Skocz do zawartości

E84 - chyba już czas na.. CHOROBY WIEKU DZIECIĘCEGO


xkubax

Rekomendowane odpowiedzi

Zainspirowany wątkiem z działu F25 zakładam ten temat, żebyśmy mogli informować nowych forumowiczów, osoby rozważające kupno E84 no i siebie wzajemnie o tym, co te auta boli od maleńkości, na co zwracać uwagę, nie dać się wymanewrować serwisantom itd. No i złożyć do kupy te wątki z innych tematów jak np. drzwi wymagające dokręcenia, aby nie odstawały itp. itd. Trochę już tych aut jeździ, widziałem kilka powtarzających się usterek - piszcie tutaj do woli! Wiedza to siła! :)

 

"[...] zawsze jest tak, że ktoś musi zacząć". To piszę dwa słowa od siebie.

Od niedawna mam w rodzinie E84 20d X-Drive manual. Miałem przyjemność się przejechać i już zauważyłem pewną niepokojącą, aczkolwiek wydającą się błahą usterkę.

Otóż, przy około 1100-1200 obr./min. coś w okolicach pedałów wpada w rezonans, jest to wyczuwalne pod butem i słyszalne. Dzieje się tak bez względu na bieg, czy prędkość, jednak zawsze w tym przedziale obrotów. Przy najbliższej okazji oczywiście zgłosimy to do serwisu i mamy nadzieję na naprawę objętą gwarancją. Ktoś miał podobnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie nic takiego nie ma z pedałami

 

ale za to

 

- stuki w układzie kierowniczym skręt prawo lewo 1-stopnie (niech druga osoba przyciśnie krzyżak w komorze i znika) diagnoza krzyżak do wymiany

- skrzypiące drzwi - wymiana uszczelek dokręcania drzwi... skrzypią do dziś odpuściłem

- wyłączające sie radio bez powodu... nie chcieli diagnozować bo mam car audio założone... usterka sama minęła

- skrzypiąca tacka pokrywająca komorę bagażnika (nie wiem jak to sie do końca nazywa) nasmarowałem jej zawiasy jest git

- Nie dopasowana skrzynia do auta moim zdaniem... manual 6biegowy do 18d (po programie obroty naszczescie spadły)

- podsterowność

-

 

Auto z marca 2010 przebieg 80K km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja dokładam swoje:

 

- stuki w układzie kierowniczym - podobnie jak u kolegi wcześniej przy kręceniu lewo prawo kierownicą słychać i czuć najbardziej. Niestety hit sezonu - BMW stwierdziło po przebadaniu większej ilości aut, że to normalne. Historia napraw to jedna przekładnia, głowica, krzyżak, i 5 wałków w układzie kierowniczym - żadna z nich nie przyniosła sukcesu. Usterka dalej jest a ja chyba już odpuszczam.

 

- silnik 28i - trochę nie wiem, czy oczekiwanie na przyspieszenie przy dwóch turbinach(w sensie jednej turbinie ale z dwiema rurami) powinno być aż tak opóźnione. Wciskam do dechy i jakaś jedna lub dwie sekundy w plecy na reakcję.

 

- zagłówki się ruszają - cecha produktu bardziej niż wada po prostu tanie BMW :)

 

- połączenie alkantary i materiału - na łączeniach wychodzą nitki - z serwisuu dowiedziałem się, że to nie prucie się a jedynie "mechacenie" - to cytat oczywiście.

Auto marzec/kwiecień 2012 roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zyzy zmień serwis albo reklamuj auto na niezgodność z umowa... bo z tego co pamiętam masz na firmę

 

Ewentualnie TVN turbo Kamera... tam zgłaszają takie przypadki

 

u Mnie jak pisałem po wymianie w Katowicach cisza i spokój....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wczoraj z głupoty sprawdziłem swoja kolumnę kierownicza... po 40K km chyba mam to samo znowu auto 7 miesiecy po gwarancji :duh: :duh: ... Ale jak wymieniali zapytałem czy na część jest nowa gwarancja twierdzili ze tak...

