Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam bmw e39 530d 2000r jakiś czas temu jadąc autem zgasło mi podczas jazdy wywaliło kontrolke świece żarowe i za nic nie chce odpalić. Ciśnienie na listwie wtryskowej mam około 5 bar i wydaje mi sie że jest zdecydowanie za niskie. Teraz pytanie moje jest takie co może być powodem? Zawór regulacji ciśnienia? pompa wysokiego ciśnienia? a może czujnik cisnienia na listwie? ma ktoś jakiś pomysł... u nas jakoś cieżko o dobrego mechanika.
  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podepnij pod kompa i odczytaj błędy, chyba że chcesz dostać listę części do wymiany na pare tysięcy.
Opublikowano (edytowane)
Nie wiem jak wstawic obrazek ale podaje adres strony, zrobiłem dziś testy inpą i takie błędy mi pokazało. Jak dla mnie to ewidentnie cośz ciśnieniem paliwa? Edytowane przez Marcisch
Opublikowano
miałem czujnik ciśnienia paliwa na podmianke nic to nie dało, ale jak wykasowałem te błędy które są na obrazku i próbowałem odpalić to pokazywał mi tylko dwa błędy mianowicie boost pressure sensor (Błąd czujnika turbiny??) i electric fan. Być moze jak bym dłużej pokręcił rozrusznikiem to pozostałe błędy znowu by wyskoczyły
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rail pressure sensor - czujnik ciśnienia paliwa

electric fan - wentylator na chłodnicy

boost pressure sensor - czujnik ciśnienia doładowania

supply voltage - mi to wywalało jak aku był słaby, coś z niskim napięciem

rail pressure control at start - z tego co pamiętam ten błąd sie pokazywał jak pompa wysokiego ciśnienia nie dawała rady z nabiciem odpowiedniego ciśnienia na szynie CR, ale w wiekszości przypadków poprostu pompa progowa leżała i nie podawała paliwa dalej do pompy CR

Opublikowano
a co może być z tym wentylatorem/.? co nie kręci czy co? czytałem podobny temat na tym forum i podobne błędy miał kolega a na koniec wyszło mu na to że jeden wtrysk mu nie działał prawidłowo.. już sam nie wiem nie mam aż tyle kasy żeby wszystko po koleji wymieniać przecież. supply voltage - to akurat może być bo aku był już dość słaby po prubach odpalenia. boost pressure sensor - czujnik ciśnienia doładowania czy bez tego auto odpali? pompa progowa wymieniłem na używke miesiąc temu bo mi moja padła. ta raczej pracuje bo nie buczy a węże koło filtra paliwa sie naprężają po przekręceniu kluczyka, według tego co pisze mi przy błędach to by było fuel pre sumpy pressure i wartość jest około 3,5 bar, to za mało?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie ciśnienie pompy progowej oscyluje przy około 3.9.

Aczkolwiek 3.5 nie jest tragedia i auto powinno zapalić, jedynie może trochę zamulać przy pełnym obciążeniu na wysokich obrotach.

Wentylator nie ma raczej nic do problemu z odpalaniem, a błąd wskazuje że poprostu nie chodzi.

Możesz spróbować odpalić go z inpy, sam się przekonasz.

Czy czujnik doładowania może wpłynąć na palenie auta to nie mam pojęcia, ale nie sądzę, bo ktoś pisał że auto zamula po czyszczeniu kolektora, a okazało się że tego właśnie czujnika nie podłączył.

Spróbuj go jeszcze raz odpalić i sprawdź błędy, może coś nowego wyskoczy ;)

Opublikowano
czyli boost pressure sensor to jest ten czujnik na kolektorze ssącym? bo jezeli tak to z wiadomych przyczyn wyskoczył błąd, bo błędy sprawdzałem już bez kolektora ssącego. Kurde mam taką troche złą sytaucje bo auto zgasło mi 20 km od domu i stoi sobie tam na parkingu więc puki co to za każdy razem musze tam jechac innym autem żeby coś sprawdzić ;) jutro go jeszcze raz podłącze pod kompa. A powiedz mi jeżeli ten wentylator nie działa (spalony albo co innego) to ma jakiś negatywny wpływ na coś? temperatura cały czas nawet w upały jest taka jak powinna byc.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Elektryczny wentylator głównie działa przy załączonej klimatyzacji, do chłodzenia silnika załącza się bardzo rzadko w warunkach zazwyczaj ekstremalnych, mi się to jeszcze nie zdarzyło.

Do chłodzenia silnika (w sensie chłodnicy) masz wentylator na sprzęgle wiskotycznym napędzany od silnika.

Jedyny czujnik ciśnienia doładowania o jakim mi wiadomo znajduje się właśnie za kolektorem przy samej grodzi.

Opublikowano
jest jakiś sposób na sprawdzenie regulatora ciśnienia paliwa nie podmieniając go? A może jest jakiś ktoś kto sie na tym bdb zna i mieszka w okolicach rybnika? :)
Opublikowano

Regulator ciśnienia sprawdzi Ci każdy DOBRY pompiarz. Partacz oleje dokładniejsze przyjrzenie się tematowi i powie Ci, że albo jest ok albo nie.

