Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Hmmm wlaśnie wróciłem, i tak, założyłem kolektor spowrotem i psiknąłem tego plaku do kolektora z wielkim trudem na począdku ale odpalił ;) chwile pochodził tak troche nie pewnie a potem normalna równa praca silnika ;) dodawałem gazu i też wychodziło w miare normalnie i tu właśnie wykluczył bym raczej pompe wys ciśnienia (no chyba że nie domaga już i daaje tylko troche za niskie ciśnienie) wykluczyć chyba by można było też regulator. Po zgaszeniu silnika i próbie ponownego odpalenia znowu lipa, trzeba było sie znowu wspomóc plakiem, tym razem udało sie bez trudu. Na odpalonym silniku podłączyłem sie pod kompa i patrzyłem na wtryski i wygląda to mniejwięcej tak że 4 wtryski dają wartości takie w granicach 0,6 (jednostek) jeden (piąty od rozrządu) daje około 1,4 (jednostki) a jeden znowu jakoś mało bo 0.04-0.3. Czyżby to wtryski oszukują? i przepuszczają ciśnienie paliwa? aha jutro robie test menzurkowy ;) bedę mierzył ilości paliwa na wtryskach i zobaczymy jak to wyjdzie. są jakieś zestawy naprawcze do wtrysków lub jakies regeneracje czy musze kupić tylko i wyłącznie nowy oryginalny kompletny wtrysk ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Fajnie, że zagadała, chyba mogłeś wrócić do domu. Nie patrz na to, że wtryski na kompie wychodzą prawie ok, a im mniejsza wartość tym lepiej, jak wszystko zsumujesz, to powinno wyjść zero. Tak jak Ci pisałem, u mnie wtryski na kompie wychodziły wręcz idealnie, a przelewał ten, który wyglądał najlepiej, tylko test przelewowy, z jak to nazwałeś menzurkami, pokaże Ci prawdę. Wtrysku sam nie zregenerujesz, są od tego specjalne zakłady, ale wiele osób tego nie poleca, zanim wymieniłem swój, to dwie noce nie przespałem, bo czytałem jak to rozwiązać, po tej lekturze nie założę regenerowanego wtrysku, wolałem kupić używkę z pewnego źródła z gwarancją. Najlepiej oczywiście kupić nowy, ale to już czterocyfrowa cena.....

Tu masz do poczytania tekst ROGERA z Nysy, wytłumaczył czemu nie warto zakładać regenerowanych:

 

viewtopic.php?f=69&t=139210&p=977896&hilit=kod+wtrysku#p977896

 

PS. fajnie, że mój pomysł Ci pomógł, choć co niektórzy prosili, żebym nie udzielał tu rad innym :clap:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Tu masz do poczytania tekst ROGERA z Nysy, wytłumaczył czemu nie warto zakładać regenerowanych:

 

Przeczytaj ten tekst jeszcze raz co do regeneracji i czemu odmawia. Mała podpowiedź - M47N.

Druga sprawa - przeczytaj zakończenie tekstu.

 

Naprawdę, nie staraj się uszczęśliwiać na siłę.....

 

Marcisch ==> Sprawdzałeś to ciśnienie wreszcie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego legrooch, to nie temat na nasze spory, Ty masz swoje zdanie, ja mam swoje, m47n i m57n mają podobną zasadę działania i tekst rogera może się przydać nie tylko posiadaczom 320d, chodziło mi o opisanie, czemu nie warto regenerować wtrysków. Nie wiem ani ja, ani Ty co padło dla kolegi Marcisch'a, a z tego co wiem forum jest po to żeby wymieniać swoje opinie i pomagać innym, ja opisałem swoje doświadczenia, Ty swoje, tylko ja jakoś się nie unoszę, że naciskasz na regulator ciśnienia, bo możesz mieć rację. Miałem podobną sytuację jak kolega Marcisch, więc opowiedziałem jak to naprawiłem, chyba lepiej niech chłopak spróbuje każdej naszej rady i naprawi samochód.. Jak na razie bardzo mnie objechałeś, ale to dzięki mojej podpowiedzi odpalił samochód. Pozwól niech to twórca tematu zdecyduje z czyjej pomocy skorzysta, ok? a jak masz ochotę obrzucić mnie błotem, to zapraszam na PW.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Ty dalej nie rozumiesz tego, co wyszperasz.... Roger opisywał problem z wtryskiwaczami, które WYMAGAJĄ KODOWANIA i są powiązane z układem (wtrysk sterujący? nie mam - nie znam się). Korekty są ustawianie odpowiednio dla wtrysków.

