Skocz do zawartości

Wymiana Rolki Napinającej Paska Wielorowkowego e46 320D 136K


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pękające wzdłuż przystawki osłony filtra powietrza to kolejna wada fabryczna M47. Praktycznie każde M47 które serwisowałem miało pękniętą tę obudowę. Nowa kosztuje coś ponad 80zł :shock: U Ciebie widzę jest jeszcze jakaś spora dziura, więc ma to jak najbardziej wpływ na dźwięki z dolotu. Nie odnotowałeś przypadkiem głuchego BUUUUCZENIA. Jak silnik pracuje i przytkasz szczelnie dłonią zmienia się dźwięk motoru na lżejszy ?

 

Wężyk ten jest wężykiem nadmiarowo-spustowym. Przy nadciśnieniu w układzie chłodzenia wyrzuca płyn w celu zabezpieczenia uszkodzenia osprzętu i silnika.

Opublikowano
Pękające wzdłuż przystawki osłony filtra powietrza to kolejna wada fabryczna M47. Praktycznie każde M47 które serwisowałem miało pękniętą tę obudowę. Nowa kosztuje coś ponad 80zł :shock: U Ciebie widzę jest jeszcze jakaś spora dziura, więc ma to jak najbardziej wpływ na dźwięki z dolotu. Nie odnotowałeś przypadkiem głuchego BUUUUCZENIA. Jak silnik pracuje i przytkasz szczelnie dłonią zmienia się dźwięk motoru na lżejszy ?

 

Wężyk ten jest wężykiem nadmiarowo-spustowym. Przy nadciśnieniu w układzie chłodzenia wyrzuca płyn w celu zabezpieczenia uszkodzenia osprzętu i silnika.

 

Powiem tak moim zdaniem wydaje mi się ze moje e46 jest dość głośne nawet jak się na postoju da się gazu bez biegu to mi się wydaje ze jest jakby buczenie takie lekko basowe podczas jazdy również a nie tylko czysty dziwek silnika wiec zapytałem o to z ciekawości jak juz rozbierałem odme :) szczerze powiem to nie próbowałem żeby ktoś depnął a ja zasłonił i przycisnął ręka będę musiał spróbować bo przeważnie wszystko robię sam i nie mam kogoś do pomocy :) tu masz jeszcze z drugiej strony foto http://imageshack.us/photo/my-images/571/dsc0094my.jpg/ wiec moze temat jest warty zeby sie tym zająć gdzies ze szrotu moze kupić jednak nie zniszczona ta obudowe :/

Opublikowano
Identycznie jak u mnie to pęknięcie. Spróbuj uszczelnić to dłonią, bo na 99% gwarantuję że basowy dźwięk silnika ustanie.

 

 

Dzięki bardzo jednak warto się podzielić nawet drobną wątpliwością :) a teraz mam pytanie Yoshi bo jak widać w ostatnim foto ktoś nakleił chyba na gorąco tak na ta dziurę jakaś mate czy co to jest :) czy jeśli to pomoże jak ręka przyłożę to na razie mogę to owinąć jakaś mocna taśma dookoła czy nie bardzo to pomoże dopóki nie znajdę jakiejś porządnej części ? a jeszcze mam pytanie czy ty wiesz może gdzie znajduje się druga śruba do z osłony plastikową chłodnicy wraz z żaluzjami bo kolega napisał ze są tam są dwie śrubki jedna jest po lewej taka długa a druga i później mogę ja wysunąć do góry żeby mieć więcej miejsca do tej rolki?

Opublikowano
Odnośnie tej obudowy to szczerze mówiąc nie potrafię Ci odpowiedzieć czy oklejenie coś da. Ja próbowałem nawet na to dać plastikową łatke i po czasie się odkleiła (temperatura turbiny umieszczonej niżej). Spróbuj, może Tobie się powiedzie. Z tego co pamiętam to żaluzja jest przymocowana właśnie na ten długi wkręt z lewej strony i kołek rozporowy z prawej strony.
Opublikowano
Odnośnie tej obudowy to szczerze mówiąc nie potrafię Ci odpowiedzieć czy oklejenie coś da. Ja próbowałem nawet na to dać plastikową łatke i po czasie się odkleiła (temperatura turbiny umieszczonej niżej). Spróbuj, może Tobie się powiedzie. Z tego co pamiętam to żaluzja jest przymocowana właśnie na ten długi wkręt z lewej strony i kołek rozporowy z prawej strony.

