Skocz do zawartości

320d 150KM kontrolka DDE brak mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Wracałem dzisiaj z Wa-wy do siebie do domu i w trakcie jazdy zaświeciła mi się kontrolka DDE.

Od kiedy zaświeciła mi się ta kontrolka samochód praktycznie w ogóle nie ma przyspieszenia.

Nie dusi się natomiast przy wciskaniu pedału od gazu nawet do podłogi samochód się muli...

Chciałbym się zapytać na wstępie bez podpinania do komputera co to może być?

 

Z góry dziękuję za wszystkie rzeczowe odpowiedzi.

Opublikowano
Kontrolka pokazała że coś z silnikiem nie tak i ze wchodzi tryb awaryjny, najczęstszy przypadek to problem z ciśnienie powietrza. Bez podłączenia pod koma to wróżenie z fusów.
Opublikowano

Ok, rozumiem.

Dzięki za wasze odpowiedzi. Z tego co tu piszecie to ta kontrolka to takie Check Engine w innych samochodach tak?

No nic będę musiał się udać gdzieś na zczytanie błędu. Aczkolwiek jak samochód trochę postał po podróży i wsiadłem do niego ponownie, kontrolka po przejechaniu 100m zgasła i moc tak jakby wróciła.

Opublikowano

Tak jak kolega wyżej powiedział. Masz problem w przeładowującą turbiną, albo co wydaje mi się bardziej prawdopodobne w cinieniem w układzie paliwowym.

Być może filtr się zapycha, może zamarzająca woda w filtrze go chwilowo przytkała. Może też być problem z czujnikiem cisnienia na szynie CR.

Bez podpięcia pod kompa nie dowiesz się.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

A więc wracam do tematu.

Pojechałem i podpiąłem pod kompa swoją BMkę i pokazało mi 3 błędy, pierwsze 2. to świece żarowe odpowiednio na 2 i 3 cylindrze (co jest chyba mniej istotne w tej sprawie) natomiast 3. błąd to zawór regulacji dawki/zawór regulacji ciśnienia. Byłem u mechanika z tym ale wcześniej jeszcze miałem problem z pękniętą rurą doładowania powietrza od intercooler`a do EGR. Mechanik powiedział mi że najpierw trzeba uszczelnić cały układ doładowania powietrza, no i to zrobił (podobno). No i jak to zrobił to autko zaczęło mocno kopcić i powiedział mi że to wina pozostałości oleju po nieszczelnym układzie i będzie tak delikatnie kopcił do puki nie przeczyści układu (przejechać ok. 300-400km). Natomiast teraz zamiast lepiej, to zaczyna kopcić coraz mocniej i wyrzuca czarny dym przy dodawaniu gazu. Moje pytanie jest takie czy to jest wina tego zaworu regulacji dawki czy to nadal jakaś nieszczelność na układzie doładowania powietrza czy może coś jeszcze innego... ? A i teraz przy przyspieszaniu słyszę takie dziwne stukanie co wcześniej nie miało miejsca.

Z góry dzięki za wszelkie informacje na temat.

Opublikowano

Kolego jedź do tego mechanika i mu powiedz ze nie przestało to po pierwsze, po drugie wymieniałeś filtr paliwa ?

Kolejna sprawa to mógł ci paść albo raczej pada ci regulator lub czujnik ciśnienia na szynie CR. Warto to podmienić i sprawdzić czy problem ustępuje.

 

AAAA za duży dym czarny to problem z duża ilością paliwa lub z słabą ilością powietrza, może to być tez problem z EGR.

Opublikowano

Dzięki bardzo za odpowiedź. A odpowiadając na Twoje pytanie filtr paliwa już wymieniałem i nie na jakąś tanią podróbkę tylko oryginalny MANN. A co do mechanika to właśnie na jutro się umówiłem, ponownie podpiąć pod komputer. Tylko że przy okazji chciałem się dopytać żeby nie być zielonym w temacie i żeby mi w razie co jakiegoś kitu nie wciskał. Bo np. słyszałem od powiedzmy "rodzinnego" mechanika że warto by było sprawdzić wtryski na przelewach bo może lać któryś ze wtrysków i wtedy może być metaliczny podźwięk przy energicznym przyspieszaniu.

Jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to byłbym wdzięczy za jakiekolwiek informacje. A ja najwyżej jutro jeszcze dopiszę co mi powiedział mechanik.

Opublikowano

Wtryski zawsze warto sprawdzić ale nie trzeba od razu przelewów robić tylko w inpa lub dis można sprawdzić korekty i zobaczyć czy któryś wtrysk leje czy nie.

Niech mechanior z czyta kody błędów i podasz je tutaj to coś ci powiemy.

Opublikowano

Mechanior zamiast uszczelnić układ zasilania w powietrze to go rozszczelnił .

Teraz turbo dmucha pod maskę a przepływka nadal mierzy .

Efekt dużo paliwa mało powietrza i widoczne pięknie cząstki stałe.

 

Podłącz kompa sprawdź doładowanie i korelacje zmierzonego ciśnienia w kolektorze z zmierzoną masą powietrza przez przepływomierz .

 

Przekonasz się że masa zmierzona jest spora a ciśnienie małe. :mrgreen:

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.