Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

W mojej e39 z 2000 roku strasznie skróciło się świecenie świateł.. Sięgają one bardzo krótko przed maskę.

 

Niestety, nie zauważyłem nigdy, żeby była tam jakakolwiek regulacja wysokości.

Czy jest opcja jakoś je podnieść? jest to strasznie uciążliwe do jazdy..

Opublikowano
jeżeli masz całe regulatory, to jak najbardziej jest regulacja - na skraju każdej lampy masz białą śrubkę (można kręcić śrubokrętem lub ampulem), jedną regulujesz lewp-prawo, drugą góra-dół. Oczywiście dla każdej lampy są po 2 śrubki. Podejrzewam jednak, że regulatory Ci się połamały
Opublikowano
Obydwa światła jednocześnie? Zdecydowanie zanim zaczniesz regulować pokrętłami sprawdź czy sama lampa (ta część w której są żarówki) jest ruchoma-wystarczy chwycić za oprawę żarówki i delikatnie nacisnąć, jeżeli poruszy się łatwo to znaczy, że pękły regulatory. Do nabycia za niewielkie pieniądze na aledrogo. Wymiana jest dość prosta. Sprawdź czy nie przestawiłeś lamp na 1(pokrętło obok włącznika świateł przeciw mgielnych) być może tu jest problem. Bez obciążenia powinno być na "0". Jeśli jest inaczej przestaw na 0. Napisz co stwierdziłeś i jak sobie poradziłeś.
Opublikowano

Witam mam podobny problem.

Wymienialem amorki przód i tył . I wachacze z tylu

Po wymianie wydaje mi się że światła świecą za nisko (mam xsenony )

Czy to może być ten czujnik gdzie go szukać i jak sprawdzić czy padl

Opublikowano

Czujnik znajdziesz przy prawym przednim wahaczu - wygląda mniej więcej tak: http://allegro.pl/bmw-e39-czujnik-poziomowania-poziomu-xenon-ksenon-i2715856976.html (i używka też mniej więcej tyle kosztuje: od 70-150 za używkę, 300 za nowy).

Podobny jest również z tyłu - ale najłatwiej go zobaczyć jak podniesiesz auto (przedni widać jak skręcisz koła, lub jak zdejmiesz prawe koło).

Kontrola działania jest prosta - pod komputer trzeba się podpiąć. Ale wcześniej sprawdź pod maską czy po włączeniu świateł słychać silniczki sterujące wysokością reflektorów i czy wtedy soczewka (i strumień światła) się zmienia. Jak słychać, a nic się nie rusza, to masz połamane regulatory. Wymiana - jest o tym pełno na forum, łącznie z instrukcją.

 

Swoją drogą ten temat niedawno był odświeżany (warto czasem poszukać): viewtopic.php?f=72&t=188776

Opublikowano
Obydwa światła jednocześnie? Zdecydowanie zanim zaczniesz regulować pokrętłami sprawdź czy sama lampa (ta część w której są żarówki) jest ruchoma-wystarczy chwycić za oprawę żarówki i delikatnie nacisnąć, jeżeli poruszy się łatwo to znaczy, że pękły regulatory. Do nabycia za niewielkie pieniądze na aledrogo. Wymiana jest dość prosta. Sprawdź czy nie przestawiłeś lamp na 1(pokrętło obok włącznika świateł przeciw mgielnych) być może tu jest problem. Bez obciążenia powinno być na "0". Jeśli jest inaczej przestaw na 0. Napisz co stwierdziłeś i jak sobie poradziłeś.

 

 

U mnie nie ma tam pokrętła..

Jest tylko jedno, koło włącznika normalnych świateł - jest pokrętło regulacji intensywności podswietlenia zegarów itp.

 

Przy właczniku przeciwmgielnych jest zaślepka;) nic tam ni ebyło

Opublikowano
No cóż, widocznie nie masz elektrycznej regulacji. Sprawdziłeś czy odbłyśniki trzymają się sztywno, czy nie?
Opublikowano
No cóż, widocznie nie masz elektrycznej regulacji. Sprawdziłeś czy odbłyśniki trzymają się sztywno, czy nie?

 

 

Sprawdziłem dopiero teraz, chwile nie było mnie w domu.

 

Więc tak. Prawy reflektor ( sprawdzając za tą kostkę w które wkłada się żarówki ) trzyma się sztywno.

Niestety w lewym świetle jest mega luz, moge sobie nią ruszać na wszystkie strony

 

co to oznacza?

