Skocz do zawartości

523i Moja Bunia chyba umarła-proszę o pomoc


darceush

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie miłośnicy bawarskiej technologii. Jestem nowym tu u Was ale wiem że dobrze trafiłem i wiem że jesteście wstanie mi pomóc:)

Niedawno kupiłem w Niemczech Bunie E39 523i 1997r,198tys przebiegu,sedan silnik M52 B25. Auto od 1 właściciela lecz stało ponad pół roku w garażu nieużytkowane. Przy kupnie zauważyłem że ciężko odpala i brakuje jej mocy (nie wkrecała sie na obroty),pomysłałem że skoro tyle stała to trzeba co nieco wymienic i bedzie git. Jednak pomyliłem sie:( Wymieniłem olej,filtry,świece,cewki,przepływkę, czujnik położenia wału jednak nadal ciężko odpalała i nie wkręcała się na obroty. Postanowiłem wymienić jeszcze czujnik położenia wałka rozrządu. Wymieniłem i...klapa,auto wogóle nie odpala:( Czekam już nawet na nowy katalizator bo jak autko jeszcze chodziło to smierdziało mi "zgniłymi jajami" i stwierdziłem że to zapewne kat do wymiany.Coż mi po nowym katalizatorze jak autka odpalic nie moge:( Jak jestescie wstanie to prosze o jakas pomoc,jakies porady bo moja Bunia musi chodzic i tyle w temacie:) Pozdrawiam i przepraszam jak post umieściłem nie tu gdzie trzeba:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Masz chyba zbyt wiele kaski.

Wymieniasz w ciemno co popadnie.

Najpierw trzeba ustalić co jest nie tak.

 

Najpierw pod kompa.

Jeśli cos wyjdzie to napisz.

 

Ten czujnik to kupiłeś oryginał? Jeśli nie to go wywal i kup oryginał.

Ogólnie to każdy czujnik tylko oryginał bo inne to szmelc. < oryginał bmw lub VDO SIEMENS>

Pomiary kompresji trzeba zrobić.

 

Ten dziwny smrodek to może woda z chłodzenia w spalinach czyli albo uszczelka albo glowica.

Ale nikt na odległość nie zgadnie.

Napisz jak wygląda płyn chłodniczy i olej?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz chyba zbyt wiele kaski.

Wymieniasz w ciemno co popadnie.

Najpierw trzeba ustalić co jest nie tak.

 

Najpierw pod kompa.

Jeśli cos wyjdzie to napisz.

 

Ten czujnik to kupiłeś oryginał? Jeśli nie to go wywal i kup oryginał.

Ogólnie to każdy czujnik tylko oryginał bo inne to szmelc. < oryginał bmw lub VDO SIEMENS>

Pomiary kompresji trzeba zrobić.

 

Ten dziwny smrodek to może woda z chłodzenia w spalinach czyli albo uszczelka albo glowica.

Ale nikt na odległość nie zgadnie.

Napisz jak wygląda płyn chłodniczy i olej?

 

 

 

Kaski to mam tyle co i każdy Polak:D

Świece,filtry i olej to wymieniam w każdym aucie co kupie a czujnik wału wymieniłem ponieważ w poprzedniej E36 miałem takie same objawy i pomogło. Co do czujnika wałka rozrządu to faktycznie nie jest to oryginał tylko zamiennik ale zapewniano mnie ze bedzie dzialal a tu najwidoczniej kit mi wciśnieto. Nie zauważyłem ubytku płynu chłodniczego. Jutro jak radzisz sprawdze kompresje bo akurat to moge zrobic szybko. Na kompie diagnostycznym wyskakuje mi tylko ze mam uszkodzony czujnik położenia wału ale on został już wymieniony na nowy,ale i tak kupie nowy oryginalny. Dzięki za pomoc. Dam znac jak cos sie zmieni:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz chyba zbyt wiele kaski.

Wymieniasz w ciemno co popadnie.

Najpierw trzeba ustalić co jest nie tak.

 

Najpierw pod kompa.

Jeśli cos wyjdzie to napisz.

 

Ten czujnik to kupiłeś oryginał? Jeśli nie to go wywal i kup oryginał.

Ogólnie to każdy czujnik tylko oryginał bo inne to szmelc. < oryginał bmw lub VDO SIEMENS>

Pomiary kompresji trzeba zrobić.

