Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam forumowiczów

samochód bmw e39 520i manual 97r

vin-bx69119

 

od pewnego czasu zauważyłem ze jak samochód jest zimny przeważnie po nocce pod chmurka to bardzo ciężko wchodzą wszystkie biegi szczególne wsteczny a jak jest ciepły to wszystko wchodzi gładko,czasem tez słychać zgrzyty przy wrzucaniu biegów tak jakby sprzęgło nie do końca dociskało

 

jaka może być przyczyna lub przyczyny takiego zachowania?

 

 

na początku myślę nad wymiana oleju w skrzyni biegów,ale jak go zmienić czy w skrzyni tez jest jakiś upust jak w misce olejowej??

jaki olej kupić??

 

a może układ hydrauliczny sprzęgła jest zapowietrzony??

Opublikowano

Olej możesz wymienić. Akurat w przypadku manuala możesz to zrobić bez najmniejszych obaw, że może to w jakiś sposób zaszkodzi skrzyni. Możesz też zobaczyć czy może wysprzęglik nie jest zmęczony lub zapowietrzony. Jak nie olej w skrzyni ani wysprzęglik to wtedy nie pozostaje już nic innego jak sprzęgło. Choć teoretycznie jak sprzęgło jest na wykończeniu to czy ciepły czy zimny to i tak występują różne niedomagania. Ale w sumie nigdy nie wiadomo bo różne potrafią być objawy.

Pzdr.

Opublikowano

czy poci się skrzynia to nie wiem ostatnio jak sprawdzałem a było to w na początku września to nic nie było.

 

gdzie jest ten wysprzęglik i jak go sprawdzić??

Opublikowano
U mnie jest podobnie rano ale tylko z 2 biegiem, na pewno mam wyciek ze skrzyni, ale też nie wiem co za olej mi wlali czy w ogóle mi wymienili bo 2 latka temu poszła mi skrzynia do tego sprzęgło i koło dwumasowe, powoli będe też się za to brał na początku chce tylko olej wymienić, pewnie synchronizator mógł już dostać troszke.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

postanowiłem napisać dla potomności:)

A wiec nie było problemu ze skrzynia tylko ze sprzęgłem, nie działało właściwie:

objawy :

zgaszony zimny silnik biegi wchodzą gładko

uruchomiony zimny silnik biegi w ogóle nie wchodzą

uruchomiony gorący silnik biegi wchodzą łatwiej ale czasami z oporem

pedał sprzęgła do podłogi plus jedynka lub wsteczny lekko ciągnie

 

Rozwiązanie:

wymiana płynu hamulcowego

i odpowietrzenie układu zarówno hamulcowego jak i sprzęgła

 

teraz wszystko wchodzi gładziutko nawet na zimnym silniku

Pozdrawiam

  • 3 lata później...
Opublikowano
Orientuje się ktoś ile kosztuje wymiana oleju w skrzyni biegów (manual) e39 520i Mam dopiero 234 tys przebiegu ale na mrozie ciężko przerzuca się wajchą od biegów o to będzie to . Producent przewidział że dożywotnio powinno się jeździć na tym oleju ale jest jak jest
Opublikowano

Koszt wymiany oleju-to musisz zapytać tam,gdzie zamierzasz wymienić ów olej.

Sam olej to groszowe sprawy i oczywiście dobrze go wymienić - pomimo,że producent twierdzi inaczej.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano

jak znajdziesz warsztat normalny to między 30-50zł to zrobią.

 

Kup tylko sam olej i tyle.

 

Na mrozie zawsze będzie troszkę ciężej chodzić. na początku roku wymieniałem sprzęgło i olej w skrzyni to przy -10 kilka pierwszych machnięć nie ma tego co zaraz jak lekko się rozgrzeje, ale to jest normalne. Ale tak czy inaczej olej warto wymienić. U mnie był czysty nie śmierdział, ale to tyle co można sprawdzić wzrokowo. Jego lepkość i inne parametry nie sprawdzimy na oko

Opublikowano
Hm, mam znajomości na warsztach to dobiorą na spokojnie olej , z tego co mi wiadomo to chyba ponad litr oleju idzie , wymiana oleju jednak nie taka straszna jak tak . Aby delikatny mróz był to już widać różnice, dziś z rana przy -4 już inaczej wrzucanie biegów się odczuwa
Opublikowano

U mnie też jest różnica przy mrozie. Olej świeży fuchs. Jak bym to robił w mroźne dni i miał porównanie to bym powiedział. Jaki olej by nie był przy mrozie jest kitem. Olej przekladniowy sam w sobie jest bardzo gesty latem. Zimą lejac go przy niecałych 10st jest już gesty jak miód a w mróz coraz gorzej

 

Tak czy inaczej wymień bo warto. Wchodzi chyba 1.1l

Opublikowano
Stronka podaje, że dokładnie wchodzi 1.1 litra oleju, ja zazwyczaj leję do momentu, aż zacznie wyciekać korkiem rewizyjnym nie sprawdzam czy to jest litr czy 1.2 :wink: vixxx musisz sprawdzić czy posiadasz naklejkę na skrzyni z rodzajem zastosowanego oleju. Z doświadczenia najpewniejsze,że będzie to czerwony ATF, zresztą na warsztacie będą wiedzieć jak ugryźć temat
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Ludzie mówią ze po wymianie oleju w skrzyni nie ma różnicy , jednak jest ! Aż chce się wajchą operować po mimo że nie ma mrozów , lżej i płynnie biegi się przerzuca :lol: Olej tak czy inaczej się zużywa , traci swoje właściwości , polecam innym również wyminie jeśli ktoś się nad tym zastanawia , koszty nie są duże . Dziękuje tu panowie za porady :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.