Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

 

Mam problem z moim Bmw.

 

Problemem w moim aucie jest brak mocy poniżej 3000 obrotów, powyżej dostaje takie przyśpieszenie, że wciska w fotel, a poniżej zachowuję się jakby nie miała turbo. Wymieniłem: turbinę, 2 termostaty, filtry, separator oleju, świecę żarowe,czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze, przewody podciśnienia. Podmieniłem: przepływomierz, dwa elektrozawory, , zaślepiłem EGR i wyrzuciłem klapki w kolektorze. BRAK POPRAWY, a wiem bo jeździlem innymi e46

Diagnozowałem 3 specjalistycznymi komputerami-programami i żadnych błędów, nie robiłem logów dynamicznych. Nie wiem co się dzieje, skrzynia również nie wywala żadnych błędów, jeżeli jest ktoś z okolic Wrocławia i może mi pomóc proszę o kontakt. Przeczytałem kilkanaście tematów na forum i sprawdziłem wszystko. (Wyrzucenie klapek, dziurka w przepływce, uszczelnienie dolotu, wyczyszczenie kolektora, zaślepienie egr i inne)

 

BMW 320D 150km Automat 2002rok

Opublikowano

Wymiana turbiny była złym pomysłem chyba ze tez była walnięta.

Ogólnie automaty GM tak działają że do 3000 obr cały czas działa sprzęgło hydrokinetyczne i skrzynia pracuje jakby na pół sprzęgle i dopiero zapina LOCK UP powyżej 3000 obr.

Tak wiec może to być problem z samą skrzynią i sprzęgłem hydrokinetycznym które się ślizga.

 

Podstawowe pytanie to takie czy w aucie jest podniesiona moc ?

 

Poza tym czy wgrywałeś nowszy soft do skrzyni lub silnika ?

Opublikowano

Kolego, moze pomoge...

Ja co prawda mam E60 w Dislu (525d DDE 5.0) ale objawy byly takie same po zaslepieniu EGR!

Dziwi mnie to, bo kazdy pisze ze po zaslepieniu jest wiekszy kop. Wiec zabralem sie do zasliepiania za pomoca "dzialu zrob to sam" i [BAD]... :evil: Samochod mulil do 3000 tys a potem jak rakieta szedl...

Wrucilo wszystko do normy kiedy przywrocilem wszystko do stanu pierwotnego! Nie wiem dlaczego tak jest, ale u mnie takie zaslepienie nie dziala!

Sprawdz czy dobry masz EGR, wyczysc i przywroc do stanu pierwotnego. Bodajze w dwoch wypadkach silnik M57 ?

Opublikowano

Knopers wyższe normy emisji spalin (już nawet nie wiem co dalej wymyślili), stąd obcinka dawki i w efekcie brak mocy. Starsze klekoty jeszcze są podatne na manipulacje mechaniczne, chociaż z błędami w sterach. Twoje auto już za bardzo wrażliwe na mody mechaniczne bez ingerencji w program sterujący - "urok" restrykcyjnych norm ekologicznych, np usuwanie DPF bez wyłączenia w sofcie.

 

Tutaj popieram w pełni Kolegę Szatyna :cool2: Natomiast z własnego doświadczenia podpowiem, że przyczyną jest także uszkodzenie (przebicie??) na przewodzie masy elektrozaworu sterującego turbiną. Najgorsze, że nie ujawnia się to żadnym błędem regulacji, oraz kontroli doładowania.

Opublikowano
Witam,

 

Diagnozowałem 3 specjalistycznymi komputerami-programami i żadnych błędów, nie robiłem logów dynamicznych.

 

 

I chyba właśnie problem w tym, że nie jeździłeś z podłączonym kompem. Nie zawsze będą błędy jeśli silnikowi coś dolega. U mnie jakiś czas temu skrzynia nie chciała redukować powyżej 100 km/h. Nie było błędów, live data pokazało, że jest za mało powietrza. Po podmianie kilku części wyszło, że zapchał się filtr cząstek stałych. Po jego usunięciu auto odżyło i znikł problem ze skrzynia.

 

Dodam na marginesie, że zanim zaczniesz grzebać przy skrzyni trzeba sprawdzić czy silnik jest w 100% sprawny. Warto sprawdzić czy skrzynia i silnik chodzą na najnowszym programie. Dodatkowo 2.0d 150 km z pierwszych lat produkcji miały coś z turbinami, później zmieniono ich konstrukcję. Jeśli wymieniłeś na turbinę nowszego typu to musi być inny program do silnika (choć raczej to nie będzie przyczyna).

Opublikowano

a czy wyciecie klapek kolektora nie powoduje zamulenia na niskich obrotach? Conajmniej wystarczajaco ludzi opisuje te zjawisko...

Jak bym zaslepil do tego EGR w mojej E60, wynik byl by pewnie taki sam! Moze warto w tym kierunku pomyslec ???

Opublikowano
Turbinę wymieniłem na regenerowaną i jestem zadowolony z tych turbin bo kupiłem już do 3 aut w rodzinie i się turbiniarze spisali. Został mi do wymiany filtr i olej w skrzyni, ale po wymianie turbo nie było gorzej. Zrobiłem testy dynamiczne i okazało się że TURBO I Przepływomierz przy wysokich obrotach nie ładują tyle ile powinny, więc bylem zdesperowany i załatwiłam Sobie Turbo w idealnym stanie od Angola na sprawdzenie, po wymianie brak różnicy. Czuję, jakby gdzieś powietrze uciekało, ale sprawdziłem wszystko i wymieniłem wszystkie uszczelki z ASO. Brak pomysłów, auto dalej dopiero od 3tyś przyśpiesza, ale skrzynia działa idealnie prawie jak DSG.
Opublikowano

To skoro tyle zrobiłeś to problem może leżeć w EGR albo w złych odczytać z czujnika ciśnienia doładowania.

Coś ci diagności słabo się chyba spisali skoro masz nadal problem. A soft w skrzyni upgradowałeś?

Opublikowano
Nie upgredowałem softa, nawet nie wiem co to jest? Powinno się takie coś zrobić? Mam dostęp do inpy i dis-a. Jak wyrzucilem egr to gorzej jechał, jak wyczyscilem i wlozyłem z powrotem to bylo lepiej niz bez.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.