Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak.

 

Jest zawieszenie zwyłke, adaptacyjne "M" lub M-technik bez adaptacji, które jest 1cm niższe niż "M" adaptacyjne.

 

Ja pisałem o "M" adaptacyjnym.

 

Do codziennej jazdy wybór trybu się bardzo przydaje.

  • Odpowiedzi 244
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wojtek, a cały czas myślalem że masz adaptacyjne. A tak na marginesie, wiec wojtku ze pewnie swoje autko traktujesz jako środek zarobku lub codziennego użytku, ale fajnie by było jak byś wrzucił kilka fotek nowych na forum. :D

 

PZDR>

Opublikowano
Kolega Rutek kupuje ale ma dylemat, serce chce 328 a rozum mówi 320d. Jeżdże głównie po mieście do pracy i z pracy. Troche przeraża mnie to spalanie, w tej chwili mam Audi A4 B8 2.0 TDI 143 KM a że powoli przychodzi kryzys wieku średniego to chciałem troche sobie pośmigać. I tak myśle że głupio będzie wyglądała trójka w m-pakiecie, kolor estoril bleau i w dieslu

 

Miałem ten sam dylemat i wybrałem jednak 2.0D.

 

1. Dla mnie każdy samochód jest powolny, ponieważ w sezonie latam chopperem 1900ccm, 3,5sek.do 100km, także "poszaleć i pobawić się" ma dla mnie i tak inny wymiar.

2. koszty paliwa i zasięg mają znaczenie o tyle, że miło jest wydać mniej na stacji paliw. Nie wiem jak z wtryskami i dopalaniem cząstek, ale mam nadzieję, że BMW jakoś to rozwiązało. Zobaczymy. Co do spalania, to w trasie (na autostadzie) jak się chce można uzyskać 4,8L a pewnie nawet mniej.

3. Bardziej mi się podoba dźwięk silnika Diesla

4. autem jeżdżę mało (w sezonie prawie wcale) także przy sprzedaży na pewno nikt w mój przebieg nie uwierzy (moje drugie auto po 10 latach ma 140tys km)

5. Rzeczywiście auto się powoli nagrzewa i trochę trzeba przejechać zanim serce pozwoli pocisnąć. Ale... czy w Wwie aż tak da się pocisnąć przy tym ruchu?

 

Ps. Ja za swój zapłaciłem 160kzł

 

 

Jestem zadowolony z wyboru.

17201351_1531754336834932_3241894237246117208_n.jpg?oh=52637f578bbb6c04fb758f53a709581c&oe=5928CFCF
Opublikowano

Ja mam podobnie jak kolega wyżej, z tym, że do zabaway mam impreze (pozdrawiam Mikołajki z ostatniej soboty z rajdu ;) ).

W spalanie rzędu 8l w mieście przy 328i i normalnej jeździe nie uwierze.

Ale jak nawet to benza ciśnięta spali podejrzewam min. 13, podczas gdy diesel max 9-10.

Odczucia co do mocy, to zależy - obiektywnie oczywiście 328 jest sporo szybsze i lepsze, szczególnie na obrotach, ale jak na codzienna jazdę (tj. powiedzmy do połowy zakresu obrotów), to nie odczułem aż takiej różnicy (co jest wiadome - diesel robi moment właściwie tylko z turbiny, benza - turbo + obroty).

W przyszłości na pewno łatwiej będzie sprzedać diesla.

Na pewno zgodzę się, że diesel DUŻO dłużej się nagrzewa.

Z wyposażenia to wszystko jest kwestią względną co kto lubi, ale dla mnie automacik jest genialny !! Zawsze można jechać na sekwencji i łopatkach, ale do codziennej jazdy niezastąpiony - uważam, że jest świetnie dopracowany.

 

Zrobiłem jak na razie 8kkm i jestem bardzo zadowolony. Spalanie w mieście to ok. 7-7,5l, trasa 5,5-6l.

Opublikowano

''W spalanie rzędu 8l w mieście przy 328i i normalnej jeździe nie uwierze.''

