Skocz do zawartości

E39 523i problem z układem chłodzenia i temperaturą


mardow

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Poniżej wypisałem objawy - czy winą może być uszkodzony termostat ?.

1.Temperatura wzrasta do czerwonej kreski – raz poczekałem około 2 min. I opadła do połowy jednak po krótkim czasie znowu poszła w górę do czerwonego – wyłączyłem silnik.

2. Brak ogrzewania kabiny – temp. na 29C, leci letnie powietrze.

3. Chłodnica ciepła – w górnej części, tuż przy zbiorniczku bardziej ciepła.

4. Wąż górny, gruby(chłodnica-silnik) gorący i twardy.

5. Wąż dolny, cienki(zbiorniczek-silnik) chłodny, można powiedzieć, że zimny/letni.

6. W układzie na pewno jest woda – przynajmniej tak wygląda po badaniu organoleptycznym (dodatkowo dodam, że jest rdzawo-brązowa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potwietrdzam bmw nie lubi zapowietrzonego ukladu doklad nie odpowietrz nie zaluj benzyny na chodzenie silnika jak i nie zaluj wody.. i troche czasu. jezeli na wodzie bedzie wszystko juz chylac po odpowietrzeniu na dolnej czesci jest sruba odkrec i zlej wode bo beda mrozy nie dlugo i bedzie lipka, zalej plynem i odnowa polska ludowa . jestem w szoku ze jesszcze nie masz plynu pzdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli możliwe jest, że układ zapowietrzył się sam, bez jakiejkolwiek ingerencji - ot tak ?.

jestem w szoku ze jesszcze nie masz plynu pzdr

Na wyminę/sprawdzenie płynu w układzie byłem umówiony na sobotę - samochód dopiero co kupiony(dwa tygodnie temu).

Dzięki za odpowiedzi, powiem mechanikowi żeby najpierw dobrze odpowietrzył układ na wodzie, pojeżdżę dzień lub dwa i dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego skoro stwierdziłeś że woda jest już rdzawego koloru to nie czekaj tylko od razu wymieniaj na porządny płyn wraz z płukaniem układu. I przemyśl temat, bo po co mechanik ma Cię kasować podwójnie??? Za odpowietrzenie na wodzie, potem wymiana na płyn i znowu odpowietrzenie :nienie:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo po co mechanik ma Cię kasować podwójnie???
W sumie tak :oops:
Nie ubywa oleju?

Olej w wodzie wygląda jak brązowa zawiesina.

Oleju nie ubyło od ostatniego sprawdzania, "płynu" chłodniczego nie przybyło, a woda jest cała w odcieniu rdzawym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat wymieniony, płyn zalany, ogrzewanie powróciło, wskazówka temp. na środku - jednym słowem wszystko wróciło do normy i działa :D .

Mechanik mówił, że ktoś wcześniej majstrował przy termostacie i był założony kurkiem do odpowietrzania w dół - nawet nie wiem czy to możliwe :duh: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BO układ na wodzie będzie korodować. Wymień płyn ale najpierw przepłucz układ wodą destylowaną a potem zalej płynem chłodniczym. Zapowietrzyć się może jak się gotuje auto. Woda wrze w ok 100st i wtedy robią się bańki powietrza w układzie

 

EDIT: Chyba możliwe bo podstawa z tego co pamiętam jest kwadratowa. Ale ciężko by było założyć węże. To Ty nie widziałeś czy odpowietrzniki są na dole czy u góry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Ty nie widziałeś czy odpowietrzniki są na dole czy u góry?
Heh..., no ja wiem ,że powinny być na górze. Jak wcześniej pisałem, samochód niedawno kupiony i pewnie ktoś wcześniej w nim grzebał, mój mech zobaczył to i mi o tym powiedział - zdziwiłem się, że jest możliwe żeby założyć odwrotnie obudowę, czyli odpowietrznikiem w dół :).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Niektóre termostaty mają taki mały kurek na górze by powietrze mogło się przedostać. Nie obudowy a wkłady.

Wtedy trzeba go montować tym do góry. One maja też strzałki.

Ale w tym modelu nie spotkałem się z tym.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Problem powtórzył się.

Mech. sprawdził termostat, pompę i zrobił test na zawartość siarki w płynie - wyszło, że zasiarczony, diagnoza - walnięta uszczelka pod głowicą. Głowica poleciała na sprawdzenie i planowanie, wszystko poskładali, wyjechałem przetestować samochód i pojawił się nowy problem: np. jadąc na 3 biegu/ 1500obr., chciałem przyśpieszyć, samochód ledwo wchodził na obroty, dopiero po przekroczeniu 2200obr. zaczął normalnie przyspieszać.

Podpięli go pod kompa i wskazało na walnięty czujnik położenia wałka - czy to zbieg okoliczności, czy może coś jest źle złożone, o ile można źle złożyć :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Źle złożyli vanosa.

Podaj położenie wałka na wolych obrotach.

I napisz czy głowica okazała się uszkodzona czy nie?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.