Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
ja zauazylem ostatnio ze drgania wystepują u mnie tylo na gazie na postoju jest to dosc odczuwalne ale jak przlacze na benzyne problem znika, czyzby zle ustawiony gaz(sekwencja)??
  • Odpowiedzi 72
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
u mnie jest to samo:) wskazowka obrotonierza nie drga, silnik wpada czasem w lekkie drgania. moj kolega w E32 730i mial identycznie, widze ze to przypadlosc na wieksza skale.

pozdrawiam

qba_m

Opublikowano
Niestety drgania są draństwem które ciężko wyeliminować. Moje BMW jezdziło dobrze w PL przez rok, później delikatne dragnia silnika aż do dosyć mocnych drgań teraz :( Mechanior chce mi wymieniać pierścienie, docierać zawory itp. Hmmm. Chyba daruje sobie taką kosztowną zabawę. Obstawiałbym raczej na lewe powietrze w kolektorze ssącym lub układ zapłonowy (kable, kopułka itp.) Dołączam się do oczekujących na konkretną odpowiedź co to jest przyczyną nieregularnych drgań silnika!!
Opublikowano

w pierwszym poscie byla mowa o dziurawym wydecu czy cos takiego. Wydech to powazna sprawa, czesto niedoceniana. Kazdy element wydechu ma wlasna charakterystyke. Przez jeden kawalek rury powietrze przelatuje idealnie, przez inny kawalek z zakretami, trojnikami, przeplyw jest turbulentny. Jeszcze gdzies po drodze jest kat, tlumik posredni, łącznik elastyczny, tlumik koncowy. Kazde z tych miejsc ma wlasny opor dla spalin. Nieszczelnosci lub wymiany fabrycznych tlumikow (sprawnych) na jakies bazarowe buczydla moga wysoce skomplikowac plynnosc przeplywu gazow spalinowych i tym samym zle wplynac na osiagi auta.

 

Warto sprawdzic wydech, caly, z katem

pozdrawiam

t.

Opublikowano

Podpinam się pod temat. U mnie też lekko drga na wolnych obrotach, obrotomierz stoi w miejscu. przyznam się, że mam troche dziurawy ostatni tłumik. Ale wydaja mi się że pół roku temu wogóle nie drgał. Przyczyn jeszcze nie szukałem. Zacznę najpierw od wymiany tłumika.

Może to wina poduszek trzymających silnik, te elementy też się przecież zużywają, nikt o tym jeszcze nie pisał. Ja bym zaczął sprawdzanie od tego elementu.

 

Pozdrawiam

http://ziomal.resmoto.com - Strefa BMW serii 3.
Opublikowano
ja nie twierdze, ze winny jest wydech. Tylko chcialem zwrocic uwage, ze wiekszosc aut po przejechaniu 150, 200 kkm zaczyna miec powazne problemy z wydechem. I juz wtedy nikt nie montuje oryginalow tylko zamienniki. A one bywaja roznej masci i mniej lub bardziej pasuja do danego auta (raczej mniej). Warto po prostu o tym pamietac

pozdrawiam

t.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

mi też chyba drży ....

co jakiś czas odczuwam drgania na pedale wsiśniętego sprzęgła

jest to delikatne i nie wiem czy o ty mowa czy mówicie o czymś poważniejszym ?!?!?

 

pozdrowienia :arrow:

Opublikowano
ja na pedale sprzegla nic nie czuje u mnie na postoju i to tylko na gazie czuc ze letko drga karoserja bo czuc to na fotelu
Opublikowano
Drodzy Koledzy.Po pierwsze to: OBSESJA,po drugie: ja miałem takie falowania,drgania itd.co prawda w m43 1,6 ale.....kombinowałem z komputerem,parownikiem od lpg,lewym powietrzem i nic, w końcu zdjąłem wtyczke z przepływki i przegoniłem 50kilometrow bunie na maksa z odłączonym czujnikiem i na benzynie i POMOGŁO! Drgania i falowania zniknęły,sporadycznie jak mam końcówkę lpg w zbiorniku do zafaluje ale to wszystko.o tej metodzie usłyszałem od znajomego mechaniora,może i wam pomoże.pozdro
Opublikowano

powiem ci kolego z tą OBSESJĄ to masz chyba racje.....czytam codziennie posty i probuje na sile cos znalesc nie tak w aucie :duh:

strasznie jestem teraz przewrazliwiony :cry2:

pozdrawiam kolegow OBSESMANÓW

Opublikowano
ja zauazylem ostatnio ze drgania wystepują u mnie tylo na gazie na postoju jest to dosc odczuwalne ale jak przlacze na benzyne problem znika, czyzby zle ustawiony gaz(sekwencja)??

