Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Od pewnego czasu zaczęło ślizgać mi się sprzęgło, najczęściej na wyższych biegach z niskich obrotów. Sprzęgło oczywiście kwalifikuje się do wymiany. Z racji takiej iż mam na razie inne wydatki, to koszty sprzęgła muszą przejść na kolejny miesiąc. Wróciłem do standardowego programu odnośnie mocy samochodu. Nie była mierzona bo sprzęgło na to nie pozwalało. Sprzęgło po tym zabiegu oczywiście zaczęło zachowywać się normalnie chociaż czasami zdarzy się uślizg. Wczoraj miałem przyjemność ustawić się na kresce z e36 320i silnik M52B20. Według danych katalogowych samochód osiąga 100 w 9.1sek http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_3_Series_%28E36%29. Inne źródła podają, że jest bardziej zbliżony do 10 sekund. Wynik tego spotkania był taki iż, na pierwszych dwóch biegach odszedłem jej +/- 3 długości auta. Po czym jak wbiłem 3. Zaczęła się katecheza ze strony e36. Odrobiła starte i setkę wbiliśmy niemal równocześnie. Jednak wrażenie było takie że powyżej 100 byłem bezradny. Tego samego dnia, ustawiłem się też z fordem mondeo III kombi 2.0 TDDi 115 konnym. Ten egzemplarz setkę osiąga z wynikiem 11.2 sekund http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/ford/mondeo/iii/kombi/silnik-diesla-2.0-tddi-115km.I tutaj było podobnie, pierwsze dwa biegi 2 długości auta, i następnie kombiak mnie wyprzedzał powolutku, chociaż nie odchodził tak drastycznie jak e36. Zawsze na 3 biegu dużo traciłem do nich . Podczas tych dwóch przyśpieszeń z w/w samochodami, wskazówka prędkościomierza i obrotomierza wydawała się chodzić prawidłowo. Chociaż nie wykluczam że mogło się uślizgnać minimalnie, ale czy na obrotomierzu nie powinienem zaobserwować nawet minimalnie uślizgu sprzęgła ? Sprzęgło jak już napisałem, nawet na standardowym programie potrafi się czasami ślizgnąć dość znacznie na niskich biegach z gazem wciśniętym do oporu. Przyjmijmy że samochód nie cierpi na typowe bolączki tego motoru odnośnie mocy. Czy można zrzucić winę na sprzęgło, a mianowicie jego minimalny uślizg, którego nie można było zaobserwowania na obrotomierzu, i powodował tak duże straty do dwóch w/w samochodów ? Poniżej zamieszczam film z moim przyśpieszeniem od 0-100 na standardowym programie.

 

Opublikowano
[]=OO"]Filmik bez muzyki i bedzie wszystkim o wiele łatwiej.

 

Niestety musiałem zagłuszyć komentarz kolegi cyt:" A było kupić kur** 2.8"

Opublikowano
Dobre :D Do 100 przyspiesza normalnie.. Jak w pełni sprawne M47. Na wyzszych biegach tj 4,5 z gazem w podłodze sprzeglo Ci sie nie slizga? Wtedy to juz straty sa kolosalne....
http://img215.imageshack.us/img215/8469/forrp.jpg
Opublikowano

Jeszcze przegraną z e36 320i potrafię zrozumieć, ale z fordem mondeo III kombi 2.0 TDDi 115hp :duh: :duh: :duh: . Jak ze startu wyrywałem pierwszy, to tak na 3 biegu moja przewaga się kurczyła diametralnie...

Co do sprzęgła to jadąc np: z obrotami rzędu 1800 obr/min, na biegu wyższym niż 2, i wciskając gaz do oporu, obroty idą w górę jak szalone a prędkościomierz mozolnie pnie się w górę. Po czym obroty spadają na chwilę tarcza łapie, i znowu sytuacja się powtarza. Natomiast na 2 pierwszych biegach, lub przyśpieszając i szybko zmieniając biegi jeden za drugim jak na wyżej załączonym filmiku, sytuacja zdaje się nie istnieć. Być może jest na tyle mały uślizg, że wskazówka od obrotów nie pokaże tego, a on sam wystąpi. I teraz czy tak małe "ślizgnięcie" się sprzęgła mogło spowodować, że kombi mimo katalogowo gorszego czasu na "100" osiąga ją pierwszą ?

 

ps. Ford był w serii...

Opublikowano

zawsze warto sprawdzić ile jedno i drugie auto waży i jaki ma stosunek mocy do wagi. Jeśli wyjdzie podobny to wtedy można się porównać sobie i się pościgać.

 

wbij 4, i zrób pomiar czasu ile zajmuje rozpędzenie się z 80 do 100. To jest bardziej wiarygodne niż 0-100 bo nie trzeba zmieniać biegów i nie ma strat z tym zwiazanych i wynik najbardziej da ci odpowiedź czy auto trzyma moc lub czy sprzęgło sie slizga. Może coś nie domagać typu sterowanie turbiną (wężyki zaworki), EGR zacinający się, lub przepływka juź zle mierzy.

 

Moje m47 po programie robi 80-120 na 4 w niecałe 7sec. Nawet 6.5 ostatnio wyszło mierzac stoperem w telefonie. Super dokladnie tego nie robiłem ale jest lepiej niż seria więc jestem zadowolony ;)

szukam
Opublikowano

już Ci odpowiedziałem na innym forum (swoją drogą trochę za bardzo się unosisz :D, czytając żartobliwe komentarze dot. swojego pytania)

 

1. Wymień sprzęgło - taką jazdą jak teraz swoje zabijesz kompletnie, później jedz na hamownię i zbadaj czy auto trzyma seryjną moc - no i jaka jest po wgraniu Twojego magicznego softu.

2. Ze zdrową e36 320i nie miałeś żadnych szans

3. Mondziak mógł miec wirusa więc szliście równo - z resztą możliwe 115 koni w napędzie FWD to co innego niż 136 koni w napędzie RWD, przykładowo takie jak Twoje e46 z najzdrowszym silnikiem 136KM nie ma jakichkolwiek szans w starciu z Golfem IV 130PD czy Paskiem 130PD

4. Nie katuj tego motoru - strzeli wał i będzie po zawodach - handluję częściami BMW i wierz mi że parcie na takie silniki jak Twój jest kolosalne - przejrzyj forum to zobaczysz o czym pisze.

 

P.S. Kolega miał rację - trzeba było kupić 328 albo 323 :D

P.S. Jak uzbierasz na sprzęgło to przyjrzyj się także dwumasie pewnie już będzie do wymiany.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
wbij 4, i zrób pomiar czasu ile zajmuje rozpędzenie się z 80 do 100

 

Możesz napisać jaki wynik jest zadowalający dla przedliftowej serii?

Opublikowano
z szybkiego szukania po googlach i forach to chyba instrukcja mówi 7.5sec. Jak masz coś koło tego to gitara, jak ci zacznie wchodzić powyżej tej wartości to warto szukać przyczyn. Na oko to zmierzysz zwykłym stoperem. Można też jakiś program na androida czy inny system który po gps zmierzy ci ten czas.
szukam
Opublikowano
Tak jak kolega Sarna1 pisał-wymień sprzegło zanim wpedzisz sie w wieksze koszta. Na razie ślizga Ci sie w zakresie max.momentu obrotowego,ale z czasem bedzie gorzej. Wiec nie ma na co czekac.
http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie wiem możliwe. Może to do m47n były dane.

Tak, ten wynik tyczy się m47n :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.