Skocz do zawartości

523i - kupiony bez katalizatora, chcę wstawić nowy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam forumowiczów,

 

kupiłem e39 523i 97r z wyciętym katalizatorem - dosyć mocno czuć spaliny i na przy postoju na światłach jest sporo białego dymu (który leci w inne furki, co jest dla mnie bardzo niekomfortowe) - zakładam że spowodowane to jest albo złym odczytem w sondzie lambda, albo samym brakiem katalizatora. Poza tym autko brzmi zbyt metalicznie, jest za głośne. Chciałbym przywrócić je do stanu z katalizatorem - stąd pytanie - gdzie w okolicach Poznania mógłbym to porządnie załatwić? Mieszkam tu zbyt krótko by znać mechaników, proszę o pomoc. : )

 

ps. proszę o wyrozumiałość, pierwszy post - napisałem go jak tylko dobrze umiem

Opublikowano

Biały dym to raczej nie od katalizatora, ale od wody - trochę może być w układzie wydechowym, ale może też pochodzić z nieszczelności układu chłodzenia. Sprawdź czy auto trzyma Ci poziom płynu chłodzącego i czy płynu nie czuć spalinami.

Możliwe też, że katalizator był nieprawidłowo usunięty i faktycznie sonda wariuje - to jednak powinno wyjść przynajmniej po podpięciu do kompa.

Metalicznie brzmi każde BMW (oczywiście kwestia jak bardzo :) ), a za głośność odpowiadają bardziej tłumiki i nieszczelności w wylocie niż katalizator (choć pewnie on też trochę).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Polecam Kolego własnego mechanika, ktorego diagnozy są bardzo trafne i naprawia w świetnej cenie, bardzo dobrze. Warsztat ma na smochowicach, przy ulicy Lęborskiej 15 i zajmuje się tylko BMW. Myślę, że jak powiesz, że to ode mnie, potraktuje Cię lepiej :cool2:. Warsztat ma pomiędzy 2 innymi warsztatami, których odrazu mówię, nie polecam. :wink: Daj znać na PW jak będziesz do niego jechał, wizytówkę z numerem mam gdzieś w samochodzie.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Biały dym to raczej nie od katalizatora, ale od wody - trochę może być w układzie wydechowym, ale może też pochodzić z nieszczelności układu chłodzenia. Sprawdź czy auto trzyma Ci poziom płynu chłodzącego i czy płynu nie czuć spalinami.

Możliwe też, że katalizator był nieprawidłowo usunięty i faktycznie sonda wariuje - to jednak powinno wyjść przynajmniej po podpięciu do kompa.

Metalicznie brzmi każde BMW (oczywiście kwestia jak bardzo :) ), a za głośność odpowiadają bardziej tłumiki i nieszczelności w wylocie niż katalizator (choć pewnie on też trochę).

 

Brakowało trochę w płynu chłodniczego, czy da się to potwierdzić u mechanika?

 

Polecam Kolego własnego mechanika

Dzięki wielkie, odezwałem się w PW.

Opublikowano

nie prawda, za glosnosc (ten metaliczny dzwiek) odpowiada wlasnie katalizator, jak jest wyciety to mozesz cuda robic z wydechem a nadal bedzie glosno, szczegolnie, ze wycinajac wstawiane sa zwykle rury, czesto slabo jest to zrobione, temat przerabiany w kilku BMW, po wycieciu kata juz nie bedzie jak z fabryki - niestety - sprawa nie warta swieczki dla tych paru groszy...

 

a jezeli chodzi o dym, to tez nie kat, tak jak kolega pisze wyzej to wilgoc,

napewno masz jeszcze LPG??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja przy okazji wymiany silnika zafundowałem sobie kompletny wydech z katami bo szlag mnie już trafiał od tego dźwięku.

Teraz jest cisza.

 

Warto to zrobić.

 

Ale biały dymek to zapewne wilgoć i on naadal będzie się ta tobą kręcił.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.