Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam ,mam bmw e60 3.0d . ostatnio sprawdzałem kilka razy temperature silnika i po mimo przejechaniu 55 km mam od 72 do 76 c w cyklu mieszanym ,jak stanę na postoju i po gazuje t o temperatura skoczy na 92c , w zeszłym roku wymieniłem 2 termostaty na orginalne bmw. Moje pytanie czy temperatura tego silnika taka ma być czy porostu coś jest nie tak . pozdrawiam

witam.mialem te same objawy, zmienilem termostat glowny i wszystko jest ok.

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Panowie mam pytanie czy jezeli u mnie samochod osiaga temperature robocza po 21 km (kreski spadają do 8 na liczniku ) to kwalifikuje sie do wymiany termostatu czy normalne w tym modelu ( temp -1 jazda do 2 tys obr)
Opublikowano
Kreski to pokazują że masz już temperaturę która pozwala na w miarę normalną jazdę tj.ok 75 stopni. czyli mało. Wejdż w ukryte menu i sprawdz temp.
Opublikowano
Mam pytanie. Sprawdziłem sobie temperaturę przed sezonem zimowym i oczywiście auto się nie nagrzewa do 90 stopni. Mechanik zdiagnozował, że uszkodzony jest termostat główny, więc został wymieniony na nowy. Jednak po tym zabiegu nie wiele się zmieniło i dalej mam po 30 km około 76 stopni. Czy myślicie, że termostat egr może być przyczyną tak niskiej temperatury, czy miałem pecha i nowy, główny jest zepsuty?
Opublikowano
wymontuj termostat EGR jak motor będzie zimny i w niego dmuchnij, na bank będzie puszczał.Ja miałem pecha i przed każda zimą termostat główny klękał ,w ciągu 3 lat 3x. W Pazdzierniku padł termostat EGR. Po wymianie temp 94 stopnie w cyklu miejskim.
Opublikowano

dzisiaj chciałem odkręcić na ciepłym :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2:

 

wyciekło Mi płynu teraz stoje do poniedziałku bo też chcem tak sprawdzić tylko muszę poczekać na płyn a jak ją odpowietrzamy koledzy ????

Opublikowano

kto wymieniał sam termostat głowny w e60 530 d ??

 

jutro Mnie czeka ta operacja w garażu i nie wiem jak odkręcić tą plastikową rurkę od przepływki o dołu chłodniczkę egr chyba sobie poradzę

  • 2 lata później...
Opublikowano
Witam. Moja e61 Od nie dawna posiadam te lalunie i dziś mnie tknęło bo coś słabo grzeje i wchodzę w ukryte menu a tam temperatura cały czas ok 62stopnie po przejechaniu 20 km ;/ podczas gdy stałem z 15min na postoju doszła do max 66 ale podczas jazdy gdy jechałem bardzo spokojnie tak ok 70km/h to nawet spadła do 62 , od czego Koledzy zaczynać ? Termostat EGR , Głowny ?
Opublikowano
A moze odpowietrzanie cos da? Nie robilem jeszcze tego nawet nie wiem jak. Ciekawe ile w Aso sobie zycza za wymiane tego termostatu bo sam w sobie nie jest drogi jak patrze ok 220zl A powiedzcie mi jak na realOEM liczyc te ceny ? Tam jest $52 chyba...to przelicznik dolara czy jak?
Opublikowano
Wymien pierwszy termostat egr masz go na wierzchu ,zrobisz sam,potem sprawdz temperature ,jesli nie trzyma to główny też do wymiamy.Ja wymieniłem egr i temperatura stoi jak należy a główny nie ruszany.
Opublikowano
A ja wymieniłem termostat główny i egr w 525d lift i się poprawiło bo temperatura wzrosła z 50 na 68 stponi. Ale z racji tego ze to automat, to jest jeszcze jeden termostat :duh: który jest przy chłodniczce oleju skrzyni biegów. Po wymianie chłodniczki z termostatem jest wszystko git, temperatura 93-98 czy to jadę na autostradzie czy w mieście :cool2:
Opublikowano
Wymienilem termostat egr i nie za wiele to dalo po przejechaniu ok 8km 68s. Wiec zabralem sie za chlodniczke i zacislem ten przewod ktory idzie pionowo w strone maski no i po ok 30min. Pracy auta na postoju tem. Poszla do 83stopni. No i teraz niech sie wypowie ktos madry czy chodniczka czy glowny termostat?? Czy ta temperatura na zacisnietym przewodzie nie idzie zbyt wolno ? 30min z 68 do 83?? Nie wiem czy wiecej by podbila bo nie czekalem dluzej.
Opublikowano
Nie kombinuj szukasz oszczędności? wymień dwa termostaty jak nie osiąga temperatury a potem będziesz myślał o grzybkach asb jak termostaty nie pomogą.

