Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam ,mam bmw e60 3.0d . ostatnio sprawdzałem kilka razy temperature silnika i po mimo przejechaniu 55 km mam od 72 do 76 c w cyklu mieszanym ,jak stanę na postoju i po gazuje t o temperatura skoczy na 92c , w zeszłym roku wymieniłem 2 termostaty na orginalne bmw. Moje pytanie czy temperatura tego silnika taka ma być czy porostu coś jest nie tak . pozdrawiam
  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

Nie powinna, u mnie jak sprawdzałem to temperatura w ukrytym menu wynosi około 84-86C.

Osiągam ją po około 10-12 km jadąc spokojnie do 100 km/h, temperatura na zewnątrz około 4-5C. Niebawem będę wymieniał termostat EGR gdyż uważam, że zbyt wolno łapie optymalną temperaturę i trzyma finalnie troszkę za niską - powinna być 88-90C.

Jak wymienię to potestuję i dam znać czy to pomogło. Jeżeli nic to nie da to wtedy wymienię także termostat główny. Tylko z głównym to już więcej zabawy.

Edytowane przez bogdan201
Opublikowano
U mnie było to samo i po wymianie termostatu EGR wszystko wrociło do normy czyli po przejechaniu około 8km temp. silnika 88-90 st .Pozdrawiam
Opublikowano
dzięki chłopaki za odpowiedz ,tez uważam ze jest nie tak , tylko teraz mam pewność i wymienie na początek termostat erg tylko kupie może jakiś dobry zamienk nie orginał, pozdrawiam
Opublikowano
Przecież nie trzeba wymieniać na ślepo. Wystarczy, że rozgrzejesz auto do tych 80kilku st otworzysz maskę i jeśli wąż idący z głównego termostatu na chłodnicę jest letni bądź zimny to masz do wymiany główny termostat. Jeśli nie to od EGR. Bez sensu oszczędzać na zamiennikach w układzie chłodzenia bo można się przejechać.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dzięki chłopaki za odpowiedz ,tez uważam ze jest nie tak , tylko teraz mam pewność i wymienie na początek termostat erg tylko kupie może jakiś dobry zamienk nie orginał, pozdrawiam

 

Oryginał nie jest aż taki drogi: http://www.czescidobmw.pl/szukaj/11717787870.html

Opublikowano
wiem ze nie jest drogi tylko ze w lutym tego roku wymieniłem 2 termostaty na orginały bmw, za 2 sztuki zapłaciłem 290 zł to nie wiele jak do tego auta za orginał (niestety nie mogę znaleść paragonu to bym dał na reklamacje), kolega wymienił 2 lata temu na febjwgo i działa do dziś i lepsze ma ogrzewanie niż ja , bo twierdzi ze maja lepszą temperature otwierania, czy coś w tym stylu nie pamiętam już dobrze i kosztowało go 2 sztuki około 360 zł. no ale czasami trafia się bubel
Opublikowano
faktycznie wygląda na padnięty termostat, u mnie było to samo i po wymianie głównego wróciło wszystko do prawidłowego działania, jak rok temu zmieniałeś to w sumie mało wytrzymał, jeszcze kwestia ile km przejechałeś od wymiany do czasu wystąpienia problemu ?
Opublikowano
Nie mam pewnosci że termostat erg na 100 % , ale jak sprawdzałem temperature auta w ukrytym menu i dotykałem węża co idze z termostatu na silnika na chłodnice to był gorący , a jak odkręciłem cały odpowietrznik z termostatu erg to poszło powietrze a potem płyn (nie wiem czemu tak ja by auto było zapowietrzone i jak popuszczam korek zbiornika z płynem na ciepłym silniku to bardzo słabo wybija płyn ?) .odpowietrzyłem ale i tak nie dogrzewa ,może po prostu miałem pecha i trafiłem na bubel , termostat erg jest lepszy do wymiany i od niego zacznę bo z tym na silniku to więcej zabawy
Opublikowano

No to dziś wymieniłem termostat EGR koszt w ASO BMW 130zł plus 4,60zł za oring. Dodatkowo kupiłem 1,5 l koncentaratu do chłodnic BMW za 45zł.

