Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 244
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Oba 4 cylindry

obecnie jeżdżę V6 to w takim razie który silnik mógłby być na równi z tym co mam aktualnie? tak bym nie czuł, że jest gorzej w nowym niż w obecnym "starym" aucie, tak jak pisałem w sobotę jestem umowny na jazdę jakaś benzyną tylko nie wiem jaką, natomiast jutro jadę się przejechać nową C300, aha wyczytałem ze ma pojawić się lifting F30 czy warto czekać...

Opublikowano
Silniki się porównuje pod względem mocy a nie liczby cylindrów.

bardziej zależy mi na kulturze pracy silnika niż na mocy, co mi po mocy jak R4 kiepsko brzmi... rozumiem ze 330 i 335 oferują 6 cylindrów tak? R czy V?

Opublikowano

Oczywiście że silniki w bmw są rządowe. Z tego ta marka słynie. Najwyższa kulturę pracy ma silnik R6. Identycznie jak V12. V6 czy V8 maja kulturę gorsza, szczególnie V6

Póki co 330i i 335i sa R6, ale prawdopobnie niedługo się to zmieni. 330i będzie R4

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Silniki się porównuje pod względem mocy a nie liczby cylindrów.

 

Ale porównywanie silników wyłącznie pod względem mocy to tak jak porównywanie kobiet wyłącznie pod względem tego jak szybko wskakują do łóżka.

Opublikowano
Silniki się porównuje pod względem mocy a nie liczby cylindrów.

 

Ale porównywanie silników wyłącznie pod względem mocy to tak jak porównywanie kobiet wyłącznie pod względem tego jak szybko wskakują do łóżka.

kompletnie bezsensowne porównanie. Podstawową rolą silnika w aucie jest napędzanie auta. Robi to bardziej lub mniej skutecznie, a o tym na ile jest skuteczne decyduje moc. Owszem silnik ma jeszcze inne parametry, ale mało kto jednak chciałby mieć 100 KM zamiast 200 tylko dlatego, żeby mieć ciut lepsze wrażenia akustyczne.

Natomiast sama liczba cylindrów jeszcze niewiele wnosi. Do R6 może być bardziej podobne w dżwięku R3 niż V6.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Silniki się porównuje pod względem mocy a nie liczby cylindrów.

 

Ale porównywanie silników wyłącznie pod względem mocy to tak jak porównywanie kobiet wyłącznie pod względem tego jak szybko wskakują do łóżka.

Dodałbym jeszcze do rozważań funkcję celu ;)

 

 

sent from my iPhone (sorry for typos) via Tapatalk

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

dokładnie - cel !

jeździłem wcześniej V6 konkurencji i powiem szczerze, że 1l pojemności mniej + turbo robi wielka różnicę w dynamice auta + ekonomika, oczywiście duża korzyść. Dźwięk niestety kiepski no i reakcja na gaz (turbo) to inna sprawa ...

Należę do tych, którzy przedkładają KM/Nm nad dźwięk dlatego zdecydowanie polecam 328i :) Jak chcesz dźwięk to kup stare, sprawdzone, nie podatne na usterki amerykanckie V8, będziesz zadowolony :)

 

dobrego weekendu życzę !

Opublikowano
nigdy się nad tym nie zastanawiałem który ma lepsze brzmienie R czy V6... powracając do tematu dowiedziałem się dziś iż będę jutro na próbnej jeździe modelem "luxery" czy jakoś tak z motorem 328i... dziś również odbyłem jazdę W205 C300 w pakiecie amg i szczerze rewelacja cenowo również zwłaszcza wnętrze auta robi wielkie wow po tym jak wcześniej odwiedziłem salon audi a dokładnie model A4, audi odpada zobaczymy jutro jak to będzie z bmw, będzie to mój pierwszy kontakt z ta marka, tylko cały czas martwią mnie te wasze opinie o awaryjności szumie wiatru i słabym wyciszeniu w mercu 170km/h cisza i komfort komfort i jeszcze raz komfort także nie wiem co myśleć o w/w awaryjności nowych beemek... jezdzac obecnym autem od nowości przebieg 180tys nic poza sprężarką klimatyzacji mi się nie zepsuło a nie chciałbym wydać kupę kasy tylko za znaczek...
Opublikowano
C300 porównaj z 335i a nie z 328i. 6 cylindrów z 6. Dziennikarze by podrasować wynik C250 też porównują go do 320i zamiast do 328i. I wychodzi im że C nieco lepsze :-D
Opublikowano
C300 porównaj z 335i a nie z 328i. 6 cylindrów z 6. Dziennikarze by podrasować wynik C250 też porównują go do 320i zamiast do 328i. I wychodzi im że C nieco lepsze :-D

 

C300 w W205 ma pojemność 2.0, 4 cylindry i 238KM

Opublikowano

Wnętrze mercedesa bardzo mi się osobiście podoba (no może poza tabletem). Pakiet AMG I LEDOWE światła... Wyciszenie na pewno ma półkę wyżej. Z przeczytanych i oglądanych wielu testów wynika, że jeździ gorzej od 3ki i niestety ma gorzej spasowane wnętrze i skrzypi. Wielu to podkreśla. Mi osobiście bryła się bardzo podoba. Jeżeli chodzi o proporcje to imo najładniejszy sedan na rynku.

