Skocz do zawartości

e39 3,0d 2001r - pompa paliwa ? nie odpala ? Gaśnie.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, pojawiał sie problem z wskaźnikiem paliwa ale nie zwracałem na to uwagi, po jakimś czasie auto mi na zakrecie zgasło przy małej ilości paliwa, a ostatnio nie chcialo odpalić, przychodze po godzinie, pali na dotyk. Lub chodzi na wolnych obrotach wszystko ok, po chwili zaczyna nierówno chodzić i potrafi zgasnąć, potem odpala bez problemu. Filtry wszystkie nowe, jeżdze dużo na rezerwie obstaiwam zę to jakaś pompka, w baku lub progowa. Lecz jakie one maja zadanie, czy pompka progowa podaje paliwo tylko przy rozruchu czy cały czas ? i jakie zadanie ma pompka w baku. Ktoś miał ten problem ?
  • Odpowiedzi 116
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

Gdzie nie przeczytasz to wszyscy maja problem z pompka paliwa w e39 diesel i tylko dlatego ze ja katuja, tzw. "wir w baku" , "jazda na oparach"

i uklad sie zapowietrza :duh: Brak slow :duh:

 

ps; szukaj bo tyle tego tu jest i nietylko tu :wink:

Edytowane przez trak

"Bokiem Mijam Wszystkich " :D Bawarski Motor Warczy i Bardzo Mocno Wymiata

Moja bestia ;) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=196786

Opublikowano
i jeszcze jedno.. jak sprawdzić która to pompka padła ? bo przecież raz działa raz nie, lepiej jak by sie całkiem zepsuła to by było prościej
Opublikowano
ona ci cały czas nie działa tylko jak samochód postoi to paliwo przepłynie do drugiej komory i przez chwile jest dobrze na bank pompka w baku

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

Opublikowano
ale w trasie działa caly czas. na wolnych nierowno zaczyna chodzic i gaśnie, i czasem nie chce odpalić bez różnicy czy zimny czy ciepły
Opublikowano
tak że czujniki działają dobrze jest paliwo w baku a samochód już nie odpala bo pompka w baku nie pracuje a progowa niema siły pociągnąć

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

Opublikowano
Sie ma to tak że wymień pompke w zbiorniku,nie progową(o ile jej też nie podmęczyłeś) lej więcej paliwa albo sprzedaj BMW i kup coś mało litrarzowego z małym zbiornikiem.Któryś kolega dosyć dosadnie odpisał na twój post,że tak się kończą zabawy z jazdą na oparach.POzdr i bez urazy. :wink:
Opublikowano
nie jezdze na oparach lecz nie widze sensu tankowania gdy w baku jest 30 litrow, jezdze az zapali sie rezerwa i wtedy tankuje ;] dla jasnośći
Opublikowano
Dziwne troszke bo ja tak robie od paru ładnych lat i nic mi się nie stało.Zaświeci się rezerwa leje w kufer i dalej jazda do wyczerpania podstawowego zapasu.Fakt że nie zdajam do kropelek nigdy bo nie ufam wskażnikowi przy takim obszernym karnisterku jakie ma e39. Wiem natomiast że jazda częsta i przewlekła z małą ilością w zasobniku kończy się niedomaganiem pompki w zbiorniku.Ten temat był piłowany setki x 100 na forum i innych. POzdr
Opublikowano

o wiele mi pamiec nie myli, to 3 litrowki przy podlaczeniu do kompa pokazuja livedata z pompy w baku... poprawcie mnie jesli sie myle !!

 

A gdybys sie uparl to wystarczy nawet w castoramie kupic manometr (do 3 barow wystarczy) i kawalek przewodu, sprawa prosta i kazdy powinien sobie poradzic... i sam sprawdz jak i czy wogole dziala ci pompa w baku...

Opublikowano
ale powtarzam że raz chodzi bez zarzutu, a za którymś razem auto nie chce zapalić, lub zaczyna nie równo pracować i gaśnie, a za chwile opadala i chodzi bez problemu.
Opublikowano
Moze pompka podaje powietrze zamiast paliwa? u mnie ostatnio tak było pompka zapchana do czyszczenia cały zbiornik
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pompka w baku pracuje cały czas, tak samo jak progowa.

Jakie sa objawy uszkodzenia?

Ano takie:

Progowa jest słaba, jeśli auto nie ma mocy powyżej 3 tyś rpm., po prostu ze zużycia nie trzyma ciśnienia, jeśli padła całkiem, nie da się odpalić auta.

Dlaczego raz pali a raz nie? Zazwyczaj pompa progowa się zawiesza (ew jej przekaźnik-siedzi w boczku bagażnika), czasem wystarczy potupać w podłogę (dywanik kierowcy) i rusza, czasem trzeba ją mocniej trzepnąć, ale to świadczy o jej szybkim końcu.

Pompa w baku padła jeśli auto gaśnie poniżej 15 litrów paliwa w baku, gdyż progówka nie da rady sama wyciągnąć całego paliwa z baku.

Co męczy pompę progową, na pewno zasyfiony filtr paliwa, ja zmieniam średnio co 8-9 miesięcy, pompę w baku łatwo zabija długotrwała jazda na "oparach".

Najprościej zalać do pełna, i pojeździć, jak dalej będą cyrki z paleniem, to wina leży po stronie pompy progowej, jak problem pojawi się dopiero poniżej 15l to masz do wymiany pompę w baku.

Opublikowano
Panowie, nie do końca wiem po przeczytaniu tego tematu, co zrobić. U mnie dzieje się podobnie, jak poziom spada poniżej 1/3 baku, to w różnych momentach (czasami na rezerwie, czasami jeszcze przy 1/3) gaśnie mi silnik, nawet na prostej drodze na dwupasie, wywala błąd einspritzanlage (wtryski), ale silnik jest po prostu zapowietrzony. Pompa z tyłu pod siedzeniem siorbie. Jak zaleję do pełna, przekręcę kluczyk, to po chwili przewody pod maską zapełniają się paliwem, odpala i jest git. Błąd się kasuje. Jakby ta pompka nie działała, to by nie siorbała, a ją słychać, że ciągnie powietrze. Co najlepsze- nie zostaje po tym żaden ślad w komputerze, po podłączeniu w historii nie pokazuje żadnych błędów. Na twardo po prostu wymienić tą pompkę, czy kombinować jeszcze w jakiś sposób?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja obstawiał bym na jakąś usterkę w baku, pompę progową bym wykluczył.

Dobrze by było zaglądnąć do baku przez rewizje, masz 2 pod kanapą, sprawdź czy wszystko jest podłączone tak jak powinno, może coś nie łączy na pompce, może już powoli kończy żywot.

Ew może być że pompka w baku gubi gdzieś zasilanie, może przekaźnik uwalony, może jakaś kostka nie trzyma.

Opublikowano
okazało się że to zawór wysokiego ciśnienia na listwie wtryskowej. jeszcze tego nie naprawiłem dopiero zdiagnozowałem pod kompem
Opublikowano (edytowane)
dlaczego źle ? Trafiony czujnik ciśnienia na szynie może tak się zachowywać (gaśnie, nie odpala). Pytanie tylko po czym kolega poznał, że to akurat to i czy "1/3 baku lub poniżej" to nie przypadkiem niesławne "15 litrów" :wink: Edytowane przez reemo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.