Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Przyszedł czas pochwalić sie na forum moim problemem. Sprawa dotyczy uruchamiania silnika - po przekręceniu kluczyka wskazówka od temperatury wędruje na max, kontrolka DSC 4x4 nie gaśnie, rozrusznik kręci i nie zapala. Dodatkowo nie daje się słyszeć załączania przekaźników pod skrzynką bezpieczników - nie startuje pompa paliwowa itd. Zjawisko to występuje dosyć często a z moich spostrzeżeń częściej w wilgotne i deszczowe dni. Po kilkakrotnym przekręceniu kluczyka wraca do normy i potem jakiś czas działa dobrze. Niestety po dłuższym postoju temat powraca. Teraz co udało mi sie zrobić w celu poprawienia sytuacji: zmieniłem przekaźnik, który odpowiada za odpalenie pompy paliwa, przeczyściłem wszystkie styki przy przekaźnikach, komputerze DDE, komputerze pod skrzynką bezpieczników - bez efektu. Po podłączeniu do INPy wykasowałem błędy w następujących obszarach: TRANSMISSION-DXC GEARBOX UGSC były tam 4 błędy oraz w CHASSIS-DXC8 jeden błąd. Po wykasowaniu tych błędów wszystko działa dobrze - niestety po jakimś czasie wszystko się powtarza. Znalazłem podobny temat viewtopic.php?f=69&t=167917 . Moje błedy z INPY: 5F1E - Trailer oscillation Logic on Eeprom deaktivated oraz 4 błędy: KL15 State Can Can Signal Timeout - error code D614, D615, D618, D619. Może miał ktoś z kolegów podobny problem i podpowie gdzie szukać usterki.
Opublikowano
Witam ponownie. Po kilku godzinach wertowania netu i podobnych przypadków udało mi się ustalić, że takie zachowanie może być spowodowane np. brakiem komunikacji ze sterownikiem DSC. :shock: Chciałbym to sprawdzić, ale nie wiem gdzie się to ustrojstwo znajduje. :?: Może ktoś podpowie gdzie szukać sterownika DSC :norty:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem czy sterownik DSC blokował by zapłon. Zastanawia mnie ta twoja "temperatura na maxa". Może problem z czujnikiem temperatury (lub okablowaniem) i komputer blokuje zapłon z uwagi na "przegrzany silnik"? Nie wiem czy jest takie zabezpieczenie w X3 ale wydaje się to logiczne.
Opublikowano
Gdyby był walnięty czujnik temperatury to chyba wyskoczyłby jakiś błąd a ja w INPIE nic poza tym co napisałem nie mam.Poza tym czujnik jak zapalę silnik normalnie działa i pokazuje temperaturę. No i chyba wcale bym bryki już nie odpalił, a ja po kilku razach przekręcenia kluczyka mam wszystko ok. I zastanawia mnie też sytuacja, że po wykasowaniu tych 4 błędów z Transmission wszystko jest dobrze - jakiś czas. :mad2: :mad2: :mad2:
Opublikowano
Sochaczew. Coś czuję, że czeka mnie wizyta u fachowca, bo skończyły mi się pomysły. :cry2: Zna ktoś może dobrego elektryka od BMW - Warszawa lub okolice. Dobrego tzn nie takiego, który pracuje metodą prób i błędów i wymienia to co najdroższe, a potem rozkłada ręce i robi durne miny - bo takich to mam na miejscu. :norty: łudzę się, że to może być brak komunikacji DDE z DSC - może styki zaśniedziały :?: Ponawiam jeszcze raz prośbę o lokalozację sterownika DSC. :norty: :norty: :norty:
Opublikowano
A tutaj patrzyłes??

 

viewtopic.php?f=10&t=5734&start=1155

 

Tak kolego czytałem ten wątek :cool2: , ale tu są głównie serwisy mechaniczne a ja potrzebuję typowego elektryka od BMW. Podzwonie jeszcze, może będzie można się umówić na wizytę u poleconych warsztatowców :norty: Najlepiej jakby się trafił ktoś kumaty - dlatego pytałem o ktosia poleconego przez osobę, która już naprawiała elektownię w swojej buni. :norty: :norty: :norty:

Opublikowano
Dzięki za pomoc w szukaniu :cool2: Prawdę mówiąc to szukam od kilku dni wszędzie gdzie się da i może mi już mgła na oczy weszła :duh: Postaram sie skontaktować z w.w kolegą :cool2:
Opublikowano
Witam. miałem sie odezwać po uporaniu sie z moim problemem. :D Ku mojej uciesze problem z uruchamianiem silnika okazał się banalnie prosty i mało kosztowny. Trochę nerwów i strachu mnie to kosztowało :cry2: :cry2: :cry2: - to fakt, zwłaszcza jak się człowiek naczyta na forach różnych przypadków (oczywiście polecam czytać, bo dużo można się nauczyć). :cool2: Teraz pora na wyjaśnienie, żeby inni koledzy nie mieli tyle stracha. :nienie: Odpowiedzialne za taki stan rzeczy były w moim przypadku dwa przekaźniki - pierwszy w komorze silnika o numerze 61.36-6 915 327 i drugi znajdujący się pod skrzynką bezpieczników o numerze 61.36-8 373 700. Styki przepalone. Jeszcze jedno bardzo ważne spostrzeżenie :cool2: :cool2: :cool2: koledzy "elektrycy w renomowanych serwisach" nazywają je sterownikami silnika :norty: wg mnie to zwykłe przekaźniki. Niestety nie mają zamienników i trzeba kupić oryginalne plus robocizna. Ale w porównaniu z fantazją niektórych pseudo mechaników, którzy szukają przyczyn gdzieś indziej i dochodzą do tego metodą prób i błędów, można zostać wtopionym na grubą kasę. Sorry za tyle zamieszania, ale może mogę pomóc w ten sposób oszczędzić kasy tym, którzy przeczytają moje posty :cool2: Pozdrawiam :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.