Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

kupilem Dunlopy Wintersporty 4D (nadmienie ze sa to nowe opony z 33 tygodnia 2012r)

Przy 140 km/h zaczynaja sie wibracje lekkie czy w swoich zimowych nie macie czegos takiego ?

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Zwyklaki jedno co zauwazylem to opona na dziurach nie dudni tak jak ROF letni jednak ten ROF pod tym katem to porazka...

Przy kupnie Dunlopow dostalem jakis darmowy serwis w sensie jak zlapie gume to przyjezdza ktos i wymienia, wiec wsumie nawet zapas nie potrzebny ;)

Opublikowano

ja zmienilem same opony na tych felgach zostana juz na zimie a na wiosne kupuje nowe felgi.

Opony polecam te co mam czyli Dunlop 4D naprawde dobrze sie na nich jezdzi biorac pod uwage warunki ''wodne''

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam!

Zamierzam zakupić opony zimowe do mojego BMW 320D, jakie opony polecacie? Czy opłaca się kupić Run Flaty? Zamierzam felgę pozostawić tą która jest na lato i zmienić tylko oponę. Znalazłem wulkanizatora który za wymianę liczy 135pln co nie jest chyba wygórowaną stawką?

pzdr

Opublikowano

ja kupilem dunlppy 4D jestem zadowolony nie kupowalem runflatow tym bardziej ze dunlop oferuje dojazd z kolem za darmo po awarii kola;)

Wymienilem za 100 zl dokladnie kola z wywazeniem i przelozeniem.

Opublikowano

ul. Tyniecka ale wg mnie sporo serwisow chyba ma takie ceny...

Opony mialem miec wymienione w firmie w ktorej kupowalem opony ale byl wtedy taki ruch ze oczekiwanie pare dni...

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

dalej odczuwasz te wibracje ? Nowe opony maja to do siebie ze sie ukladaja na feldze... zreszta kazde po zdjeciu i zalozeniu beda chwile sie "docierac". Mozliwe ze po zalozeniu bylo wszystko ok , po 100-200km zaczol sie problem z drganiem. Nie powinno nic drgac wiec wroc w miejsce gdzie te opony wymieniales i powiedz o swoim problemie.

 

Wywazenie opony to nie wszystko , moze sie okazac ze Twoje opony sa dobrze wywazone ale tak siadly na feldze ze sa poprostu krzywe. Wywazyc mozna i kwadratowe kolo ... Dlatego jak wulkanizator jest kumaty to niech zwroci na to uwage, obroci opone i zobaczy jak sie zachowuje czy nie ma uwypuklen. Czasem konieczne jest obrocenie opony na feldze celem lepszego dopasowania a czasem poprostu... opona jest zle odlana, widuje sie to coraz czesciej (masowka) .Wtedy zostaje kwestia zamieszania oponami zeby te lepsiejsze z lepszych trafily na przod. BMW jest tu dosc niewygodne bo dyfer przenosi drgania na fotel i czasem moze mrowic dupke .

Opublikowano

Lepsze to raczej na tył bo inaczej będziesz go miał przed sobą. Kiedyś to się tak zakładało ale już jakiś czas temu nadeszło nowe i muszę przyznać ze w praktyce to się zgadza.

hektorrr u mnie na tych samych gumach wszystko ok. (Mam 18")

Opublikowano (edytowane)

Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem ...

Oczywista oczywistoscia jest ze lepsze w znaczeniu z lepszym bieznikiem/nowsze/lepszy model itp zaklada sie zawsze na TYL bezwzgledu na to gdzie ma auto naped. Natomiast ja pisalem o oponach ktore zle leza na feldze , sa zle odlane itp, czyli generalnie powoduja wibracje. ALe nie sa gorsze gatunkowo/bieznikowo ... A na przod musza trafic te ktore lepiej sie ulozyly z uwagi na "telepanie" i odczuwalne wibracje na kierownicy... Jak wibruje tyl to odczujesz to na fotelu(przypadlosc RWD) ale kolo kierownicy nie bedzie trzepac w rece.

Edytowane przez mmcv
Opublikowano
Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem ...

Oczywista oczywistoscia jest ze lepsze w znaczeniu z lepszym bieznikiem/nowsze/lepszy model itp zaklada sie zawsze na TYL bezwzgledu na to gdzie ma auto naped. Natomiast ja pisalem o oponach ktore zle leza na feldze , sa zle odlane itp, czyli generalnie powoduja wibracje. ALe nie sa gorsze gatunkowo/bieznikowo ... A na przod musza trafic te ktore lepiej sie ulozyly z uwagi na "telepanie" i odczuwalne wibracje na kierownicy... Jak wibruje tyl to odczujesz to na fotelu(przypadlosc RWD) ale kolo kierownicy nie bedzie trzepac w rece.

 

Niestety to jest od jakiegos czasu rozpowszechniany mit, ze zawsze lepsze opony na tyl. Ostatnio uczestniczylem w dwoch niezaleznych szkolach bezpiecznej jazdy i instruktorzy potwierdzali ze bardzo z takim przekonaniem walcza. Przynajmnjej jesli chodzi o przednionapedowki bo o tych rozmawialismy zawsze lepsze na przod. Twierdzili zeby nie dac sobie zamienic itd.

 

A w centrach oponiarskich w kazdym mowia co innego, ale przynajmniej w tych co bylem dominuje przekonanie ze lepsze na przod.

Podkreslam ze to dotyczy przedniego napedu, jak jest w przypadku tylnego nie wiem.

Opublikowano

Gumy sie ''ulozyly'' przejechalem 1000 km na nich i jest juz bdb.

Notabene jestem pod wrazeniem ich (i wsumie tez auta) zachowania na drodze.

Opublikowano
mam nadzieję, że nie zmieniacie samych opon, tylko całe koła?

A co jest złego w zmienianiu samych opon? :shock: A w temacie zdecydowanie polecam conti ts830P/ts850. Opony rewelacyjne.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Run Flat nie lubią zmian, taką informację uzyskałem w saloonie. Podobno po kilku zmianach potrafi z nich schodzić powietrze. Prawda czy mit?
17201351_1531754336834932_3241894237246117208_n.jpg?oh=52637f578bbb6c04fb758f53a709581c&oe=5928CFCF
Opublikowano
Run Flat nie lubią zmian, taką informację uzyskałem w saloonie. Podobno po kilku zmianach potrafi z nich schodzić powietrze. Prawda czy mit?

Mało mnie to interesuje prawdę mówiąc. Kto normalny jezdzi na tych samych oponach dłużej niż dwa sezony? Tak więc ponowne założenie opony jest co najwyżej jedno, a nie kilka.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Myślę że każdy normalny zmienia opony wtedy jak są zużyte do tego stopnia że nie dają mu poczucia komfortu i bezpieczeństwa. Więc dla różnych osób jest to różny etap i czas. A zużycie ja wiadomo zależy tez m.in od przebiegu, stylu jazdy.

No ale są i tacy "bardziej normalni" którzy robią to wg faz księżyca lub zauroczenia nową wersją bieżnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.