Daj znać po jeździe 3ką jakie odczucia vs C. Jestem więcej niż pewny że 328i zbije c300 pod względem dynamiki.

Opublikowano
Witam ponownie dziś byłem na jeździe próbnej w/w f30 328i i faktycznie jest to 4cylindrowy motor czyli "podobny" do C300 w205, co do samego wyglądu auta powiem tak kwestia gustu tzn w stosunku do mercedesa wygląda troszkę "starawo" ale pomimo tego wygląd ok aczkolwiek bmw 4 z przodu bardziej mi się podobało, co do wnętrza no nie jest to mercedes luksusu tu nie czuć aczkolwiek wygląda ładnie, bardzo poprawnie ergonomiczne zaprojektowana deska od razu można było się połapać gdzie co jest. Teraz coś o multimediach duzo bardziej podobał mi się system idrive bardzo fajny intuicyjny system czego nie można powiedzieć o systemie comand w mercu, jakość materiałów uważam, że taka sama aczkolwiek gdzieś tu poniżej tzn w okolicach tunelu srodkowego w mercedesie jest lepiej w bmw poza listwą ozdobną sam twardy plastik miły ale plastik, co do skrzypienia potwierdzam w mercu skrzypi, tylko albo aż wykończenie "fortepianowe" na środku konsoli bo to masa plastiku więc nic dziwnego, szczerze i tak wybrałbym matowe czarne drewno wiec w tym przypadku o skrzypieniu nie było by mowy, co do foteli i pozycji za kierownica uważam ze w obu autach jest podobnie ogólnie rzecz biorąc czułem się dobrze w jednym i drugim co do tylnej kanapy nie wiem nie siedziałem szczerze nie interesuje mnie, teraz coś o prowadzeniu, co do samej jazdy powiem tak układ kierowniczy w f30 jest bardziej bezpośredni a automat duzo szybciej zmienia biegi, fakt ja jeżdżę spokojnie normalnie autem także ten wolniejszy automat w w205 mi nie przeszkadzał, co do wyciszenia faktycznie jest głośniej w f30 jadać z prędkością 160-170km/h ewidentnie był słyszalny szum przy lusterkach który aż tak uciążliwy nie był, ale bardzo denerwujące było świszczenie przy uszczelkach na początku myślałem ze któraś z szyb była nie domknięta ale były wszystkie zamknięte, co do komfortu jazdy no nie jest źle, ale jak dla mnie za sztywno. Ogólnie podsumowując auto bardzo fajne, ale jednak jeżeli chodzi o wygląd z zewnątrz i wewnątrz a w szczególności wewnątrz no tu merc bije moim zdaniem bmw, jakby to napisać w mercu czuć tą elegancję nutkę luksusu z kolei w bmw jest ładnie i tyle, nie ma tego "wow" także pomimo gorszego automatu i systemu multimedialnego jestem bardziej za mercedesem aczkolwiek jeszcze to przemyślę być może jeszcze raz odwiedzę oba salony i przejadę się jeszcze raz nim podejmę decyzje...
Opublikowano

qwestia jakie wersje testowałeś BMW vs MB. W BMW jak chcesz to Ci obszyją kokpit i doły skórą kontrastująca nicią - to musi wyglądać b.dobrze. Cena coś ok 15tyś za komplet i masz coś extra ... Kolory wnętrza też możesz tak dobrać, że będzie dla Ciebie luksusowo ... Niestety nigdy nie porównasz wersji alternatywnych (brak dostępu wersji demo) - skonfiguruj sobie 2 auta za podobną kasę i zobacz co możesz dostać (value/money).

Co do automatu to rzeczywiście pomimo jednego sprzęgła ZF8 to majstersztyk, DSG niestety się nie umywa. Miałem brać BMW z manualem po przygodach z DSG ale jak przejechałem się 2x autem demo z ZF8 zmieniłem zdanie. Mam tez łopatki, które chciałem mieć ale automat działa na tyle dobrze, że rzadko ich używam - tylko do zabawy :)

Jak dynamika jazdy C300 vs 328i ? Jaka jest waga MB C300? Nie chce mi się szukać :)

Opublikowano

Jak dynamika jazdy C300 vs 328i ? Jaka jest waga MB C300? Nie chce mi się szukać :)

jakies 1430kg o ile dobrze pamietam... co do dynamiki bmw troszke bardziej jest dynamiczne niz mercedes ale wcale mi to nie przeszkadza tymbardziej ze jak juz wczesniej pisalem preferuje spokojny styl jazdy...