Takie drgania na sekwencji mogą być spowodowane:

-brudnymi filterkami przede wszystkim fazy lotnej,

-zacierającymi się lub brudnymi wtryskiwaczami LPG,

-olejem zalegającym w parowniku,

-źle wyregulowanymi obrotami jałowymi (offset)

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
Hej. No z tego co wiem to takie drgania silnika moga byc spowodowane łapaniem lewego powietrza, moze przewody sa gdzies pekniete. Ja bym zrobil tescik. Wlaczyl silnik i pocisnal troche przewody gumowe (szczegolnie ten od przeplywki do kolektora) i jak zacznie bardziej sie trzasc to bedzie jasne.
Opublikowano

mówimy o falowaniu obrotów silnika czy jego drżeniu albo jednym i drugim

 

u mnie potrzęsie i przestnie, potzręsie i przestanie ....tak co jakieś 5sek. I z tego co kojarzę przy przejściu ze stanu drżenia w stabilny rosną na chwilę minimalnie obroty do jakiegoś 1000/min

 

pozdrowienia :arrow:

Opublikowano

Dodam że też mam obsesje drgania silnika na wolnych obrotach,ale gdybym miał takie drgania jak Honzik 1976 to dostałbym chyba palpitacji.

Tak poważnie jest bardzo drażniący problem,najlepiej (według mnie) sprawdza się drgania otwierając szeroko przednie drzwi i obserwując nawolnych obrotach-tylko silnik dobrze rozgrzany,obroty około 600.

Mój problem z obrotami jest prawie identyczny jak u bleumannis ,też na sekwencji (brc sequent),chociaż na benzynie też odczuwam bardzo delikatne zachwiania pracy silnika, ale tego już bym się nie czepiał.Może to jednak mieć wpływ na prace na gazie bo instalka gazowa korzysta z ustawień komputera benzyny.

Sprawdzałem ciśnienie na cylindrach i mam od 13 do 13,5 (ciepły silnik)to raczej dobrze jak na prawie 200tyś przejechane.

Będe wymieniał niedługo sonde,później do gazowników na kalibracje jak sie poprawi dam znać.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ja to mam szcczęście ,kupiłem nową sonde i zadowolony zabieram się do wymiany a tu :jawdrop:

nie ma co wymieniać !!!

z tego co widze cały układ wydechowy jest jakby fabryczny,znaczki bmw na tłumnikach a sondy nigdzie niema

silnik M50 2litrowy z katalizatorem może być bez sondy L ?

Opublikowano

witam , ostatnio tez mnie to meczylo ale dzis dokonalem "malego przelomu"

Zdjalem rure laczaca przeplywomierz z przepustnica i zobaczylem sparciala i popekana guma w miejscu polaczen z dwoma wychodzacymi wezami , jednego od silnika krokowego , a drugiego od odmy. wzialem tasme samowulkanizujaca i okrecilem te pekniecia grubo. Po zalozeniu silnik zaczal trzymac 750 - 800 obrotow ,a nie jak 600 wczesniej i silnik przestal drgac. :shock:

wniosek: najpierw sprawdzic szczelnosc dolotu a potem szukac dalej, ja musze i tak kupic nowa gume zeby bylo wszystko ok.

Była E34 M50 2.5 24v :) czerwona

Była Lancia Lybra 2.4 jtd SW lx 2000

Jest Citroen c5 2.2 hdi 2001 exclusive

Jest E34 524 td 1991

1997 YZF 750R (4hd)- sold- nastepny sezon juz hayabusa

http://img244.echo.cx/img244/9103/podavatar6bx.jpg

Opublikowano
Panowie z moich doswiadaczen proponuje wiechac na analizator spalin, sonde w rure, poluzowac czujnik połozenia przepustnicy i dobrac kąt tego czujnika do najlepszych wartosci na wykresie na analizatoze. Mi to pomogło. Ten czujnik to zwykły potencjometr i poprostu sie wyciera jego sciezka.
Opublikowano

ma ktos pomysl gdzie to zrobic w Krakowie bo ja jakos nie widzialem jeszcze warsztatu z prawdziwego zdarzenia z jakąms analizą spalin....

nawet dzis chcialem wymienic sonde to sie mechanik zdziwil i nie wiedzial jak

a wystarczy kable połaczyc.....

nie mam juz do nich sily

a drgania jak mam tak mam ale tylko na sekwencji :modlitwa:

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

tak sobie myślę... a może poduszki na silniku, lub skrzyni już swoje przeżyły

-też bym wziął to pod uwagę.

Pozdrawiam :dance:

Opublikowano

czekaj cierpliwie razem z kolegą z forum jedziemy do mechaniora tylko ze ja w wtorek a on w srode......

damy na pewno znac co i jak.......

Opublikowano
nie dodalem ze u mnie drgania sa dopiero jak silnik si enagrzeje, na zimnym silniku nie drga i pracuje rowno, czyli moze to rzeczywiscie jakies lewe powietrze
Opublikowano

ok,wiec odebralem autko od mechaniora no i.........

silnik cyka jak nowy.......

gumy dwie od przepływki wygladały na dobre byly zle

jeden to jakis wezyk ale nie wiem gdzie on idzie..okolice korektoru

regulacja rozrządu...

regulacja zapłonu

...ale na gazie zle chodzi bo ma zła mape wgraną i sie silnik trzesie

 

mechanior jeszcze stwierdzil ze zeby idealnie chodzila to kiedys mi przeczysci wtryski na maszynie :mrgreen:

koszt 3 dniowej imprezy 360zl

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Miałem a raczej mam ten sam problem - tylko że właśnie podjechałem na komputer i wykazał wyraźną usterkę czujnika położenia przepustnicy. Jutro wymieniam
Tomek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.