Skocz do zawartości

e46 320d 136km problem z Webasto


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Kolejny problem w moim autku który mnie napotkał to nie działające webasto przyszły mrozy i nic się nie włącza :/ a co za tym idzie autko kosmicznie długo się nagrzewa...

ostatnio pokonałem 15km przy temp 7st. C zagrzało się tylko do 1/4.

Webasto które posiadam to thermo top c/z-d 45W, 5Kw.

Dziś podpiąłem pod inpę i tak :

Przy wejściu na activate i dalej matering pump rozpoczyna się 45sekundowy test (słychać cykanie i zapach ropy z okolic webasto)

po wciśnięciu ADDITIONAL HEATER ON nic się nie dzieje :/ webasto nie odpala

Dodatkowo przy kliknięciu additional heater off pokazuje się taki błąd:

http://zapodaj.net/d448b2cc584c6.jpg.html

Błędy z INPY:

http://zapodaj.net/4b208fca2cd59.jpg.htmll

i jeszcze dane z informacji:

http://zapodaj.net/e62d6d03ad793.jpg.html

Chciałem przerobić webasto z ogrzewania silnika na ogrzewanie postojowe ale narazie muszę uporać się z tym żeby wogóle startowało... szukałem na forum ale nie znalazłem nic konkretnego a już napewno nikogo kto miałby wszystkie trzy błędy naraz...

Jakieś propozycje co i jak sprawdzić?

z góry dzięki

Opublikowano

Jak sie tak dlugo nagrzewa to termostat do wymiany. Prawdopodobnie glowny.

Co do websto to pewnie Sterownik walniety. Jedz do jakiegos elektronika to Ci to zrobi.

Pozdrawiam:)

Opublikowano
dzięki a orientujecie się cenowo jak to wygląda? gdzieś czytałem że naprawa sterownika 150zl ale nie wiem czy to właśnie mnie dotyczy... Może ktoś ma kogoś sprawdzonego kogo by polecił? A jakiś domowy sposób na sprawdzenie? gdzieś czytałem żeby na krótko podpiąć +do pinu1 ale nie jestem pewny czy tak jest w każdym a nie chciałbym bardziej tego spaprać :D
Opublikowano

Nie mam pojecia kolego. Pewnie masz w swoim miescie jakiegos elektronika to daj do sprawdzenia.

Ja sam sie juz zabieram za naprawe swojego webasto pol roku:)

Opublikowano

Uruchamianie go na krotko nie ma sensu skoro masz bledy (jest juz zablokowane), po drugie blad z pompki bedzie powodowal przegrzewanie sie pieca z powodu braku obiegu plynu chlodzacego. Masz opcje podmienic sterownik od kogos i sprawdzenia, czy pozostale bledy beda rowniez generowane?

 

Mozesz rowniez sprawdzic pompke i wentylator miernikiem jesli masz troche wiedzy.

Opublikowano
Uruchamianie go na krotko nie ma sensu skoro masz bledy (jest juz zablokowane), po drugie blad z pompki bedzie powodowal przegrzewanie sie pieca z powodu braku obiegu plynu chlodzacego. Masz opcje podmienic sterownik od kogos i sprawdzenia, czy pozostale bledy beda rowniez generowane?

 

Mozesz rowniez sprawdzic pompke i wentylator miernikiem jesli masz troche wiedzy.

no niestety nie mam od kogo podmienić :/

A jak można sprawdzić tą pompkę i wentylator?

Opublikowano
Uruchamianie go na krotko nie ma sensu skoro masz bledy (jest juz zablokowane), po drugie blad z pompki bedzie powodowal przegrzewanie sie pieca z powodu braku obiegu plynu chlodzacego. Masz opcje podmienic sterownik od kogos i sprawdzenia, czy pozostale bledy beda rowniez generowane?

 

Mozesz rowniez sprawdzic pompke i wentylator miernikiem jesli masz troche wiedzy.

nie bedzie powodowało żadnego przegrzewania się pieca ... piec się nie włączy jeśli pompka jest niesprawna , włączy się jedynie wentylator komory i póxniej sekwencja startu zostanie przerwana ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
piec się nie włączy jeśli pompka jest niesprawna

 

 

U mnie mimo niesprawnej pompki udalo sie aktywowac piec za pomoca INPA - piec wylaczal sie z powody przegrzania po 2-3 minutach.

