Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szanowne Ludziki,

 

 

czy maci epojęcie ile moze kosztowac robocizna za wymiane uszczelki pod glowica (wiem ze uszczelka to koszt okolo 100-200pln i zadnych regulacji nie trzeba). pomocy jutro jade do mechanika i nie chcialbym dac sie zrobic na "jelenia".

 

Tomik

Opublikowano

witaj :mrgreen:

za uszczelkę do mnie dałem koło 70 zeta,wymieniałem sam ale pytałem się na warsztacie to krzyknął mi 250-300 zeta

:duh: pozdro

klepało ale przestało!!!
Opublikowano
Ja sie niedawno dowiadywalem. Uszczelka + planowanie + robocizna = ok. 500zl.
Opublikowano
czy mozna sobie odpuscic planowanie glowicy i wymienic jedynie uszczelke......obecnei bardzo zly okres na wieksze wydatki??...
Opublikowano
Z tego co wiem to trzeba chyba zrobić planowanie głowicy - około 250pln...

 

Co planowanie 250zł :shock:

 

U mnie profesjonalnie i na poczekaniu planowanie robia za 30zł, dużo beemiarzy już tam robiło sa swietni. :D

Opublikowano
czy mozna sobie odpuscic planowanie glowicy i wymienic jedynie uszczelke......obecnei bardzo zly okres na wieksze wydatki??...

 

Raczej nie, jezeli nie chcesz miec wiecej kosztow pozniej, a swoja droga szlif za 30zl?? Hmm

Opublikowano

o wlasnie przyklad jak bardzo wawa jest chorym miastem 250 planowanie w wawei a w zorach 30.....masakra jest ta wawa!!!

 

 

...ale pytanko me wciaz aktualne czy koniecznym jest planowanie..?

Opublikowano
U mnie profesjonalnie i na poczekaniu planowanie robia za 30zł, dużo beemiarzy już tam robiło sa swietni. :D

 

Szlif za 30pln??? możesz napisać o tym coś więcej?

Opublikowano
o wlasnie przyklad jak bardzo wawa jest chorym miastem 250 planowanie w wawei a w zorach 30.....masakra jest ta wawa!!!

 

W Koszalinie niewiele taniej - 200pln...

Opublikowano

Planowanie nie jest wcale konieczne.

Zdejmujesz głowice, przewracasz na plecy przykładasz liniał na całej długości głowicy, jesli jest prosta nie ma odkształeń na obwodzie komory spalania to szkoda zachodu, a musisz sie liczyć z tym ze taka głowica po planowaniu niewiele wytrzyma, zmniejszona grubość sciany dolnej głowicy nawet o 0,5 mm to dopreżenie silnika czyli lekki przyrost mocy ale głowica moze peknąć.

Jeśli twoje 2,5 nie było nigdy przegrzane to głowica powinna być ok.

Opublikowano

No normalnie robiłem u kolegi w BMW E36 318i uszczelke pod głowica pomierzyłem zauważyłem ze głowica jest nie równa no to zawiazłem do Suszca (wieś obok Żor) dość rozbudowany warsztat musiał mi zeszlifować

aż 0,3mm bo głowica była strasznie nie równa 30zł stary i już. Zastanawia mnie tylko jedno czy na przykład komuś z Warszawy nie bedzie taniej przyjechać do Żor i zapłacić 30zł za planowanie+paliwo, niż zapłacić 250zł w Wawie.??

Opublikowano (edytowane)
Planowanie nie jest wcale konieczne.

Zdejmujesz głowice, przewracasz na plecy przykładasz liniał na całej długości głowicy, jesli jest prosta nie ma odkształeń na obwodzie komory spalania to szkoda zachodu, a musisz sie liczyć z tym ze taka głowica po planowaniu niewiele wytrzyma, zmniejszona grubość sciany dolnej głowicy nawet o 0,5 mm to dopreżenie silnika czyli lekki przyrost mocy ale głowica moze peknąć.

Jeśli twoje 2,5 nie było nigdy przegrzane to głowica powinna być ok.

 

Astian przyrost mocy bedzie wtedy gdy założysz po planowaniu normalna uszczelke, trzeba założyć ciut grubsza uszczelke pod głowice to ryzyko pekniecia zmniejszy sie!! A moc bedzie taka jaka powinna być.

Edytowane przez DAREX
Opublikowano
aż 0,3mm bo głowica była strasznie nie równa 30zł stary i już. Zastanawia mnie tylko jedno czy na przykład komuś z Warszawy nie bedzie taniej przyjechać do Żor i zapłacić 30zł za planowanie+paliwo, niż zapłacić 250zł w Wawie.??

