Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Kolega jest zainteresowanym tym autkiem.

Ja zauważyłem dokładany xenon, zaparowane lampy przednie.

Samochód jest podobno z Belgii, m-pakiet dokładany.

Ogólnie wydaje mi się bardzo tani.

Czy ktoś może samochód oglądał lub jest w stanie znaleźć jakieś informacje o tym samochodzie na belgijskich portalach?

 

wklejam link:

http://otomoto.pl/bmw-318-318d-m-pakiet-C26615524.html

Opublikowano

MONACOBLAU METALLIC - to to raczej nie jest a z VIN wynika własnie tak

 

A tak btw to trzeba strasznie lubić biały kolror, zeby przelakierowac całe auto z jednego z najładniejszych i najbardziej porządanych kolorów z palety BMW :mad2:

Opublikowano

Samochód bardzo szybko zniknął z ogłoszenia... Ciekawe dlaczego??? :)

A swoją drogą to ciekawi mnie jak wymalowali komore silnika, z chęcią zobaczyłbym zdjęcia z otwartą maską

Opublikowano
A może jest obklejony na biało :roll: Chociaż w opisie nic nie wspomniał :/
http://obrazki.elektroda.pl/5027143500_1344194822.jpg
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich,

 

To ja jestem kolegą Patryka :) Ogłoszenie wróciło na otomoto: OTOMOTO, a wcześniej zniknęło, bo podobno ktoś zainteresowany prosił o rezerwacje i usunięcie oferty.

 

Na wstępie dodam, iż jeździłem do tej pory kilkoma BMW (kiedyś prywatne e46 (320d), 3x służbowe e60 (530d i 520i), 2x służbowe e90 (318d i 320d)) i podobnie jak Patryk "choruje" na tę markę :) Zdecydowałem się natomiast pojechać obejrzeć to auto, gdyż mimo faktu dwukrotnego malowania, jestem zainteresowany zakupem właśnie białego e90. Zaznaczam też, że na mechanice nie znam się zbyt dobrze, dlatego zazwyczaj radziłem się Patryka, a teraz i Was proszę o pomoc w znalezieniu odpowiedniego auta.

 

Przejdźmy w takim razie do konkretów. Na oględziny samochodu wybrałem się razem z zakupionym parę dni wcześniej, miernikiem grubości lakieru AT600 oraz AT500. Po 3 godzinach jazdy dotarliśmy razem z małżonką na miejsce. Niestety zbliżała się już godzina 16 i powoli się ściemniało, dlatego pierwsze za co się zabrałem to zrobienie zdjęć, które zamieszczam poniżej. W trakcie fotografowania okazało się, że właścicielem auta jest osoba prywatna, posiadająca również bmw x6, a do tego bardzo sympatyczna bo spędziliśmy razem 2,5h.. Spytałem o różnice w spasowaniu błotników nad reflektorami i właściciel stwierdził, że lakiernik do malowania odkręcał je (zresztą są ślady na śrubach) i widocznie po ponownym przykręceniu powstały minimalne różnice. Następnie przeszedłem do pomiaru grubości lakieru. Wiedziałem przed przyjazdem, że auto podobno zostało kompletnie przemalowane na biało w Belgii (silnik był wyciągany do malowania komory, tak jak się to powinno zrobić, a nie jak się robi u nas :) , następnie zostało uszkodzone przez gradobicie, sprowadzone na kołach do Polski, gdzie zajęła się nim firma trudniąca się wyciąganiem wgnieceń, a następnie lakiernik poprawił lakier - poziome elementy malował, pionowe jak np. drzwi tylko cieniował pod kolor. Podczas badania grubości lakieru w płaskich miejscach takich jak dach, drzwi, maska i klapa bagażnika pomiar wskazywał 180-320 um. 200- 220 dach, 170 - 180 drzwi, 280 - 320 maska i górna powierzchnia tylnej klapy. Problem natomiast pojawił się gdy chciałem zmierzyć miejsca niezupełnie płaskie takie jak: załamania na masce, nadkola, tylną (pionową) część bagażnika i słupki drzwiowe. W miejscach tych, biała obudowa sondy czujnika jakby nie do końca przylegała do powierzchni lakieru i za każdym razem pomiar wskazywał inną wartość, np. od 320 do 980 um w tym samym miejscu, na załamaniu na masce. Nie wiem w takim razie czy tym miernikiem można dokładnie zmierzyć tylko powierzchnie zupełnie płaskie jak dach, maska, drzwi, górna część klapy bagażnika, a już jakikolwiek profil, czy zaokrąglenie powoduje, że pomiar jest niedokładny? Jeśli biała obudowa sondy minimalnie odstaje od mierzonej powierzchni, to już ten odstęp jest wliczany do pomiaru? Na odpowiedzi na te pytania czekam ze strony producenta miernika... Jak tylko otrzymam dam znać. Następnie zacząłem rozbierać wewnątrz auta wszystko co się dało. Schowek w bagażniku, dostęp do tylnych lamp, skrzynki z narzędziami, podnosiłem nawet tylną kanapę (właściciel nie wiedział, że da się to zrobić :) ). Wszędzie gdzie były oznaczenia widniała data 08 lub 09.2005. Co mnie zdziwiło, pod kanapą obok daty był napis "Czech Republic", nie wiedziałem, że Czesi są podwykonawcami dla BMW, ale też data 2005. Środek, mimo jasnego koloru, wyglądał na bardzo zadbany i potwierdzał przebieg auta. Potem wyruszyliśmy na "jazdę próbną". Tutaj jak dla mnie najmilsze zaskoczenie. Silnik, skrzynia biegów i turbina pracowały najlepiej ze wszystkich bmw, jakimi do tej pory miałem okazje jeździć. Żona stwierdziła nawet, że nie odczuwa dużej różnicy w zmianie biegów, szczególnie z 1 na 2 jak w naszym benzynowym hyundaiu coupe 07, naprawdę wszystko chodziło płynnie. Na zakrętach przy prędkości 10km/h i drugim biegu nie było żadnych zajączków, duszenia itp. Na prostej nic nie ściągało, zresztą właściciel podobno sprawdzał geometrię i wszystko jest w normie. Z usterek zauważyłem tylko niedziałający, lewy spryskiwacz przedniej szyby (ksenony niestety nie mają spryskiwaczy) i wydawało nam się, że lewa żarówka świeci trochę za nisko wobec prawej, ale być może to tylko złudzenie, ze względu na to, że prawa doświetla pobocze.