Opublikowano

tez jeżdżę spokojnie ale chyba się zgodzimy, że jak kupujesz autko >200KM to raczej masz oczekiwania względem dynamiki. Wersja oficjalna - bezpieczeństwo aktywne, które jest najważniejsze :)

Jak potrzebujesz autko tylko do przemieszczania i rzadko wyprzedzasz przy prędkościach wyższych od 120km/h poza autostradami to po co Tobie taki silnik? Kup słabszy z niższym spalaniem. Myślę w takim razie, że 20i spełni w 100% Twoje oczekiwania, być może nawet słabsza wersja, która na baku przejedzie do 150km dalej co w trasie jest b.wygodne a zapłacisz za nią co najmniej 15tyś mniej, którymi możesz obszyć skórą kokpit i będzie premium. Chyba nie musisz mieć 328i lub 335i na tylnej klapie :) Zawsze można wkleić eM3 :) Pod Remizą pewnie dalej robi wrażenie :)

Tak z ciekawości napisz proszę co kieruje Twoim wyborem i dlaczego właśnie 328i vs C300.

Opublikowano
dlaczego właśnie 328i vs C300.

 

Szczerze mówiąc, jakbym nie potrzebował przestrzeni (stąd 3GT) to pewnie wtedy też bym mocno rozważał C300. W środku i na zewnątrz ten samochód wygląda lepiej. Pewnie F30 po liftingu będzie mogło konkurować z Mercedesem C klasą ale wersja przedliftingowa bmw wygląda przy mercedesie poprostu staro :(

Opublikowano

wiele się na pewno nie zmieni - MB będzie wyglądał bardziej świeżo nadal ... Na pewno dostanie LEDowe światła do jazdy dziennej (pewnie i tak opcja), lekki lift grilla/przodu i tylnej części ze światłami, środek praktycznie zostanie ten sam - to moje przewidywanie. Ktoś wie co będzie na 100% po lifcie?

Jak chcesz w aucie więcej powietrza i nie jeździsz szybko to SUV typu X3 na pewno byłby lepsza alternatywą ale osobiście akurat X3 mi się nie podoba co nie zmienia faktu że super jeździ i po lifcie jest dobrze wyciszone, może Q5 które w klasie SUV jest cenione ... Widzę, ze temat rozwojowy, nie ma łatwej decyzji ... GLK bym odpuścił, środek wygląda strasznie biednie ... Bentley niedługo wypuści SUV'a :)

Opublikowano

Przesadzasz, pisząc, ze F30 wygląda staro przy W205.

Zresztą w najnowszej odsłonie ciężko porównywać oba auta. Większość producentów z mercedesem na czele upodabnia poszczególne klasy do swojego flagowego modelu, jednak w przypadku W205 upodobnił go aż za bardzo, przez co klasa C straciła swój „sportowy” charakter. Można powiedzieć, że wyszła im zminiaturyzowana klasa S. F30 to zadziora, której wystarczy ładna felga i wygląda kozacko, natomiast mercedes nawet w pakiecie AMG wygląda przeciętnie.

 

Oczywiście C klasa to ładny samochód z bardzo ładnym wnętrzem, ale to raczej dobry wybór dla osób 45+

 

Mam mercedesa, lubię tę markę chyba nawet bardziej niż bmw, uważam jednak, że F30 wygląda lepiej niż nowa klasa C. Swoją opinię odnoszę tylko do wyglądu auta, ponieważ nie jeździłem tym modelem, ale jak znam mercedesa a znam dobrze :D, to tez przypadnie do gustu tylko dojrzalszym kierowcom.

Opublikowano

Tak z ciekawości napisz proszę co kieruje Twoim wyborem i dlaczego właśnie 328i vs C300.

przede wszystkim kieruje się wyglądem i komfortem jazdy, a dlaczego 328i ewentualnie c300 a to dla tego iz obecne auto posiada duza moc do której sie przyzwyczaiłem i nie chciałbym czuć w nowym aucie tego ze nie "jedzie"... co do opini ze mb nadaje sie dla osob 45+ mi nie przeszkadza ponieważ mam 49 lat to raz a dwa nie kieruje się stereotypami ;) ogolnie ciezki wybor, pozatym autem chcialbym kolejne pare lat pojezdzic jak obecnym i tu mnie "gryzą" opinie z forum na temat awaryjnosci bmw, a nie mam zamiaru po okresie gwarancyjnym uzerac sie z autem tymbardziej ze chyba tylko za znaczek sie tu nie placi, przynajmniej tak mysle... przy obecnym poza wymniana sprezarki klimy nigdy nic nie robilem poza oczywscie serwisami a przebieg to 180tys z groszem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.