Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

od kilku dni obserwuje dziwne zachowanie samochodu przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu. dzieje sie to niezaleznie od biegu i obrotow. jak puszczam gaz, np. aby dojechac do auta przede mna auto leciutko sie dlawi, jak dodam lekko gaz, aby ciut podjechac, to tez sie pojawia dlawienie.

auto jezdzi na niemieckim paliwie i ma DPF.

czy ktos mial do czynienia z podobnymi objawami?

dzieki

bb

Opublikowano
Dławi, czy czuć jakby luz na układzie przeniesienia napędu? Można łatwo pomylić te dwa objawy.

 

a jak rozpoznac jednoznacznie te objawy? co jeszcze zauwazylem, to czasami szarpie przy ruszaniu, np. podczas korka na autostradzie, gdzie trzeba skokami podjezdzac, to auto szarpie i drzy. czy to moze oznaczac, ze sprzeglo i dwumasa sie konczy?

Opublikowano
Stań na jakimś parkingu, zaciągnij ręczny, wrzuć bieg i sprawdź, czy zacznie telepać budą - podobnie przy ruszaniu - objawy masz dość charakterystyczne dla padającego dwumasa :roll: Bardzo prawdopodobne, że się może kończyć właśnie.
Opublikowano

Ja osobiście spotkałem się jak do tej pory z dwoma objawami padającego dwumasa:

1. Telepanie na biegu jałowym oraz po wrzuceniu biegu i próbach delikatnego ruszania

2. Przy ruszaniu auto zachowywało się, jakby brakowało mu paliwa - "żabkowało" :D

Opublikowano
Ja osobiście spotkałem się jak do tej pory z dwoma objawami padającego dwumasa:

1. Telepanie na biegu jałowym oraz po wrzuceniu biegu i próbach delikatnego ruszania

2. Przy ruszaniu auto zachowywało się, jakby brakowało mu paliwa - "żabkowało" :D

 

do 1 - u mnie nie telepie na biegu jalowy, ale przy delikatnym ruszaniu auto nieprzyjemnie sie trzesie.

do 2 - takie dziwne skoki tez wykonuje...

 

kurna, tak z ciekawosci, drogi taki zestaw jest, bo domyslam sie, ze warto wymienic to ze sprzeglem...

Opublikowano
W całości najlepiej wymienić, ale kosztu niestety nie znam - objawy, które podałem doświadczyłem w A4, a nie BMW akurat, ale zasada podobna, o ile nie identyczna.
Opublikowano (edytowane)

Trochę przedobrzyłeś ale niech będzie.

http://chuck-norris-jokes.com/chuck.jpg.

Ps.zobacz jak wygląda dolot u mnie wyczyszczenie nagaru pomogło dół ożył nic nie szarpie ładnie trzyma moc 1500-2000 bez szarpnięć na 4,5 biegu

Edytowane przez billllly
Opublikowano
Ja wywaliłem CDV. Dla mnie jest znacznie lepiej przy ruszaniu i zmianie biegów. W nowym aucie przy małym przebiegu ten zawór sprawdza się ale z czasem ciężko wyczuć kiedy łapie sprzęgło. Po wymianie jest bardziej czytelne branie sprzęgła ale też bardziej hardcorowo :) Trzeba uważać żeby nie puszczać za szybko bo nie wybacza błędów i wyrywa do przodu...
Opublikowano

u mnie sprzeglo lapie dobrze, bez opoznien.

dzis rano sprawdzilem, problem przy ruszaniu oraz dlawienie, od ktorego zaczalem ten watek pojawia, pojawia sie na cieplym motorze (skakanie).

czy ten zaworek mozna wymienic na nowy?

Opublikowano
Zdemontuj i przeczyść. To tylko nakrętka, która posiada wewnątrz zwężkę spowalniająca przepływ cieczy (płynu hamulcowego). Później do odpowietrzenia sprzęgło, możesz od razu zmienić płyn hamulcowy aby już też to było z głowy na przyszłość.
  • 5 lat później...
Opublikowano

Mam podobne objawy... auto w hali garażowej stoi, więc latem jest chłodniejsze, zimą ciepłe, ruszam z poziomu -1 i na 1 nie widzę problemu, jak wrzucam 2 i obroty są poniżej 1500-1600 to auto się dławi.

To znaczy wciskam pedał gazu, puszczam sprzęgło i auto nie "ciągnie". Po zatrzymaniu na luzie jak wciskam gaz to między 1000-1500 obrotów telepie autem, po 2-3 minutach wszystko działa bez zarzutu.

Nie wyskakują mi żadne błędy, auto jest serwisowane, przegląd/olej co roku lub max. co 20 tys. Wcześniej zero objawów, wymieniałem tylko zużywające się części (klocki, tarcze, filtry, amorki, napinacz paska wieloklinowego z rolkami itd).

Nigdy nic nie szarpało, nie "szurał łańcuch", brak tunningu, DPF dosyć regularnie się oczyszcza bo mieszkam w Trójmieście i jazda obwodnicami pow. 100km/h pow kilkunastu minut to norma w każdym tygodniu. Tankuję ulepszonego diesla (na różnych stacjach).


Z (być może) istotnych informacji: chyba taka siateczka przy mocowaniu wydechu jest do wymiany i lekkie buczenie (jak w sportowym wydechu) słychać. Poczytałem o CDV, przepływce, ale jakoś nie bardzo mi to pasuje. Oczywiście w głowie panika - że dwumas do wymiany, ale może to zawór EGR zapchany? Co sądzicie?


PS. Jeśli to dwumas to z jakim kosztem się liczyć (części + robocizna)?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.