Skocz do zawartości

E53 Zmiana całego przodu z wersji przed liftem na po liftcie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Chcę wykonać zamianę całego przodu wersji przed liftingiem na przód od wersji po liftingu.

 

Czy do E53 M57 z 2002 roku seryjnie wyposażonego w xenony, można zainstalować reflektory od wersji po liftingu (Bi-Xenon lub Dynamic)?

Mam na myśli kwestię elektryki/elektroniki i przeprogramowania (komplet blach nie jest problemem).

 

Jeśli taka zamiana jest możliwa, to co będzie mi potrzebne?

 

Dziękuję za pomoc.

Opublikowano
Nie mam pojęcia czy jest to możliwe ,ale obawiam się że jeśli to zrobisz ,to przy sprzedaży będziesz miał setki pytań jak mocno był samochód walony :cry2:
Opublikowano
Jest możliwe kolego.Kupa kasy to po pierwsze po drugie tyłu auta nie przerobisz.I tak jak kolega już wspomniał będą pytania Panie mocno była walona ? Nie nie była wcale , sram kasą wiec się bawię ( w to mało kto w tym kraju ci uwierzy wiec gra naprawdę nie warta świeczki :D )
Opublikowano
To tył auta przed i po lifcie sie różnił bo cos mi o tym nie bardzo wiadomo....??? niech mnie ktos oswieci jakie to szczegoly??

 

Zadne niczym sie nie rozni jeynie w srodku w bagazniku roznily sie roleta bagaznika,a na zewnatrz to tylko kolorystyka lamp(migacze)

Opublikowano

Przód: inna maska, lampy, halogeny, grill, błotniki przód i zderzak. Nie wiem jak z pasem przednim (tzn. wzmocnienie itp.)

Tył: lampy tył raczej pasują i było różnie, że np. wersje przedliftowe miały nowe lampy z białym kierunkiem, a poliftowe z pomarańczowym.

Namieszałeś w mojej głowie

Jednym gestem, jednym słowem

Nie musisz przynosić mi fiołków i bzów,

Wystarczy mi, ŻE JEŹDZISZ BMW ;)

Opublikowano
Przód: inna maska, lampy, halogeny, grill, błotniki przód i zderzak. Nie wiem jak z pasem przednim (tzn. wzmocnienie itp.)

Tył: lampy tył raczej pasują i było różnie, że np. wersje przedliftowe miały nowe lampy z białym kierunkiem, a poliftowe z pomarańczowym.

 

Kolego chyba na odwrot.

Opublikowano
Fakt koledzy tył niczym się nie rożni a ja niezbyt dobrze jak widzę zrozumiałem kolegę który założył temacik . Myślałem że kolega chce przerobić sobie przód autka z E53 na E70 dlatego moja odpowiedz dotyczyła tylu auta. A takie przerabianie żeby mieć tylko inne lampy i chyba nieco większy girl nie ma najmniejszego sensu.Widziałem już kiedyś E53 z przodem od E70 na Allegro. Sprzedawał to handlarz z Nowego Sącza i powiem wam że ciekawie to wyglądało.Auto mialo w zagłówkach monitory DVD ( i pewnie gdzieś krąży po naszym grajdole ) X5 koloru czarnego.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam ponownie,

 

postanowiłem podzielić się moimi doświadczeniami po przeprowadzonej udanej zmianie całego wystroju samochodu z wersji przed liftingiem na wersję po liftingu.

 

Mam BMW E53 z 2002 roku, do zamiany zakupiłem części od BMW E53 z 2006 roku z wersji Individual.

 

Potrzebne części:

 

1. Maska - uzbrojona

2. Reflektory Bi-Xenon nie Dynamic

3. Okładzina przedniego zderzaka - uzbrojona

4. Kanały powietrza (lewy i prawy)

5. Błotniki (lewy i prawy)

6. Komplet tylnych lamp

7. Kierownica

8. Środkowa konsola oświetlenia - tylko w przypadku wersji z elektryczną regulacją tylnej kanapy

9. Moduł LCM IIIB lub LCM IV

 

Elementy blacharskie nowego przodu pasują do tego samego pasa górnego i dolnego, nie jest wymagana żadna przeróbka techniczna.

 

Do podłączenia reflektorów Bi-Xenon trzeba przerobić wiązki elektryczne na po liftingowe (występują różnice związane z tym, że w nowych lampach przetwornice są wbudowane do reflektora a nie jak w starych zamontowane oddzielnie pod spodem starej lampy). Wymagane jest również przeprogramowanie komputera po wymianie oświetlenia.

 

Wymiana kierownicy na nową, również wiąże się z przeprogramowaniem komputera jeśli stara kierownica była jednonabojowa.

 

Niektóre wersje X-ów miały elektryczną regulację tylnej kanapy. Jeżeli chcemy aby każdy detal w środku auta wyglądał jak w samochodzie po liftingu to konieczna będzie wymiana środkowej konsoli oświetlenia. W starszej wersji przyciski regulacji były zamontowane w konsoli oświetlenia, natomiast w nowszej wersji były montowane na tylnych słupkach. Przyciski i ramki można przełożyć ze starej konsoli do słupków, natomiast konsolę trzeba wymienić aby nie miała dziur po zdemontowanych sterownikach.