W M57 tego nie ma (więc po co wstawiłeś M57N?).

 

A co do sporu - ja tego nie piszę po to, żeby po Tobie jechać. Ja to piszę po to, żeby inni nie popełniali podobnych błędów, co już Ci kilka lub kilkanaście razy wypomniałem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To skoro jesteś taki super znawca, to powiedz czemu w przypadku Kolegi Marcisch'a przyczyną nie może być zapowietrzony układ, czemu nie może być czujnik ciśnienia (kolega podmieniał, ale pytam hipotetycznie), no i czemu przyczyną nie może być "lejąca" wtrysk???? Napisz czemu, każda z tych rzeczy jak się skończy, to silnik może nie odpalić, jest pełno na forum przypadków opisujących takie sytuacje :duh:

 

Mam też pytanie czemu nie odpali się silnika bez kolektora, bo sam napisałeś:

Tia... ja zawsze liczyłem na odpalenie samochodu po zrzuceniu kolektora :D :mad2:

co moim zdaniem oznacza, że silnik nie odpali bez kolektora.....

 

Oczywiście odwróciłeś potem "kota ogonem""

 

A brałeś pod uwagę możliwość narozrabiania, jakby Ci coś zassało?

doszło do Ciebie, że nie masz pojęcia co piszesz, ale ciężko się przyznać, no nie?, łatwiej zrobić z innego idiotę, bo chyba tylko idiota pozostawiłby cokolwiek luzem na silniku, żeby silnik to zassał...

 

 

Dam Ci przykład i przyznaje się, że nie miałem racji, pomyliłem się, to Ty miałeś rację, fajnie, że się czegoś dziś nauczyłem

a chodzi mi dokładnie o to:

Roger opisywał problem z wtryskiwaczami, które WYMAGAJĄ KODOWANIA i są powiązane z układem (wtrysk sterujący? nie mam - nie znam się). Korekty są ustawianie odpowiednio dla wtrysków.

W M57 tego nie ma

 

Uparłeś się swego jak macierewicz trotylu i nie dopuszczasz innych możliwości, że kto inny może mieć rację. :nienie:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
To skoro jesteś taki super znawca, to powiedz czemu w przypadku Kolegi Marcisch'a przyczyną nie może być zapowietrzony układ, czemu nie może być czujnik ciśnienia (kolega podmieniał, ale pytam hipotetycznie), no i czemu przyczyną nie może być "lejąca" wtrysk???? Napisz czemu, każda z tych rzeczy jak się skończy, to silnik może nie odpalić, jest pełno na forum przypadków opisujących takie sytuacje

Może być wszystko. Dlatego kazałem mu w pierwszej kolejności sprawdzić ciśnienia. Zamiast inwestować chociaż 50zł w bubel używany do postawienia na półce.

 

Mam też pytanie czemu nie odpali się silnika bez kolektora, bo sam napisałeś:

Nie napisałem, że nie odpali. Liczyłem na podaną pomysłowość, bo...

doszło do Ciebie, że nie masz pojęcia co piszesz, ale ciężko się przyznać, no nie?, łatwiej zrobić z innego idiotę, bo chyba tylko idiota pozostawiłby cokolwiek luzem na silniku, żeby silnik to zassał...

wystarczy cokolwiek zassanego. Nie piszę tu o kamieniach czy śrubokręcie. Polecam np. wodę. To jest ironia, jakbyś nie załapał.

 

Uparłeś się swego jak macierewicz trotylu i nie dopuszczasz innych możliwości, że kto inny może mieć rację

Nie mam nic do tekstów innych, o ile są one sensowne. Bezsensowne pomysły mogą drogo kosztować osoby, które na forum poświęconym konkretnym tematykom dzięki "fachowym" informacjom poniosą koszty i będą budować negatywną opinię.

Przez takie pomysły przestałem ogólnie udzielać się na bmw-sport.

 

PS. Imiona i nazwiska piszemy z dużej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Fajnie, że zaczynamy się zgadzać:

Może być wszystko.

 

Co do pisowni nazwisk, to tu też masz rację, ale akurat tego pana nie szanuje i dla mnie to jest tylko osoba, a nie nazwisko..