 

Po 3000 km mi wyszlo ostatnie spalanie 8 litrow wlasnie po miescie.

Oczywiscie nie jezdze od swiatel do swiatel jakbym mial startowac na 1/4 mili ale bywa tak ze przycisne.

Na poczatku od 0 przebiegu przez pierwsze 2000 km palil 10 a teraz 8 nie wiem czym to jest spowodowane.

W trasie to juz bywa roznie czasami zejde do 6-7 ale to jak jade w specyficznych miejscach gdzie jedzie sie monotonnie bez wyprzedzania.

Zakladam ze jakbym po miescie przyciskal wlasnie caly czas to wyjdzie mi 10-11.

Opublikowano
A mogę zadać pytanie co to za miasto? Bo co innego jazda po Cieszynie a co innego po Warszawie. W sumie, które by nie było to wynik albo dobry albo niesamowity.
Opublikowano
Po mieście typu Warszawa, ze światłami,nawet jak nie ma korków, ciężko byłoby zejść dieslem do 7 litrów. Ciągłe rozpędzanie się powoduje, że spalanie gwałtownie rośnie. Mi się jeszcze nie udało. 8 litrów w benzynie nawet w mieście bez korków byłoby rewelacyjnym wynikiem. A w trasie jak się jedzie jednostajnie, z przepisową prędkością, bez wyprzedzania, to można zrobić poniżej 5l. Tyle że chyba nie po to kupujemy BMW :)
Opublikowano
Wiesz z tym spalaniem to akurat po prostu ciekawość. Sam teraz mam a4 też 2 litry turbo. I to co mnie zaskoczyło in plus w tym samochodzie to właśnie możliwość niewielkiego spalania (nie to żebym nadmiernie z tego dobrodziejstwa korzystał). Jeżdżę na 7 do roboty z Pruszkowa na Puławską i w tym było nie było ciężkim aucie (quattro - ponad 1600 kg) jestem w stanie zejść do 8 litrów. Oczywiście to nie jazda i średnio mam 10.5, ale możliwość jest. I to poza mocą, to są jedyne rzeczy fajne w tym samochodzie. Radość z jazdy większą daje stary compact e36 :). Ciekawy jestem jak wygląda sytuacja w bmw.
Opublikowano
A mogę zadać pytanie co to za miasto? Bo co innego jazda po Cieszynie a co innego po Warszawie. W sumie, które by nie było to wynik albo dobry albo niesamowity.

 

 

Kraków

Opublikowano
Ja tam nigdy jeszcze nie zszedłem chyba poniżej 8,5L. A przez większość czasu średnia jaką pokazuje komputer to 8.9L. Jeżdżę pół na pół miasto/trasa.
Opublikowano

Ja w miescie generalnie nie szaleje ;) no i jeszcze jedno nie mowie ze nie stoje w korkach ale jezdze takimi objazdami ze generalnie stoje raczej tylko na swiatlach a nie w korkach

do tego po prostu jezdze w godzinach 12-14 wiec wtedy sa najmniejsze korki zawsze.

Do pracy jade dosc rano a wracam bardzo pozno... Sniadanie jem na kolecje itd...

Boze jak u Barei...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli masz białą jak w avatarze to potwierdza się że mleko ma najszybszy transport :mrgreen:

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Ja latam w Wwie i w zasadzie nie wyjeżdżam poza miasto. Mam 320D. Ten Dieselek ma dwa atrybuty - realne spalanie na poziomie 7,5-8l oraz kop wynikający z momentu obrotowego. W większości jeżdżę w trybie sport, ponieważ potrzebuję mocy przy zmianie pasów. "Na śpiocha" w korkach mógłbym zejść do 7L.
17201351_1531754336834932_3241894237246117208_n.jpg?oh=52637f578bbb6c04fb758f53a709581c&oe=5928CFCF
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Powiem szczerze, ostatnio miałem okazję pojeździć przez dłuższy czas 2.0 benzyną i powiem szczerze, że to auto spala koszmarne ilości paliwa :), w trasie 11l to standard :) - trasa LU - WAWA, po mieście jeszcze więcej. Jazda normalna, nie zgodna z przepisami ;), nie wiem jak te 2,8.. ale w bajki nie wierzę, spalić swoje musi. Jednak e90 2.0d to przyjemność w trasie :mrgreen:

 

Pzdr.