 

:duh: :duh: :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podejrzenie, że to nie krzyzak a całe servo po prostu nawala i psuje. U mnie jest tak, że po wymianie jest ok przez jakieś 500 do 2000 km. Później wracamy do punktu wyjścia. Ja teraz będę pisał do centrali bo oni w serwisie odpowiedzieli - odczytali mi maila, że centrala sprwdzila iles tam sztuk x1 i stwierdzili ze te stuki są normlane. Zobaczymy napiszemy kilka pism i pogadamy wtedy. Dam znac czy cos nowego wiem w tesj sprawie. W każdym razie nie wymieniaj bo moim zdaniem nie pomoze na dłuższą mete, więc jak sie zdecydujesz to zaplacisz bez sensu za wymiane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
u mnie zdiagnozowano hałas łańcucha rozrządu (a właściwie zdiagnozowałem sam, a w ASO potwierdzili)... wersja X1 18d 143 KM, przebieg 106 tys km, w przyszłym tygodniu wymiana w ASO na gwarancji..., sądziłem, że ten problem już jest wyeliminowany, jednak okazuje się, że silniki N47 są felerne nawet w nowych modelach...wymiana w aso poza gwarancją od 11 - 15 tys zł...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Tak w woli informacji, odpowiedź BMW Polska na mój problem po 6 wymianach i 9 wizytach w serwisie (nie licząc jazd z mistrzami etc.) podjęto nową inną diagnozę. Stuki w układzie kierowniczym są normalne dla modelu X1 i BMW Polska sprawdziło wszystkie podobne mojemu pojazdy i również w nich występuje ów stukot. Czyli wymieniając 1 całą kolumnę kierowniczą i 5 wałków w jej układzie zwyczajnie byli nadgorliwi. Cóż i co wy na to? Bo mnie osłabiło...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz na osobę prywatna to bym sobie nie odpuścił

 

-TVN Turbo Kamera

-Rzeczoznawca

-Urząd ochrony konsumenta

 

 

Zmienił bym serwis 3 trzeciej diagnozie... poza tym po którejś wymianie i nie znalezieniu przyczyny chyba Ci coś przysługuje.

Najpierw bym poszedł do Rzecznika Praw Konsumenta masz prawo ale to zależy od Twojego czasu

 

w BMW chciałbym wszystko na papierze wszystkie serwisy diagnozy i odpowiedz BMW polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn. tak.

 

1. sprawa jest w BMW Polska i numer VIN znają już doskonale. To oznacza, że gdziekolwiek nie pójdę decyzja jest żeby nie wymieniać. Co do prawa to jest to leasing - ale w przypadku firmy osoby fizycznej scedowane są na mnie prawa dochodzenia rękojmi. Także zmiana serwisu nic nie da. Mogę spróbować może będą mieli inną diagnostykę. Wątpię jednak aby coś to dało. Zobaczę jeszcze bo dealer coś ma mi odpisać na piśmie.

 

2. uzyskałem na piśmie potwierdzone ilości napraw i wizyt w serwisie. Co do odpowiedzi BMW Polska do dealera mają one charakter wewnętrzny i stanowią korespondencję pomiędzy sprzedawcą a gwarantem - nie mam do niej wglądu.

 

3. zostaje mi wynajęcie prawnika (niestety koszty znów idą :)) co niniejszym uczyniłem i będziemy kroić pozew.

 

4. najprościej byłoby nagrać ów stuki i wyemitować. Z racji wykonywanego zawodu mogę dokonać w tym aspekcie cudów, ale wolałbym po "normalnemu" i spokojnie to załatwić - choć decyzja o podjęciu współpracy z kancelarią sama w sobie nie jest polubowna.

