Skocz do zawartości

E38, wymiana tarcz i klocków przód


_ded_

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o radę gdzie mogę wykonać w/w czynność fachowo i nie najdrożej.

W grę wchodzi Warszawa i okolice Katowic-Chrzanowa.

Mam już jeden serwis na oku ale chciałbym wiedzieć, czy gdzieś można rzecz robić równie dobrze lecz nieco taniej :8)

I czy warto inwestować w klocki bezpyłowe?

Starczają na dłuższe przebiegi podobno ale czy nie kosztem tarcz?

Proponowano mi komplet ATE.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fachowo i nie najdrożej wykonasz w/w czynności sam pod domem...naprawdę,jeśli masz chociaż trochę zdolności manualnych to poradzisz sobie bez problemu a satysfakcja...uwierz mi...gwarantowana.A jeśli naprawdę nie chcesz zrobić tego sam to każdy szanujący się zakład mechaniczny poradzi sobie z taką robótką bez problemu,nie ma tam filozofii...ATE dobry wybór.Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pan Mietek może być w sumie ...tyle że nie znam żadnego z nich w okolicy :)

Zimmerman jeździ w W126 i dobrze się sprawuje, tyle że do 7-ki są większe tarcze i znacznie droższe.

Dzięki Panowie. Wymiana już umówiona w MB Cars.

Nie mam żadnych wiadomości w temacie bezpyłowych klocków.

Czy warto, czy kosztem ich długowieczności nie są szybciej zużyte tarcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • Członkowie klubu
Klucz dynamometryczny przy wymianie hamulców...po co?Ja ma 2 klucze na wysokie i niskie obciążenie ale nie używam ich do takich operacji.

Klucz dynamometryczny służy do dokręcania śrub siłą jaką przewidział producent :idea:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klucz dynamometryczny służy do dokręcania śrub siłą jaką przewidział producent :idea:
Wszystko się zgadza i nie neguję tego...ja po prostu wymieniam bez...wymieniłem w swoim życiu wiele tarcz i klocków hamulcowych,zawsze bez tego klucza i zawsze wszystko działało i działa świetnie...jest tutaj pewnie wiele takich osób.A jak mi jutro kaktus arizoński wyrosnie na norweskim podwórku to uwierze,że i u Was w firmie używacie takich kluczy przy zmianie klocków :mrgreen: Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są tam śruby które trzeba dokręcić odpowiednim momentem
Są chyba tylko dwie śruby...o ile pamietam...EDIT...jestem właśnie po wymianie klocków przednich...jeśli chodzi tylko o klocki to sprawa bajecznie prosta...nic nie trzeba odkręcać...no chyba,że zmieniamy też tarcze.jednak pojawił się inny problem,otóż kontrolka i info o zużytych klockach ciągle istnieje,wyciągałem czujnik z klocka i ciągle info jest tzn kontrolka na tablicy i info na wyświetlaczu.Czy trzeba to jakoś skasować?I jeszcze jedno...kupilem klocki Zimmermann i okazało się,że chociaż wyglądają identycznie to trzeba je było minimalnie zeszlifować na rantach bo były o jakiś 1 mm dłuższe od ori...przez 40 min się męczyłem aby je wpasować,wszystko obczyściłem ale i tak rdzy nie było bo zaciski mam nówki...jednak za cholere nie wchodziły do końca,dopiero po minimalnym zeszlifowaniu weszły.Czyli klocków tej firmy już więcej nie kupię.Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.