Opublikowano
Poniewaz gotowal sie plyn i czujnik temp. wskazywal 125 stopni C. - wiec piec musial wystartowac. Moze sa rozne wersje oprogramowania w sterowniku Webasto i niektore dopuszcza do odpalenia pieca mimio uwalonej pompki obiegowej (wczesniej mialem piec jako dogrzewacz, byc moze dlatego nie czekal na pompke poniewaz przystosowany jest do pracy podczas pracujacego silnika).
Opublikowano
A czy wlaczyles na zapłonie w pozycję 2 czyli z zalaczonym climatronikiem i temp na nim ustawiona na przynajmniej 25 stopni ponieważ inaczej nie otworzą sie zawory wody co doprowadzą właśnie do przegrzeaania sie wody w webasto ... Pompka mogła byc sprawna ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
własnie szukałem w zakładce tam gdzie jest miedzy innymi airbag i nie mogłem znalezc tylko widzę ze mam inna wersje inpy
Opublikowano

a nawiązując do mnie to jak? w sumie ja próbowałem na wyłączonym zapłonie później na włączonym a w końcu nawet na odpalonym silniku bo nigdzie nie znalazłem opisu na czym sprawdzać to webasto... może dlatego się zablokowało?... czy nie ma to nic wspólnego?

wracając do tematu zapomniałem wspomnieć że lewa strona webasto (patrząc od przodu samochodu zrobiła się lekko ciepła) nie wiem czy to znaczy że coś załapało czy nie ale może warto o tym wspomnieć

Opublikowano

Wczoraj postanowiłem odkręcić pokrywę aby zobaczyć jaki jest sterownik analog czy cyfrowy i wygląda na analog (wg mnie identyczny jak na stronie http://www.ogrzewaniepostojowe.net.pl/instalacja.php zdjęcia analogowych - 3zdjęcie.

Czy to możliwe że mam analogowy?

Co dziwne po złożeniu pokrywy i ponownym włożeniu wtyczek webasto się odezwało tzn przy otwarciu drzwi czy ręcznie czy przez pilot uruchamia się na chwilę tak jakby dmuchawa chwilowo zniknął błąd k-bus zastąpił go natomiast błąd chyba świec coś tam glow (niestety usunąłem i już nie powrócił) jednak po wykonaniu testów pompki itd ponownie mam 3błędy o których wspominałem wcześniej a to dmuchanie po otwarciu drzwi zanikło.

Teraz pytanko gdyż w większości postów które przeczytałem to owe uruchamianie się wentylatora to wina martwej płytki sterującej jednak znalazłem też post w którym ktoś pisał że był w aso bmw i powiedzieli mu że tak ma być... więc jak to w końcu jest? Przy jakich temperaturach można testować to ustrojstwo niektórzy podają że mniej niż 16stopni C a inni twierdzą że włącza się poniżej 5.

Opublikowano

zapewniam Cię że jeśli jest to ori webasto bmw masz sterownik cyfrowy , po spełnieniu odpowiednich warunków plus kodowaniu może pracować jako analog czyli załączy się po podaniu +12 V ...ale nie jest analogiem ponieważ jeśli wyjmiesz go z auta to już go w ten sposób nie odpalisz , analog owszem...

wymień lub napraw sterownik bo to ewidentnie jego wina ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
zapewniam Cię że jeśli jest to ori webasto bmw masz sterownik cyfrowy , po spełnieniu odpowiednich warunków plus kodowaniu może pracować jako analog czyli załączy się po podaniu +12 V ...ale nie jest analogiem ponieważ jeśli wyjmiesz go z auta to już go w ten sposób nie odpalisz , analog owszem...

wymień lub napraw sterownik bo to ewidentnie jego wina ...

Właśnie dlatego wolałem zapytać gdzieś widziałem że ktoś się z Tobą przekomażał że jest analogowy a ostatecznie wyszło że miałeś rację, jeszcze tylko jedno pytanko czy po wyjęciu płytki można poruszać się autem? i jak ją wyciągnąć, przyznam że miałem dylemat ponieważ po odkręceniu tych czterech śrub ściągnąłem tylko górną pokrywę a żeby wyciągnąć płytkę trzeba jeszcze coś zrobić z tą środkową pokrywką która zasłania pozostałe wtyki jak ona jest osadzona kolego?

