Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czy jest ktoś z Warszawy i Okolic i byłby tak uprzejmy podmienić się (odpłatnie/nieodpłatnie) na chwile przepływomierzami w celu odbycia jazdy próbnej. Bo mam pewien problem z zdławieniem po dodaniu gazu. Samochód to M57N z EU4 przepływomierz 0 928 400 529 dosłownie na 15min.
Opublikowano
Tutaj większość ma Bosch 527 więc nie wiadomo czy Tobie będzie pasował. Jeśli masz możliwość to wykonaj adaptację przepływki i sondy lambda za pomocą DIS.
Opublikowano
Adaptacje zrobione, 527 nie będzie pasować. Dziwną rzeczą jest spadająca ilość mierzonego powietrza po dodaniu gazu na ułamek sekundy i wtedy właśnie występuje zdławienie. Po drodze jest jeszcze elektroniczny sterownik turbo więc też może być winowajcą.
Opublikowano
A wartość napięcia PWG (potencjometr pedału gazu) przechodząc ze stycznika biegu jałowego do obciążenia nie ma uskoku wartości?? Sprawdzałeś pomiar na bieżni ślizgowej potencjometru??
Opublikowano
Wczoraj mi to właśnie przyszło do głowy, dziś zobaczę. Ale to by powodowało zadławienie zawsze w tym samym zakresie obrotów ? przedział 1500-2000obr ? Co najlepsze po zdjęciu wężyka od EGR, zdławienia nie ma. Elektrozawór wymieniony na nowy nawet specjalnie kupiony w bmw sam zawór też sprawny.
Opublikowano

Aha czyli przy eliminacji EGR problemu nie ma, tzn że jest przebicie na wiązce elektrycznej czego konsekwencją jest otwarcie zaworu i "zduszenie" strugi powietrza. Sprawdzałeś napięcie podawane na elektrozawór EGR??

PS. Tak, usterka PWG zawsze występuje w tych samych przedziałach obrotowych silnika.

Opublikowano
Napięcia nie sprawdzałem bo wymieniałem go przy okazji wywalania klapek z kolektora i naprawie sterownika świec. Wiec dostęp do niego trochę czasochłonny. Potrafi też się zdarzyć tak że na próbę mam 3 bieg 1000-1200obr i wciskamy gaz na 3/4 albo bądź mocniej a rozpędzamy się jak byśmy ciągnęli wielką przyczepę.
Opublikowano
No to tutaj może być problem bo EGR absorbuje zmierzoną dawkę powietrza i czujnik MAP odczytuje to jako błąd za małej dawki powietrza. Spróbuj obniżyć udział EGR w cyklu pracy silnika w DIS w zakładce funkcji serwisowych.
Opublikowano
Jest opcja przywracania wartości fabrycznej (neutralnej = 0mg) z tym samym okienku. Jak wjedziesz w tą funkcję to będziesz właśnie miał do wyboru: reset do wartości fabrycznej, wpisanie nowej wartości, wyjście z programowaniem, wyjście bez programowania. Będziesz musiał się pobawić trochę z wychwyceniem najwyższej możliwiej dawki świeżego powietrza, dlatego najpierw przeskakuje przez wartości 10tkami... jak pokaże, że wartość została przekroczona to musisz przeszukiwać już 5tkami i tak aż do ostatecznej max wartości programu. Dalej tylko wyjście z programowaniem i koniec testu.
Opublikowano
a moze problem jest z fizycznym działaniem samego zaworu egr a nie jego sterowaniem ...
Elektrozawór wymieniony na nowy nawet specjalnie kupiony w bmw sam zawór też sprawny.
Opublikowano
Sam zawór działa ok, sprawdzałem czyściłem drugi raz (chciałem już nawet kupić nowy) ale działa w pełnym zakresie, wziąłem wielką strzykawkę i wężyk żeby go sprawdzić. Z tego co czytałem przy DDE5 nie ma zbyt dużej możliwość regulacji ale spróbujemy może to coś rozjaśni.
Opublikowano
Sam zawór działa ok, sprawdzałem czyściłem drugi raz (chciałem już nawet kupić nowy) ale działa w pełnym zakresie, wziąłem wielką strzykawkę i wężyk żeby go sprawdzić. Z tego co czytałem przy DDE5 nie ma zbyt dużej możliwość regulacji ale spróbujemy może to coś rozjaśni.

a czy przed wywaleniem klapek było ok ?

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Maciek , napis zdo kolegi czerwony330d i jak dobrze pamiętam to tez coś mówił o lekkim zamuleniu po wywaleniu klapek ale nie wiem czy dobrze pamiętam ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Sam zawór działa ok, sprawdzałem czyściłem drugi raz (chciałem już nawet kupić nowy) ale działa w pełnym zakresie, wziąłem wielką strzykawkę i wężyk żeby go sprawdzić. Z tego co czytałem przy DDE5 nie ma zbyt dużej możliwość regulacji ale spróbujemy może to coś rozjaśni.

a czy przed wywaleniem klapek było ok ?

 

Przed wywaleniem klapek dokładnie ten sam objaw, zdławienie objawia się szarpnięciem jak po niechlujnym wrzuceniu biegu. Za to po wywaleniu klapek spaliny już nie są takie przyjemne nie pachną takim chlorem jak to w nowszych dieslach.

Opublikowano
W takim razie musi być coś z EGR. Tak jak napisałem wcześniej spróbuj minimalizacji EGR i daj znać o efekcie. Następnie wypadałoby pomierzyć przewody do EGR ze sterownika.
Opublikowano

Mam jeszcze parę innych problemów poprzez bardzo delikatne falowanie do rozgrzania jak i potrafiące spaść obroty do 700 po dojeżdżaniu do świateł na biegu i wysprzęgleniu) ale to wszystko po kolei. Wieczorem się przyjrzę potencjometrowi i pozmieniam dawkowanie EGR.

 

Tak układ sprowadzony wymienione wężyki na silikony 3,5mm, ale nie mierzyłem. wakuometr mam także też sprawdzę.

Opublikowano

Nie sprawdzałem jeszcze, nic bo nie miałem czasu. Ale przejechałem się z kompem (live data) dziś do pracy, i dopóki nie złapał temperatury było prawie idealnie.

 

Kolejna sprawa to teraz, akurat jest dosyć wilgotno deszcz pada itd. Silnik chodził praktycznie idealnie nie cykał zbierał się odpowiednio, nie było tego zdławienia. Gdzieś ostatnio czytałem taki temat i co to może być kiedy lepiej pracuje podczas gdy jest duża wilgotność.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Kolejna zaobserwowny objaw to problem z ekonomizerem. Podczas delikatnego przyspieszania na zmianę trochę się podnosi i opada. Albo działa skokowo, pulsuje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.