Dobry go sprawdzi. Nowy to już kwestia zniżek - za Boscha nowego zapłaciłem w lato 310 zł bodajże.

Wyciągnięcie go to zrzut kolektora (co zdaje się już zrobiłeś).

 

Dla mnie ewidentnie regulator ciśnienia CR (jak zresztą w ostatnich 8/10 wątków, gdzie pisałem że to to, wszyscy że nie a i tak kończyło się na moim :) )

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czytam ten temat i dochodzę do wniosku, że miałem tak w dwóch bmkach,

1.przekręć kluczyk na zapłon i popatrz na przezroczysty wężyk z paliwem pod maską czy nie ma tam pęcherzyków powietrza, miałem tak i wystarczyło dokręcić opaskę na tym że wężyku, tam gdzie wchodzi on w "silnik"(ciężki dostęp).

2. Po drugie obstawiałbym czujnik lub zawór ciśnienia paliwa na szynie CR, używkę możesz kupić na allegro po stówce za sztukę, jak się okaże, że to nie to, to zawsze możesz odsprzedać również na allegro.

3. Nawet na nieodpalającym silniku możesz zrobić test przelewowy wtrysków, tym bardziej że już masz trochę porozkręcany silnik, czyli łatwiejszy dostęp do wtrysków, instrukcję testu przelewowego znajdziesz tutaj na forum, albo na youtoobie , właśnie skończyłem walkę z moim obecnym szrotem i to właśnie jeden wtrysk był przyczyną, że nie odpalała.

 

Możesz jeszcze zrobić jedno, poskładaj wszystko do kupy, psiknij do kolektora przez zawór EGR trochę plaka do tapicerek i odpalaj, wielu pisało, że to lekarstwo na każdą bolączkę odpalania. Możesz też pociągnąć, na lince, no chyba że to automat, choć ktoś kiedyś pisał, że nawet automata można odpalić na zaciąg przekraczając 70km/h....

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Możesz też pociągnąć, na lince, no chyba że to automat, choć ktoś kiedyś pisał, że nawet automata można odpalić na zaciąg przekraczając 70km/h....

Dawno tak się nie uśmiałem... :mad2:

"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano

waski87 ==> Wyluzuj :) On nigdy nie wiedział co pisze :)

 

Czytam ten temat i dochodzę do wniosku, że miałem tak w dwóch bmkach,

1.przekręć kluczyk na zapłon i popatrz na przezroczysty wężyk z paliwem pod maską czy nie ma tam pęcherzyków powietrza, miałem tak i wystarczyło dokręcić opaskę na tym że wężyku, tam gdzie wchodzi on w "silnik"(ciężki dostęp).

Tego to nie skomentuję nawet, bo i tak odkręcisz kota ogonem jak ostatnio....

 

2. Po drugie obstawiałbym czujnik lub zawór ciśnienia paliwa na szynie CR, używkę możesz kupić na allegro po stówce za sztukę, jak się okaże, że to nie to, to zawsze możesz odsprzedać również na allegro.

Bardzo mądra rada na kolejne wydatki.... Tylko NOWE!

 

3. Nawet na nieodpalającym silniku możesz zrobić test przelewowy wtrysków, tym bardziej że już masz trochę porozkręcany silnik, czyli łatwiejszy dostęp do wtrysków, instrukcję testu przelewowego znajdziesz tutaj na forum, albo na youtoobie , właśnie skończyłem walkę z moim obecnym szrotem i to właśnie jeden wtrysk był przyczyną, że nie odpalała.

Tia... ja zawsze liczyłem na odpalenie samochodu po zrzuceniu kolektora :D :mad2:

 

Możesz jeszcze zrobić jedno, poskładaj wszystko do kupy, psiknij do kolektora przez zawór EGR trochę plaka do tapicerek i odpalaj, wielu pisało, że to lekarstwo na każdą bolączkę odpalania. Możesz też pociągnąć, na lince, no chyba że to automat, choć ktoś kiedyś pisał, że nawet automata można odpalić na zaciąg przekraczając 70km/h....

A tak odpowiada większość mechaników od BMW, więc przyczyn robót ręcznych nie trzeba szukać daleko.

 

Do założyciela wątku - nie sugeruj się kolegą z Jabłonnej, który takie rzeczy miał w dwóch BM-kach - w tym w tej super-wyposażonej, co wystawił ją na aukcję jako ideał.

 

Krzysztofie - nie udzielaj porad, mam do Ciebie taką prośbę. Koszty, jakie wiążą się z Twoimi dobrymi radami zaczynają wchodzić w kilka tysięcy złotych.... Koszty naprawy po Twoich testach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie rozumiem Waszych drwin..

Co do odpalania automata na lince, to był żart, szkoda, że tego nie zrozumieliście... kolega nie napisał jaką ma skrzynię, więc proponuje linkę...

Co do plaka, to wielu tak odpaliło samochód, a chodzi o to żeby kolega mógł przynajmniej dojechać do domu.