 

 

Byłem z tata sprawdzić i ci powiem ze jak silnik chodzi normalnie na jałowych obrotach to różnica jest minimalna jak docisne ale jak tata depnął w gaz a ja mocno ręka przykryłem i docisnąłem to wydaje mi się że różnica już była słyszalna ze basu było mniej więc dzięki ! będę musiał coś z tym zrobić spróbóje to okleić dopóki nie dostane tej części gdzieś :) To jutro się przyjże dokładniej gdzie to może być ten korek rozporowy :)

Opublikowano
Jest jeszcze taka uszczelka w głównej pokrywie filtra powietrza (za styku z tą przystawką). Owa uszczelka się rozrywa i powstaje nieszczelność. Ja u siebie skleiłem wszystko klejem do szyb :mrgreen: Co prawda demontaż tego jest cholernie trudny - kolejny właściciel mnie przeklnie jak mu przyjdzie wymienić filtr lub dostać się do silnika :roll: No ale fakt jest taki, że wszelkie buczenia, rezonans, dźwięki itd itp minęły. U Ciebie sugeruję jeszcze sprawdzić stan tej uszczelki i ewentualnie wymienić ją na nową ze sklepu z takim towarem, np w hydraulicznych są podobne uszczelki sprzedawane na metry.
Opublikowano
Jest jeszcze taka uszczelka w głównej pokrywie filtra powietrza (za styku z tą przystawką). Owa uszczelka się rozrywa i powstaje nieszczelność. Ja u siebie skleiłem wszystko klejem do szyb :mrgreen: Co prawda demontaż tego jest cholernie trudny - kolejny właściciel mnie przeklnie jak mu przyjdzie wymienić filtr lub dostać się do silnika :roll: No ale fakt jest taki, że wszelkie buczenia, rezonans, dźwięki itd itp minęły. U Ciebie sugeruję jeszcze sprawdzić stan tej uszczelki i ewentualnie wymienić ją na nową ze sklepu z takim towarem, np w hydraulicznych są podobne uszczelki sprzedawane na metry.

 

 

Wiesz co ja wezmę wszystko na razie obkleję taka taśma szara mocną bo gdy rozbierałem to tej uszczelki to nie widziałem niestety ani przy złączeniu z flirtem ani po drugiej stronie w złączeniu z ta harmonijka:/:/ może jej nie ma poszukam na realoem gdzie dokładnie powinna być, a tak na razie to obkleję te łączenie plus te pękniecie żebym miał jeszcze możliwość rozebrania tego :D i zobaczę jak to będzie czy pomogło :) a gdy uda mi się dostać tą cześć to wtedy będę myślał z tą uszczelka bo teraz to i tak sensu samej uszczelki niema chyba dawania :)

Opublikowano (edytowane)
gdy rozbierałem to tej uszczelki to nie widziałem niestety ani przy złączeniu z flirtem ani po drugiej stronie w złączeniu z ta harmonijka

Ona jest w rowku pokrywy głównej. Jak na rysunku poniżej:

http://images37.fotosik.pl/1850/a42e31e582359163med.jpg

 

To ci powiem ze ja jej na 90% nie mam :/ ale dzięki za info, sprawdzę to bo tak typowo do środka nie chwytałem ani przyglądałem sie, jeszcze raz jak będę miał chwile :)

 

Jednak mała poprawka mam ta uszczelkę , jest w samym rancie i na początku jej nie widziałem :)

Edytowane przez Arek-Gniezno
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Tak powracając do tematu ponieważ dziś wymieniłem obie rolki :) dzięki koledzy na pomoc udało się to zrobić bez zdjęcia tych żaluzji oraz całego paska tylko w tym miejscu gdzie rolki :) chodź po wiem ze samemu to by była masakra ale we 2 już idzie :) obie rolki prowadząca jak i ta napinacza na klucz 13 bez problemu wykręca się zakłada nowa na śrubę i po robocie :)rolka napinacza ewidentny luz na boki oraz przy kręceniu metaliczne odgłosy czyli pewnie łożysko padło :) lecz niestety rolka czasami nadal drga na wolnych a czasami nie, przeważnie przy wolnych ale tych takich najniższych czyli jak wskazówka opada na te niskie obroty jak silnik już się nagrzeje, ale to już chyba będzie od napinacza lub jakiegoś innego powodu, może koła pasowego chodź wymieniałem z 2 miesiące temu ale niestety nie na corteco tylko na jakieś inne :/

 

Jeszcze dodam :

 

Rolka Napinająca Febi ( w środku FAG) - 60zł

Rolka Prowadząca SNR (w środku FAG) 90zł

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.