Skocz do zawartości

e46 320d 2004r - Swap czy sprzedaż i kupono 330d


mikan

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie, w styczniu mija 2 lata jak mam mojego turbo śmierdziela, do teraz wymieniłem turbo, termostaty, 1 wtrysk, sworznie i jakiś wihajster od klimy.

Sprzęgło, dwumas, pasowe, amory itd na razie mnie jakoś wymiana omija. Z tuningu to fmic, wolny wydech, tłumik i program.

Miałem ocierkę, przy 5km/h nie z mojej winy ale ciapki przybili ją mi, polakierowałem stronę ale mi odcień nie leży będę później kombinował.

Odkąd mam swoje 320d rozglądam się za 330d, konkretnie manual, xenon, ciemny środek i sportisize w skórze ( skóropodobne :))

Niestety albo trupy albo coupe, albo już oglądane i wychodzi że trup.

Na mobile, są, ale 40-50 tyś zl do oplat i akcyza. Masakra.

I teraz swap za mną chodzi od roku, zbieram fundusze, planuje na styczeń, raczej luty się zabrać za to, mam kolesia który mi to zrobi. Wstępnie rozmawialiśmy ile $.

Cały czas się zastanawiam czy warto, czy nie lepiej mieć ori 330d, bo jest co przekładać żeby było dobrze, z osprzętu.

Moją mi wyceniono w Tu na 27 tyś zł. Nie podbijałem wysokości bo i po co, tak wyszło, tyle że z zastrzeżeniem stałej wartości samochodu na początku ubezpieczenia jak i na dzień przed jego końcem, myślę że te 25 - 27 bym dostał.

Lubię tą sztukę którą mam, każdy się zachwyca że zadbana, bo rzeczywiście spuszczam się żeby taka była.

Silnik planuję z e60 218km, może mniej zarżnięty niż z e46, do tego poszukać skrzyni,pewnie też z e60, nie wie jak pólosie, dyfer itd no i z czego, pewnie wyjdzie z praniu.

Oczywiście seria mi nie starczy i planuje od razu przelot wydech, fmic i program.

Warto? Czy lepiej sprzedać za te 25- 27, no ale co dalej, za 35tyś zł ciężko będzie dorwać coś, 40 minimum ale i tak nie wiem czy w ogóle coś będzie.

Tutaj sam lakierowałem stronę,, podłoga cała, o dziwo w tylnej części też, środek też fajny, kierę M do założenia mam już, zaciski od 330d z jarzmami też czekają.

Swap jest kosztowny ale silnik 320d z osprzętem lub bez albo po części mogę zostawić w rozliczeniu, także myślę że te 4- 6 koła może więcej można odjąć od $ swapowania.

Ciekaw jestem opinii, to całkiem luźna dyskusja, chociaż dla mnie ważna bo niby już chcę, ale mam obawy.

Thx z góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mikan nie jesteś "żółtodziobem" w BMW, więc jeśli już taki plan chodzi Ci po głowie, to startuj. Nie licz na to, że będzie łatwo! Na pewno będzie dużo pracy przy tym i jeszcze więcej niewiadomych, które wyjdą w "praniu". Nie wiadomą jest finalizacja takiego przedsięwzięcia, więc należy się liczyć także ze sporymi stratami w razie braku możliwości ukończenia projektu. Moim zdaniem jeśli robisz coś pierwszy raz o takiej skali trudności, a wraz z przebiegiem wydarzeń wychodzą nowe kwestie do omówienia i rozwiązania, to raczej będzie to PRAWDZIWA PRZYGODA z BMW niż standardowy już kiedyś omawiany SWAP M57N. A jeśli wszystko skończy się pozytywnie i pomyślnie jakaż będzie satysfakcja z takiej pracy, której nikt przed Tobą się nie podjął?! Bezcenne! Syn będzie się chwalił kolegom, że to Jego Ojciec jako pierwszy wykonał taką robotę :wink: Jak to się mówi: "Idź na żywioł" jeżeli masz warunki do tego typu zabiegu :cool2:

 