Opublikowano

ściągasz pokrywkę od płytki i odkręcasz samą płytkę która jest przymocowana rówiez czujnikiem temperatury który musisz też odkręcić uwaząj aby go nie urwać ...

może jeździć bez płytki poprostu odłącz webasto od wtyczek ...

jak jest uszkodzona płytka to nie zwracaj uwagi na błędy pozostałych komponentów webasto bo po naprawie sterownika moga okazać się sprawne ...

to auto ze sprawnym dogrzewaczem w zimie przy -10 C powinno nagrzać się do wskazówki w pinie w ciągu ok 3 km ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Ok. Wielkie dzięki zobaczę to jeszcze dziś choć byłem przekonany że ten środek też trzyma mi tą płytkę.

Jak naprawię płytkę to pochwalę się dla potomnych.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Zaniepokoila mnie jedna rzecz. Zrobilem samochodem ponad 10 km. Temp. plynu chlodzacego wynosila 87 stopni a webasto caly czas pracowalo (pompka paliwa). Czy piec nie powinien sie wygasic po nagrzaniu silnika? Nie chcialbym, zeby sie okazalo, ze jezdze non stop z odpalonym piecem....
  • 3 lata później...
Opublikowano

Nawet nie wiedziałem że już tak długo mam moją Bunię :)ale temat powrócił... sterownik w końcu naprawiony piec odpala w INPIE ale się przegrzewa i wyłącza, czytając mądre rady kolegi TC jutro sprawdzę czy po ustawieniu na climatroniku 25C nadal tak będzie (pompka wymieniona). I tu mam pytanie jak zakodować NCS-em z podgrzewacza na ogrzewanie postojowe?

niby proste ale nie wykrywa mi modułu IKE i nie mogę zmienić standheizung na activ IHKA też nie mam - jest tylko IHK i zgadza się tylko jedno a mianowicie ZUSATZWASSERPUMPE

nicht_aktiv

tak wygląda mój TRC z IHK:

