasz z gazem w podlodze ?

 

nagraj raz a dobrze, szkoda naszego czasu

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kiedy przyspieszasz z gazem w podlodze ?

Wiem, że to pytanie retoryczne, ale odpowiem - nigdy :8)

Kolego już dobrych kilka dni temu napisałem - 4 lub 5 bieg i od 1800 do 3500 odr./min. z butem w podłodze a nie jazda po mieście do piekarni..

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Bede mogl to tak zrobie. Zamowilem dzisiaj nowy wklad do przepływomierza. Dwie przeplywki, które mam pokazuja jakies dziwne odczyty. Gdy przeplywka jest podpieta auto nie rejestruje zadnych bledow, ale od czasu do czasu zamula , znowu gdy odpieta auto jedzie normalnie, lecz puszcza czarnego baka.
Opublikowano

Super gratuluje zakupu, masz tutaj temat http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=122118 polecam przeczytanie go całego dokładnie. Sądząc po tym co napisałeś widzę że wymieniłeś już trochę rzeczy, i jeszcze to nie jest dla ciebie satysfakcjonujący efekt. dlatego ludzie piszą w Twoim temacie i chcą pomóc. Jak proszą o zrobienie live data z gazem w podłodze to ma to czemuś służyć. Skoro zamówiłeś wkład będziesz mógł porównać sam wartości, na pewno różnią się od starej.

 

Do kolegi Puzonn mi czyścił mechanik tan czujnik ciśnienia spreyem do czyszczenia hamulców, szybko odparowuje i nie zrobił sputoszenia w membranie, choć nigdy go nie rozbierałem i nie wiem co tam może w nim być. Działa ma się dobrze choć wymiana zawsze najlepsza opcja.

 

Heepis auto nie jedzie normalnie na odpiętej przepływce, jedzie na stałej wartości pobieranego powietrza i nigdy nie dobierze optymalnych parametrów do pobieranego paliwa, ciśnienia doładowania itp. przepływomierz ma też to do siebie ze na niskich obrotach może być ok, a w szczycie obrotów może zanizać i efekt w postaci mocy silnika jest niewystarczający.

 

Pozdr

Opublikowano

Dziekuje Wam za poswiecony czas i Wasze rady.

Jutro zrobie live data z butem w podlodze z podpieta przeplywka.

Mam nadzieje, ze to duzo wyjasni.

Pozdrawiam kolegow :D

Opublikowano

Witam

Dzisiaj ma do mnie dotrzec nowy przeplywomierz. Po zamontowaniu zrobie live data.

Mam pytanie;

Czy nalezy go zaadoptowac?

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam ponownie.

Nowy przeplywomierz niczego nie zmienil.

Nadal auto od czasu do czasu lapie mula i nie chce jechac.

Przepraszam, ze nie wstawiam filmu z live data, ale jeszcze mi sie na to wszystko komp popsul.

Moge Wam napisac, jakie sa wartosci w INPIE wtedy, gdy auto zamula i kiedy jedzie normalnie.

A wiec:

Gdy auto zamula w Desired Air Mass wartosc idzie na maxa, a w current air mass wartsc na poziomie 400-500. Zdecydowanie za malo powietrza auto dostaje.

Gdy auto jedzie normalnie w Desired Air Mass i w current air mass wartosci prawie sie pokrywaja, przy czym w current air mass jest wiecej o okolo 100-150 jednostek.

Zrobilem juz nawet takie cos: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=61186, za Rogerem-Nysa i niestety nie pomoglo.

Juz mnie to zaczyna w....iac.

Auto wtedy gdy zamula, dostaje ewidentnie za malo powietrza.

Opublikowano

Witam ponownie.

Udalo mi sie zrobic filmy.

Film z nagrania na biegu jałowym, dwie przygazówki:

 

Film z nagrania na trzecim biegu, but w podłodze, do odcięcia:

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam

Chyba straciliscie ochote, aby mi pomoc.

Mimo wszystko dziekuje za okazana pomoc.