Co do SWAPU M57N >>> viewtopic.php?f=69&t=156481

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie jest standardowy, bo to będzie silnik m57n, brałbym ze skrzynią od e46 - gdyby było w czym wybierać ale łatwiej jest wyrwać silnik z e60, i może nie był katowany jak w e46

to są z tego co wiem takie same silniki e46 204km/ e60 218km - takich swapów było już wiele ... może mniej opisywanych niż swapów na m57 z e46 czy e39 ale jednak tor już przetarty, satysfakcja satysfakcja satysfakcją ale ja tego robić nie będę osobiście bo nie mam warunków, mam kolesia który to zrobi po prostu

chodziło mi czy lepiej szukać 330d czy swapować, biorąc pod uwagę trudności z znalezieniu dobrej 330d w manualu, 204km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego pisałem że gdyby były 330d 204km do wyboru, zdrowe i niezarżnięte to bym się nie zastanawiał, ale nie ma.

jak się coś pojawi względnego to koło 40tyś zł, czyli te 13-15 muszę dołożyć, a z niemiec po dodaniu akcyzy robi się jeszcze więcej

a swap nawet z problemami wyjdzie dużo mniej + rozliczenie i części po moim silniku i osprzęcie

gdyby była sztuka tak zdrowa jak moja, xenon, manual to bym się wiele nie myślał, gonił swoją i brał - ale nie ma takich, przeglądam fora, alledrogo itd odkąd mam swoją

a 50 tyś zł ściągana a niemiec to lekka przesada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też za mną od dawna chodzi taki swap ale pewnie zdecyduje sie dopiero jak wał pęknie :)

Chociaż może szybciej to jeszcze stary silnik sprzedam ... Myślę ze swap będzie lepszym rozwiązaniem ponieważ unikniesz szukania bezwypadkowego auta a po drugie bardzo ciężko znaleźć coś sensownego a jak sie pojawia to jest w automacie ... :duh:

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolego napisze ci tak, niewiem czy czytałeś mój temat z pękniętym wałem ,ale miałem opcję wsadzenie silnika właśnie z e60 3,0d 231km z 2008r z auta po wypadku . Mechanik który robił mi auto miał właśnie taki silnik na sprzedanie . Zastanawiałem się nad tym i jednak doszedłem do wniosku ,że wkładam taki sam , auto sprzedaje i kupuje coś mocniejszego nie koniecznie bmw :cry: . Dwa dni temu odebrałem auto i tak pięknie śmiga ,że aż szkoda sprzedawać i teraz trochę żałuję że jednak nie przemyślałem tego 3,0d , bo gdyby zrobił mi tak tego swapa jak ten silnik który mam to było by nawet lepiej niż super :D . Dawał mi gwarancję ,że wszystko będzie smigało jak należy . Koszt od 10 do ok 12 tyś . W tej cenie pewnie był by jeszcze program na jakieś 280km :twisted:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parę tematów o pękniętym wale czytałem ale nie wiem czy akurat ten, w twoim przypadku nie było wyboru - silnik trzeba było wymienić, kwestia na jaki.

U mnie wszystko działa, tyle że mi mało koni, a kupując 320d założyłem, że albo po 2 latach zrobię swapa na 3.0d albo zmienię na 330d bo może będzie ich więcej do wyboru i ceny spadną - nie ma w czym wybierać jeśli chodzi o ori 330d także rozważam swap, też dlatego że lubię tą sztukę którą mam w tym zestawieniu.

Ja zastanawiam się na silnikiem z e60 ale 218km, bo wiecej ich jest do wyboru i więcej części zamiennych na rynku, 231 i 235 wiem że któreś miały piezoelektryczne wtryski.

Mój mechanik podobnie daje mi gwarancje że zrobi tak żeby było idealnie, na + jest to że 218km to najczęstszy silnik i najbardziej opanowany. Połowa kosztów zwróci mi się jak oddam swój silnik.

Z programem celuje na 280km, potem by się zobaczyło dalej. Gorzej właśnie później z odsprzedażą, którą zawsze należy brać pod uwagę w dalszej czy bliższej przyszłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...tylko dalej się upieram przy tym iż ciężko znaleźć ten silnik tym bardziej z E60 w manualu ... rozważałeś to ?