 

Zakończmy ten spór, niech kolega naprawi samochód, bo to o to właśnie chodzi, pozdrawiam Cię i życze miłego dnia.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Hmmm wlaśnie wróciłem, i tak, założyłem kolektor spowrotem i psiknąłem tego plaku do kolektora z wielkim trudem na począdku ale odpalił ;) chwile pochodził tak troche nie pewnie a potem normalna równa praca silnika ;) dodawałem gazu i też wychodziło w miare normalnie i tu właśnie wykluczył bym raczej pompe wys ciśnienia (no chyba że nie domaga już i daaje tylko troche za niskie ciśnienie) wykluczyć chyba by można było też regulator. Po zgaszeniu silnika i próbie ponownego odpalenia znowu lipa, trzeba było sie znowu wspomóc plakiem,

 

 

Miałem podobne objawy, tylko u mnie czasem palila ale bezz plaku, okazalo sie ze pompa Wysokiego ciśnienia sie zatarła. Nie sugeruje, że to samo moze być u Ciebie ale mowie ze umnie objawy w sumie byly takie same i po wielu godzinach kleczenia nad autem i czytania forum zaprowadzilem do mechanika i po zmianie pompy na druga jak reka odjeło

Opublikowano
Kolego a czujnik polozenia walka rozrzadu ? Ja mialem podobnie - na plaku palil bez nie. Jak juz odpalił było ok :) Zobacz podmień jak masz od kogo. Ja jestem z tychow jak co to dzwon 519613800

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Opublikowano
dzisiaj nic nie grzebałem, niestety nie było czasu. Czujnik położenia wału? a nie powinno wywalić jakiegoś błędu na inpie? a masz dobry czujnik na podmianke? czy użyczyłbyś mi ze swojego?
Opublikowano

Czujnik walka a nie wału.

 

Gdzie masz auto ?

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Opublikowano
sorki że narazie nic nie pisze ale chwilowo nie ma czasu ;) auto stoi w wodzisławiu śląskim. A tak sie zastanawiałem nad takim czymś jak Czujnik i nadajnik ukł. sterowania wtryskiem paliwa numer 0 261 230 046? jest takie coś? jakie są objawy zepsutego czujnika? Wczoraj robiłem test wtrysków na menzurkach i nie wygląda to źle także wtryski raczej nie, chyba jednak regulator
Opublikowano
Zamykam Temat ;) Dziękuje wszystkim za pomoc ;) :clap: okazało się że REGULATOR CIŚNIENIA PALIWA się zepsuł po wymianie autko jak nowe ;)
Opublikowano
no Tak ale było ryzyko że może właśnie wtryski lub pompa więc trzeba było zbadać sprawe dogłębniej ;) ale rzeczywiście było tak jak mówiłeś i za to Masz browarka u mnie ;)
  • 9 lat później...
Opublikowano

Ogrzeje temat

Mecze się już jakiś czas z autem, nagle przestalo odpalać, sprawdzone chyba wszystko, filtr paliwa zmieniony, pompy działają, paliwo dochodzi do wtryskow, wtryski wymienione, czujnik polozenia walka sprawdzony na innym aucie i działa, zero błędów, próbowany odpalić na plaka to nie bardzo chce załapać, co jeszcze mogło się zepsuć? Regulator ciśnienia na pompie? Uszczelka pod głowica?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Zmierzyć ciśnienie sprężania na każdym cylindrze.

Max 18-20 bar na każdym cylindrze, czyli co czapkę w górę?

Opublikowano
pompy działają

Jakie ciśnienie wstępne ?

Ok 3.8bar, spadało do 3.5bar pod obciążeniem jeszcze jak jeździł jeśli dobrze pamietam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

3,8 bar to ani dużo, ani mało. Typowy objaw gdy przestaje odpalać jak pompa progowa zalicza zgon. Wtedy pompa CR nie ma możliwości wytworzyć odpowiedniego ciśnienia na szynie, nie odpala, natomiast zapisuje się błąd. Ja na plaka nie pali to jakby nie ma paliwa ewentualnie rozrząd, ale to jakiś skrajny przypadek. Możesz jeszcze sprawdzić podczas kręcenia rozrusznikiem jakie jest ciśnienie na szynie. Regulator ciśnienia na pompie jeśli niesprawny to też będzie błąd niskiego ciśnienia CR.

 

czyli co czapkę w górę?

Ale co potem ? Bardziej bym stawiał na ECU jeśli cały osprzęt sprawdzisz.

Opublikowano
Zmierzyć ciśnienie sprężania na każdym cylindrze.

Max 18-20 bar na każdym cylindrze, czyli co czapkę w górę?

 

Czapka do góry, grubo za mało. W sprawnym silniku powyżej 30 bar powinno być to już takie minimum.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja bym się tak nie spieszył ze zdejmowaniem głowicy, bo dużo zależy od sprzętu pomiarowego

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=346825

poza tym ponoć nagle przestał odpalać co też trochę dziwne jakby na każdym cylindrze nagle miało ubyć 10 atmosfer. No, chyba, że rozrząd się skitrasił...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.