Opublikowano
Jeżdząć 320D po Krakowie, auto w godzinach szczytu komunikacyjnego spala 6,3L/100km, a gdy nie ma korkow mozna zejsc ponizej 6. Jest to naprawde bdb wynik.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżdząć 320D po Krakowie, auto w godzinach szczytu komunikacyjnego spala 6,3L/100km, a gdy nie ma korkow mozna zejsc ponizej 6. Jest to naprawde bdb wynik.

 

Jaaaaaasne.

Opublikowano

A ja powiem tak, ostatnio wykonałem mały test (328i). 4 dni z rzędu trasa Częstochowa - Warszawa - Częstochowa. Wyzerowany komputer.

Dzień 1. Jazda z prędkością max ~120km/h, obroty nie większe niż 2000 - spalanie 7,9l/100km

Dzień 2. Jazda z prędkością max ~140km/h, obroty nie większe niż 2500 - spalanie 8,1l/100km

Dzień 3. Jazda z prędkością max ~180km/h, obroty nie większe niż 4000 - spalanie 8,4l/100km

Dzień 4. Jazda z prędkością max ~jazda mieszana, odcinki wolniejszej jazdy + szybkie kawałki, obroty: bez zwracania uwagi na to jakie obroty mam - spalanie 8,3l/100km

 

Wszystkie jazdy odbyły się w trybie Comfort, w porównywalnych warunkach, sucha jezdnia, bezwietrznie, temperatura około -9C, włączona klimatyzacja. Oczywiście nie jechałem non stop z podanymi prędkościami, ale każdy kto zna aktualnie ta trasę wie, ze przez spora jej cześć można już jechać z jednostajna prędkością.

Opublikowano

Spalanie to tak indywidualna sprawa i tak bardzo uzależniona od sposobu jazdy, że chyba nie ma się o co spierać... :roll:

Jadąc normalnie w trasie 328i można pewnie spokojnie osiągać spalania rzędu 7-9l a jadąc szybko i agresywnie 16/100 raczej nie powinno być żadnym problemem - ja taki rozrzut kilka lat temu miewałem w dwukrotnie słabszej wolnossącej astrze 1.6. :lol:

Kolega mający F10 520d(po chipie) mówił mi, że jeżdżąc dosyć ostro, ze średnim zwykle mieści sie w okolicy 9-10l/100km.

Tu właśnie będzie widać największą różnicę - przy jeździe bardzo szybkiej z wykorzystaniem pełnego potencjału 320d ciężko będzie zmusić żeby wciągnął więcej niż 10-12/100 a w 328i kilka litrów więcej raczej nie będzie stanowiło problemu przy podobnym stylu jazdy. Przy normalnej spokojnej jeździe bez przesadnego szaleństwa różnice będą nie wielkie.

Opublikowano

U mnie średnia 10l a xDrive jak wiadomo te 1,5 l konsumuje wiecej

Tak w 80% to przypada na miasto i raczej nie stosuje ecodriving :lol:

Przy podobnym a nawet łagodniejszym traktowaniu audi bierze mi 12l

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wszystko wiem,ale nikt mi nie wmówi, ze 2.0d 184km spala w mieście w korkach ponizej 6 litrów.

Nie wiem jak mierzycie swoje spalanie, ale jedynym miarodajnym testem jest tankowanie do pełna-jazda w korkach możliwie długi dystans upomnienie tankowanie. Mnie osobiście jeszcze nigdy przy takim sprawdzeniu nie potwierdził się wynik podawany przez komputer pokładowy...

Opublikowano

Dokładnie tak jak mówisz. Przy pomiarach dodatkowo korzystałem z tej samej stacji :D

Odchylenia w stosunku do kompa nie przekraczają 0,1 l :cool2: czyli ok.

Tak na marginesie w poprzednich wozidełkach błąd wynosił ok 0,8l.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.