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sie nie zastanawiał i zamienił/kupił e46 330d. Znaleźć takie auta można- ja szukałem ponad 3 miesiące i znalazłem w Polsce - co prawda w xd-ku ale to nieistatne:) Ogólnie 320d po chipie też wydaje się być rozsądnym wyborem przy czym Ty sporo rzeczy wyminiłeś...więc ja bym został przy tym co jest tym bardziej, że mówisz iż auto dopieszczone, pozbierałbym kasy z rok może 2 latai kupił już e90 w 325d lub 330d...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...tylko dalej się upieram przy tym iż ciężko znaleźć ten silnik tym bardziej z E60 w manualu ... rozważałeś to ?

 

w ostatnim poście zrozumiałem że nawiązałeś do problemu znalezienia 330d w manualu, co do silnika z e60 218km to z tego co wiem można do niego dopasować skrzynię od e46 330d 204km, chociaż wolałbym cały zestaw od e60 manuala, wielu rzeczy jeszcze nie rozważałem - stąd mój temat do dyskusji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sie nie zastanawiał i zamienił/kupił e46 330d. Znaleźć takie auta można- ja szukałem ponad 3 miesiące i znalazłem w Polsce - co prawda w xd-ku ale to nieistatne:) Ogólnie 320d po chipie też wydaje się być rozsądnym wyborem przy czym Ty sporo rzeczy wyminiłeś...więc ja bym został przy tym co jest tym bardziej, że mówisz iż auto dopieszczone, pozbierałbym kasy z rok może 2 latai kupił już e90 w 325d lub 330d...

 

No jest dopieszczone, ale nie znam dnia ani godziny kiedy przyjdzie mi wymienić sprzęgło, dwumas i pasowe a to już jest parę Zł. Z większych rzeczy wymieniłem turbo, wtrysk był używka. Ja 330d co parę dni szukam po forach i allegro, jak już się okaże że fajne ze zdjęć to się okazuje na forum że trup bo był go ktoś oglądać, albo że połowa niezgodna z Vinem. Na fajne e90 po lifcie z 245km silnikiem D i nie biedaka trzeba dużo wyścielić i długo się to nie zmieni, jak teraz koło 80-100 tyś stoją.

A brać cokolwiek bo nie bite a ma 3 litry D pod maską to nie dla mnie.

Ciężki orzech ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatem ja i tak bym nie rozważał SWAP-u...wolałbym albo jeździć tym co mam i dbać aby nic nie padło;p jeśli masz chipa to niech tak zostanie:) jeśli nie masz zdecyduj sie na niego na pewno to doda świeżości i dodatkowych chęci i szczęścia posiadania tego co się ma:) a jeśli już masz Mega parcie na 330d to spredawaja i szukaj szukaj i szukaj:)

 

 

Powodzenia:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
...tylko dalej się upieram przy tym iż ciężko znaleźć ten silnik tym bardziej z E60 w manualu ... rozważałeś to ?

Silnik o którym pisałem jest właśnie z wiązką do manuala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

duzo wlozyles w auto ja po ponad poltora roku 7 tys czesci a auto praktycznie stoi bo jestem za granica i po poltora miesiaca jedze tylko 3 tyg jak wroce w sumie za moja 320d musial bym wolac ponad 40tys a kto by tyle dal i tez chcialbym zmienic moze na 330ci ale stoje w miejscu ja jak bym byl pewien ze wymiana silnika pojdze bez problemow zrobil bym to samo, nie wiem co mozna ci doradzic tym bardzej ze nikt tak nie probowal robic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, temat swapa silnika z modelu innej generacji pojawia się po raz kolejny. Mam jedno pytanie:

Czy znacie kogoś kto już zrobił takiego konkretnie swapa (silnik E60=>E46) i:

1. Silnik działa, nie w trybie awaryjnym

2. Działa cały zestaw wskaźników, zwłaszcza temperatura, obroty, wskaźnik chwilowego zużycia paliwa, lampka CHECK ENGINE

3. Działa ESP

 

Temat jest bardzo ciekawy, ale E46 jest z tego co wiem mało wdzięczną platformą na swap ze względu na CAN-BUS.

