Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Od kilku miesięcy walczę z problemem błędów sond (2c6e, 2c6d). Obie zostały wymienione na nowe, a w INPIE i DISie dalej istnieje komunikat o konieczności ich wymiany...

Zauważyłem, że przepływomierz nie działał i pomyślałem, ze to on może być powodem problemów. Został wymieniony na nowy i dalej to samo - błędy sond.

Dziś wybrałem się w trasę, miałem wrażenie, że auto ma jakby parę koni mniej (na wyższych obrotach dostawało tak jakby kopa), ale może to tylko wrażenie było, bo całkiem dobrze się zbierało. zatrzymałem się na chwilę, i ku mojemu zdziwieniu pojawił się zupełnie nowy błąd - 2a59 - valvetronic leading sensor. Zrobiłem kolejne kilometry i wyskoczyły błędy sond.

Może to wszystko ma ze sobą związek? wcześniej błędu 2a59 w ogóle nie było, jedynie sondy.

 

Proszę o jakieś porady..

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Błąd 2A59 to prawdopodobnie czujnik wałka mimośrodowego do wymiany. Koszt ok 1049 zł. Kolega ma w e46 z silnikiem N42 ten sam błąd ale ze względu na koszt czujnika jeździ już tak ponad 2 miesiące. Auto jest lekko słabsze i pali ok 1 l/100km więcej bo nie działa valvetronic tylko "jedzie" na samej przepustnicy. Jak dojdziesz co to było daj znać, lekko go ten problem irytuje :mrgreen:
Krzysztof
Opublikowano
Odstawiłem auto do profesjonalisty, który naprawia tylko bmw i jest polecany na forum :) Gość ma niesamowitą wiedzę. Z reguły to motor valvetronica się sypie - 950 zł na bmw. Przegrzewa się i zacina. Ja sprawę rozwiązałem adaptacją valvetronica w DISie. Póki co błędów nie ma. Walczę z sondą za katalizatorem, bo ma opóźnioną reakcję. Ewidentnie słychać w wydechu wypadanie zapłonu. Pewnie niedopalone paliwo "pluje" na sondę i zaburza jej działanie. Cewki podmieniliśmy, ale to dalej nie to. Być może rozrząd się przestawił, co w tych silnikach ma często miejsce.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W N46 nie przedstawiał sie rozrzad tylko w N42. Kolega sprzedał swoją e46 więc sie nie dowiem co to było.
Krzysztof
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No jak się ślizg od łańcucha rozsypał to normalne że się mógł rozrząd przestawić. Jaki masz przebieg ??
Krzysztof
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ciekawe, ja w poprzedniej e90 z silnikiem N46 miałem ponad 208 tysięcy jak ja sprzedawalem i nic z rozrzadem sie nie działo więc teoria o 110 tys to lekka przesada
Krzysztof
  • 11 lat później...
Opublikowano

Odgrzewam temat. Hej prosiłbym o poradę bo widziałem że pisałes w temacie. Mam BMW e90 z silnikiem N46. Walczę z błędami sond 2C6E , 2C6D (sondy zestarzałe błąd ) Obie wymienione, przepływomierz wymieniony ,uszczelki wszystkie co można było bez skutku.  Co jakiś czas wywala te dwa błędy tylko i check. Raz pamiętam z ponad pół roku temu wyskoczyl błąd 2A59 ale po skasowaniu nie wrócił już. Teraz tylko te 2 wywala. Objawów nie zauważyłem oprócz zwiększonego poboru i to dosyć dużo paliwa. Masz jakiś pomysł co to może być ? Bo ja juz nie mam pomysłu. Byłem na stacji SKP zrobiłem analize spalin wyszło ,że kat zepsuty i mieszanka za uboga. Czy to może być przyczyną tych błędów ? A co może być przczyną za ubogiej mieszanki ? Prosiłbym o jakąs porade

428073195_2623812424432480_2066508307433705878_n.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.