Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Trzeba bylo na weekend do mnie wpasc ciekawe czy bys powiedzial majac sniegu po pas ze nie dopisuje :norty:

 

Cwaniaczku - to Ty miałeś gościć u mnie, byśmy po ciepłej herbatce razem na lotnisku sprawdzili czy RWD, czy x-Drive :roll: :norty: U mnie też zasypało równo, ale niestety nie miałem czasu pojechać i obczaić. W tą śnieżycę wracał z Jeleniej szwagier i się przedostać nie mógł przez zwalone na drogę konarki :wink: więc wierzę na słowo, że było u Ciebie ładnie :cool2:

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Trzeba bylo na weekend do mnie wpasc ciekawe czy bys powiedzial majac sniegu po pas ze nie dopisuje :norty:

 

no właśnie, a słyszałem że w Twoich okolicach często trafiają się znaki "droga nie utrzymywana zimą" ;)

Opublikowano
też zabiorę głos jako że mam obydwa modele AWD i RWD.różnica- kolosalna oczywiście na korzyśc AWD. I nie chodzi o jazde na lodzie- tytaj AWD jest zdradliwe- bo przy ruszaniu bez poślizgu możesz nabrać fałszywej pewności a przecierz na śliskim nie jest sztuką sie rozpędzić - tylko zahamować.Jazda na dwie ośki to zupełnie inne pokonywanie zakrętów- pewniej- szybciej- z minimalną szansą na" taniec pingwina"do tego servotronik - bajka.odczuwalna różnica w spalaniu- 0,5 l. Latam co tydzien do wiednia 3 godziny swoim X spalanie 9l a 3,5godziny RWD spalanie na tym samym poziomie. Wyrosłem z adrenaliny zakretowej-dlatego dla mnie 5-0 dla X.Ciemna strona to wyższe koszty - ale w koncu jak często wymieniasz amory??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Amory?? Mosty,polosie,przekladnia główna, nieszczelnosci, wymiany oleju, moduły sterujace itd

Każdy Żyd swój towar chwali. Awd i rwd maja swoje zalety i wady, wybór jest kwestia priorytetów.

Opublikowano

sory ale możesz wymienic tu cały samochód - co do wymiany .

Mam przelatane 240 tysi i wymieniłem amory - bardziej dla bezpieczenstwa niż dla konieczności

Opublikowano
różnica- kolosalna oczywiście na korzyśc AWD

 

bez przesady z tą kolosalną różnicą

 

Jazda na dwie ośki to zupełnie inne pokonywanie zakrętów- pewniej- szybciej- z minimalną szansą na" taniec pingwina"

 

tak ale tylko w gorszych warunkach pogodowych. Na suchym RWD będzie szybsze w zakrętach. X ma tendencje do wypluwania przodu w zakręcie co prawda nie aż tak jak w tradycyjnej ośce ale ma. W RWD można zacieśniać zakręty. DSC minimalizuje możliwość jak to nazwałeś "tańca pingwina" czy pirueta jednak należy pamiętać, że fizyki się nie oszuka.

Ponadto AWD jest cięższe o 100kg a większa masa w zakrętach działa na niekorzyść.

 

Latam co tydzien do wiednia 3 godziny swoim X spalanie 9l a 3,5godziny RWD spalanie na tym samym poziomie.

 

jakoś nie chce mi się w to wierzyć, że pokonując szybciej w XD tą samą trasę spalanie masz na tym samym poziomie co przy wolniejszej jeździe w RWD. Podaj więcej szczegółów.

Opublikowano

Nie chodzi o szybkość a o płynność jazdy.Nie mam obaw wchodząc X-em w zakręt przy 180 a przy ośce mimowolnie sie zwalnia i ponownie rozpędza,Dodan,że obydwa są wzmocnione- X z dolotem na 312 KMa ośka" tylko 286" :norty: Zapas momentu jest kolosalny- nawet przy 5 biegu przy wciśnięciu buta sprzęgło dostaje sekundowego poślizgu.

Zresztą- po co fabryki robią Quatro= X= czy 4matic??Do jazdy po terenie i górach?- Dlaczego M3 przegrywa wszelkie konkurencje z RS4? Odpowiedz prosta- TRAKCJA !!! A trakcja to bezpieczeństwo.

A do zabaw na śniegu czy dryfta to najlepsze było E30. Ale osobiście za stary na takie zabawy jestem

I dla informacji- moje informacje nie są książkowe- mam porównanie na co dzień- jak sie żona da przejechać :D

Opublikowano
Nie chodzi o szybkość a o płynność jazdy.Nie mam obaw wchodząc X-em w zakręt przy 180 a przy ośce mimowolnie sie zwalnia
po co fabryki robią Quatro= X= czy 4matic??Do jazdy po terenie i górach?- Dlaczego M3 przegrywa wszelkie konkurencje z RS4? Odpowiedz prosta- TRAKCJA !!!D

Duże uproszczenie tematu.

Jakby tak było to dawno bolidy F1 miałyby napęd 4x4.