Czujniki ciśnienia padają i wtedy ciężko odpalić, tak samo jest w wtryskiem-też może być przyczyną, a o zapowietrzonym układzie to już nie będę wspominał, nie wiem co złego napisałem, a Wy zamiast wyśmiewać przypadki, które mi się przytrafiły i rozwiązania które mi pomogły może byście podali swoje pomysły, których jak widać brak....

 

PS. Co do idealnej mojej byłej bmki, to nie widzieliście, nie jeździliście więc po co te wyśmiewanie, czy ktoś z Was może się pochwalić wydrukiem z serwisu BMW, że samochód jest w stanie oryginalnym??? widzę, że nie..... Jeździ dziewczyna do dziś, mieszka blisko mnie i jest bardzo zadowolona, wymieniła tylko jeża...

 

Miłego dnia chłopaki.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Mam manuala, ale.... nigdy w życiu nie odpalał bym w ten sposób żadnego DIESLA ;) Ale dzięki Krzysiek za rady ;)

 

Nowy to już kwestia zniżek - za Boscha nowego zapłaciłem w lato 310 zł bodajże.

wszystko co widziałem to około 390 zł

 

2. Po drugie obstawiałbym czujnik lub zawór ciśnienia paliwa na szynie CR, używkę możesz kupić na allegro po stówce za sztukę, jak się okaże, że to nie to, to zawsze możesz odsprzedać również na allegro

 

czujnik podmieniłem.

 

Tia... ja zawsze liczyłem na odpalenie samochodu po zrzuceniu kolektora

 

nie odpali bez kolektora? w zeszłym roku wymieniałem świece żarowe (wszystkie 6 nie działały a auto paliło w każdy mróz od szczała) po wymianie świec nie składałem kolektora a auto chciałem sprawdzić czy odpali i odpaliło 3 sek po czym go zgasiłem,

Opublikowano (edytowane)

Chcesz, to Ci mogę wrzucić zrzut zakupów z ASO. Przypominam Ci tylko, że robiłem kapitalkę i jedynie z ASO nie jest uszczelka pod głowicę, która i tak jest ori tylko bez znaczka BMW.

 

nie odpali bez kolektora? w zeszłym roku wymieniałem świece żarowe (wszystkie 6 nie działały a auto paliło w każdy mróz od szczała) po wymianie świec nie składałem kolektora a auto chciałem sprawdzić czy odpali i odpaliło 3 sek po czym go zgasiłem,

A brałeś pod uwagę możliwość narozrabiania, jakby Ci coś zassało?

Edytowane przez legrooch
Opublikowano

Psikanie Plakiem albo jakimś startem do kolektora albo filtra powietrza jak nie ma ciśnienia paliwa chyba nie wiele pomoże :)

 

Iegrooch a kupowałeś w ASO? ja patrzyłem na aledrogo..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Zrób test przelewowy, też się tego broniłem, bo na kompie wtryski wyglądały bardzo dobrze, a okazało się, że jeden strasznie przelewa, wymieniłem w sobotę i silnik odpala normalnie, bo jak wtrysk przepuszcza paliwo na powrót, to ucieka ciśnienie z szyny CR silnik nie odpala, wystarczy jak zakręcisz rozrusznikiem, to już zobaczysz, czy wtryski są ok, koszt takiej operacji, to może 10zł i czas.

 

Bez kolektora odpalisz sprawny silnik, ZAWSZE, a co do plaka, to nigdy nie próbowałem, ale wiele osób pisze, że odpalali, nawet jak niedomagała pompa wysokiego ciśnienia, jak silnik odpalił to jakoś pobudził pompę żeby ostatkiem sił podała te paliwo I DOJECHALI DO DOMU, nie namawiam, jedynie podpowiadam co zrobili inni.

Edytowane przez Krzysiek BMW Jabłonna

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Iegrooch a kupowałeś w ASO? ja patrzyłem na aledrogo..

 

Kupowałem od swojego pompiarza. Ori.

 

Co do rozwiązania problemu zrób tak - podłącz sprzęt z INPA, przełącz się na ciśnienia wstępne i główne. Obserwuj je w czasie kręcenia i zobacz, do ilu Ci dochodzą. Ja na podstawie Twoich informacji i tak stawiam na to, co napisałem w swoim pierwszym poście.

Opublikowano
No Krzysiek z tym w wtryskiem to piszesz do rzeczy bo to też jest jeden z moich podejrzanych, (oprócz regulatora i pompy wys ciś) legrooch jade właśnie sie podpiąć znowu inpą, założe kolektor i spróbuje pokręcić rozrusznikiem troche zobaczymy jakie efekty
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No Krzysiek z tym w wtryskiem to piszesz do rzeczy bo to też jest jeden z moich podejrzanych, (oprócz regulatora i pompy wys ciś)

 

Pisałem o tym wtrysku już wcześniej, ale inni mnie zjechali, że się gó...o znam :wink:

 

NIe bój się też odpalenia na lince, masz w silniku łańcuch , nie pasek, raz jak tak zrobisz nie powinno nic się stać, odpalaj na wysokim biegu, mi tylko tak odpalała jak był padnięty wtrysk...

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.