  • MIN_WT_SOLLWERT
    nicht_aktiv
    HECKSCHEIBE_HEIZZEIT
    verlaengert
    UEBERLAUFSTEPS_BEI_100%
    nicht_aktiv
    TAKTUNG_HHS
    aktiv
    UEBERLAUFSCHRITTE_BEI_0
    nicht_aktiv
    DISPLAY
    anzeige_32_grad
    AUTO_LED_GEBL_MANUELL
    nicht_aktiv
    AUTO_LED/SCHRIFTZUG
    nicht_aktiv
    KENNFELDKUEHLUNG
    nicht_aktiv
    KLIMATASTE_SPERREN
    nicht_aktiv
    LDA_BEI_VERBRAUCHER
    nicht_aktiv
    LDA_BEI_UNTERSPANNUNG
    nicht_aktiv
    DISPLAYANZEIGE_HIGH
    nicht_aktiv
    DISPLAYANZEIGE_LOW
    nicht_aktiv
    KENNLINIE_WAERMETAUSCHER
    nicht_aktiv
    DISPLAY_GEBLAESRAHMEN
    nicht_aktiv
    AUSSENTEMP_ABH_GEBL_ANH_1
    nicht_aktiv
    AUSSENTEMP_ABH_GEBL_ANH_2
    nicht_aktiv
    AUSSENTEMP_ABH_GEBL_ANH_3
    nicht_aktiv
    AUSSENTEMP_ABH_GEBL_ANH_4
    nicht_aktiv
    LUFTVER_AUT_B_ZUEND_EIN_1
    nicht_aktiv
    TAKTEN_HIGH_LOW_ANZEIGE_1
    nicht_aktiv
    LUFTVER_AUT_B_ZUEND_EIN_2
    nicht_aktiv
    TAKTEN_HIGH_LOW_ANZEIGE_2
    nicht_aktiv
    LUFTVER_AUT_B_ZUEND_EIN_3
    nicht_aktiv
    TAKTEN_HIGH_LOW_ANZEIGE_3
    nicht_aktiv
    LUFTVER_AUT_B_ZUEND_EIN_4
    nicht_aktiv
    TAKTEN_HIGH_LOW_ANZEIGE_4
    nicht_aktiv
    GEBLAESEKORREKTUR_1
    nicht_aktiv
    GEBLAESEBALKEN_AUT_MOD_1
    aktiv
    BELUEFTUNGSKLAPPE_OEFF_1
    aktiv
    KLAPPEN_OEFFNEN_1
    nicht_aktiv
    SOLLWERT_KORREKTUR_1
    nicht_aktiv
    KLIMABETR_BEI_ZUEND_EIN_1
    nicht_aktiv
    GEBL_AUT_B_ZUEND_EIN_1
    nicht_aktiv
    GEBLAESEKORREKTUR_2
    nicht_aktiv
    GEBLAESEBALKEN_AUT_MOD_2
    aktiv
    BELUEFTUNGSKLAPPE_OEFF_2
    aktiv
    KLAPPEN_OEFFNEN_2
    nicht_aktiv
    SOLLWERT_KORREKTUR_2
    nicht_aktiv
    KLIMABETR_BEI_ZUEND_EIN_2
    nicht_aktiv
    GEBL_AUT_B_ZUEND_EIN_2
    nicht_aktiv
    GEBLAESEKORREKTUR_3
    nicht_aktiv
    GEBLAESEBALKEN_AUT_MOD_3
    aktiv
    BELUEFTUNGSKLAPPE_OEFF_3
    aktiv
    KLAPPEN_OEFFNEN_3
    nicht_aktiv
    SOLLWERT_KORREKTUR_3
    nicht_aktiv
    KLIMABETR_BEI_ZUEND_EIN_3
    nicht_aktiv
    GEBL_AUT_B_ZUEND_EIN_3
    nicht_aktiv
    GEBLAESEKORREKTUR_4
    nicht_aktiv
    GEBLAESEBALKEN_AUT_MOD_4
    aktiv
    BELUEFTUNGSKLAPPE_OEFF_4
    aktiv
    KLAPPEN_OEFFNEN_4
    nicht_aktiv
    SOLLWERT_KORREKTUR_4
    nicht_aktiv
    KLIMABETR_BEI_ZUEND_EIN_4
    nicht_aktiv
    GEBL_AUT_B_ZUEND_EIN_4
    nicht_aktiv
    ZUHEIZER
    k_bus
    AUTOM_UMLUFT_CONTROL
    nicht_aktiv
    UMLUFT_MEMORY
    nicht_aktiv
    ZUHEIZ_RELAIS
    nicht_aktiv
    BORDMONITOR
    nicht_aktiv
    ZYLINDER_ZAHL
    4_zylinder
    MOTOR_ART
    diesel
    GEREGELTER_KOMPRESSOR
    nicht_aktiv
    SOLARSENSOR
    nicht_aktiv
    SOLARSENSOR_GEBL_BALKEN
    nicht_aktiv
    ZUSATZWASSERPUMPE
    nicht_aktiv
    EL_DURCHLAUFERHITZER
    nicht_aktiv
    FUSSRAUMKLAPPE_SCHLIES_1
    nicht_aktiv
    ENTFROSTKLAPPE_SCHLIES_1
    nicht_aktiv
    KENNLINIE_AUTO_GEBLAESE_1
    nicht_aktiv
    FUSSRAUMKLAPPE_SCHLIES_2
    nicht_aktiv
    ENTFROSTKLAPPE_SCHLIES_2
    nicht_aktiv
    KENNLINIE_AUTO_GEBLAESE_2
    nicht_aktiv
    FUSSRAUMKLAPPE_SCHLIES_3
    nicht_aktiv
    ENTFROSTKLAPPE_SCHLIES_3
    nicht_aktiv
    KENNLINIE_AUTO_GEBLAESE_3
    nicht_aktiv
    FUSSRAUMKLAPPE_SCHLIES_4
    nicht_aktiv
    ENTFROSTKLAPPE_SCHLIES_4
    nicht_aktiv
    KENNLINIE_AUTO_GEBLAESE_4
    nicht_aktiv
    EINSCHALTSCHW_AUTO_UMLUFT
    wert_01
    AUSSCHALTSCHW_AUTO_UMLUFT
    wert_01
    AUTO_UMLUFT_ZEIT
    wert_01
    ZUHEIZER_ELEKTR_BUS_EIN
    wert_01
    ZUHEIZER_ELEKTR_BUS_AUS
    wert_01
    ZUHEIZER_ELEKTR_LTG_EIN
    wert_01
    ZUHEIZER_ELEKTR_LTG_AUS
    wert_01
    TEMPERATUR_EINHEIT
    grad_c

czemu mam zuheizer? czy to jego trzeba zmienić czy coś jest nie tak?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.