Pozdrawiam

heepis

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego tracimy ochotę, bo już nie pamiętam ile razy piszemy 4 lub 5 bieg i od niskich obrotów do czerwonego pola a Ty oczywiście na przekór robisz na 3 biegów, pewnie od 2500 rpm, film trwa 26s a samo przyspieszanie może 7s i w tym czasie 3 razy przycięło obraz :duh: przez chwilę dość przeładowywało turbo, ale trwało to moment (tak jak i Twoje przyspieszanie), ja nic więcej na podstawie tego filmu nie powiem.

Obejrzyj mój film (dodam, że to drugi test, który robiłem, późniejsze lepiej oddają, że z autem jest wszystko ok, nie chce mi się iść do auta po drugiego kompa):

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Kolego tracimy ochotę, bo już nie pamiętam ile razy piszemy 4 lub 5 bieg i od niskich obrotów do czerwonego pola a Ty oczywiście na przekór robisz na 3 biegów, pewnie od 2500 rpm, film trwa 26s a samo przyspieszanie może 7s i w tym czasie 3 razy przycięło obraz :duh: przez chwilę dość przeładowywało turbo, ale trwało to moment (tak jak i Twoje przyspieszanie), ja nic więcej na podstawie tego filmu nie powiem.

Obejrzyj mój film (dodam, że to drugi test, który robiłem, późniejsze lepiej oddają, że z autem jest wszystko ok, nie chce mi się iść do auta po drugiego kompa):

Witam

Na filmie jest but na trzecim biegu od obrotow 2000 do odciecia.

Zrobilem tak, jak sugerowal Roger-Nysa.

Piszesz, ze turbina przeladowuje. Jaki moze byc tego powod?

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Powód - zużycie eksploatacyjne, ale po tym filmie to możesz równie dobrze cały silnik wymienić, oczywiście z osprzętem. Sorry ale ja już, jak to napisałeś, tracę ochotę. Zapytaj Rogera, może coś z tego wyłapie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

tak jak napisał maniek przeładowanie turbo, przeplywka zyje

 

nakręc 80-120 na 4biegu, czasy mozna porownac z tymi co podaje instrukcja

podmienilbym czujnik cisnienia doładowania, adaptacje pokasował disem

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
tak jak napisał maniek przeładowanie turbo, przeplywka zyje

 

nakręc 80-120 na 4biegu, czasy mozna porownac z tymi co podaje instrukcja

podmienilbym czujnik cisnienia doładowania, adaptacje pokasował disem

Czas 80-120 na 4 biegu 8,5-9 s.

Gdzie znajduje się czujnik doładowania?

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To słabo, powinno być ok 7s. Czujnik jest w kolektorze dolotowym od strony ściany grodziowej.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Witam

Problem prawdopodobnie rozwiązany.

Z dziwną praca silnika od czasu do czasu jak również z lapaniem muła.

Przejechałem ponad 1400 km i problemy nie powróciły.

Dziękuję za okazaną pomoc i poświęcony czas.

Pozdrawiam

heepis

Opublikowano

to juz 80-120 robi w 7sek ?

 

jesli faktycznie juz wszystko bangla to pewnie sterownik sam zaadaptował sie do nowej przeplywki itp,

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
to juz 80-120 robi w 7sek ?

 

jesli faktycznie juz wszystko bangla to pewnie sterownik sam zaadaptował sie do nowej przeplywki itp,

Przepływomierz wsadzilem stary, bo okazało się, że jest dobry.

Problem z dziwną praca silnika, chodził czasami jak na trzech garach, przyczyną był zawieszajacy się wtrysk, pomógł Liqui Molly Diesel Spulung.

Problem z łapaniem muła, przyczyną był zawieszajacy się zawór EGR, pomogło zaslepienie tego zaworu.

Jeszcze w wolnej chwili przeczyszcze lub wymienię czujnik ciśnienia doładowania i sprawdzę przyspieszenie.

O efektach napiszę.

Pozdrawiam

Opublikowano

zawór egr proponuje wymienic na uzywkę

moze byc sytuacja ze sprężyna nie trzyma i spaliny przedostają sie przy mocniejszym depnięciu mimo ze ecu steruje zaworkiem na zamkniecie pracy egr, co oczywiscie wplywa na zamulenie itp

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.