4x4 ma przewagę podczas kiepskich warunków pogodowych i na luźnych nawierzchniach.

 

pierwsze słyszę, że M3 przegrywa wszelkie konkurencje z RS4 :shock:

 

PS. Napisz coś więcej o tych 312 KM w 330d. Jaki to silnik M57 czy już N57 i co dokładnie zostało zmodyfikowane oprócz elektroniki ? Jaki dolot masz zrobiony. Może być na priv jak nie chcesz tutaj pisać

Opublikowano
Awd jest na zakretach wychodzi przodem. Na torze jest gorsze, jest ciezsze i wiecej pali, slowem: jedyna przewaga awd jest na mokrym i na sniegu. Cala reszta to jakies smieszne historyjki z auto swiata... Kazde awd powyzej 160 traci na osiagach... A mowa o bezpieczenstwie awd jest tak samo smieszna jak twierdzenie ze rwd to smierc. 90% kierowcow nie potrafo wykorzystac potencjalu awd przez co ryzyko wypadku jest znacznie wieksze. Nie wiem tez kto zwalnia rwd na zakretach;) nie piszcie glupot.
Opublikowano
I gdzie m3 przegrywa z rs4 , czlowieku, pora kupic szybkie autko a nie wiedze czerpac z przyjaciolek dla zmotoryzowanych... M3 miazdzy se wszystkim rs4! Jedyne co moze miec gorsze to przyspieszenie do 100, potem quattro zabiera wszystko co na poczatku daje a na zakretach na nurburgringu rs4 na kilku zakretach wylatywalo przodem, az strach to bylo wyprzedzac... Pojedz na tor rwd i awd. Awd dobre na rajdy i sniegi....
Opublikowano

Waldek myślałem, że jeszcze coś dodasz od siebie odnośnie brania zakrętów z prędkością 180km/h skoro kolega się już pochwalił :mrgreen:

 

Ja nie mam zamiaru nikogo przekonać do wyższości napędu RWD nad 4x4 bo każdy napęd ma swoje zalety jak i wady. Ale pisanie o tym, że różnica na korzyść AWD jest kolosalna mija się trochę z rzeczywistością

Opublikowano

Spalanie 330d 231 km. Skrzynia ręczna

Zużycie paliwa (cykl mieszany): 6,5 l/100 km

Zużycie paliwa (cykl miejski): 8,9 l/100 km

Zużycie paliwa (cykl pozamiejski): 5,1 l/100 km

 

Spalanie 330d 231 km. Skrzynia automatyczna:

Zużycie paliwa (cykl mieszany): 7,4 l/100 km

Zużycie paliwa (cykl miejski): 10,0 l/100 km

Zużycie paliwa (cykl pozamiejski): 5,9 l/100 km

 

Spalanie 330d 231km. Skrzynia ręczna. Napęd X:

Zużycie paliwa (cykl mieszany): 7,2 l/100 km

Zużycie paliwa (cykl miejski): 9,6 l/100 km

Zużycie paliwa (cykl pozamiejski): 5,8 l/100 km

 

Spalanie 330d 231km. Skrzynia automatyczna. Napęd X:

Zużycie paliwa (cykl mieszany): 8,0 l/100 km

Zużycie paliwa (cykl miejski): 10,8 l/100 km

Zużycie paliwa (cykl pozamiejski): 6,4 l/100 km

 

Każdy chwali to, co ma :wink:

 

Niech każdy sobie odpowie, co daje mu przyjemność z jazdy, w ile dni w roku przyda mu się napęd X, czy lubi zmieniać biegi ręcznie - czy niech to robi automat. Następna sprawa to koszty: zakupu, serwisowania, spalania, ewentualnych napraw.

Ja wybrałem świadomie RWD i skrzynię ręczną. Za napędem na wszystkie koła nie tęsknię.

Jeśli kiedyś będzie mnie stać na serię F3x, to w dieslu R6 będzie automat (i tak nie ma innej opcji). W R4 raczej skrzynia ręczna.

 

Pozdrawiam

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja też nie wiem gdzie ta przewaga Xa w normalnych warunkach. Jakby kolega się przejechał dwoma identycznymi E90 tylko jedno będzie 4x4 a drugie normalne to nie wyczuje różnicy nie wiedząc który jest który. To nie przedni napęd, gdzie przód ucieka przy wychodzeniu z zakrętu i dobrze jak pomaga wtedy dołączany tył.

 

A większa masa to straty i to we wszystkim od spalania i osiągów po prowadzenie, bo praw fizyki nie oszukamy.

 

A już ten tekst, że przy 180 km/h x'em wchodzi kolega w zakręt bez oporów a na RWD musi zwalniać jest na poziomie 13 latka, którego wiedza pochodzi z gazetek samochodowych. :)

Opublikowano (edytowane)

Nie jest moim zamiarem nikogo do niczego przekonywać.JestTo są moje to moje 5 Bmw k karierze- zaczynałem od E21 w 88 roku i wiem czego sie moge spodziewać.Dlatego na dolocie do zakrętu- odpuszczam- ale nie hamuje jak przypuszcza przedmówca.I jeszcze raz powtarzam- to moje spostrzeżenia i uwagi.Pada pytanie- daje swoją odpowiedz .

