Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam mam problem z moim bmw e46 320d 136 km. Auto raz jezdzi prawidlowo a raz ma problemy. chodzi o to ze co jakis czas auto ma tzw muła brakuje mu mocy. Najczesciej zdarza sie to na rozgrzanym silniku. na poczatku wszystko dziala poprawnie a po chwili wciskam gaz a tu brak sil. Takie cos zdarza sie co jakis czas. Sa dni ze wszystko jest ok a nastepnego dnia juz co jakis czas zlapie sie ten muł. Mija to dopiero po wylaczeniu silnika lub gdy sie osiagnie 3 tysiace obrotow na 3 biegu i wtedy wszytsko mija i jedzie tak jak powinno. Ten brak mocy zalancza sie w roznych momentach na roznych biegach. wymienilem juz pompe wtryskowa, przeplywke, wezyki podcisnienia. ma ktos jeszcze jakis pomysl co moze powodowac takie chwilowe braki mocy?
  • Odpowiedzi 104
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Sprawdź EGR. Podłącz do kompa i sprawdź błedy.
http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano
Być może potrzebna będzie aktualizacja softu. Następnie sprawdzenie zakresu działania i stan VTG. Do tego tak jak poradził Kolega Dimo test z odpiętym EGR.
Opublikowano
Egr byl wymieniany bo podobno strasznie sie grzal. Komputer pokazal problem z pompa wtryskowa i przeplywka i zaplon byl przestawiony ale wszystko zostalo wymienione i prawidlowo ustawione ale auto nadal nie jezdzi tak jak powinno. Tez sie wlasnie zastanawiam nad aktualizacja softu ale mi sie wydaje ze gdyby to byla wina softu to auto zawsze by jezdzilo tak samo dobrze lub zle a nie ze raz tak a raz tak
Opublikowano
Z całym szacunkiem, ale EGR to zawór recyrkulacji i on zawsze jest gorący. Chodzi o jego działanie, tj utrzymywanie otwarcia, oraz szczelności domknięcia do przylgni zaworowej. Czy zostały wykonane pomiary LIVE DATA?? Uwierz, że stare oprogramowania z nowymi przepływomierzami nie potrafią współpracować i dlatego są podobne problemy do Twojego.
Opublikowano
a na kompie jest mozliwosc sprawdzenia jaki soft jest wgrany bo przeplywke wymienilem na boscha z koncowka 527 wczesniej tez byla taka przeplywka zamontowana tylko nie wiem czy poprzedni wlasciciel zmienil soft bo oryginalnie w moim aucie wychodzily te starsze przeplywki.
Opublikowano
Tak jest możliwość w INPA w zakładce F2 - kodowanie. Spisz numer programowania i wklej tutaj. Moby85 przydałoby się sprawdzić ten egzemplarz na LiveData (odezwij się jak przeczytasz).
Opublikowano
a na kompie jest mozliwosc sprawdzenia jaki soft jest wgrany bo przeplywke wymienilem na boscha z koncowka 527 wczesniej tez byla taka przeplywka zamontowana tylko nie wiem czy poprzedni wlasciciel zmienil soft bo oryginalnie w moim aucie wychodzily te starsze przeplywki.

warto zainteresować się samą pompą , trzeba sprawdzić kąt wtrysku zadany i uzyskany , jak będzie zbyt duża odchyłka powyżej 3 stopni łapie tryb awaryjny ...

pompa była nowa ( regenerowana) czy używana ?

zapraszam na stronę wypełni formularz( wpisz diagnostyka ) i jako region wpis Poznań , numer do Mobiego jest również w konaktach ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
zostal wymieniony jakis taki jakby walec i bylo widac ze cos z nim bylo nie tak bo na koncowkach byl bardzo zniszczony wygladalo to tak jakby mocno o cos tarl
Opublikowano
no i to bylo wymienione i nadal nie ma roznicy a przed tem zalozylem uzywana pompe i tez roznicy nie bylo wiec stwierdzilem ze sprobuje zrobic swoja
Opublikowano
zostal wymieniony jakis taki jakby walec i bylo widac ze cos z nim bylo nie tak bo na koncowkach byl bardzo zniszczony wygladalo to tak jakby mocno o cos tarl

tylko ciekawe jak sam cylinder nieraz jest już nie do użytku , wtedy albo wprasowuje się specjalną tuleje albo wymienia korpus pomy na nowy ... a była sprawdzana na stole ta pompa ?

