Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Nie masz możliwości podpięcia pod swojego kompa innego kabla ??

Niestety nie :( Ale kabel działał, bo miałem kiedyś Inpe i hulało wszystko, a teraz [BAD] ;/

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam, również mam problem z działaniem tego interfejsu. Zainstalowałem inpe od nerwusa tyle że na Win7 z nowymi sterownikami FTDI i kabel łączy się tylko ze sterownikiem silnika. Dodam że mam cięgle zapaloną kontrolkę zapłonu i baterii (nie mam wpisanej linijki z ubatt=off w obd.ini). Potrzebuję sprawdzić co dzieje sie w ABS bo kontrolki mi się świecą od hamulca i DSC, ale niestety żadnych innych sterowników nie mogę odpalić bo mam zawsze komunikat że dany sterownik nieodpowiada.... ma ktoś pomysł co z tym fejsem jest nie tak??? bo rece mi opadają:( mój kabel to K+DCAN interface

 

Dziś znowu walczę z INPĄ i wgrałem kolejną wersję, którą znalazłem w necie. Niestety ciągle to samo, czyli komunikacja tylko ze sterownikiem silnika, a przy próbie połączenia się z innym sterownikiem wyskakuje błąd: IFH-0009: No response from control unit. Program will be stopped. Przeczytałem już chyba wszystkie możliwe wątki na temat INPY na forum, robię wszystkie modyfikacje o których piszą koledzy, ale ciągle jest LIPA :( (na winXP ten sam problem)

 

Przez weekend dalej walczyłem z INPA i moim kablem :8) Niestety bez żadnej zmiany, instalowałem już chyba wszystkie możliwe wersje INPY, najnowsze sterowniki FTDI, różne pliki .ipo do e46, zmieniałem ustawienia kabla i ustawienia w plikach .ini programu, no i komunikacja dalej tylko z silnikiem (e46). Wygląda na to że mam zmostkowane zasilanie z zapłonem w kablu bo kontrolki są zapalone od momentu podpięcia kabla do usb. Co dziwne są problemy z e46, a wczoraj podłączałem kabel do e91 brata z 2007r, i interfejs łączył się ze wszystkimi sterownikami :shock: ma ktoś jakiś pomysł co jest nie tak przy komunikacji z e46?? bo mnie już coś trafia :|

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)
Witaj w klubie. Też kupiłem interfejs K+DCAN i łączy mi się tylko z modułem silnika. U mnie Battery zapala się po podpięciu kabla do laptopa, natomiast zapłon normalnie po włączeniu zapłonu. Czyli w tej kwestii działa jak najbardziej ok. Jak chcę wejść w jakiś inny moduł niż moduł silnika to wywala IFH-0009 tak jak u Ciebie. Wie ktoś może czy da się jakoś przełączać między K-CAN, a D-CAN?? Bo tak jakby to się dało jakoś zmienić... Nawet kolega zauważył, że po podpięciu E91 śmiga, bo E91 ma D-CAN. Edytowane przez piot5rek
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, również mam problem z działaniem tego interfejsu. Zainstalowałem inpe od nerwusa tyle że na Win7 z nowymi sterownikami FTDI i kabel łączy się tylko ze sterownikiem silnika. Dodam że mam cięgle zapaloną kontrolkę zapłonu i baterii (nie mam wpisanej linijki z ubatt=off w obd.ini). Potrzebuję sprawdzić co dzieje sie w ABS bo kontrolki mi się świecą od hamulca i DSC, ale niestety żadnych innych sterowników nie mogę odpalić bo mam zawsze komunikat że dany sterownik nieodpowiada.... ma ktoś pomysł co z tym fejsem jest nie tak??? bo rece mi opadają:( mój kabel to K+DCAN interface

 

Dziś znowu walczę z INPĄ i wgrałem kolejną wersję, którą znalazłem w necie. Niestety ciągle to samo, czyli komunikacja tylko ze sterownikiem silnika, a przy próbie połączenia się z innym sterownikiem wyskakuje błąd: IFH-0009: No response from control unit. Program will be stopped. Przeczytałem już chyba wszystkie możliwe wątki na temat INPY na forum, robię wszystkie modyfikacje o których piszą koledzy, ale ciągle jest LIPA :( (na winXP ten sam problem)

 

Przez weekend dalej walczyłem z INPA i moim kablem :8) Niestety bez żadnej zmiany, instalowałem już chyba wszystkie możliwe wersje INPY, najnowsze sterowniki FTDI, różne pliki .ipo do e46, zmieniałem ustawienia kabla i ustawienia w plikach .ini programu, no i komunikacja dalej tylko z silnikiem (e46). Wygląda na to że mam zmostkowane zasilanie z zapłonem w kablu bo kontrolki są zapalone od momentu podpięcia kabla do usb. Co dziwne są problemy z e46, a wczoraj podłączałem kabel do e91 brata z 2007r, i interfejs łączył się ze wszystkimi sterownikami :shock: ma ktoś jakiś pomysł co jest nie tak przy komunikacji z e46?? bo mnie już coś trafia :|

Zmostkuj piny 7i8 w fejsie i powinno chodzic.

