Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od kilku miesięcy walczę z tematem lekko drażniącego zapachu z nawiewów (coś między dymem a kurzem). Dodam , że poprzednik usunął dpf (kiedyś o tym pisałem)- tak więc zapach z tyłu auta to nie francuskie perfumy. Dołożyłem w międzyczasie katalizator i wg mnie jak silnik się nagrzeje i katalizator również, to spaliny są mniej drażniące. Niestety zapach w aucie jest taki sam.Sprawdzałem już cały układ wydechowy i nie wiem co jeszcze mogę zrobic-na całym przebiegu jest szczelny, plecionka szczelna, kolektor wydechowy żeliwny. Co najciekawsze ten drażniący zapach jest zdecydowanie bardziej wyczuwalny gdy auto jedzie niż gdy stoi na wolnych obrotach. Zapachu tego nie czuc podczas jazdy, gdy zamknę kratki i wyłączę nawiew czyli raczej z tyłu nie wciąga do kabiny spalin. Wydaje mi się że potęguje się on gdy zamykam obieg powietrza w aucie podczas jazdy, przy włączonej dmuchawie- nie jest to słodkawy zapach płynu chłodzącego (jego w zbiorniczku nie ubywa). Nie ubywa, ani nie przybywa oleju.

Czyściłem układ wentylacyjny ozonem (pomimo mojego sceptycznego podejścia do tej metody) ale powiedziano mi w serwisie,że od tego trzeba zacząc-oczywiście efekt żaden.

Czyściłem również układ 2x taką specjalną pianką, której nazwy nie pamiętam-również bez efektu.

Moje pytanie do Państwa jest takie co jeszcze powinienem sprawdzic i ewentualnie jak: egr, szczelnośc wtrysków ( z pracą silnika nie mam żadnych problemów)

Drugie pytanie to: w którym miejscu przy zamkniętym obiegu powietrza jest ono pobierane z kabiny? Przy otwartym pobiera z podszybia- tam filtry kabinowe wymieniłem, to też nic nie pomogło. Aha wtedy zrobiłem eksperyment i jeden dzień jeździlem bez tych filtrów i wtedy wydaje mi się, że było troszkę lepiej. Zacząłem się zastanawiac nad nagrzewnicą ale nigdzie mi nic w aucie nie cieknie i ładnie się nagrzewa wewnątrz, ale niestety z tym drażniącym zapaszkiem. :(

Opublikowano
Sprawdz jeszcze dokładnie metalową obejmę wydechu między plecionką a katem , jak wydech był nie "fachowo" zdejmowany i zakładany to coś tam pręży i potrafi spod tej obejmy walić spalinami - u mnie tak było i wystarczyło to jeszcze skręcić i złożyć w odpowiedniej kolejności.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano

Ponownie chciałem się Państwa spytac gdzie w e60 znajduje się miejsce poboru (wlot) powietrza do nagrzewnicy i klimatyzacji gdy układ wentylacji pracuje w obiegu zamkniętym?

Czy wewnątrz auta(poza tymi dwoma filtrami powietrza w podszybiu) znajduje się jakiś filtr czy mikrofiltr powietrza kabinowego? :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.