 

Reasumując kolejny raz czekam. Niestety czas nie działa na moją korzyść a problem ze sprzedażą auta będzie i to na maxa. Jak ktoś odpali historię serwisową to nie weźmie choćby za darmo prawie. Pikanterii dodaje fakt, że to moje drugie auto i raczej ostatnie tej marki. powiem tak mamy 17 grudnia 2012 rok. Auto zamówiłem w lutym 2012 roku. odebrałem w marcu. Tyle miesięcy i kupa wizyt w serwisie i finalne powiedzenie mi wypierd... Sami rozumiecie, że mimo spokojnego charakteru krew się burzy. Będę informował bo mimo miłości do tej marki użytkownicy powinni wiedzieć co ich czeka po zakupie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wyeliminowac na pewno nie wyeliminowali bo lift dotyczył tylko body i kilku zmian. W dodatku moja wersja czyli m pakiet kompletnie się nie różni poza metalowymi wykończeniami pokrętła świateł i drobiazgami. co do wyeliminowania usterek wątpię. Musisz sprawdzić dobrze przy odbiorze a później w razie co 2 tygodnie na bardzo dokładna weryfikację.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

mój wątek hamulce w x1

 

do poczytania....

Czas jednak na zapowiedzianą na początku wpadkę. Otóż podczas hamowania na mokrej nawierzchni nasza „X-jedynka” potrafiła gwałtownie ściągnąć w prawo. Powód? Niewystarczająca wentylacja. Wilgoć gromadząca się na tarczach nie odparowuje i obniża skuteczność hamowania. O problemie donosili również inni użytkownicy modeli X1 oraz serii 3 (E90) z napędem 4x4. Dobra wiadomość jest taka, że BMW oficjalnie przyznało się do błędu. W ramach naprawy ASO zakłada dodatkowe wloty powietrza i modyfikuje oprogramowanie sterujące pracą układu hamulcowego. Teraz podczas jazdy klocki co pewien czas zbliżają są do tarcz.

Procedura naprawy przewiduje usunięcie problemu podczas jednej wizyty w ASO, „X-jedynce” przyznaliśmy zatem 5 punktów karnych za jeden nieplanowany pobyt w serwisie.

 

Niestety wszystko to prawda oprócz akcji serwisowej o której nikt nie słyszał....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Z dniem dzisiejszym odpuszczam reklamowanie w BMW Polska. Stuki w układzie kierowniczym wracają i nikt się nie kwapi do wymiany auta na nowe. PS: uważajcie na umowy sprzedaży jest w nich punkt o modyfikacji rękojmi - w jego brzmieniu to konsument pokrywa koszty wymiany auta na nowe czyli różnicy amortyzacji użytkowania.

 

7 wymian w tym 2 całe kolumny i dalej to samo. 2 razy udało im się naprawić, ale problem wraca po jakimś czasie - 2 do 3 tyś. kilometrów. Stuki masakra. Straciłem cierpliwość i sprzedałem. Teraz przesiadam się do serii 5 w nadziei, że nie będzie takiej lipy.

 

Pozdrawiam i życzę więcej szczęścia z X1 niż miałem Ja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jest modyfikacja i jest taka możliwość w przypadku firmy. W przypadku konsumenta indywidualnego nie można modyfikować rękojmi w przypadku przedsiębiorcy a i owszem. Niestety trzeba czytac dokłądnie i najlepiej z prawnikiem przed podpisaniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

91K km - Nie działa start-stop

skasowaliśmy błędu komputera czekamy czy ASS wstanie ;)

 

jak ktoś nie Lubi ASS to można wyłączyć na stałe odłączając przycisk Autostart stop na panelu kolo lewarka ;) sprawdzone;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

nie wiem wogóle po co jestesmy uszczesliwania na sile tym start/stop....ja zawsze go wylaczam bo jest to dla mnie irytujace jak auto samo gasnie.... :roll:

mój narazie ma 1400KM przejechane wiec jeszcze sie niczym nie martwię :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak odłączysz przycisk wyłączający w panelu kolo lewarka to nie będzie sie włączać na stałe bez twojej ingerencji.. przetestowane brak komunikacji =nie działa

 

BTW dzięki autostart stop można wykryć problemy z autem jest milion powodów dla których nie działa wiec jeśli nie działa to wiedz ze coś sie dzieje;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.