 

Ten dziwny smrodek to może woda z chłodzenia w spalinach czyli albo uszczelka albo glowica.

Ale nikt na odległość nie zgadnie.

Napisz jak wygląda płyn chłodniczy i olej?

 

 

 

 

Kolego co myślisz o czujnikach wału i wałka rozrządu firmy Febi Bilstein? Ponoć oryginał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie kupił bym.

Jak by nie było siemensa to bym może się zastanowił ale po co?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kupił bym.

Jak by nie było siemensa to bym może się zastanowił ale po co?

 

 

Pytam dlatego ponieważ dzwoniłem do gościa który sprzedał mi czujnik wału jak i czujnik wałka i powiedział że to nie są oryginały tylko zamienniki a oryginały ma z firmy Bilstein. Skoro mowisz zeby nie bawić się w zamienniki tylko oryginał to szukam oryginału ale tak jak piszesz nie bede wydziwiał tylko kupie czujniki siemesna. Znalazłem już jedne w Polsce (teraz jestem w Niemczech) i jakbys mógł podał bym Ci linki to tych części i napisałbys czy te mogą być:

 

http://allegro.pl/czujnik-walka-rozrzadu-bmw-5-e39-520-523-528-i2694733304.html#tabsAnchor

 

http://allegro.pl/czujnik-polozenia-walu-bmw-5-e39-520-523-528-i2697153292.html

 

 

Z góry dzięki:)

Mam nóz na gardle bo jak moja żonka się dowie ze kupiłem auto co nie chodzi to mnie z domu wymelduje i nici z nocnych igraszek:DDD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak.

Ten producent jest Ok.

VDO to dawniej VDO SIEMENS .

Nie wiem czemu się rozstali ostatnio.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też warto zainteresować się filtrem paliwa i pompą paliwa. Ale jeśli masz smród to może być kat. Podobno jak zapchany to daje takie efekty. Bajek o głowicy nie słuchaj

 

 

Miałem swoja Bunie kilka dni temu na podnośniku i stukałem w kat to cholernie tam cos dzwoniło takze jak domyslam się jest uszkodzony. Kupiłem juz nowy i czekam az kurier mi przywiezie. Filtr paliwa moge wymienic ale masz jakis sposób na przetestowanie pomy paliwa?

 

Dodam że to juz moja 3 z kolei Bunia ale z poprzednimi nie mialem takich problemów:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy dobrze radzą. Wszelkie części nie oryginalne w BMW to masakra... Sam się przekonałem, albo raczej doświadczyłem bo poprzedni właściciel powstawiał nieoryginalne czujniki ABS :duh: Jakkolwiek części mechaniczne wytrzymają jakiś czas (mowa o zamiennikach) tak kupowanie zamienników części odpowiedzialnych za prace silnika to masakra... Bo czasem można trafić w usterke ale kupująć zamiennik nie naprawia to problemu i znów zaczynamy szukać gdzie indziej... Także tylko oryginał!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz jakis sposób na przetestowanie pomy paliwa?

 

kolego masz tu mały opis jak sprawdzić pompkę i jej przekaźnik, a słyszysz jej pracę po przekręceniu zapłonu???

 

http://imageshack.us/photo/my-images/526/sprawdzanieprzekanikaip.png/

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie koledzy:)

Dzisiaj zmierzyłem kompresje w cylindrach. Na wszystkich powyzej 10. Wymontowałem czujnik położenia wałka rozrządu (ten co kupiłem,zamiennik),wsadziłem stary (ten od nowości) i auto zapala w przeciwieństwie do nowego zamiennika. Nie pali od razu ale za 3 razem załapie jak troche gazu dodam ale nadal do 3 tys obrotów zamula,nie chce sie wkrecic:( Moze jestem uczulony na rozruch ale jak mialem e36 czy e38 to paliła od razu i nie było problemów z wkreceniem sie na obroty. Moze byc problem z czujnikiem wału rowniez zamiennikiem? Dodam ze przeplywke tez wymienilem na zamiennik ale zapewnial mnie sprzedawca ze sprzedawal juz te przeplywki do różnych modeli i nikt nie narzekał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest z zamiennikami elektroniki do e39 (niestety) jednemu działa rok/miesiąc/tydzień innemu padnie po zamontowaniu. To taka loteria. Dlatego jeśli potrzebujemy auta sprawnego i zaufanego to trzeba kupować VDO siemens.