Opublikowano
No cóż, widocznie nie masz elektrycznej regulacji. Sprawdziłeś czy odbłyśniki trzymają się sztywno, czy nie?

 

 

Sprawdziłem dopiero teraz, chwile nie było mnie w domu.

 

Więc tak. Prawy reflektor ( sprawdzając za tą kostkę w które wkłada się żarówki ) trzyma się sztywno.

Niestety w lewym świetle jest mega luz, moge sobie nią ruszać na wszystkie strony

 

co to oznacza?

 

Że w lewej lampie masz połamane regulatory i musisz je wymienić. Polecam wykonać ten zabieg od razu też w drugiej lampie, bo koszt niewielki, a prędzej czy później stare regulatory i tak się rozsypią.Opis znajdziesz na forum :search:

Opublikowano

Może mi ktoś rzucić linkien do allego, jak to wygląda?

 

Dziś spytałem się przejazdem w serwisie, ale gość nie miał czasu i żeby mnie spławić powiedział, że lampa do wymiany, a regulatory były tylko w starszych modelach..

Opublikowano
jak masz polifta lub lampy polift to będą dobre. wymiana bez rozklejania kloszy jest możliwa do zrobienia ale pierwszy raz może zając troche czasu. mi tłumaczył koleś od którego kupiłem regulatory i dałem rade :cool2:
Opublikowano

Ja nie dam rady..

Widzę jak na dłoni ten pęknięty regulator, ale nie moge sie za nic do niego dostac :(

 

a lampa rozebrana na czynniki pierwsze..

Opublikowano

Jestem mega wybity psychicznie..

 

Około 10 godzin walki ( wczoraj i dziś ) i udało się..

Wymieniłem tylko jeden regulator, ten dłuższy.. Na szczęście ten drugi jest cały - i póki nie walnie to daje sobie z nim spokój.

 

Masakryczna sprawa. Palce pocięte w wielu miejscach :] całe szczęście, że na prezent kupiliśmy ojcu taką konkretną walizkę narzędzi, i tam znalazły się takie rzeczy jak gwiazdki, elastyczna przedłużka itp.

 

Zostaje mi podziękować za rady, a szczególnie użytkownikowi "artoo", za kontakty telefoniczne itp.

Opublikowano
u mnie poszło w 4h dwie lampy i w obydwu dwa regulatory wymieniałem bez rozbierania lamp. żebym wcześniej przeczytał że masz aż takie problemy to może też bym coś podpowiedział, no ale najważniejsze że ci sie udało :cool2:
Opublikowano
Rzeczywiscie ciezko Ci poszlo, mi kolo 2 h obydwie lampy tylko ze srubokretem z wymiennymi bitami i plaskim kluczem :p
A żyć możesz tylko dzięki temu, za co mógłbyś umrzeć...
  • 4 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odświeżam temat,

Koledzy jak do tego się zabrać, żeby jak najmniej czasu zmarnować? U mnie światła kończą się jakieś 10metrów przed samochodem. Wcześniej pamiętam jak odpalałem to kalibrowały się za każdym razem po włączeniu, teraz tylko podkakują troszeczkę..

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Odświeżam..

 

Jestem właśnie po "Zabiegu" wymiany regulatorów .

 

były doszczętnie połamane - kupiłem zestaw na allegro z "metalowymi kulkami"

 

wszystko elegancko poszło ale z efektów nie jestem zadowolony ;/

 

dalej mam wrażenie że światła są bardzo słabe i święcą nie wiem 2-3 metry do przodu !?

 

jedyne co uważam że się poprawiło klosze w środku nie lataja

 

co może być przyczyną ? słabe żarówKI ? jakieś przekaźniki padły i mała moc?

 

regulator elektryczny działa - tylko nie wiem czy tak ma być że jak dam na 1 lub 2 to schodzi na dół ? a na 0 jest powiedzmy wysoko ..

 

nie wiem czy dokrecając regulatory nie zrobiłem tego zabardzo ale przeciez musiałby te plastiki się schowac?

 

proszę o pomoc!

Opublikowano
Teraz na stacje diagnostyczną ustawić światła musisz. Po to masz pokrętełka okrągłe przy lampach by je ustawić ręcznie. Na stacji ustawia się w pozycję 0 i on Ci ustawia odpowiednią wysokość i doświetlanie boczne. pozycję 1 i 2 robisz wtedy gdy naładujesz coś ciężkiego do bagażnika. Wtedy auto się przechyla i światła świecą dalej co pogarsza widoczność i oślepia innych. Wtedy się daje 1 lub 2 w zależności od obciążenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.