Skocz do zawartości

e39 3,0d 2001r - pompa paliwa ? nie odpala ? Gaśnie.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 116
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
na plusie pod maską pokazuje około 14,04 v , zrobiono test przelewowy dwa wtryski delikatnie odbiegają od normy , wymontowano zawór ciśnienia z pompy poszedł się moczyć do wanienki ultra-dzwiękowej , tak na marginesie znalazłem pompę progową za 400 zł nowa tiautomotiv nie za tanio jak na oryginał bo w sumie kupił bym na zapas
Opublikowano

Nowa pompa TI Automotive za 400pln? Są 2 możliwości:

1) Albo ta pompa jest nowa ale nie TI Automotive (bebechy chińskie)

2) Albo ta pompa jest TI Automotive ale nie nowa (regenerowana itp).

W każdym razie wydaje mi się, że 400pln za NOWĄ pompę progową TI Automotive to cena - delikatnie mówiąc - podejrzana. No chyba, że ja dawno nie śledziłem cen i one teraz tak potaniały...

Pzdr.

Opublikowano

podbijam panowie posprawdzałem pobór prądu amperomierzem na zamkniętym z pilota gdy czujnik ruchy w aucie działa 0.06-0.07 ampera gdy zamknę auto z kluczyka 0.04-0.05 ampera , masy posprawdzane akumulator podmieniony z innego auta i nadal jest nie halo po dwóch dniach auto kręci i nie odpala , chodzi mi po głowie to niskie napięcie na ecu może przez to gdy napięcie przy rozruchu spada poniżej 8v uniemożliwia poprawną pracę czujników i zapłon ,

na samostart też nie pali niby próbuje ale tak jakby silnik nie wiedział co się z nim dzieje ,

podpowiedzcie jak jest rozwiązane zasilanie ecu może tam coś nie trybi i gubi te 2 volty po drodze do ecu

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

problem z zasilaniem ecu rozwiązany poluzowana śrubka od kabla zasilającego ecu w obudowie pod filtrem powietrza od pasażera , pompa progowa wymieniona a tak na wszelki wypadek ,rozrusznik założony nowy na razie auto pali ale jest jeżdzone codziennie zobaczymy jak postoi ze dwa dni , ładowanie około 14 v po wymianie łożysk w alternatorze , regulator był sprawdzany i rzekomo jest sprawny .

Zastanawia mnie jeszcze tylko spadek ciśnienia na listwie cr z około 350 do 285 gdy auto się rozgrzeje jak myślicie regulator czy czujnik na listwie ?

Opublikowano
no to jeszcze z tym ładowaniem , niewielkim przeładowywaniem turbo powalczyć plus przepływomierz wymienić bo delikatnie niedomaga i będzie spokój na trochę
  • 1 rok później...
Opublikowano
cześć , miałem u siebie podobny problem - czasami gasła , potem nie odpalała - brak paliwa w przewodzie za filtrem w stronę silnika , po poruszaniu przekaźnikiem od pompy - ten środkowy z trzech zielonych w bagażniku samochód odpalał , ale nie na długo problem się powtarzał . okazało się że gniazdo przekaźnika do wymiany . drugie ze szrotu za piątaka i działa . polecam sprawdzić gniazdo.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Czyli jeśli dobrze zrozumiałem to przy sprawnej pompce w baku gdy auto stoi to ma paliwo w obu komorach a po odpaleniu (po jak długim czasie?) paliwo powinno być przepompowane do jednej (której?) komory. Borykam się z problemem gasniecia silnika tylko kiedy mam w baku trochę poniżej 15 litrow paliwa. Zanim zamówię nową pompke chciałbym zgłębić temat i posprawdzac stan paliwa w komorach baku w teście nr 6 w obc.

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Paliwo ma być w prawej komorze (strona pasażera), wg mnie cały czas, ale nie sprawdzałem jak jest na zgaszonym, a odpowiada za to pompa, która przelewa między komorami, nr 7:

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=DL91-EUR-04-2003-E39-BMW-525d&diagId=16_0209#16146753982

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

U mnie wygląda to tak, że jak auto stoi dłuższy czas i przed odpaleniem silnika sprawdzam test 6 to kiedy w prawej komorze jest w okolicy 14-15 litrów to w lewej komorze jest koło 9-11. Po odpaleniu silnika się to nie zmienia - nie widzę ruchu paliwa między komorami.

Tu po odpaleniu silnika - chodził z 10 minut jak robiłem zdjęcie (taki sam stan był przed odpaleniem silnika):

jqFu0an.jpg?1

 

Tu po dolaniu (miałem według wskaźnika około 20 litrów w baku) paliwa - pojawiło się w prawej komorze a w lewej stan się nie zmienił nawet po odpaleniu silnika.

Zofbh49.jpg?1

 

I tu jeszcze innym razem jak sprawdziłem stan po postoju auta - po odpaleniu silnika także stan się nie zmieniał:

b9Bxzku.jpg?1

 

z reguly jest tak, że jak w baku jest około 20 litrów paliwa to w prawej komorze jest przeważnie koło 13-15 litrów a reszta w lewej. Stan nie zmienia się po odpaleniu silnika. Po przejechaniu to wiadomo, że jak kołysze autem to się przelewa grawitacyjnie między komorami.

Teraz pytanie - czy te stany to właściwe czy jednak pompka w baku do wymiany bo auto gaśnie mi jak mam trochę poniżej 15 litrów paliwa na wskaźniku i pojawia się komunikat "Einspritzeinlage". Jak doleję paliwa aby było ponad 15 litrów to jest ok.

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Paliwo ma być w prawej komorze, dopiero jak prawa jest na full to nadwyżka jest w lewej, stąd Twój problem. Za to odpowiada pompa nr 7.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Czyli dobrze rozumiem, że pompka w baku - nr 1 - jest ok a tylko tą strumieniową - nr 7 -trzeba wymienić? I ta strumieniowa pompka może także powodować gaśnięcie silnika jak jest poniżej 15 litrów w baku?

Prośba do kolegi Shadow69 - mógłbyś jeszcze raz gdzieś wrzucić zdjęcia bebechów z baku bo obecnie żadne się nie wyświetla a chciałbym namierzyć gdzie dokładnie szukać tej pompki strumieniowej (o ile dobrze zrozumiałem jedynie opis bez zdjęć to dostęp do strumieniowej jest z LEWEGO dekla?).

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ta pompa odpowiada za przelewanie między komorami a jak nie przeleje z lewej do prawej jak jest mało paliwa to pompa nr 1 nie będzie miała co pociągnąć, dla potwierdzenia gdy silnik zgaśnie to sprawdź stan paliwa w komorach.

 

Edit: przeglądając ten temat wychodzi, że nie jest tak jak napisałem, kolega, który zrobił opis pewnie wie lepiej i z tego wynika, że to elektryczna pompa jest za to odpowiedzialna, dobrze by było zobaczyć tę zdjęcia.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

No właśnie zgłupiałem początkowo bo wydawało mi się, że właśnie gdzieś było napisane przez kolegę Shadow69 (pisałem też do niego żeby zdjęcia wrzucił gdzieś na nowo), że ta strumieniowa jest zasilana przez progówkę i zasysa paliwo z LEWEJ komory na progową i dalej na silnik, powrót idzie na prawą komorę a pompka elektryczna w baku przelewa właśnie na komorę LEWĄ. No nic - będę musiał zdjąć dekiel prawy i sprawdzić czy pompka elektryczna w ogóle działa.

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.