Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Mógłbym prosić użytkowników silnika z tytułu o opinie, czy są to dobre silniki, jakie są ich największe problemy, np. czy potrzebują dolewki oleju między wymianami itp. Edytowane przez KASA
Opublikowano

Nie byłem użytkownikiem ale słyszałem kilka pozytywnych opini na temat tego silnika. Co do dolewek to wiele zależy od stylu jazdy, jeżdżąc delikatnie może doturlasz się do okresu następnej wymiany bez uzupełniania.

Ja jak żyje nie miałem jeszcze auta w którym nie musiałbym co jakiś czas uzupełnić stanu oleju i nie miało na to wpływu czy były to auta nowe czy używane. Sądzę że jeżdżona na "obrotach" 330i wręcz powinna zużywać olej ;)

Opublikowano

kolego kopalnią wiedzy na ten temat będzie to:

 

http://www.e90post.com/forums/index.php?

 

amerykańskie, gdzie w zasadzie większość modeli ma ten motor...:)

Ja mam taki silnik w jego słabszej odmianie i przed zakupem starałem się zebrać jak najwięcej informacji i powiem Ci że wszystkie niezależnie od źródła były jednoznacznie pozytywne:)! Ten motor, czyli rzędowa wolnossąca szóstka to wizytówka BMW jeśli chodzi o osiągi, kulturę pracy, elastyczność, trwałość i bezusterkowość.

 

pozowdzeni

tm

Opublikowano

A mógłbyś troszkę jaśniej napisać czemu są to zupełnie różne motory? Bo byłem przekonany że 325, 328 i właśnie 330 mają ten sam bazowy motor N52K.

Czy się mylę?

Opublikowano
Silnik 272ps to N53.

 

w E90 to prawda, ale był też N52 o mocy 200kW stosowany w X3. różnica między nimi wynika głównie z tego, że N53 ma bezpośredni wtrysk.

Opublikowano

A możecie koledzy coś napisać o silniku 2.5i 218PS (160kW).

Wybaczcie, że pytam ale obecnie mam poliftowe E46 320d z witaminką, a chcę kupić E9x w benzynie dlatego jestem ciekaw opinii o w/w silnikach.

Spalanie pewnie będzie porównywalne, ale radość z jazdy na korzyść 3.0i.

Opublikowano

Spalanie nie będzie porównywalne z 320d ;)

Jeśli jeździsz dużo po mieście i spalanie w 320d masz duże, to w 3 litrowej benzynie jeszcze większe.

 

Na czym Ci zależy? 1)Na osiągach? 2)Spalaniu? 3)Bez awaryjności?

1) bierz 330i.

2) bierz 325i

3) kupując używane autko nigdy nie wiesz co trafisz, możesz trafić kompletnie awaryjne 330i, albo kompletnie awaryjne 325i. ;)

Opublikowano

Chcę E92, bo mi się strasznie podoba. Szef miał 335d czarna w pełnym m-pakiecie i poszła za 88 tys PLN - teraz w brodę sobie pluję, że jej nie kupiłem.

Kolega ma 335i z witaminką ale na nią mnie nie stać, w zeszłym roku z DE przyciągnął za ponad 100 tys PLN netto. Drugi kolega ma e92 m3 (od którego mam właśnie e46) kupioną od FUSA (w zeszłym roku stała na otomoto - stylizowana na GTS).

Ja natomiast szukam e92 ale w benzynie, bo diesla z navi za 75 tys. nie kupię... Znalazłem 325i z małym przebiegiem z wyposażeniem takie jakie mnie +/- interesuje, jedynie brakuje m-pakietu ale za to prawdopodobnie w bardzo dobrym stanie i dlatego zadałem pytanie o silnik.

Do pracy mam 60km w obie strony, więc kupiłbym jakiegoś golfa w dieslu albo lpg byle tylko się toczył, bo szkoda byłoby mi nim jeździć do pracy.

 

P.S. Ktoś kojarzy to auto z Pabianic 3.0i http://allegro.pl/bmw-e92-330i-coupe-i2769504814.html ?

Z tego co udało mi się ustalić, to miało stłuczkę z przodu i kilkadziesiąt elementów zostało wymienionych na nowe...

Opublikowano

Witam , jestem posiadaczem E90 325i z 06r,108k mil, mam ja ponad rok z takich większych usterek co mialem to pompa wody mi padla przy 105k ,po za tym cewka na 5 garze,po za tym autko jezdzi spoko nic sie nie dzieje.Oleju trzeba dolwac co jakis czas, spalanie w miescie wychodzi okolo 12,5l , na trasie zejdziesz do 10l przy normalnej jezdzie 130-160,mozna zejsc do 8l jak chlopaki pisza, ze im tyle pala 3.0i i 335i ale na pewno sa wyprzedzani przez PKS!!!,nie kupujesz auta z moca przekraczająca 220 koni żeby sie wlec 90km/h po autostradzie :mad2: . 325i jest dosc żwawa 6,9 do setki nie jest malo, ale z czasem pewnie bedzisz chcial wiecej (ja juz tak mam ).O silniku nie moge powiedziec zlego slowa ladny dzwiek (sportowy filtr,jeszcze piekniejszy),bardziej juz te wykonczenia w srodku sa slabe w E9X.

Wejdz sobie na fora w USA tam jest duzo na temat n52, pisza ze sruby sie urywaja pod pokrywa klawiatury zaworow i pompy wodne wlasnie lubia padac po 100k.

To tyle z mojej strony powodzenia .

Opublikowano

Jeny strasznie choruję na e92 z trzylitrową szóstką... ale jak czytam Wasze posty na temat spalania to dochodzę do wniosku, że tam gdzie u Was się zaczyna minimalne, u mnie jest maksymalne przy ostrym bucie :D

A i tak wydaje mi się, że dużo pali :D

Wracając do tematu - powiem Ci tak - najpierw się zastanów czy naprawdę Ci zależy na 330i, czy w zupełności (nie "powinno", masz być pewien) wystarczy 325i. Skoro koledzy Twoi mają mocne BMW to pojeździj nimi i przejedź się potem 325i.

Jak będziesz wiedział co, to zacznij szukać i weź to co jest w lepszym stanie. Nie ma co się rozpisywać na temat awaryjności, bo to zależy w głównej mierze od eksploatacji!

Co do jakiś wad produkcyjnych, to wszystkie współczesne szóstki BMW są naprawdę udane i nie ma się co głowić. Wiadomo, czasem coś tam wyjdzie i trzeba będzie wyłożyć jakąś kaskę (a czasem nie), ale lista zakupów na 100% nie będzie długa, czego dowiesz się z linków podrzuconych wyżej. 50% czynności zakupowych to konkretyzacja swoich wymagań i możliwości, drugie 50% to rzetelne i dokładne sprawdzenie stanu auta!

320d to to nie jest, żeby po zakupie 10% wartości auta włożyć w "uzdrawianie", powinieneś być bardziej zadowolony z bezusterkowości :P

Opublikowano

Ja mam 2.5 z 2005 roku,kupilem ja z przebiegiem 81 tys,na chwilę obecna mam 99 tys (w pol roku od zakupu zrobione)

I poza wymiana filtrow,oleju i klockow z tylu nie robilem nic ponad to.

 

Jechalem z Irlandii do Polski wyszlo spalanie 7l, w cyklu mieszanym granice 10 no i czym Szybsza jazda tym wieksze spalanie.

Jestem bardzo zadowolony,to moje pierwsze BMW i juz przy tej marce zostane.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.