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
no i to bylo wymienione i nadal nie ma roznicy a przed tem zalozylem uzywana pompe i tez roznicy nie bylo wiec stwierdzilem ze sprobuje zrobic swoja

tylko diagnostyka bo to szukanie po omacku ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
tak byla blokowana. w tym tygodniu postaram sie jeszcze zrobic zdjecia bledow jakie sa na kompie i je tu wrzuce moze wtedy cos konkretniejszego bedzie wiadomo
Opublikowano

Oto filmiki bledow i pomiarow mojego auta:

-ten filmik jest nagrany na postoju, gdy auto nie ma w tym momencie braku mocy

-ten jest nagrany podczas jazdy,gdy auto nie ma w tym momencie braku mocy

-ten jest nagrany podczas jazdy, juz z odczuwalnym brakiem mocy

-ten jest nagrany na postoju w momencie braku mocy+ bledy jakie pokazal komputer

 

Widac ze przeplywomierz jest do wymiany. MIalem nadzieje ze mechanik zamontowal mi nowa przeplywke z koncowka 527 ale on przelozyl tylko ten srodek od przeplywki co prawda boscha ale o calkiem innych numerach i zalozyl ja do tej obudowy ktora byla zamontowana w aucie a okazalo sie ze zamontowana byla ta z koncowka 468. I teraz nie wiem czy wystarczy ten srodek przelozyc czy cala nalezy wymienic. Oprogramowanie mam D5 a przeplywka byla ta stara, dadam tez ze auto od poczatku jak kupilem tak dziwnie jezdzi.

Prosze o jakas pomoc

Opublikowano (edytowane)
No i widzimy działanie tzw trybu awaryjnego, czyli max dawka paliwa to 25mg. U Ciebie problemem jest zawór przestawiacza wtrysku w pompie wtryskowej. Nawet nie osiągnęła max wydajności 56mg przez to. Tutaj jest dwie możliwości: albo zawór przestawiacza sam w sobie, albo sterownik VP44 do wymiany. Ewentualnie zatarty tłoczek. Możesz jeszcze spróbować DISem zresetować mapy paliwa. Jednemu koledze udało się wyeliminować te błędy właśnie resetem. Przepływka jest jak najbardziej OK, nie musisz wymieniać. Soft najnowszy D5 :cool2: Edytowane przez yoshimura01
Opublikowano (edytowane)
Aha, czyli wychodzi na usterkę zaworu przestawiacza w pompie wtryskowej - tego pod nakrętkami przewodów wysokiego ciśnienia. Edytowane przez yoshimura01
Opublikowano
ok postaram sie to jak najszybciej wymienic. Mam nadzieje ze to pomoze a zapomnielem dodac ze jak auto zlapie juz ten brak mocy to ekonomizer pokazuje maks 14 litrow i wszyscy twierdza ze to przeplywka a wedlug ciebie przeplywka jest jak najbardziej ok tak?
Opublikowano
Bo przy przejściu w tryb awaryjny dawka nigdy nie będzie max. Popatrz na błędy, odnoszą się ściśle do tego zaworu. Co do powietrza to nawet jest go za dużo :wink: Przepływka wstępnie OK.
Opublikowano
ok wielkie dzieki. sprobuje disem jeszcze jesli bede umial a jesli to nie pomoze to wymienie ten zawor i zobaczymy co bedzie. jeszcze raz dzieki wielkie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.