Skocz do zawartości

BMW E46 Problem z ksenonem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam ori ksenon w swojej BMW z 2004 roku. Silnik 2.0 Diesel o mocy 150 kucyków.

Jest z nim niestety dość poważny problem. Światła są strasznie słabe, drogi nic a nic nie oświetla. Klosze były polerowane, w minimalnym stopniu się polepszyło. Ale chyba nie takiego efektu oczekiwałem po ksenonie - już lepiej drogę oświetlają mi halogeny niż ori ksenon.

Zauwazyłem na górnej części klosza (przy zaczepach) brązową maźgę (czy jak to nazwac) jakby od gorąca. Żarniki są nowe - poprawy nie ma. Żarniki ori PHILIPS.

Tutaj moje pytanie. Co może być z tymi lampami że tak słabo świecą?

Proszę o rzetelne i jak najbardziej rozwinięte odpowiedzi - ciężko jeździć ciągle na halogenach

Dziękuję za pomoc. Pozdrawiam!

Opublikowano
sprawdź poziomowanie może lampy świecą w dół cały czas. Podjedź do ściany i podnieś przód/tył po prawej stronie auta i zobacz jak zmieniły się ustawienia świateł. Ewentualnie podjedź do stacji kontroli pojazdów tam sprawdza specjalnym urządzeniem.

Darmowa diagnostyka, programowanie - Nowy Sącz i okolice, kontakt PW


Moja galeria: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=173808


BMW E46 320Cd CR EU4 Coupe

Scania 124l 420KM

Opublikowano
Tak jak kolega mówi. Najlepiej podjedź pod ściane, wyłącz i włącz światła, powinny się podnieść, jeden z kolegów na forum miał taki przypadek i po odkryciu usterki doskonale widzi drogę przed sobą :)
Blachary Mam Was
Opublikowano
nie koniecznie może być to awaria silniczków czy też mechanizmu w samych lampach, jeżeli lampy przechodzą pomyślnie test silniczków (po odpaleniu i włączeniu świateł powinny wykonać ruch góra dół) to wina może leżeć po czujnikach od samopoziomowania. Umiejscowione one na prawych wahaczach z przodu i z tyłu pojazdu. Opisany przezemnie test pozwoli na sprawdzenie silniczków i mechanizmu jak i czujników.

Darmowa diagnostyka, programowanie - Nowy Sącz i okolice, kontakt PW


Moja galeria: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=173808


BMW E46 320Cd CR EU4 Coupe

Scania 124l 420KM

Opublikowano

czujniki są ok - widać przy załączeniu świateł ich ruch góra/dół. Ręczne ustawienie świateł też jest ok - było to robione właśnie na stacji diagnostycznej.

Gdzieś w internecie kiedyś wyczytałem że są dwa modele lamp - ZKW i AL (chyba) i któreś miały wadę - wypalał się jakiś odbłyśnik czy coś. Podejrzewam że właśnie ta ciemno brązowa smuga na kloszu to moze byc efekt wypalenia odbłyśnika.

 

Dodam że gdy spojrzy się na soczewkę to widać smugi na samej soczewkę ale od środka. Czy idzie rozmontować na części pierwsze takową lampę? bo dojście tam jest strasznie ciężkie, nawet jeśli chodzi o wymianę żarnika. Wszystko zabudowane jest i trudny dostęp.

Proszę o pomoc. dziękuję z góry

Opublikowano

Jezeli masz ZKW to raczej napewno wypalone odblysniki. Ostatnio jechalem z narzeczona po zmroku w deszczu i sie mnie spytala czy mam wlaczone swiatla, wjechala mi na ambicje nie powiem i nastepnego dnia tj. dzisiaj rozebralem lampy zeby je wyczyscic :mrgreen: myslalem ze majac lampy boscha nie ujrze wypalonych odblysnikow...a jednak sie przeliczylem(fotka strzelona na szybko):

http://img5.imageshack.us/img5/7694/img20121028140446.jpg

jak widac nad sama zarowka jest dosc pokazna plama...swiatla pobocza oswietlaja idealnie, ale juz przed samym samochodem jest licho (wlasnie ta plama ma byc za to odpowiedzialna..)

