Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

4dni temu mialem przygode z autkiem ,gdy wracalem ze stolicy po odcinku okolo 100km bardzo dynamicznej jazdy czesto przelaczalem tryb sportowy do wyprzedzania i na normalny kiedy go nie potrzbowalem, w jej trakcie nagle auto stracilo jakby polowe mocy wkrecalo sie mozolnie na obroty max 3500 po wcisnieciu pedalu gazu na "kick down" auto wkrecalo sie na nizszy bieg i tylko do 3500obrotow i spalanie chwilowe dochodzilo tylko max 10-12ltr gdzie normalnie byloby to ponad 20ltr. auto nie kopcilo i komputer nie pojkazywal zadnej usterki i po jakichs 15 min auto powrocilo do siebie moc OK i wogole.

Wczoraj wrocilem z trasy okolo 1300km i po przejechaniu okolo 1000km znowu ta sama sytuacja,juz nie przelaczalem trybu sport i normalny poprostu jechalem ostatnie 800km okolo 180-220km/h srednio(po autostradach) ,probowalem auto restartowac ale nic ciagle to samo silnik pracuje rowno ,nie kopci .

Prosze o pomoc jesli ktos cos wie lub mial podobny problem jutro jade na serwis zeby zczytali problem ale moze dam rade sam go usunac i bedzie taniej.

Pozdrawiam

Opublikowano
Sprawdż najpierw rurę dolotową od intercoolera do przepustnicy, zwłaszcza dokładnie ten gumowy kawałek przy przepustnicy, często się dziurawią , u mnie zrobiła się właśnie tam pękła guma , brakowało mocy a po kilku dniach jazdy przez to zapchał się jeszcze DPF , po wymianie rury i dokładnym wymyciu DPF ( demontaż ) jest cacy.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano
dziekuje za info.Auto nie jest po programie bo stwierdzilem ze dam sobie z tym spokuj ,wystarczy mi to co jest w oryginale.dzis otworzylem pokrywe silnika i zeczywiscie szlaufiki poprzecierane na czwartek mam termin u mechanika na wymiane wszystkich szlaufikow bo sam probowalem jeden zdjac zeby sprawdzic przekroj w srodku i urwalem koncowke od takiej banki plastikowej i dalem se spokuj.zobaczymy co bedzie po wymianie szlaufikow ,jak cos bede probowal z ta gumka co kolega opisywal zreszta mechanik sobie poradzi ,dziekuje serdecznie za pomoc.
Opublikowano

co do 535d po programie...

Ja mam przed liftem,czyli ta slabsza wersje,ale mysle ze zmienilbys zdnie co do chipsa gdybys sie takim samochodem przejechal... :wink:

Opublikowano
nie kus bo sie zdecyduje ale niewiem czy przy 130tys km bedzie to dobry pomysl czy juz nie zapozno
Opublikowano

@boltos zrobił program przy ponad 200 tys km i smiga aż miło.Naprawde warto,zobaczysz wtedy dopiero jaki ten samochod ma potencjał :mrgreen:

Jak tam samochod? Naprawiony?

Opublikowano

Czy byłeś na komputerze czy pokazało jakieś błędy ?

Te auta nie mają wężyków podciśnieniowych do turbin bo to bi turbo jest i sterowane elektronicznie.

 

To co opisałeś wskazuje na przeładowanie i chwilowy tryb awaryjny, jeśli coś takiego się zdarzyło to będzie ślad po tym.

Może to byś spowodowane złym wysterowaniem turbin lub niesprawnym czujnikiem ciśnienia doładowania.

Opublikowano

Auto Na warsztacie od 8ej rano, zobaczymy efekty po poludniu lub jutro , powiem wam co bylo,

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)
Czy byłeś na komputerze czy pokazało jakieś błędy ?

Te auta nie mają wężyków podciśnieniowych do turbin bo to bi turbo jest i sterowane elektronicznie.

 

To co opisałeś wskazuje na przeładowanie i chwilowy tryb awaryjny, jeśli coś takiego się zdarzyło to będzie ślad po tym.