A co do powównań M3 do RS4- polecam TOP GEAR- dla mnie dość wiarygodne. Więc nie "prostujcie " mnie na RWD. Dla mnie AWD jest o niebo lepsze.

Zresztą skąd bajki o tragiczym tylnym napędzie?Na 10 - przynajmniej 5 przednionapędowców po przesiadce na tylny napęd w połączeniu z dużą mocą- kręci bączki.

Edytowane przez pet1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Top Gear wiarygodne??!!??!! To się uśmiałem teraz. Top Gear to świetny show, super program, miło się ogląda, ale nie ma on nic wspólnego z rzetelną oceną samochodów. Ot takie testy "na oko" mega subiektywne.
Opublikowano

Co do Top Gear to był taki odcinek w którym porównywali E92 M3, B7 RS4 i MB C63 AMG. W kwestii precyzji i ogólnie jazdy po torze wygrało BMW. Był tam też zakład kto rozjedzie jabłko na łuku w poślizgu. W BMW Stig nie miał z tym problemu.

Ogólnie wyznacznikiem prowadzenia w tym programie są BMW M3 i M5 i zawsze się do tych aut odwołują.

Opublikowano
uwaga, to teraz ja... chciałem E90 z 3-litrowym dieslem, kupiłem 330xd bo akurat takie mi się trafiło w godnym stanie i normalnej cenie. ament. gdyby trafiło mi się 330d to bym kupił 330d. radzę nie wybrzydzać, bo na rynku używanych nie ma za dużego wyboru w 3.0d.
Opublikowano
porównań M3 do rs jest mnogo.polecam choćby youtuba a w tym
widać różnice w pokonywaniu zakrętów na suchym
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
:) Ten filmik pokazuje tylko, że RS4 nie pójdzie bokiem, a M3 slidem idzie lepiej niż RS4 normalnie. :) Weź już przestań. ;)
Opublikowano
;) wiesz swoje, ale nie pisz glupot;) ja na zakretach bardzo czesto nie odpuszczam, ty bierzesz zakrety 180, ja bywa ze o 100 wiecej (i niektorzy forumowowicze swiadkami;) ) i nie wyczuwam utraty przyczepnosci na torze poznan i nurburgringu kierowcy z moim stazem w autach z awd dostawali wciry az milo ( a ci z wiekszym doswiadczeniem lali mnie w slabszych autach) widzialem na wlasne oczy jak autka awd (evo x, sti, rs4) wypadaly z zakretow przy tej samej prodkosci co ja...;) a ja mam zwykle 335i wtedy na seryjnym zawieszeniu i bez dystansow;) taka m3 miazge robi na torach z tych aut. W codziennym uzytkowaniu, coz, awd bedzie lepsze w zime i deszczu, na suchym to niea roznicy, zwlaszcza jak masz wlaczone dtc...;)
Opublikowano

4x4 ma jedna zalete, pozwoli ci wyjechac z zasniezonego parkingu lub garazu.

W calej reszcie lepszy naped na tyl, baczkow nie bedziesz krecil bo systemy bezpieczenstwa zatrzymaja Cie we wlasciwym miejscu.

Przed zakretami nie musisz zwalniac i to potwierdze nawet ja :mrgreen:

Bierz to co zdrowsze i tyle w temacie.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano
Tak naprawde wszystko już zostało napisane o różnicach,zaletach i wadach...ja osobiście wybrał bym tył napęd. Natomiast jak ktoś tu już napisał jeżeli masz okazję kupić zadbane dobrze wyposażone 330 xd a na dodatek e92 to ja bym się nawet chwile nie zastanawiał i brał :mrgreen: sam szukałem samochodu ponad rok...i znaleść zdrową sztuke dobrze wyposażoną jest zaj......ciężko :?
Opublikowano

pamietam jak zeszlej zimy jezdzilem po lesie siostry SX4 4#4, na polnych zasniezonych drogach :cool2:

dzisiaj troche mam stracha w 335i

kupilem komplet dobrych opon Dunlop SP Winter Sport 4D no i ..zobaczymy.

Waldek- jak sie jezdzi 335i zima ?

Opublikowano
pamietam jak zeszlej zimy jezdzilem po lesie siostry SX4 4#4, na polnych zasniezonych drogach :cool2:

dzisiaj troche mam stracha w 335i

kupilem komplet dobrych opon Dunlop SP Winter Sport 4D no i ..zobaczymy.

Waldek- jak sie jezdzi 335i zima ?

 

Takie pytania, to nie do zapalonych posiadaczy RWD :twisted: Jak wiadomo, każda sroka swój ogon chwali (indywidualne odczucia każdego posiadacza), więc relacje na pewno nie będą obiektywne :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.