Skocz do zawartości

e39 3,0d 2001r - pompa paliwa ? nie odpala ? Gaśnie.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Właśnie Twoje objawy wskazują w 99% na pompkę w baku.

czyli takie jak opisałeś łącznie ze źle wskazującym czujnikiem paliwa (to nie czujnik tylko pompka która nie może wyciągnąć tego co pozostało)

ewentualnie przekaźnik pompy progowej który zasila również pompę w baku

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

  • Odpowiedzi 116
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Kolego a jezeli masz okolo 20/30l w zbiorniku to masz ten problem czy pojawiam sie jak masz okolo 15 lub mnie jesl tak sie dzieje to jak koledzy pisali to pomka w baku ci padla tu jeden z kolego wszytsko ladnie ze zdjeciami opisal dlaczego tak sie dzieje ze zatankujesz wieceji jezdzi normalnie. Jak auto stoi to paliwo sie rozlewa po rowno w obu komorac a jak odpalasz to pompka w zbiorniku przepompowuje z jednoej komory do tej gdzie jest smok a do tej drugiej wraca nadmiar wszystko jest dokladnie opisane pozdrawiam
Opublikowano

przy padniętej pompce w baku nawet przy 35l. w baku może zgasnąć

naprawiałem taką co właśnie zgasła przy 35l. i dopiero jak zalaliśmy do 50l. to odpaliła później wymieniłem pompkę w baku która raz pracowała a raz nie i teraz kolega jeździ do rezerwy i nie gaśnie

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ta do baku ori jakieś 400pln, progowa ok 500pln.

Zamienniki średnio o połowę tańsze.

Opublikowano
jeśli teraz będzie coś nie tak, od razu wymienie komplet pompek mimo tego że niby są sprawne. bo nic innego już nie może być jeśli wtryskiwacze ok pompa też box wypięty parametry wporzadku a auto nie odpala i gaśnie na wolnych lub w czasie jazdy...
Opublikowano
Ta do baku ori jakieś 400pln

Ta do baku troszke tansza, ja placilem ok. 300 PLN za ori w czescidobmw.pl

"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano
przekaźnik jest przypalony i czasami nie daje takiego napięcia jak potrzeba na obydwie pompki objawy bardzo podobne ale u ciebie stawiam na pompkę w baku

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
przekaźnik jest przypalony i czasami nie daje takiego napięcia jak potrzeba na obydwie pompki objawy bardzo podobne ale u ciebie stawiam na pompkę w baku

 

 

Kolego, bez obrazy, ale głupoty piszesz, pompka w baku nie ma tu nic do tego przypadku. Tylko gdy jest mało paliwa w zbiorniku (słynne 15l) i silnik nie odpala, to można obstawiać pompkę w baku, a tu kolega napisał, że zalał zbiornik do połowy. To pompka progowa zaciąga paliwo ze zbiornika i podaje dalej na pomkę wysokiego ciśnienia, a ta w baku ma kompletnie inne zadanie..

 

Do autora tematu: musisz kolego wybrać się do dobrego specjalisty, żeby obstawił trafną diagnozę bo Twój przypadek jest bardzo dziwny.

Takie jeszcze dwa pytania, jak sprawdzali Ci wtryski(czy był robiony test przelewowy) i czy wymieniłeś tylko czujnik ciśnienia paliwa, czy też zawór ciśnienia, bo to może ten zawór przepuszczać i będzie słabe ciśnienie na szynie CR..

Jakbyś był z mazowsza, to poleciłbym Ci dobrego speca od diesli..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Witam,

Ja mam teraz podobny problem i u siebie obstawiam pompkę w baku. U mnie przestała odpalać już przy 25 litrach, w teście 6 na zegarach zobaczyłem, że w prawej części baku mam 25 l a w lewej 0. Dolałem 25 i po chwili kręcenia odpaliła i już kilka dni jeżdzę i pali bezproblemu. Jeżeli masz zegary z obc to sprawdź w teście 6 ile i gdzie masz paliwo w baku. Dolej ze 20 litrów i zobacz co będzie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No i tak właśnie działa pompka w baku, jak jest mało paliwa, to przelewa z komory za kierowcą do komory za pasażerem. Pompka jest zamontowana na tak zwanej "półce", na którą "bakowa" podaje paliwo i z której pompka progowa zaciąga paliwko dalej do pompy CR. Jak pompka w baku nie działa, a paliwa jest mało, czyli poniżej tej półki, to progowa nie ma co zaciągnąć i koniec. Półka jest właśnie zamontowana na poziomie słynnych +-15 litrów.

Ja bym sprawdził ciśnienie pompki progowej, powinno być 3,5-4 bary(3,2 też będzie znośnie) oraz zawór ciśnienia na szynie CR, a na koniec wtryski(test przelewowy).