Może to byś spowodowane złym wysterowaniem turbin lub niesprawnym czujnikiem ciśnienia doładowania.

Jak to nie maja wezykow,jakie sterowanie elektroniczne?

A numer 12 z rysunku,to co to jest?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NX91&mospid=50114&btnr=11_3963&hg=11&fg=50

Ja mam rownież 535d tylko przedliftowa i wezyki są...

Oraz to:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NX91&mospid=50114&btnr=11_3985&hg=11&fg=45

Jest zwykła grucha ze sztanga a nie elektronika.

Nie tak dawno zmienialem u siebie wszystkie wezyki gdyż były identyczne objawy,oczywiście ślad po podpieciu inpy pozostawał jako przeladowywanie turbin.U mnie jednak działo sie to tylko na chipsie.Na serii było ok.

Edytowane przez pieczek
Opublikowano
Przepraszam mój błąd, zasugerowałem się silnikami z jedną turbina a one wszystkie miały już elektroniczne sterowanie. Tutaj z racji faktu ze są dwie turbiny sterowanie jest podciśnieniowe w przed liftowych jak i po liftowych.
Opublikowano
A wiec wszystkie szlaufiki wymienione i kurr.... dalej to samo.wlasnie sa w trakcie zczytywania bledow ale kolo z warsztatu podejzewa ze moze to byc skrzynia biegow, zalamka.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miałem podobny problem w E46 320d, i winowajcą był zacinający się elektrozaworek sterujący podciśnieniem turbosprężarki.
Opublikowano
I jak do tego doszedles ze to elektro zaworek jesli mozna wiedziec.jak to sprawdzic czy widzi to komputer?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
I jak do tego doszedles ze to elektro zaworek jesli mozna wiedziec.jak to sprawdzic czy widzi to komputer?

 

Pojechałem do ASO i oni zdiagnozowali tą usterkę. Wydaje mi się że w momencie kiedy straci moc powinno być to widoczne w life data.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam ponownie,wiec autko naprawione uszkodzone byly lub byl Przetwornik ciśnienia (11658509323) ale wymienili oba i juz jest dobrze,w poniedzialek jade na "Wirusa" , Pan obiecal min 45KM i 50Nm wiecej.dziekuje wszystkim za wypowiedzi i pomysly dotyczace naprawy.Pozdrawiam
  • 6 lat później...
Opublikowano

Witam, chciałbym odnowić temat braku mocy.

535d 2007.06.22.

Auto posiadam od 21.05.2018r.

Przebieg w tym momemnice 176tys.

Świerzo po zakuper zrobiona regeneracja turbo + dpf, egr off, zmienione koło pasowe, paski, filtry, oleje, nowa sprężarka klimatyzacji. Odrazu zrobione program na 370km, 700nm.

I tu zaczyna się problem. A mianowicir , po odpaleniu auta wszystko ładnie, idzie jak burza, skrzynia fajnie i plynnie zmienia biegi. I nagle po przekroczenku 3000rpm i wyżej. Odpuszczam, obroty spadają i chce z powrotem przyspieszyć i auto nie ma siły aż do magicznych 3000rpm, dalej rwie jak głupie. Dodam że nie ma w kompie żadnego błędu, wymieniony czujnik ciśnienia spalin , wszystkie wtyczki sprawdzone po kilka razy czy aby napewno nie zamienione miejscami. Wszystko szczelne , nowe przewody, nie wiem gdzie szukac przyczyny. Moze ktos ma jakis pomysł. Pozdrawiam wszystkich miłośników.

Opublikowano

Dodam, że nie raz jest tak, podczas przyspieszenia obroty wzrastaja do 3 tys bardzo powoli , powyżej 3tys juz jest super , odpuszczam i za chwile dół wraca.

Ale raz wraca raz nie.

  • 10 miesięcy temu...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Jak napisał kolega grzechu. Przyczyną może być banalna, a efekt taki sam czyli brak mocy z dołu. Pierwsze szczelność na wężykach. Jak nie pomaga przetworniki podciśnienia do wymiany. Jak kto nie pomaga trzeba rozruszać ręcznie zawór bypasu. Jest pod dużą turbiną.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.