Opublikowano
Acha, czyli te wszystkie interfejsy sprzedawane pod hasłem K+DCAN w postaci bez zmostkowania PIN 7 z 8 tak na prawdę nie są do wszystkich BMW jak to głoszą w aukcjach? Działają w takiej postaci ale można powiedzieć z nowszymi BMW, wnioskując z powyższego zestawienia. Czyli sprzedający świadomie wprowadza nas w błąd albo świadczy to o jego niewiedzy na ten temat. Oczywiście sprzedający wiedział, że kabel ma być pod E46. Ciekawe co on na to powie. Jeśli nie będzie chciał tego zrobić, bo niby kabel jest 100% sprawny będę musiał komuś to zlecić, bo z grzebaniem w elektronice mam tyle wspólnego co Antoni Macierewicz z katastrofami lotniczymi.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mam zrobiony wlacznik,cos jak na zdjeciu powyzej.
Opublikowano
Koleś który sprzedaje zapewne nie ma wiedzy.

Powinien Ci dodać do intefejsu taki adapter ze zwartymi pinami.

Powiem Ci, że wybrałem sobie 5 aukcji z allegro z tymi K+DCAN. W żadnej z nich nie zaproponowano mi do E46 zabiegu zmostkowania tych PIN, dołożenia włącznika, a o przejściówce nawet nie wspomnę :D Oczywiście jak powiedziałem coś o tych PINach to tak tak na życzenie moglibyśmy coś takiego zrobić. Brać kasę do łapy to umieją ale dopilnować aby coś działało to nie. Później oczywiście "był sprawdzany przed wysyłką, 100% sprawny". I walcz z wiatrakami :P

 

Gość okazał się w porządku i mówił, że jeśli będę chciał to przełącznik może dorobić.

 

Znasz może jakiegoś gościa co handluje takimi przejściówkami? Widziałem je na ebayu, na allegro niestety nic takiego nie było. Jak nie znajdę przejściówki to przełącznik sobie zażyczę.

 

Teraz kolejne pytanie. Na innych forach anglojęzycznych pisano o programiku DCAN.exe, że tam się wybiera między D-CAN, K-CAN i CAN off. Trzeba to stosować, czy było to wymagane przy kablach starszej generacji? Ten co mam niby automatycznie się przełącza.

Opublikowano

Nie dziwie się.

Bo większość z allegro kupuje interfejsy w chinach od 50zł i wystawia u nas.

W chinach czy na ebay sprzedawcy którzy sprzedają bez adaptera nie podają modeli e46 itp.

A u nas podają wszystkie jak leci nie mając o tym pojęcia.

 

Za porządny fejsik który łączy się z autami do 2013 posiadający adapter trzeba dać około 350zł.

 

Adaptera w kraju nigdzie nie widziałem, za granicą kosztuje około 50zł.

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Panie i Panowie. Mam ultimate evolt cable solution do naszych ultimate driving machine :).

Czyli, kto ma kabel od EVOLTA jest szczesciarzem - jak sie go dobrze skonfiguruje, to faktycznie wykrywa zaplon a nie tylko ma zwarte piny na stale!

 

Co nalezy zrobic (instrukcja dla Win Xp).

 

1) Po otrzymaniu kabla nie instalowac starych sterow od nich!

2*) Jesli sie je zainstalowalo to sciagamy http://www.ftdichip.com/Support/Utilities/CDMUninstaller_v1.4.zip i usuwamy je

3) Sciagamy sterowniki najnowsze ze strony producenta chipu http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm

4) Ustawiamy w ustawieniach emulatora COM, zeby byl COM1, Latency timer 1 etc (tak jak w kazdym manualy do inpy. np od nerwusa)

5) W EDIABAS/BIN szukamy OBD.ini i zmieniamy w pierwszej linijce (DLA COM=1) HARDWARE=USB zamiast OBD. Oprocz tego dopisujemy UBATT=OFF.