 

Jeśli faktycznie jest tak dobrze to powinno się opłacić...

Opublikowano
Mówie ci na fakcie zawsze do nich jeżdże i zawsze 30zł myslałem ze to normalne przecież to jest góra pół godziny roboty. To nic wielkiego.
Opublikowano
Planowanie nie jest wcale konieczne.

Zdejmujesz głowice, przewracasz na plecy przykładasz liniał na całej długości głowicy, jesli jest prosta...

 

No wlasnie, jesli jest prosta. Takze Tomik musisz byc w 100% pewny. Po prostu czasami nie ma co oszczedzac.

Opublikowano

Witam,

 

Mam pytanie do tych osób, które nie zalecają planowania głowicy:

- jak sprawdzacie, że jest prosta? Liniałem, a może "na oko"?

- dlaczego pada uszczelka pod głowicą? Przecież podstawową przyczyną jest krzywa głowica.

- Jaki problem widzicie w liźnięciu prostej głowicy o kilka setek (jeżeli jest prosta, to tyle zdejmuje się podczas "zabielenia")? Kilka setnych milimetra nie podniesie Wam przecież drastycznie stopnia sprężania.

- Czy słyszeliście o różnych grubościach uszczelek. Tak na prawdę grubsze uszczelki nie mają za zadanie powiększyć stopnia sprężania, tylko dać więcej swobody głowicy, bez ryzyka rozszczelnienia.

Mechanicy cieszą się widząc takie podejście do sprawy. Wymienić uszczelkę bez planowania głowicy, to w 90% powrót do warsztatu na powtórną naprawę.

 

Pozdrawiam,

 

Piotrek

Opublikowano
o wlasnie przyklad jak bardzo wawa jest chorym miastem 250 planowanie w wawei a w zorach 30.....masakra jest ta wawa!!!

 

W Koszalinie niewiele taniej - 200pln...

 

W naszym regionie są takie ceny, w Rybniku (10km od Żor) jeden z fachowców ceni sobie 50 zł. :cool2:

Opublikowano
250 zeta za planowanie :duh: to chyba niemożliwe u mnie kosztuje to 50[samo planowanie] :mrgreen: .może to cena ze sprawdzeniem szczelności ,dotarciem zaworów??? spróbuj gdzieś indziej jeszcze poszukać a co do planowania głowicy...wolałbym ją dwa razu rozbierać niż płacić 250 zeta za planowanie, no ale to tylko moja stracona praca a ty stracisz pieniądze jeśli ktoś ci będzie robił :| ...zmierz ją liniałem jak jest równa to zakładaj.ale najpierw poszukaj musi być taniej!!!!
klepało ale przestało!!!
Opublikowano

Witam,

 

Z tego co sobie przypominam, na Parowcowej liczą sobie około 100PLN za planowanie, ale głowica musi być "porozpinana".

Oszczędzając na planowaniu trzeba przemyśleć, czy warto 2 razy kupować olej i płyn do chłodnicy.

 

Pozdrawiam,

 

Piotrek

Opublikowano
Planowanie nie jest wcale konieczne.

Zdejmujesz głowice, przewracasz na plecy przykładasz liniał na całej długości głowicy, jesli jest prosta nie ma odkształeń na obwodzie komory spalania to szkoda zachodu, a musisz sie liczyć z tym ze taka głowica po planowaniu niewiele wytrzyma, zmniejszona grubość sciany dolnej głowicy nawet o 0,5 mm to dopreżenie silnika czyli lekki przyrost mocy ale głowica moze peknąć.

Jeśli twoje 2,5 nie było nigdy przegrzane to głowica powinna być ok.

 

Ostrzegam!

Planowanie czy jest konieczne ocenia warsztat bądź ty ale jezeli masz odpowiednie przybory ,nie oszczedzajcie na długich głowicach tak delikatnych jak BMW.

 

Głowica ma znaczek do kąd można planować!! fachowiec zrobi dobże w sopocie szlif 60 zł (Dużo ?) tak jak kolega pisze 90% ,żę wrucisz do warsztatu. oczywiście kążdy wybiera sam.Uszczelki kupuje sie po szlifie jak facet powie jakąbądź ile zeszlifował polecam opcja jeden lepiej wiedzieć czy była już planowana.Warto pamiętać aby odtłuścić przylgnie głowicy i bloku blok też musi być ładny. W skrajnych przypadkach wymaga szlifu.

 

Pozdrawiam

kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Opublikowano
Takze TomiK jakby nie bylo planowanie powinienes zrobic. Znajdz najtaniej i rob.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.