Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam,

Zakupiłem koła od e60, z założeniem że będą pasowały, ponieważ wszystkie dane techniczne a także zapewnienia sprzedającego na to wskazywały.

 

Przy zakładaniu zweryfikowało się iż udało mi się założyć koło tylko na prawy przód. Wszystkie inne nie pasują. Próbowałem czyścić pierścienie centrujące z rdzy, jednak wychodzi na to że poza tym jednym kołem na każdej innej piaście brakuje 0,1 mm :shock:

 

Wrzuciłem zdjęcia:

https://plus.google.com/116299486749124270595/posts/SnX5FRoifBA?gpinv=AMIXal9x77FSybKPyB-OX05mGVw5_VwhsVps38qUlmdrUYefuwTUBUDcAZ1hwL8Qs2P29QPq7Unt2WBsDVWhKnOPwxe8XsM0OXLgWd-voC7gbgo4O7zHWoc&cfem=1

 

Teraz pytanie, co może być nie tak? zawieszenie sportowe ma inne pierścienie centrując, czy może miałem wymienianą jedną piastę? tego drugiego nie jestem w stanie stwierdzić, wszytkie wyglądają na tak samo zadrzewiałe.

 

Jutro planuję podjechać do profesjonalisty, jednak proszę info z waszego doświadczenia. Co można z tym zrobić. Pierścienie jakieś założyć? piłować centrę, lub felgi?

 

Pozdrawiam!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Piasta w e39 jest jedyna w swoim rodzaju 74,1mm. W E60 72,5mm jak w większości BMW. Tutaj leży problem. Musisz roztoczyć otwór centrujący w felgach z 72,5mm do rozmiaru 74,1mm.

 

Rodzaj zawieszenia nie ma znaczenia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Piasta w e39 jest jedyna w swoim rodzaju 74,1mm. W E60 72,5mm jak w większości BMW. Tutaj leży problem. Musisz roztoczyć otwór centrujący w felgach z 72,5mm do rozmiaru 74,1mm.

 

Rodzaj zawieszenia nie ma znaczenia.

 

Dzięki, a powiedz, gdzie to mogę zrobić? Jakie zakłady się w tym specjalizują, zwykły z wulkanizacją?

A drugie pytanie, czy jedną piastę mam już tak zużytą, że jednak koło udało się założyć?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Każdy ogarnięty tokarz powinien sobie z tym poradzić.

Tu gdzie prostuja felgi zazwyczaj też mają tokarki, więc myślę że problemów z tym nie będzie :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Każdy ogarnięty tokarz powinien sobie z tym poradzić.

Tu gdzie prostuja felgi zazwyczaj też mają tokarki, więc myślę że problemów z tym nie będzie :)

 

Dzięki,

Trochę podzwoniłem i już znalazłem odważnych do roztoczenia ET.

 

Pozdrawiam!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
do roztoczenia ET.

 

Nie ET, tylko otworu centrującego - ET to osadzenie felgi :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.