6) Plik zostaje w tym katalogu, ale kopiujemy go tez do katalogu Windows (bezposrednio)

7) Teraz kabel pokazuje zawsze BATT ON ale ma detekcje INGITION!

 

Mialem ten problem co wy i zrezygnowany zaczalem kombinowac. To co powyzej sprawilo, ze kabel dziala super!

 

Powodzenia! :cool2:

 

 

JESTEŚ WIELKI :!: :!: :!:

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Panie i Panowie. Mam ultimate evolt cable solution do naszych ultimate driving machine :).

Czyli, kto ma kabel od EVOLTA jest szczesciarzem - jak sie go dobrze skonfiguruje, to faktycznie wykrywa zaplon a nie tylko ma zwarte piny na stale!

 

Co nalezy zrobic (instrukcja dla Win Xp).

 

1) Po otrzymaniu kabla nie instalowac starych sterow od nich!

2*) Jesli sie je zainstalowalo to sciagamy http://www.ftdichip.com/Support/Utilities/CDMUninstaller_v1.4.zip i usuwamy je

3) Sciagamy sterowniki najnowsze ze strony producenta chipu http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm

4) Ustawiamy w ustawieniach emulatora COM, zeby byl COM1, Latency timer 1 etc (tak jak w kazdym manualy do inpy. np od nerwusa)

5) W EDIABAS/BIN szukamy OBD.ini i zmieniamy w pierwszej linijce (DLA COM=1) HARDWARE=USB zamiast OBD. Oprocz tego dopisujemy UBATT=OFF.

6) Plik zostaje w tym katalogu, ale kopiujemy go tez do katalogu Windows (bezposrednio)

7) Teraz kabel pokazuje zawsze BATT ON ale ma detekcje INGITION!

 

Mialem ten problem co wy i zrezygnowany zaczalem kombinowac. To co powyzej sprawilo, ze kabel dziala super!

 

Powodzenia! :cool2:

 

caly dzien walki z kablem E_VOLT i ta opcja mnie uratowala... uzylem inpy 5.00 a potem kolejne kroki od 1 do 7. i co wazne: DZIALA NA WINDOWS 7.

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Ja mam interfejs od Viakena na usb od 96'-06' , czyli k-can? Rozebrałem go przed chwilą i nie ma zmostkowanych pinów 7 i 8.

 

Czy jak zmostkuje piny 7 i 8 to robi się z niego interfejs d-can?

 

Czym jest w takim razie interfejs k+dcan?

  • 5 tygodni później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

e-voltowe interfejsy już nie obsługują aktywnego zapłonu :(

 

Co kopic w takim razie do e90"

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koleś który sprzedaje zapewne nie ma wiedzy.

Powinien Ci dodać do intefejsu taki adapter ze zwartymi pinami.

Powiem Ci, że wybrałem sobie 5 aukcji z allegro z tymi K+DCAN. W żadnej z nich nie zaproponowano mi do E46 zabiegu zmostkowania tych PIN, dołożenia włącznika, a o przejściówce nawet nie wspomnę :D Oczywiście jak powiedziałem coś o tych PINach to tak tak na życzenie moglibyśmy coś takiego zrobić. Brać kasę do łapy to umieją ale dopilnować aby coś działało to nie. Później oczywiście "był sprawdzany przed wysyłką, 100% sprawny". I walcz z wiatrakami :P

 

Gość okazał się w porządku i mówił, że jeśli będę chciał to przełącznik może dorobić.

 

Znasz może jakiegoś gościa co handluje takimi przejściówkami? Widziałem je na ebayu, na allegro niestety nic takiego nie było. Jak nie znajdę przejściówki to przełącznik sobie zażyczę.

 

Teraz kolejne pytanie. Na innych forach anglojęzycznych pisano o programiku DCAN.exe, że tam się wybiera między D-CAN, K-CAN i CAN off. Trzeba to stosować, czy było to wymagane przy kablach starszej generacji? Ten co mam niby automatycznie się przełącza.

 

 

O to, ten programik, nie ma konieczności go stosowania, ale sie przydaje

http://chomikuj.pl/Dinpl/Dokumenty/DCAN,4384243631.rar(archive)

  • 1 rok później...
Opublikowano

Czy ktoś stosował ten schemat znaleziony w sieci?

http://blog.obdii365.com/wp-content/uploads/2016/03/inpa-k-dcan-UBatt_3.jpg

W przypadku gdy ciągle jest zapłon i bateria na ON wystarczy jedynie zlutowanie tych elementów? Nie trzeba nic w OBD.ini zmieniać itp.?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.