 

lampy szybciutko zlozylem (nawet ich nie czyszcilem bo to bezsensu), wlozylem do auta, pojechalem do domu i jakos na dniach wybieram sie do zakladu wykonujacego regeneracje. jedno dobre ze mam metalowe odblysniki to efekt powinien wytrzymac nastepne kilka lat(?). szkoda tylko ze teraz jest dosc zimno i polamanie uchwytow lampy to nie problem, z ktorymi i tak u mnie w aucie jest krucho... :mad2:

 

a tak wyglada ZKW:

http://www.auto-electronic.net/xenonprojector/Danaged-E46-ZKW-Bi-xenon-projector-Reflect-Bowl.jpg

i on jest chyba wykonany z jakiegos plastiku a nie z metalu i PONOC nie warto ich regenerowac. Czytalem na innym forum ze kolega je zregenerowal i po 6 miesiacach 'chrom' zszedl...

 

tak wiec koledzy i kolezanki, kontrolowac odblysniki bo w lampach boscha tez sie wypalaja odblysniki (w koncu maja juz po kilka/kilkanascie lat...)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na lewym (strona kierowcy) z lewej strony na dole, a prawym (strona pasażera) z prawej strony na dole. Tak jak kolega napisał przy nerkach.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano (edytowane)

A wiec, zrobilo sie troche cieplej u mnie na pomorzu, postanowilem wiec rozebrac obydwa reflektory zeby wyciagnac soczewki i dac do regeneracji. jak sie okazalo jedna z soczewek byla tylko ufajdana wszystkim czym sie dalo, po wyczyszczeniu jest idealna i od razu widac znaczna poprawe na drodze :mrgreen: nie zrobilem fotki bo szybko skladalem spowrotem :norty: natomiast drugi to istna padaczka. ponizej zdjecia:

http://img836.imageshack.us/img836/3300/img20121104164339.jpg

http://img528.imageshack.us/img528/4033/img20121104164946.jpg

http://img826.imageshack.us/img826/2221/img20121104164951.jpg

 

i tak to wyglada.. soczewka ta najlepiej oswietlala pobocze natomiast przed autem licho strasznie :mad2: jutro prawdopodobnie bede mial juz zregenerowana soczewke to wstawie fotke jak wyglada po renowacji.

ps. odblysniki sa metalowe, lampy sa firmy AL automotive (czy jakos tak) natomiast klosz ma napis bosch. tak wiec nie tylko zkw sie wypalaja niestety ale moje lampy maja 12 lat :roll:

 

pozdrawiam!

 

EDIT: Panowie, po przypatrzeniu siemoim palnikom xenonowym, obydwa to philips, stwierdzilem ze jeden z nich to podroba. przypomnialo mi sie ze ktos kiedys na tym forum wrzucil filmik jak rozroznic podrobe (

) na tej podstawie odroznilem palnik oryginalny z podrobka. palnik podrobiony byl w soczewce PRZEPALONEJ, oryginalny zarnik philipsa byl w soczewce ktora jest idealna. moze to przypadek a moze nie... ale informuje o takim fakcie :cool2: Edytowane przez exeq
Opublikowano

Hm, myslalem ze wiecej ludzi sie wypowie w temacie no ale coz.

tak jak mowilem zalaczam zdjecie soczewki po regeneracji i jak to swieci w dzien:

http://img3.imageshack.us/img3/8756/img20121105120601.jpg

http://img221.imageshack.us/img221/2844/img20121105132501.jpg

 

przy okazji podrobke philipsa podmienilem na oryginalny palnik philipsa d2s 4300k za 110zl (znizki :mrgreen: ) i efekt poki co jest piorunujacy, czekam az sie sciemni :8)

Opublikowano
tak koledzy za wszystko winny jest odblysnik. u mnie tak samo. cieplo z zarowki ktore unosi sie do gory musi gdzies uciec - pierwsze po garach dostaje odblysnik i tym sposobem sie wypala. pozniej sama soczewka ktora sie strasznie brudzi. regeneracja koszt 450 zł. moge dac namiary na dobrego fachowca z okolic kosciana. czas pracy 3h polecam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.