 

Jedyny nie rozwiązany do dzisiaj problem to kwestia tylnych lamp. Ogólnie lampy po przełożeniu i przeprogramowaniu działają, jednak górne żarówki stopu w lampach świecą tak, jak byłby wciśnięty non stop pedał hamulca. Jest to związane z tym, że w starych lapach w tym miejscu były żarówki 2-włóknowe a w nowych są 1-włóknowe. Ja rozwiązałem ten problem poprzez przerobienie żarówek 2-włóknowych w taki sposób, że podłączyłem styk większego żarnika do większego napięcia aby go spalić a następnie zlutowałem dwa dolne styki żarówki tak aby mógł się świecić mniejszy żarnik. W efekcie w czasie jazdy światła święcą normalnie - identycznie górna i dolna - natomiast przy hamowaniu rozświetlają się żarówki dolne w lampie i środkowa w klapie. Nie działa jednak rozświetlanie w lampie wyższej żarówki w czasie mocnego hamowania.

 

Po wykonanych zmianach wszystkie funkcje auta (poza rozświetlaniem żarówki awaryjnego hamowania) działają prawidłowo, w komputerze nie występują żadne błędy.

Opublikowano
Nie bardzo rozumiem. Co ma jedno z drugim wspólnego?

No jakbyś rozumiał, to byś kundla z e53 nie zrobił :x rozumiem, że kolejne plany obejmują założenie przodu od e70 lub jak fundusze wystarczą to od f15. Poszukaj na Ukraińskich i Ruskich forach. Oni też lubią w swoich ładach zakładać pyski od audi czy mietków.

Opublikowano
No jakbyś rozumiał, to byś kundla z e53 nie zrobił :x rozumiem, że kolejne plany obejmują założenie przodu od e70 lub jak fundusze wystarczą to od f15. Poszukaj na Ukraińskich i Ruskich forach. Oni też lubią w swoich ładach zakładać pyski od audi czy mietków.

 

Nie mierz mnie swoją miarką kolego, jak się jednak okazało to Ty niestety nie zrozumiałeś tego tematu. Wcześniej nie wiedziałem jaki ma związek ze sprawą Twoja wypowiedź i link ... teraz wiem że nie ma żadnego związku merytorycznego. Ja nie opisuję zmiany przodu od innego auta tylko od tego samego, czyli z E53 do E53. Ty jednak usilnie próbujesz porównać przerabianie auta u kowala do tego co ja zrobiłem. Jednak w przypadku E53 taka zamiana jak już wcześniej pisałem nie wymaga żadnej ingerencji w blacharkę i sprowadza się jedynie do zmiany oryginalnych okładzin zewnętrznych na oryginalne okładziny zewnętrzne - w skrócie zrobienie samemu tego co zaprojektowała wcześniej fabryka opracowując lifting. Auto wygląda identycznie jak po liftingu a nie jak Fiat z przodem od Porsche.

 

Post jest dla tych, którzy będą chcieli taki temat zgłębić. Wcześniej, kiedy ja podejmowałem taki temat, na tym forum nie znalazłem tych informacji. W związku z tym postanowiłem podzielić się swoimi doświadczeniami z osobami, które mogą być nimi zainteresowane. Z Twoich tekstów ewidentnie wynika, że Ty nie jesteś zainteresowany sednem sprawy ... jedyny cel jaki Ci przyświeca to wklepanie paru zgryźliwych bezsensownych uwag nie mających nic wspólnego z opisywanym tematem. Moja prośba - nie zaśmiecaj tematu. Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tutaj sie z toba Tomek nie zgodze a zgodze sie z kolega Memory. Nie widze nic zlego w przeróbce na lifta. Robia e70,71 na lifta wiec dlaczego nie e53 :cool2:
Opublikowano

Kolego Memory to Ty te forum zaśmieciłeś KUNDLEM. Jak miałeś auto sprzed lifta to takie powinieneś pozostawić aby było oryginalne/fabryczne. Nie widzę, żadnego sensu robić udawanego auta. Ja już nie będę się udzielał w tym wątku. Swoją krytyczną opinię wyraziłem. pozdr

ps

nawet taka głupia rzecz jak sprzedaż auta. ktoś kto to zobaczy to od razu pomyśli, że po dzwonie. Wyśle tutaj linka a każdy będzie pisał, że po wypadku bo kto by chciał dla własnej hecy wymienić przód ? Mi takie przeróbki max nie podobają się i kojarzy się z wieśwagenem. Jeśli ktoś przerabia e70 to tym bardziej mu pogratulować. Dla mnie fabryka to fabryka a zmienić to można alu ;)

Opublikowano
Tomasz, tak się składa, że moje drugie auto to passat i wcale nie czuje się z tego powodu "wieśwagenem" jak to ująłeś, więc pohamuj proszę swoje emocje!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.