Parę lat temu na SR.pl był projekt swapa z 535d w E46. Budżet sprawiał wrażenie godnego. Projekt zaczął się z fanfarami, a skończył po cichu w zapomnieniu - nie znam szczegółów ale w światku firm tuningowych przeważnie oznacza to porażkę - w sensie tuner się poddał lub właścicielowi skończyła się kasa / cierpliwość.

 

Podsumowując: wsadzić silnik do budy i go odpalić to jedno, ale żeby to działało jak fabryka - do tego jeszcze daleka droga.

 

EDIT: znalazłem ten temat, auto jednak jeździło.:

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=58327&hl=535d&st=0

 

Może TC ma jakieś info na ten temat - w końcu siedzi w elektronice?

Edytowane przez Olo@G3

Pozdrawiam

Alek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z punktu widzenia elektroniki można wszystko ... gorzej jak auto nie miało DSC ...

chyba że firma tuningowa robi auto jako demo car albo auto należy do jednego z członków grupy ... :wink:

Biturbo w M47 tez miałoby małe szanse na sukces gdyby nie MArcin i jego inżynier również MArcin , którzy wykonali kawał pracy .... heh gorzej jak później wystawią rachunek ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z punktu widzenia elektroniki można wszystko ... gorzej jak auto nie miało DSC ...

chyba że firma tuningowa robi auto jako demo car albo auto należy do jednego z członków grupy ... :wink:

Biturbo w M47 tez miałoby małe szanse na sukces gdyby nie MArcin i jego inżynier również MArcin , którzy wykonali kawał pracy .... heh gorzej jak później wystawią rachunek ....

 

Ale masz jakieś konkretne doświadczenia w temacie ogarnięcia sygnałów z CAN-BUSa - czy E46 i E60 w jakimś zakresie "dogadują się" same z siebie? Nie mam własnego doświadczenia, ale na forach ludzie piszą że bez sterownika silnika nawet climatronic nie będzie działał w E46.

 

Śledzę teraz ciekawy wątek na Bimmerforums. V8 LS w E46 - pożenienie jednego z drugim będzie wymagało zastosowania dodatkowego programowalnego urządzenia które będzie tłumaczyło sygnały z CAN-BUSa GM tak żeby rozumiał je np zestaw wskaźników w E46 - dość powiedzieć, że "translator" będzie musiał być napisany od zera przez programistę.

 

O co chodzi z tym biturbo w M47? Można to gdzieś obejrzeć?

Pozdrawiam

Alek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie przedsmak u nas na stronie w galerii :

http://www.tc-performance.eu

 

to był tylko przedsmak , póxniej auto zostało rozłożone i nasi inżynierowie przystąpili do dorabiania komponentów jak kolektor wydechowy i wszelkie klapy rozdzielające ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

warunkiem podjęcia się przez mechanika jest że wszystko ma działać po "zabiegu", zero błędów, wszystko sprawne,

o projekcie 535d do e46 czytałem ale chyba nie powiódł się do końca, dla mnie zbyt ekstremalne,

dziwię się obawom ( o elektronikę ) że nikt tego nie robił z e60 , jak z tego co się kiedyś na forum dowiadywałem to 218 530d to ten sam silnik co e46 330d 204km, skoro wiele 204km ma i tak koło 220km to jest to prawdopodobne, gdybym miał okazję wyrwać kpl z e46 330d 204 to też super, byle nie zarżnięta - ale i tak jeśli to ten sam silnik to wszystko powinno podejść bez problemu, liczę że na spokojnie w miesiąc zaczynając już z częściami i biorąc pod uwagę jakieś "schody" to czasu starczy

 

nie pamiętam, ale ktoś mi w jakimś temacie wysyłał oznaczenia silnika i skrzyni 330d/530d utwierdzając mnie w przekonaniu że to to samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.