Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich miłośników BMW

 

 

Jestem nowym użytkownikiem nie posiadającym jeszcze swojej przygodny z marką BMW. Przymierzam się do zakupu BMW E90 320d. szukam czegoś w roczniku 2005-2007

Chciałbym uzyskać wasze opinie na temat tego autka. Mianowicie chodzi mi o jego awaryjność. Naczytałem się troche o niby dużych wadach chodź by nawet artykuł:

 

http://moto.wp.pl/kat,123194,title,Diesel-od-BMW-drogi-zawodny-i-skomplikowany,wid,13674891,wiadomosc.html

 

a co gorsze słyszałem opinie że pękają łańcuszki.

 

Jak to jest z tymi łańcuszkami, bo czytałem że niby są dwa różne 2l disele, jeden ma łańcuszke z boku a drugi z tyłu. Jeden jest lepszy bądź gorszy?? jak to jest.

 

Jeśli temat był już wałkowany na forum to przepraszam i byłbym bardzo wdzięczny za linka, bo ja nic konkretnego nie znalazłem

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Łańcuszki lubią sobie strzelić w wersjach 318d - 143KM, 320d - 177KM - są to silniki N47, w których rozrząd jest właśnie od tylnej strony. Jak kupisz samochód z silnikiem M47 - 163KM to będziesz w tej kwestii miał zapewniony spokój :twisted:

Co do tematów, to naprawdę jest ich sporo :roll: :wink:

Opublikowano

Proponuję poczytać forum na ten temat . Jest tutaj pełno opini na temat tych modeli i szkoda pisania od nowa . :mad2:

Nie wiem o jakich łańcuszkach się naczytałeś kolego ale jest to jedna z bardziej trwałych elementów tego modelu :cool2:

BMW 320 d 163KM jest jednym z najpopularniejszych modeli w naszym kraju i zarazem bardzo trwałych i bezawaryjnych .Sam mam taki model i od jego kupna nie mam stresu zwiazanego z posiadaniem samochodu a jeżdziłem już wieloma markami :wink:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano

z BMW jest tak, że zależy od kogo kupisz. Jak poprzedni właściciel robił serwis na czas i nie zaniedbywał autka, był "świadomym" użytkownikiem, to kupno od kogoś takiego samochodu będzie raczej pewną inwestycją.

Jak kupujesz od handlarza to od razu uszykuj sobie kilka tysięcy na serwis, ale - raz wydane pieniądze i spokój na dłuuuugo.

Swoją drogą - ile chcesz wydać na takie autko?

Opublikowano
Proponuję poczytać forum na ten temat . Jest tutaj pełno opini na temat tych modeli i szkoda pisania od nowa . :mad2:

Nie wiem o jakich łańcuszkach się naczytałeś kolego ale jest to jedna z bardziej trwałych elementów tego modelu :cool2:

BMW 320 d 163KM jest jednym z najpopularniejszych modeli w naszym kraju i zarazem bardzo trwałych i bezawaryjnych .Sam mam taki model i od jego kupna nie mam stresu zwiazanego z posiadaniem samochodu a jeżdziłem już wieloma markami :wink:

 

Chyba nie koniecznie w N47 :roll:

Opublikowano

Panowie, po raz enty będziecie temat roztrząsać? Było o tym wiele razy, niech koleś sobie poszuka na forum.

Opinie są podzielone i tyle. Krążą legendy, niektórym pękały, fakt faktem, jak już był temat o pękniętym łańcuchu to zazwyczaj w N47. Jednak i tak lepszy łańcuch w N47 niż pasek w czymkolwiek innym według mnie. Jednym szoruje ponad 100 tys. km i jeżdżą auta dalej, innym pękają praktycznie bez objawów, loteria, ale nie ma co się kierować tym faktem przy zakupie wg. mnie. Jak chcesz kupić w N47 to i tak tego nie sprawdzisz, bo co, będziesz skrzynię zdejmował na swój koszt w nieswoim aucie?

Trzylitrowy diesel jest zdecydowanie bardziej trwałą jednostką, jednak jak nie czujesz potrzeby posiadania co najmniej 197 KM to sobie daruj zakup, takie moje zdanie.

Co do klapek - problem naprawdę rzadki w e90, przy okazji po zakupie sprawdzisz sobie stan i jak są całe i solidnie się trzymają to nie masz się co martwić.

Sprzęgło i dwumasa - po ok. 200 tys wymieniasz i na kolejne 200 tys. Ci starczy. Z resztą to nie reguła. Sprzęgło poniżej 1000 zł kupisz, dwumasę zależy jak się uda trafić okazję.

Turbo - loteria, ale koło 200 tys. km może paść. Prawdopodobnie na rynku jest wiele samochodów z już wymienioną turbiną. Jak kupisz auto z de to całkiem możliwe ze tak będzie, gdyż tam robią spore przebiegi i jeszcze na gwarancji takie rzeczy wymieniają. Nie będzie jakaś regenerowana czy coś.

Wtryski - masz albo opcję kupna nowego za jakieś 1600 zł nowy albo kupić regenerowany za jakieś 600 zł. Czasem pomagają jakieś zabiegi czyszczące, ale to raczej na krótką metę.

