Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Kto wie czy i gdzie powinien być przymocowany kabel na zdjęciu.

Wymieniałem niedawno alterator, domyślam się że mógł zostać pominięty.

Jaką funkcję ma spełniać.

http://c.wrzuta.pl/wm10174/8b6581cd00051dff509609ce/dsc00240

http://c.wrzuta.pl/wm2896/ae195830000af52b509609ce/dsc00239

http://c.wrzuta.pl/wm13236/dfd6d67c00210d3d509609ce/dsc00242

http://c.wrzuta.pl/wm14935/5ba21aef000522cc509609cf/dsc00241

Opublikowano

Gdzie powinien być przymocowany czarny kabel od podgrzewacza wody, a może lepiej aby był odłączony.

Wczytałem że praca tego podgrzewacza rozładowuje akumulator.

Mam mały problem z niedogrzanym silnikiem, do pracy mam około 3 km, to jakieś 15 min. przez miasto. Czy na tak krótkim odcinku silnik rozgrzeje się do optymalnej temperatury.

Widziałem na forum test jednego z kolegów, bez problemu max. po kwadransie w okresie zimowym osiąga temp. 90*.

Zaznaczam że żaluzja na wentylatorze pracuje poprawnie, zostaje jeszcze ten podgrzewacz i termostaty.

Opublikowano
Krzychu jeżeli jest to przewód masowy od podgrzewacza to musi być gdzieś w pobliżu gwint technologiczny na dokręcenie tego. Bez podgrzewacza w niższych temperaturach silnik będzie niedogrzany. Kurcze miałem przedwczoraj CRa mogłem sprawdzić :duh:
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam. Mam pewień problem, podczas jazdy zapaliła się kontrolka aku i czuć było zapach topionej izolacji, czy jakiegoś plastiku, spod maski wydobywał się dym właśnie z okolicy alternatora.

Nie trudno się domyślicz, ze alternator szlag trafił, myślicie iż przyczyna może tkwić w nim? czy jakieś zwarcie mogło się zrobić gdzieś w jego okolicy i to go wykończyło?

Może ktoś z Was sam wymieniał alternator w swojej bumie 320d 136km duzo przy tym roboty?? Podeśle ktoś jakieś instrukcje? dzieki.

Opublikowano
kolego nie ma problemu z wykreceniem altka. zdejmujesz przedni wlot, wyciagasz żaluzje, zdejmujesz pasek klinowy, odkręcasz rolke w okolicach altka, odkręcasz koło od pompy wspomagania 3śruby imbusowe i już masz altek widoczny. potem 2 śruby na klucz 16 chyba i deliktanie wyciągasz go. od tyłu altka odkreczsz gruby przewód + i jedna kostka i wyciągasz alternator. czas operacyjny około 10-15min. nie ma najmniejszego problemu z tym. jak cos to pisz zawsze ktos pomoze
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam. Alternator wymieniony, wszystko niby chodzi jak należy, ale nie widomo czemu podczas jazdy cały czas miga kontrolka aku, gaśnie na chwileczke i znów to samo :cry2: Ładowanie niby jest, auto odpala i jeździ. Po podłączeniu miernika wyszło 13 volt, a z tego co wiem powinno być ok 14? Czy to może być wina alternatora? Regulator napięcia? Pomóżcie!
Opublikowano

Witam!

 

U mnie po regeneracji alternatora m.in. po wymianie regulatora napięcia, napięcie pod obciążeniem (wł. światła, radio, włączony nawiew) wynosi ok. 14,1V wg. OBD, natomiast mierząc miernikiem 14,28V.

 

Prawidłowe napięcie ładowania powinno mieścić się w granicach 13.9 - 14.5V dla akumulatorów kwasowych, oraz 13.5 - 13.8V dla akumulatorów żelowych.

 

Oczywiście inne wartości napięć będą kiedy pomiar dokonujemy latem, a inne kiedy napięcie mierzymy w zimie to chyba oczywiste.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.