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
napisałem wczesniej że progowa pompa ma dobre cisnienie, wtryski sprawdzane mechanicznie na przelewy, pompa CR daje dobre ciśnienie, i zawor wysokiego ciśnienia został wymieniony ten na końcu listwy CR.
Opublikowano (edytowane)

już pisałem - rozbierz pompę CR, zobacz w jakim to jest stanie. Na początek niech ktoś Ci to porządnie złoży i uszczelni - powinien zacząć normalnie odpalać. Moja przechodziła test na stole boscha (nie wspominając już o prawidłowym ciśnieniu) a i tak była do robienia. Sprawdź też instalację elektryczną (a nie samego boxa).

 

Krzysiek BMW Jabłonna, możesz mi polecić tego speca od diesli ?

Edytowane przez reemo
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No i tak właśnie działa pompka w baku, jak jest mało paliwa, to przelewa z komory za kierowcą do komory za pasażerem. Pompka jest zamontowana na tak zwanej "półce", na którą "bakowa" podaje paliwo i z której pompka progowa zaciąga paliwko dalej do pompy CR. Jak pompka w baku nie działa, a paliwa jest mało, czyli poniżej tej półki, to progowa nie ma co zaciągnąć i koniec. Półka jest właśnie zamontowana na poziomie słynnych +-15 litrów.

Ja bym sprawdził ciśnienie pompki progowej, powinno być 3,5-4 bary(3,2 też będzie znośnie) oraz zawór ciśnienia na szynie CR, a na koniec wtryski(test przelewowy).

 

Nie ma tam żadnej półki, pompki są ze sobą połączone, zapraszam jeszcze raz do czytania: viewtopic.php?f=72&t=193392&hilit=paliwa

 

Co do rozbierania pompy CR, jeśli wcześniej tego nie robiłeś, to lepiej zostaw to komuś kto się zna, bo możesz jej potem nie złożyć.

Opublikowano
przekaźnik jest przypalony i czasami nie daje takiego napięcia jak potrzeba na obydwie pompki objawy bardzo podobne ale u ciebie stawiam na pompkę w baku

 

 

Kolego, bez obrazy, ale głupoty piszesz, pompka w baku nie ma tu nic do tego przypadku. Tylko gdy jest mało paliwa w zbiorniku (słynne 15l) i silnik nie odpala, to można obstawiać pompkę w baku, a tu kolega napisał, że zalał zbiornik do połowy. To pompka progowa zaciąga paliwo ze zbiornika i podaje dalej na pomkę wysokiego ciśnienia, a ta w baku ma kompletnie inne zadanie..

 

Do autora tematu: musisz kolego wybrać się do dobrego specjalisty, żeby obstawił trafną diagnozę bo Twój przypadek jest bardzo dziwny.

Takie jeszcze dwa pytania, jak sprawdzali Ci wtryski(czy był robiony test przelewowy) i czy wymieniłeś tylko czujnik ciśnienia paliwa, czy też zawór ciśnienia, bo to może ten zawór przepuszczać i będzie słabe ciśnienie na szynie CR..

Jakbyś był z mazowsza, to poleciłbym Ci dobrego speca od diesli..

 

posłuchaj jak nie wiesz jak działa zasilanie paliwowe w 530d to lepiej nic nie pisz i nie wprowadzaj innych w błąd

co powiesz na to samochód zgasł jak miał 30l. otworzyliśmy do baku lewa komora pełna prawa pusta pompka w baku nie chodzi dolaliśmy na 50l. odpalił potem wymieniliśmy pompkę w baku teraz kolega zjeżdża do rezerwy nigdy nie zgasł

Dlaczego tak się stało?

pompka w baku nie pracowała więc (strumienicowa) która przelewa paliwo z lewej do prawej też stała lub pracowała w powiecmy 25% zabrakło paliwa w prawej komorze skąd zaciąga pompa w baku i daje na progową a wszystko było w lewej gdzie jest powrót i samochód zgasł.

i nie mów mi tu o jakimś przelewie na poziomie 15l. bo chyba nie wiesz jak wygląda bak od e39 530d

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

Opublikowano
odebrałem dziś auto, po wyjeciu calkiem inaczej chodzi, płynnie chodzi skrzynia i miekko pracuje silnik, narazie wszystko działa, równo chodzi na zimnym i ciełym. zobaczymy po tygodniu jezdzenia
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

motopawlak napisz co było przyczyną.

 

Radek kolega pisał, że zatankował i problem nie zniknął, a chyba jak tankujesz, to paliwo wpada do komory z pompką, więc dla tego zastanawiał mnie Twój nacisk na pompkę w baku... życzyłbym koledze Pawlakowi żebyś miał rację, bo to chyba najtańsza awaria.