 

Co do auta to akurat masz pecha i tyle. W e36 i e38 tak samo mogłeś akurat trafić by czujnik się skończył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy powiedzcie mi jeszcze jedno:)

Troche juz nurtuje mnie fakt ze moja Bunia nie chodzi jak powinna. Mam okazje kupic silnik do tego modelu z tym ze 2.8 litra ale bez komputera. Silnik z przebiegiem 112tys. z auta po wypadku (dostal strzała z tyłu) i w zwiazku z tym pytanie: czy da rade wogóle wsadzic go do mojej Buni,nie zmieniajac kompa,skrzyni i elektryki? Czy gdybybym miał komp od 2.8 jest mozliwośc wsadzenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli to są silniki z jednym vanosem to żaden kłopot.

Przekładasz i działa.

Sterownik by wypadało zmienić lub samą w nim mape ale i na tej będzie chodzić dość prawidłowo.

 

Ale może taniej będzie ci naprawić te czujniki?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to są silniki z jednym vanosem to żaden kłopot.

Przekładasz i działa.

Sterownik by wypadało zmienić lub samą w nim mape ale i na tej będzie chodzić dość prawidłowo.

 

Ale może taniej będzie ci naprawić te czujniki?

 

 

 

Przyjacielu,rowiez mysle ze byloby taniej naprawić czujniki ale prewencyjnie mysle juz na przyszlosc:) Uwielbiam BMW (mam juz trzecia z kolei) i chce tym jezdzic. Przerabialem juz inne marki jak Alfa Romeo 166,Audi A6 czy Mercedes E260 ale Bunia to moje auto:) W piatek powinienem miec juz oryginalne czujniki wału i wałka z firmy VDO. Co do silnika to dzisiaj akurat z racji tego ze po czesci mam stycznosc z mechanika (montuje instalacje gazowe)to wpadł do mnie do firmy kolo który rozbił e39 528i i szuka na nia kupca wiec zapytalem sie ile chcialby za silnik i jak na moje oko to cena jest okazjonalna bo zazyczyl sobie 300euro co na nasze polskie złocisze wychodzi 1200zl:D To chyba cena okazyjna co nie?:d Dodam ze chodzi o cały silnik z osprzetem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIGDY zaminniki przepływki do BMW, ja miałem zamiennik ok 2 minut, auto wogóle się nie odezwało pokazując jednocześnie błąd wtrysku :roll: czyli EML dlaczego nie wiem?? Na uszkodzonej starej zapaliła odrazu. Kupiłem oryginał z e46 o tych samych numerach WAŻNE!!!!! i odpaliła PIĘKNIE :D . Szukaj na allegro mi się udało wyrwać za 150zł!!!!!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIGDY zaminniki przepływki do BMW, ja miałem zamiennik ok 2 minut, auto wogóle się nie odezwało pokazując jednocześnie błąd wtrysku :roll: czyli EML dlaczego nie wiem?? Na uszkodzonej starej zapaliła odrazu. Kupiłem oryginał z e46 o tych samych numerach WAŻNE!!!!! i odpaliła PIĘKNIE :D . Szukaj na allegro mi się udało wyrwać za 150zł!!!!!!!!

 

 

 

Witaj. Przepływke kupiłem równiez zamiennik ale pisało że to odpowiednik numeru z oryginału i to mam na rachunku. Miałem juz wcześniej kilka bawarskiej technologi począwszy od e36 na e38 skonczywszy ale ta moja pierwsza e39 jest jakas kaprysna:) Mam nadzieje że sobie z nia poradze bo jak dla mnie to tylko BUnia i inne marki mnie nie interesuja:) Poczekam na oryginały czujników,wymienie i wówczas sprawdze:) Dzisiaj wymontowałem czyjnik Wałka rozrządu (zamiennik) i zamontowałem stary oryginiał. Odpaliła za 3-4 razem (ale odpaliła,na zamienniku ani drgneła).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli ten silnik jest zdrowy to cena jest niezła.

Ja ostatnio kupiłem do swojej silnik ze skrzynią za 3100zł.

Stan wręcz idealny.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.