Wymiana dziecinnie prosta, zajęło mi to około 15 minut. Przed wymianą, dużą strzykawką (100 ml) wyciągnąłem 1,5 l płynu ze zbiorniczka wyrównawczego, dzięki temu podczas wymiany termostatu wyleciało dosłownie może 2o - 30 ml płynu i nie musiałem wcale uzupełniać tym kupionym koncentratem. Odpowietrzyłem odpowietrznikiem na termostacie i tam poleciało kilka bąbelków na pozostałych odpowietrznikach sam płyn.

Niestety nie testowałem jeszcze efektów gdyż prace wykonywałem na ciepłym samochodzie i potestuję dopiero w poniedziałek rano na stałej trasie do pracy.

Stary termostat EGR puszczał po dmuchnięciu powietrze bez żadnych oporów (zimny), płyn także musiał nim przepływać bez oporów od najniższej temperatury. Myślę, że coś napewno się poprawi, o ile zobaczę w poniedziałek.

Opublikowano

 

Termostat główny jest odpowiedzialny za utrzymanie temperatury, czyli temperatura powinna byc w granicach od 83 przy mrozach do 95 przy upałach i to on odpowiada za utrzymanie tej temperatury. Jak jest sprawny to powinien doprowadzić do tego przedziału temperatury i nie zmieniać jej. Bywają przypadki że termostat dobrze pracuje mimo ze temp jest około 105 stopni to nie problem.

Termostat EGR służy dogrzaniu silnika jak jest zimny. Jak silnik jest zimny to przepuszcza on płyn przez chłodnicze EGR tak aby spaliny dopuszczane do silnika ogrzewały jednoczesnej płyn chłodniczy. Powyżej temperatury 65 stopni termostat całkowicie się otwiera i nie dogrzewa już spalin. termostat ten odpowiada tylko za szybsze dogrzanie silnika jak jest zimny.

 

Ale tak wogole to gratuluje udanej wymiany, szkoda tylko ze prawdopodobnie sprawnej czesci. :D

Opublikowano

Dodam tylko, że nowy termostat EGR jest szczelny, przy próbie dmuchnięcia powietrze przez niego nie przechodzi, analogicznie jak będzie zimny nie puści płynu.

Ta powyższa teoria o dogrzewaniu płynu od chłodnicy EGR coś mi tutaj nie pasuje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a jak sparwdzic temerature w 530d czy jest takie cos jak w e46 test 7.0? bo probowalem zrobic tak samo ale sie nie dalo

 

Opublikowano

No to jestem po testach. Zmian ani na lepsze ani na gorsze nie stwierdziłem. Jest tak samo jak przed wymianą termostatu EGR.

Wniosek jest jeden, muszę wymienić główny termostat.

Pewnie gdybym wymienił najpierw główny to i tak musiałbym wymienić termostat EGR. Obydwa termostaty są od siebie zależne.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dziś zmieniłem termostat główny. Roboty wcale nie jest tak dużo, około 2 - 3 godzin, z przerwą na obiad. Po spuszczeniu płynu kranikiem chłodnicy z okolic termostatu, po jego odkręceniu uleciało około 0,4 l płynu. Wszystko ładnie i prosto się odpowietrzyło po zalaniu płynu. Po wymianie silnik temperaturę złapał bardzo szybko i podczas jazdy ze średnią prędkością 95-105 km/h na wyświetlaczu 90-92C, temperatura na zewnątrz 6C.

Test rozgrzewania powtórzę w poniedziałek rano podczas dojazdu do pracy tą samą trasą co zwykle, zobaczę o ile szybciej auto łapię temperaturę.

Pozdrawiam

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

a niby po co ci angielski?

Na filmie wszystko widac.Tam gdzie on wklepuje pozycje 24,ty wklepujesz sume swojego VIN-u (7 ostatnich znakow).

Czyli

pozycja 19,nastepnie suma VIN,nastepnie 07 i wskakuje ci temperatura.

Opublikowano

poradziłem sobie koledzy w moim przypadku to 19 i 5 ostatnich numeru vin czyli 19 i pozycja numer 7

 

koledzy potem kolejne pozycje są obr silnika jeszcze coś i jeszcze coś o co chodzi z tym co jest poklei po temperaturze bo nie wiem jakie to pomiary i czy mozzna jeździć na tym ukrytym menu >>?

 

pozdrawiam i dziekuje za podpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.