 

Gdy wróciliśmy do domu przejrzałem zdjęcia i okazało się, że jest jakiś wyciek pod silnikiem, którego nie było widać po zmroku, przez zabudowy i tutaj pytanie do Was czy wiecie co to może być? Jutro przedzwonię do właściciela, zobaczymy co wie na ten temat. Patryk stwierdził też, że chyba było coś robione z podłużnicami, w miejscu gdzie wyglądają jakby ktoś je czymś obwinął, nie wiem jak to wygląda oryginalnie, tutaj też proszę o pomoc. Na zdjęciach znajduje się też tzw. "Car-pass", który potwierdza przebieg samochodu. Mi udało się odczytać informacje o innym komplecie kół (205/55/16) oraz alert o gaśnicy, reszty nie przetłumaczę, gdyż nie znam holenderskiego :) Przepraszam, że się tak rozpisałem, ale chciałem jak najdokładniej opisać to co udało mi się dowiedzieć.

Edytowane przez PiotrSL
Opublikowano

Podłuznice naprawiane i to masakrycznie niedbale :mad2:

Sruby odkręcane juz po lakierowaniu na biało, generalnie połysk pod maską. Jesli o mnie chodzi to malował to jakis partacz a blacharke robił ktoś kto piwerwszy raz widział BMW.

Nie wiem co robiłes tam 2,5 godziny bo ja juz po otwarciu maski serdecznie bym podziekował.

Nie wiem czy białych e90 na allegro jest tak mało, ze wybrałeś ten egzemplarz??

 

Zobacz jak wygląda normalna podłużnica

http://allegro.pl/bmw-e90-e91-12-lift-podluznica-prawa-i2785118376.html

Opublikowano
Niestety podłużnice faktycznie robione, podejrzewam, ze albo prostowali albo nawet spawali, to wyjaśnia dlaczego wyjęli silnik. Na Twoim miejscu sprawdził bym tą geometrię porządnie samemu w jakimś dobrym warsztacie.
Opublikowano
Na pewno spawali. Podłuznice sie wpierw wycina prostuje (klepie) i spawa na nowo i tak z pewnościa tu było bo klientowi szkoda było kasy by kupić nową za pare stówek. Dla mnie partacka robota dyskwalifikująca całkowicie samochód. Jesli tak naprawiali podłuznice i to w miejscu widocznym, to boje sie co będzie tam gdzie normalny "Kowalski" nie zagląda :mad2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No ale widocznie sprzedający ma dobry bajer, no i ma X6 przecież to na pewno uczciwy do bólu. ;)
Opublikowano
No i białe e90 Mpakiet navi i xenon za 39tys :mad2: Jak za darmo
Opublikowano

X6 - pojazd specjalny - pomoc drogowa :D

ostatnio wpadly mi w rece dokumenty od takiej pomocy drogowej Maserati :mad2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No i dobrze. Jak nasz cudowny rząd nas dyma to brawo dla tych, którzy dymać się nie dają. :) X6 akurat można robić na ciężarówkę, nie trzeba na pomoc drogową. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.