Skocz do zawartości

E 91 błąd A731


kota

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od jakies czasu pojawia mi sie bład A731 w module JBBF i od czasu do czasu pojawia sie komunikat o niedzialajacych zarówkach w swiatlach cofania-najpierw lewa,pózniej prawa,pózniej obie.... :duh: :duh: Zarówki wymienilem,jakis czas bylo ok i znowu komunikat ,ze zarówka lewa od wstecznego nie dziala choc dzialala :mad2: :mad2: :mad2: :mad2:

Moje pytanie gdzie szukac problemu?Moze jakies przebicie,przetarta wiazka????

Moze ktos spotkał sie z takim problemem?

Edytowane przez kota
icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Czesto sie zdarzarzy ringach i hamulcach, zdejmij lampy i obejrzyj wtyczki w kostkach i samym module z zarowkami. Przeczysc styki i bedzie luzik :cool2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W lampach juz zagladałem i jest czysto-kiedys mialem problem z zarówką od tylniej lampy i tam faktycznie bylo troche korozji-wyczyscilem i bylo ok :cool2: ,lecz teraz to chyba nie problem w lampach :duh: a moze użyc wd-40 do wtyczek?
icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

definitywnie pada ci moduł świateł- przechodziłem w 2 samochodach- swoim i żony

 

 

oj to mnie pocieszyłes :duh: ,chodzi o moduł JBBF?

Jakie koszty sa z tym zwiazane?

icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Nie no nie szalejmy najpierw trzeba sie pobawic z wtyczkami , modul nie jest rragicznie drogi, uzywka plus kodowanie ponizej 500 zl powinno wyjsc. Ae skoro masz autko z 2006 kup kabelek ( o ile jeszcze nie masz ) i zdiagnozuj, gdybys mial problemy z diagnoza lub interpretacja wal na pw :cool2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no nie szalejmy najpierw trzeba sie pobawic z wtyczkami , modul nie jest rragicznie drogi, uzywka plus kodowanie ponizej 500 zl powinno wyjsc. Ae skoro masz autko z 2006 kup kabelek ( o ile jeszcze nie masz ) i zdiagnozuj, gdybys mial problemy z diagnoza lub interpretacja wal na pw :cool2:

Kabelek mam,inpa pokazała błąd A731 w module JBBF

icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
A czytałeś w inpie co to za błąd i czego dotyczy ?? Inpa przecież ładnie opisuje jak ją poprosisz ;)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czytałeś w inpie co to za błąd i czego dotyczy ?? Inpa przecież ładnie opisuje jak ją poprosisz ;)

 

To odczyt z inpy

http://img716.imageshack.us/img716/474/bd13102012.jpg

 

Jutro podłacze jeszcze raz i spróbuje szczegółowo zczytac ten błąd

icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

definitywnie pada ci moduł świateł- przechodziłem w 2 samochodach- swoim i żony

 

JBBF to nie modul Swiatel tylko FRM.

 

http://www.maliboo.de/html/steuergerate.html

Z tej tabelki wynika ,ze FRM-Fußraummodul to moduł oswietlenia ale przestrzeni na nogi-a tego w mym aucie nie ma :D

icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Oczywiście że jest tylko musisz w dół zjechać ;) A to co pokazujesz to test ogólnikówy, zamiast wchodzićw Functional Jobs wejdz w poszczególne moduly i wtedy sprawdz bledy

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że jest tylko musisz w dół zjechać ;) A to co pokazujesz to test ogólnikówy, zamiast wchodzićw Functional Jobs wejdz w poszczególne moduly i wtedy sprawdz bledy

 

 

Ok,rozumiem :D chodzi pewnie o cos takiego jak nizej z podgrzewaczem fitra paliwa

http://img43.imageshack.us/img43/6716/bdpodgrzewacza.jpg

 

i rozumiem ze mam szukac w Junction Box pasazera tego błedu A731

http://img854.imageshack.us/img854/4960/przechwytywanieoh.jpg

icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis dokładnie zagładałem w lampy-troche sie zdziwiłem,bo były tam sladowe ilości wody,dlatego pewnie żarówki wariowały. :duh: :duh: :nienie:

Poczysciłem dokładnie(osuszyłem),nowe zarówki i zobacze co to bedzie dalej :D

Zastanawia mnie tylko skąd ta woda :?: :?: :?: :?: :?: :idea:

Czy metalowe elementy w lampie mogły sie skraplac czy lampa straciła szczelność :?: :?: :?: :?: ,ogladajac lampy wygładały na ok,choć nie wymontowałem lamp z auta :D

Jutro sprawdze czy sa błedy w kompie.

icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Odświeżam temat.