A te 15litrów nie wziąłem z powietrza, wielu miało problem z odpaleniem właśnie jak pozostawało około 15l w baku i w ciemno można obstawiać wtedy pompkę w baku. Sam tak miałem, po dolaniu nawet 5 litrów samochód odpalał. Więc jak wytłumaczysz, że pompka w baku jest padnięta, a progowa zaciąga paliwo, ale jak spadnie paliwo poniżej 15l, to progowa już paliwa nie zaciągnie?

 

Shadowrozbierałem zbiornik w swojej byłej e39 525d i pompki nie były ze sobą połączone, a półką nazwali inni, a ja tylko powtarzam miejsce gdzie zamontowana jest pompka w zbiorniku. Przeczytałem cały Twój temat i jeśli masz rację, a zapewne tak jest, to żyłem w błędzie. Tylko według Twojego opisu zasilanie pompki progowej jest w baku od strony kierowcy, czy już coś zamieszałem? Jeśli zrozumiałem dobrze, to by się wyjaśniło moje pytanie zadane koledze powyżej, ale nie rezygnuje, nauczę się dziś może czegoś sensownego..

 

reemo już tłumaczę jak dojechać, jedziesz ulicą modlińską w Warszawie, wyjazd w stronę Legionowa, mijasz "fort piątek" i za jakieś 500m po prawej stronie widać warsztat i baner "naprawa diesli". To mąż mojej koleżanki, zna się chłopak bardzo dobrze, ale tylko na sprawach związanych z systemem paliwowym diesli. Jest tak dobry, że różne duże firmy naprawiają u niego swoje floty. Musisz się śpieszyć, bo po nowym roku wynosi się do Serocka.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

reemo ==> Jeżeli chcesz naprawdę naprawić samochód, to jest tylko jeden magik w mazowieckim. Reszcie naprawiaczy może się co najwyżej udać ustalić problem.

 

Zapraszam do tego Pana - http://www.zumi.pl/111742,Diesel_System_Bogdan_Podkowinski,Nadarzyn,firma.html#!s=homePage

Nie spotkałem się jeszcze na kilkadziesiąt robionych tam samochodów (nie licząc w tym tych z warsztatów), żeby coś spieprzyli.

Opinie negatywne o nim w necie są fajnym złym marketingiem szeptanym :]

Coś jak kiedyś między BMW Łomianki i Piaseczno :)

Opublikowano
motopawlak napisz co było przyczyną.

 

Radek kolega pisał, że zatankował i problem nie zniknął, a chyba jak tankujesz, to paliwo wpada do komory z pompką, więc dla tego zastanawiał mnie Twój nacisk na pompkę w baku... życzyłbym koledze Pawlakowi żebyś miał rację, bo to chyba najtańsza awaria.

A te 15litrów nie wziąłem z powietrza, wielu miało problem z odpaleniem właśnie jak pozostawało około 15l w baku i w ciemno można obstawiać wtedy pompkę w baku. Sam tak miałem, po dolaniu nawet 5 litrów samochód odpalał. Więc jak wytłumaczysz, że pompka w baku jest padnięta, a progowa zaciąga paliwo, ale jak spadnie paliwo poniżej 15l, to progowa już paliwa nie zaciągnie?

 

Shadowrozbierałem zbiornik w swojej byłej e39 525d i pompki nie były ze sobą połączone, a półką nazwali inni, a ja tylko powtarzam miejsce gdzie zamontowana jest pompka w zbiorniku. Przeczytałem cały Twój temat i jeśli masz rację, a zapewne tak jest, to żyłem w błędzie. Tylko według Twojego opisu zasilanie pompki progowej jest w baku od strony kierowcy, czy już coś zamieszałem? Jeśli zrozumiałem dobrze, to by się wyjaśniło moje pytanie zadane koledze powyżej, ale nie rezygnuje, nauczę się dziś może czegoś sensownego..

 

reemo już tłumaczę jak dojechać, jedziesz ulicą modlińską w Warszawie, wyjazd w stronę Legionowa, mijasz "fort piątek" i za jakieś 500m po prawej stronie widać warsztat i baner "naprawa diesli". To mąż mojej koleżanki, zna się chłopak bardzo dobrze, ale tylko na sprawach związanych z systemem paliwowym diesli. Jest tak dobry, że różne duże firmy naprawiają u niego swoje floty. Musisz się śpieszyć, bo po nowym roku wynosi się do Serocka.

 

tak masz rację jak tankujesz paliwo najpierw wpada do komory z pompką ale jak zgaśnie to nieraz trzeba kilka razy długo potrzymać na samym zapłonie żeby odpowietrzyć układ bo niekiedy niema odpowiedniego ciśnienia i nie chce zapalić pompa progowa musi wypompować powietrze z pompy wysokiego ciśnienia myśle że motopawlak tego nie zrobił

poniżej 15 l. pompa strumienicowa z padniętą pompą w baku nic już nie przelewa do prawej komory

powyżej 15l. w zależności od stylu jazdy bardziej przy ostrej jeździe nieraz coś tam przelewa w iluś tam procentach

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.