Ogólnie to fajne motory i jak planujesz kupno auta z max 2l dieslem to ta jednostka to dobry wybór (M47N2), BMW daje naprawdę dużo radości z jazdy, jest świetnym samochodem, a napęd - cóż podobno francuzi robią dobre diesle, ale żaden francuz nie pojedzie jak BMW (moze jakieś megane RS, ale to nie będziesz miał w dieslu :D )

Opublikowano
Przesadzacie. N47 (177km) pomijając kwestię rozrządu to lepsza jednostka niż M47TU2(163km), zarówno pod kątem dynamiki jak i spalania. Kto miał ochotę przejechać się jednym i drugim, na pewno się ze mną zgodzi. Sporo z tych samochodów, zostało już naprawionych zagranicą w ASO (wymiana bądź remont silnika). Nie należy z założenia omijać szerokim łukiem N47, tylko bardzo uważnie przyglądnąć się jednostce napędowej i sprawdzić historię. Za N47 ciągnie się negatywna opinia. Może to i dobrze, ceny egzemplarzy używanych polecą w dół.
Opublikowano
Jak Kolega trafił na TO forum, to ma widać zapędy na zakup porządnego auta :cool2: Każde może paść, użytkowane przez gamonia, czy rzeźnika - należy pamiętać, że się nie kupuje nowego auta :wink:
Opublikowano
Przesadzacie. N47 (177km) pomijając kwestię rozrządu to lepsza jednostka niż M47TU2(163km), zarówno pod kątem dynamiki jak i spalania. Kto miał ochotę przejechać się jednym i drugim, na pewno się ze mną zgodzi. Sporo z tych samochodów, zostało już naprawionych zagranicą w ASO (wymiana bądź remont silnika). Nie należy z założenia omijać szerokim łukiem N47, tylko bardzo uważnie przyglądnąć się jednostce napędowej i sprawdzić historię. Za N47 ciągnie się negatywna opinia. Może to i dobrze, ceny egzemplarzy używanych polecą w dół.

 

Wiadoma sprawa, ale jednak poza zmianą in plus jeśli chodzi o kulturę pracy, spalanie i osiągi, to również jest delikatniejsza jednostka i już nie taka "pancerna" - należy o tym pamiętać. Dziś odbierałem auto z ASO i wymieniali silnik w nowej F10, która nie miała nawet 100tyś.

Rozrząd tak rzępolił, że aż zęby bolały :mad2: I to wersja, kupując którą, myślałem, że się ustrzegłem :cry2: 184KM 380Nm - jak widać te silniki też nie są pozbawione tej wady - właściciel miał farta, bo auto jeszcze było na gwarancji.

Bardzo się cieszę, że moja ma prawie 190tyś. i chodzi cichutko, jak pszczółeczka :norty:

Opublikowano

Oczywiście masz rację co do dynamiki i spalania.

Ja pisałem tylko pod kątem rozrządu. Miałem M47N2 (118d 122km i obecne 320d 163 km) i N47 (x1 18d 143 km) i powiem tyle, w x1 nic mi nie szorowało, zrobiłem nim od nowości ponad 60 tys. km i żadnych problemów, objawów itp.

Spalanie porównywalne do obecnej trójki, lecz tam miałem opony 225 szerokości, obecnie 205, poza tym kloc jest wyższy, większe opory powietrza itp.

Trójka pali mi może z 0,5l więcej przy takiej samej jeździe, a mam 197 Km po programie vs 143 Km w x1 (napęd na tył) nie wiem jak z wagą, podejrzewam, że porównywalnie.

Ogólnie nie wiem czy jest aż taka znacząca różnica między tymi motorami, żeby to miało znaczący wpływ na zakup. Jakby stały obok siebie dwa identyczne samochody z 2007 roku, jeden w M47N2, drugi N47, to bym wyliczankę zrobił.

Obecnie przy ostrym bucie spalił mi max 7,8l w mieszanym, x1 palił jakieś 7,5 przy ostrym bucie.

przy oszczędnej jeździe 3er spali ok. 6,3-6,5l w mieszanym (jakieś 20-80), w x1 mój rekord był 6,08l. Mówię o wartościach rzeczywistych, nie BC.

Opublikowano

Dlaczego kazdy temat jest sprowadzany do zuzycia paliwa :mad2:

Co za roznica czy 6.8 czy 7.8?

Tak naprawde "przy ostrym bucie" bedziesz zmial srednie zyzycie paliwa na poziomie 8-8.5litra na 100km, a zima 10-11l/100km.

Wszystko ponizej tych wartosci to ekodriving a jak masz cierpliwosc jechac trase z predkoscia 90km/h, to i do 5l/100km zejdziesz.

W sumie ile pali zalezy od twojej prawej nogi.

Ceny spadna bo juz spadaja, ale nie za sprawa opini a tego ze wszedl nowy model.

Kup to co bedzie najzdrowsze bo tak naprawde za drowy zadbany egzemplarz trzeba zaplacic duzo duzo wiecej niz cena jaka jest srednia dla danego rocznika.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano
Przesadzacie. N47 (177km) pomijając kwestię rozrządu to lepsza jednostka niż M47TU2(163km), zarówno pod kątem dynamiki jak i spalania. Kto miał ochotę przejechać się jednym i drugim, na pewno się ze mną zgodzi.

 

Zgadzam się. Jeździłem jednym i drugim i różnica w odczuciu mocy wydaje mi się zdecydowana.

Opublikowano
Dziękuje wszystkim za wyczerpującą odpowiedz. Wnioskując nie pozostaje mi nic innego jak szukać 320 a nie 318, co najważniesze ze zdrowym motorem i sprawdzonym przebiegiem.
Opublikowano
Jednak zdecydowałem się na 325i w automacie

 

Pozdrawiam

 

To już lepiej weź 330, albo 335i będziesz bardziej zadowolony :wink:

 

 

A i spalanie bardzo podobne.

Opublikowano

Może trochę napisz jak wrażenia, dlaczego akurat 325i skoro szukałeś 320d, pochwal się i być może pomóż kolejnym osobom, które będą miały podobny dylemat? Czym się w końcu kierowałeś? Jak traktujesz to forum! Wykorzystaj, porzuć i zapomnij? :(

:mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.