Odważni nie żyją wiecznie...ostrożni nie żyją wcale...

Nie kłóć się z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem!

Opublikowano
To wsszystko idzie sprawdzic.Zaciskasz przewod od wyjscia egr w duzy uklad,pozniej ewentualnie chlodniczke oleju i wykluczasz poszczegolneelementy.
Opublikowano
Hmmm Nie szukam oszczednosci ale uwazam ze czasami nie ma potrzeby wymieniac tego co dziala. Wiec zdjalem glowny termostat i dzia poprawnie trzyma powietrze ale juz zamowilem w aso nowy by nie rozbierac za tydzien drugi raz. Wyjalem wymiennik ciepla i termostat ktory tam jest przepuszcza powirtrze z kazdej strony wiec wnioskuje ze jest uszkodzony? Zamowilem takaze w aso 990zl. Tydzien temu wymienilem termostat egr na Behr ze sklepu i nie wiem o co chodzi ale wszystko identyczne jak ten stary orginal ale logo i numer czesci bmw zdarte.
Opublikowano

UP:

 

Na jakiej zasadzie działa termostat w wymienniku ciepła ? Jak go sprawdzić bo już go wyjąłem , W jaki sposób sprawdzić czy jest dobry ? Z termostatem EGR była prosta sprawa przepuszczał powietrze to wymieniłem a tutaj są dwie dziury od przewodów olejowych jedna od grzybków i trzecia od płynu chłodniczego, w która dziurkę trzeba dmuchać by sprawdzić czy trzyma powietrze czy nie ? Lub jakiś iny patent?

Opublikowano
Jak wyjąłeś chłodniczkę to zdejmij ta zawleczkę co nachodzi na nią przewód wodny taki owalny krócieć, i wyjmując powoli zobacz czy plastikowe czepienie nie są pourywane.
Opublikowano
Kolego te plastikowe bolce byly dobre a grzybki jak nowe. Tyle ze caly wymiennik z 2006roku tak jest na naklejce. Ale ten termostat z tego co czytalem tez odpowiada za temperature silnika wiec moze on padl? Tylko nadal nie wiem jak go sprawdzic. A i tak juz zamowulem nowy w aso. Ale mimo to chcialbym wiedziec czy ten termostat jest dobry.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Ostatnio miałem taką przypadłość z moim BMW 530d 2008r. że się nie dogrzewał 65 stopni. A dowiedziałem się o tym jak pokazała się ikona DPFu że nie umie się wypalić.

Wymieniłem termostat oraz EGR (oba firmy EPS) i dalej nie jest lepiej. Co prawda błędu dpfu juz nie mam (po wymianie jechałem sie przejechać po autostradzie i błąd zniknął)., ale po przejechaniu 50km w temp. -3stopnie mam temp silnika 65 stopni. Jak jechałem 140km/h to temp doszła do 74stopni, ale później spadła do 65 i tak zostało. Przy takich temp. minusowych, jaką macie temp w swoich 530d ?

 

EDIT:

nie posiadam roletek ani webasto.

Opublikowano

Ja mam Też wszsytko ori byłem w aso i sami nie wiez czemu takie jaja są z temperaturą, ja zakładam termostat przepływowy i zobacze bo już nerw nie mam :mad2: :mad2:

ps. Pany po zdjeciu tego pionowego przewodu z wymiennika plyn powinien uciekac czy nie ?? Bo wydaje mi sie ze w starym wymienniku jal zdejmowalem i zacisnąlem ten pionowy przewod to z grzybkow nie lecial plyn a w nowym leci ciurkiem...

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam .szukam pomocy wiem ze duzo tu w tym tamacie ale sprawa ma sie tak...

mialem 50 stopni wymienilem termostat głowny i egr .wymienilem wymienik ciepła temp 60 stopni.

co dalej juz nie ma sił

bmw E61 530d 231km automat

pozdawiam i licze na pomoc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.