Dziś zrobiłem diagnoze i żadznych błedów nie było :shock:

Jednak w lampach od zewnatz widac trochę wody i mam takie pytanie:

Czy łatwo je bedzie wymontowac i rozebrac tak aby je wewnatrz osusyszyć,oraz co moze byc przyczyna gromadzenia sie wody w lampach(chodzi o te w klapie-cofania ),uszczelka sie kończy czy co???????????

moze zrobie zdjecie aby pokazac ta wode w lampie :cool2:

http://img231.imageshack.us/img231/2792/img3682mw.jpg

http://img152.imageshack.us/img152/3681/img3683h.jpg

http://img27.imageshack.us/img27/3972/img3684ye.jpg

icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrać to ich raczej nie rozbierzesz bo są klejone.

 

Do wyjęcia musisz tylko wypiąć plastikowy pas od środka klapy, podnosisz do góry lekko takie małe plastikowe "języczki". Pod spodem jest pianka wygłuszająca ale już nacięta, odchylasz lekko gąbkę, odpinasz kable i płytkę z żarówkami i zostaje do odkrecenia jedna nakrętka na klucz 10, która wyjdzie Ci z plastikowym dociskiem.

Następnie lekko manewrujesz lampą bo trzyma się z jednej strony plastikowym pazurem klapy.

Ogólnie łatwa robota więc nie bój nic - potrzebny tylko klucz 10tka.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wyjęciu wytrzyj lampę dokładnie, postaw na "szkle", zalej wodą do pełna i popatrz gdzie cieknąć zaczyna, - jest szansa ze na łączeniu "szkła" z resztą obudowy pojawiło się pękniecie.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wyjęciu wytrzyj lampę dokładnie, postaw na "szkle", zalej wodą do pełna i popatrz gdzie cieknąć zaczyna, - jest szansa ze na łączeniu "szkła" z resztą obudowy pojawiło się pękniecie.

 

Hm,walczyłem juz z uszczelnieniem lamp przednich bo parowały po myjce-więc mysle ze dam jakos rade z tylnimi tez,jeszcze raz dzieki za pomoc Arcisz :cool2:

icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak,faktycznie wymontowanie lampy to pikus :mrgreen:

Woda dostała sie bo uszczelka juz troche sie kończy a lampa nie jest hermetyczna,wiec jesli woda dostała sie za uszczelke nie miała problemu dostac sie do srodka :mad2: -gorzej było z jej wydostaniem sie z lampy :duh:

Udało mi sie za pomoca przyrzadów medycznych-po prostu strzykawka i cieniutka igła odpowiednio powyginana i woda została wyssana :D :D :D :D :D całe 0,5ml.

Woda pewnie dostała sie podczas mycia myjka cisnieniową :cry2: ,uszczelka troche zmodyfikowana i powinno byc ok :cool2: :D

icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Błąd A731 pojawiał sie dlatego ze styki od zarówki były zasniedziałe i raz pokazywało przepalona zarówke a za chwile wszystko ok :mad2: -troche musialo iskrzyc :duh:

Styki sa gruntownie wyczyszczone i jest spokój-lecz docelowo wkład w lampie do mocowania zarówek do wymiany ,bo na styku juz brak "warstwy ochronnej" i kozrozja to tylko kwestia czasu :(

Bynajmniej problem wyjasniony,a moduł swiateł dziala jak nalezy

icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
A u mnie wywala A731 od zasilania, zacisk 30 g-f. Chyba tez trzeba poczyscic styki. A jak wlaczam zaplon zapala sie trojkat ostrzegawczy i kontrolka zarowki, ale jak wlacze swiatla do po chwili blad znika. moze to dla tego, ze mam wymienione z przodu lampy na DEPO z pseudo ringami, zamienilem tam zarowki T5 na diody, a na blotnikach kierunki diodowe. To moze byc ta przyczyna z wyskakujacym bledem po zapodaniu zaplonu? Sorki za brak polskich znakow, ale pisze z tableta:-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.